Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolor/trim Z01 X 243

i co ja z tym mam zrobic?

chyba sie rozplakac

jest jakis standard dot numeracji kolorow?

 

Nie płacz kurcze chłopie, tylko zakup farbę na Allegro. Podaj ten numer i dokładnie dzień miesiąc oraz rok produkcji Twojego Tino i gość Ci prześle za 30 zł (z wysyłką), komplet zaprawowy tzn: 30ml farby akrylowej, 30ml bezbarwnej do zabezpieczenia, trochę rozpuszczalnika i papieru ściernego.

Aby Ci było raźniej, to ja też sobie kupiłem taki zestaw (zobacz na tych co już kupili na tej aukcji - Rob083). Nie sprawdziłem jeszcze tego, więc nie gwarantuje, ale sprzedawca wydaje się bardzo solidny (zobacz komentarze).

Tu masz adres do aukcji: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=631412713

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolor/trim Z01 X 243

i co ja z tym mam zrobic?

chyba sie rozplakac

jest jakis standard dot numeracji kolorow?

 

Nie płacz kurcze chłopie, tylko zakup farbę na Allegro. Podaj ten numer i dokładnie dzień miesiąc oraz rok produkcji Twojego Tino i gość Ci prześle za 30 zł (z wysyłką), komplet zaprawowy tzn: 30ml farby akrylowej, 30ml bezbarwnej do zabezpieczenia, trochę rozpuszczalnika i papieru ściernego.

Aby Ci było raźniej, to ja też sobie kupiłem taki zestaw (zobacz na tych co już kupili na tej aukcji - Rob083). Nie sprawdziłem jeszcze tego, więc nie gwarantuje, ale sprzedawca wydaje się bardzo solidny (zobacz komentarze).

Tu masz adres do aukcji: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=631412713

 

Dzięki, ale robiłem zakupy u innego goscia góry sprzedaje preparat antykorozyjny Brunox, myslelm o powiazaniu zakupu u niego wraz z lakierem ale rezygnuje z tego.

Juz miałem wyslac do niego fotke mojego auta z napisem -"kolor -taki jak na zdjeciu" ;)

 

Narazie wiec zabezpiecze slady rdzy a lakierem pokryje innym razem, albo zlece to komus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale robiłem zakupy u innego goscia góry sprzedaje preparat antykorozyjny Brunox, myslelm o powiazaniu zakupu u niego wraz z lakierem ale rezygnuje z tego.

 

Ten gość którego adres aukcji Ci podałem, też ma Brunox po 13 zł i właśnie u niego zakupiłem, jedno i drugie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale robiłem zakupy u innego goscia góry sprzedaje preparat antykorozyjny Brunox, myslelm o powiazaniu zakupu u niego wraz z lakierem ale rezygnuje z tego.

 

Ten gość którego adres aukcji Ci podałem, też ma Brunox po 13 zł i właśnie u niego zakupiłem, jedno i drugie :P

 

Za pozno, kupilem na innej aukcji Brunoxa razem z zaprawka lakiernicza 20ml (dzwonilem i gosc powiedzial ze wystarczy podac ten numer ktory i Wam napisalem) -10zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam, czy wiecie może co oznacza w wersii z wyświetlaczem taki serwis: SERVICE REQUIRED, pośrodku na zielonym tle płaski klucz oraz :Vehicle service is now due", oczywiście oprócz tego aby jak najszybciej udać się do ASO, i wjaki sposób można go samemu skasować :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam, czy wiecie może co oznacza w wersii z wyświetlaczem taki serwis: SERVICE REQUIRED, pośrodku na zielonym tle płaski klucz oraz :Vehicle service is now due", oczywiście oprócz tego aby jak najszybciej udać się do ASO, i wjaki sposób można go samemu skasować :?:

Kolego -zanim skasujesz błąd -lepiej dowiedz sie czego on dotyczy i z jakiego popwodu sie pojawil zeby cie potem nie spotkala niemila niespodzianka.

Gdybys jednak nei byl zaibnteresowany jego przyczyna gdzies tu byl opisany sposob (na tym forum) kasowania tego bledu, choc niektorzy mowili ze nie zawsze skuteczny.

ja preferowalbym podpiecie pod komputer (koszt okolo 50-70zl).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie komputer informuje o koniecznosci wykonania serwisu.

 

Brunox mozna kupic w kazdym sklepie z farbami jesli nie ma brunox to kupisz zamiennik identyczny tylko o innej nazwie, ktora zapomnialem. Ja tez bawilem sie brunox'em ale to ciezki kawalek chleba. Ogolnie brunox po nalozeniu czernieje ale ma konsystencje gumowa. Jesli robi sie zaprawke to potem powinno sie polozyc na to szpachle a zeby polozyc szpachle i zeby nieodpadla nalezy wczesnij zmatowic brunox co jest prawie niemozliwe bo pod papierem zacznie sie rolowac. Nie probowalem bo bylo po fakcie ale teraz probowalbym porzadnie odtluscic brunox i zaryzykowalbym polozenie szpachli bezposrednio na nim dobrze dociskajac szpachelka, potem szlifowanie, spachla wykonczeniowa (najlepiej nitro) i papier 800 i lakierowanie. Jesli jest mala zaprawka to trzeba liczyc sie ze szlifowaniem duzo wiekszej powierzchni inaczej wyjdzie lipa. Nie jestem lakiernikiem ale wielokrotnie naprawialem takie rzeczy samemu i powiem tylko, ze to naprawde niewdzieczna robota, ktora czasami trwa tydzien bo przykladowo brunox musi schnac 24godz, szpachla nitro tez, kazda warstwa swoje wiec jesli macie kase to proponuje oddac do fachowca bo zakup tego i tamtego do zrobienia malej zaprawki moze przekroczyc koszty lakiernika nie liczac godzin spedzonych przy robocie.

Dla przykladu robie konsole pod monitor do Tino, po wykonaniu odlewu z zywicy zauwazylem, ze bede musial polozyc jeszcze szpachle bo wyszedl niezbyt rowny, dzisiaj polozylem czwarta warstwe i raczej jutro dopiero poloze ostatnia ;)

Kod lakieru jest na tabliczce jako oddzielny kod i nie jest zawarty w VIN. Zeby dobrac fachowo trzeba udostepnic kod z tabliczki i dodatkowo element polakierowany oryginalnie aby zbadac jego odchylenie od oryginalu.

 

Jakas dziwna sprawa w Tino, kupilem ostatnio filtr kabinowy i widzialem otwierajac schowek, ze jest zaslepka do pokrywy filtra. Zaslepka byla wylamana wiec nikt inny tego nie wylamal tylko serwis. Sadzilem, ze jesli serwis wylamal tzn., ze mozna w prosty sposob go wymienic no i skonczylo sie na rozpruciu deski. Patent nie z tej ziemi! Gdyby tylko inaczej producent wyprofilowal otwor na filtr wymienialoby sie go bez problemu a tak trzema demontowac conajmniej 4 elementy deski rozdzielczej :/

 

Jestem przed wymiana oleju i filtrow. Jestem zakochany w Valvoline wiec taki chce kupic bo uzywalem w Corolli z powodzeniem przez wiele lat i teraz pytanie czy w 1.8 rzeczywiscie wchodzi tylko 2.7 ltr do silnika bo tak wyszlo z kilku stron producentow oleju? Do Corolli wchodzilo 2.5 ale silnik byl 1.3 a tu pol litra roznicy i tylko kieliszek wiecej?

 

[ Dodano: Sro 20 Maj, 2009 21:44 ]

Zapomnialbym, najlepiej dociera sie papierem na mokro bo sie nie pyli, pracuje sie bardziej komfortowo i papier sie nie zalepia ale uwaga - nigdy nie szlifujcie na mokro jesli chodzi o blachy. Popelnilem ten blad kilka razy i za nidlugo rdza znow wychodzila poniewaz wilgoc przenika przez szpachle do blachy i caly proces rdzewienia zaczyna sie juz podczas naprawy. Na mokro swietnie robi sie elementy plastikowe lub duze ubytki ktore wczesniej dokladnie uzupelnilismy zywica.

 

[ Dodano: Sro 20 Maj, 2009 21:47 ]

Dajcie tez dokladnie wyschnac szpachli bo pomimo tego co pisze na puszce ze wiaze po 40 min i mozna obrabiac z doswiadczenia wiem, ze zbyt szybkie szlifowanie i polozenie kolejnej warstwy skutkuje lekkimi peknieciami szpachli bo niedlugim czasie. Niech szpachla wyschnie sobie przez noc i dopiero na drugi dzien zacznijcie ja obrabiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brunox mozna kupic w kazdym sklepie z farbami jesli nie ma brunox to kupisz zamiennik identyczny tylko o innej nazwie, ktora zapomnialem. Ja tez bawilem sie brunox'em ale to ciezki kawalek chleba. Ogolnie brunox po nalozeniu czernieje ale ma konsystencje gumowa.

Dzięki za info dot BRUNOXa, ale juz zakupilem, wezme pod uwage Twoje wskazowki, szkoda ze jest gumowaty po wyschnieciu, bo to wskazuje ze lepiej nadaje sie do podwozia niz nadwozia.

 

[ Dodano: Czw 21 Maj, 2009 11:26 ]

Jestem przed wymiana oleju i filtrow. Jestem zakochany w Valvoline wiec taki chce kupic bo uzywalem w Corolli z powodzeniem przez wiele lat i teraz pytanie czy w 1.8 rzeczywiscie wchodzi tylko 2.7 ltr do silnika bo tak wyszlo z kilku stron producentow oleju? Do Corolli wchodzilo 2.5 ale silnik byl 1.3 a tu pol litra roznicy i tylko kieliszek wiecej?

 

Przeczytaj tutaj o Valvoline:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...4&start=280

 

Napisal ktos ze po 15 tys km z Valvoline 10W40 zrobila sie czarna, gesta smola.

Oby to byla tylko podrobka, jak na biezoco sprawdzac jakosc oleju? maczac palucha po odkreceniu korka wlwu oleju?

 

Co do ilosci -nie chce mi sie wierzyc, Silnik 1,8 musi miescic przynajmniej 3,5l oleju (tak na chłopski rozum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o Valvoline slyszalem tylko pochlebne opinie, sam od kilku lat jezdzilem na tym oleju ale nie max life tylko pelnym syntetyku. Ten przypadek to musialbyc jakis nieszczesliwy zbieg okolicznosci polaczony z awaria albo zakupem nieoryginalnego oleju wg. mnie. Olej jest naprawde w porzo i godny polecenia.

 

Wszedzie pisza 2.7ltr ale to moze objetosc jedynie silnika z filtrem, itp. pewnie wejdzie 3.5ltr jak piszesz. Zobaczymy w przyszlym tygodniu bo bede wymienial.

 

A co chcesz sprawdzac palcem? Mozesz kupic w aptece taki zestaw do karmienia noworodkow, ktory sklada sie ze strzykawki i dlugiej rurki i odessac troche przez kanal bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak, dzieki bardzo za info.

 

oglądałem Twoją stronę i zaciekawił mnie temat kompa w samochodzie, ciekaw jestem twoich zmian w Tino

ps czy doszła prywatna wiadomość do Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darek c
U mnie linka regulacji ciepło-zimno też padła więc jak czytam to oprócz silnika wycieraczek pięta Achillesowa tego samochodu. Niepokoi mnie jeden objaw t.j ubytek płynu chłodzącego stąd pytanie do innych użytkowników silnika 2.2. czy to jest normalne w tym aucie? Obejrzałem, że nie ma wycieków z układu ale po dłuższej trasie zauważam mokry ślad przy korku zbiornika (poziom płynu był optymalny). Sprawdzałem i nie mam "masła" pod korkiem oleju co by mogło sugerowań pęknięcie uszczelki pod głowicą ale znawcą tematu nie jestem. Obawiam się porady w serwisie bo zaraz zaproponują wymianę połowy samochodu.

 

Co do wycieków płynu chłodzącego, u mnie za to odpowiadała pompa wody która się rozszczelniła przy przebiegu 235 tys. (ale mam benzynę, a nie wiem jak to w dieslach).

Pompa zamiennik kosztowała 200 zł, a wymiana 290 zł w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chcesz sprawdzac palcem? Mozesz kupic w aptece taki zestaw do karmienia noworodkow, ktory sklada sie ze strzykawki i dlugiej rurki i odessac troche przez kanal bagnetu.

Ale horror, co wy kurcze wymyślacie. Jeden gość napisał, że miał czarną papkę w silniku i już panika. Pisał, że to wyszło przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, wiec może olej zmieszał się z płynem chłodzącym i stąd ta gnojówka w silniku. Valvoline, to marka dobra jak każda inna. Dzisiaj produkuje się oleje z zachowaniem ogólnych norm. To nie jest olej rzepakowy z pierwszego, czy z drugiego tłoczenia. Dla marketingu i ciemnych mas, wymyślane są przedziwne nazwy i różne triki. Jak olej jest oryginalny i posiada odpowiednią klasyfikację, to jeden pies, czy to Shell, Castrol, Elf czy też Valvoline. Ciemnota ludzka nie zna granic, więc ludziska wymyślają przeróżne teorie, a inni w te bzdety wierzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ostrozny, podobnie jak panika dot. medialnej "swinskiej grypy" -grypa -prawie jak kazda inna a w dodatku chyba nawet lagodniejsza od typowej jak sie okazało (pech cicial w dodatku ze wykryli kolo mojego zakladu pracy to mialem wozy transmisyjne ) ;)

 

Na dobra opinie trzeba soolidnie pracowac, a latwo ja zepsuc.

Ale fakt faktem -ze jak nie robierzesz silnika -to nei za brezo dowiesz sie jaki jest on czysty.

Jak wspomnialem do POloneza leje lefa 15W40 i reka na sercu polecam -bo silniczek jest czyty i szczelny (w przeciwienstwie np do oleju Selektol Veco ktore byly smolami).

 

Czmiel -nie chodzi tu o zbadanie optycznie oleju -tylko praktyczne czy zostawia w silniku syfu, ale to bylo tez widac przy zmianie filtra olejowego.

 

Interewsujace ze do silnika beznzynowego wchodzi polowe mniej oleju silnikowego niz do diesla (5,2- teoretycznie, 5,0 praktycznie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakas dziwna sprawa w Tino, kupilem ostatnio filtr kabinowy i widzialem otwierajac schowek, ze jest zaslepka do pokrywy filtra. Zaslepka byla wylamana wiec nikt inny tego nie wylamal tylko serwis. Sadzilem, ze jesli serwis wylamal tzn., ze mozna w prosty sposob go wymienic no i skonczylo sie na rozpruciu deski. Patent nie z tej ziemi! Gdyby tylko inaczej producent wyprofilowal otwor na filtr wymienialoby sie go bez problemu a tak trzema demontowac conajmniej 4 elementy deski rozdzielczej :/

 

No ten temat już był kiedyś wałkowany. Je też mam wyłamany otwór pod zmianę filtra. Za nią jest klapka z zaczepami. Trzeba ją podważyć i kombinować jak ją wyjąć. Jest to wykonalne, ale cholernie denerwujące. Jadę w piątek do Polski na urlop i będę zmieniał oleje i filtry, ale tym razem przed wymianą filtra pyłkowego, ściągnę całą wnękę schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malina300

witam.

 

[ Dodano: Pon 25 Maj, 2009 21:55 ]

Witam. Czy ktoś może mi pomóc? Mam problem. Na zimnym silniku strasznie dymi białym dymem, i mniej więcej przy 1500 obrotach nie chca obroty dalej iśc, tak jest na każdym biegu. Dopiero po jakimś czasie obroty ida dalej ale przy 1500 troche jest problem. Wymieniłem świece, filtr, czy to może byc pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

Witaj nowy kolego :-) Co Cię trapi, co Cię boli w Tino :-) Zanim zapytasz, poczytaj nasze posty i zerknij na naszą stronę (adres na stopce, pod każdym moim postem).

 

[ Dodano: Pon 25 Maj, 2009 22:07 ]

Mnie to wygląda na przepływomierz. Zobacz, na wcześniejsze posty, bo o ile pamiętam, to temat podobny był wałkowany. Jeżeli wcześniej tego nie było i zaczęło się nagle, to jedz do serwisu i niech zdiagnozują sprawę po podłączeniu komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzielam zdanie Rob083 w sprawie olejów. Prawda jest taka że każdego oleju podstawa jest jednakowa a różnią się jedynie ilością dodatków anty piennych, smarnych, myjących, anty korozyjnych, płynności filmu olejowego itd itd czyli proporcjami % tych dodatków w podstawie olejowej. Niestety my użytkownicy nie mamy laboratoriów żeby sprawdzić składy olejów, i ich proporcje dodatków. Wszystko zależy tu od umiejętnego doboru dodatków przez producentów.

 

Darku C bez urazy ale skroili Cię na wymianie pompy a wystarczyło kilka km przejechać za Górę Kalwarię a byś zapłacił ok połowy tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialy dym to czesto wina wody. Moze poza tym co kolega napisal to woda zbiera sie gdzies w ukladzie wydechowym albo co gorsza jest przeciek z ukladu chlodzenia do silnika.

 

Pojemnosc ukladu olejowego w sumie rzeczywiscie moze byc duzo wieksza bo tu dochodzi smarowanie turbiny, moze w Waszych dieslach jest rowniez dodatkowa chlodnica oleju i juz sie robi tego wiecej.

 

Panowie, mam kolejne pytanko o sprawdzone, dobre (zaznaczam) dobre lozyska przednie do Tino. Dzis sprzedalem swoje sportowe kolka od Corolli i wpadlo troche grosza wiec chce szybko wymienic te lozysko bo strasznie szumia. Macie doswiadczenie w tej kwestii? Bylbym bardzo wdzieczny. Koles w wartsztacie zaspiewal za oryginaly cos kolo 500zl szt, ponizej za 280zl/szt byly ponoc jakies dobre japonskie zamienniki a najtansze 120zl i teraz pytanie czy porywac sie na oryginal czy moze jest jakis dobry, sprawdzony zamiennik i troche tanszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam kolejne pytanko o sprawdzone, dobre (zaznaczam) dobre lozyska przednie do Tino. Dzis sprzedalem swoje sportowe kolka od Corolli i wpadlo troche grosza wiec chce szybko wymienic te lozysko bo strasznie szumia. Macie doswiadczenie w tej kwestii? Bylbym bardzo wdzieczny. Koles w wartsztacie zaspiewal za oryginaly cos kolo 500zl szt, ponizej za 280zl/szt byly ponoc jakies dobre japonskie zamienniki a najtansze 120zl i teraz pytanie czy porywac sie na oryginal czy moze jest jakis dobry, sprawdzony zamiennik i troche tanszy?

 

Ile masz kilometrów zrobionych, że poszły łożyska z przodu? Jak już, to bym włożył najtańsze łożyska jakie znajdziesz, chyba że to auto pozostawisz sobie na zawsze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

[ Dodano: Pon 25 Maj, 2009 21:55 ]

Witam. Czy ktoś może mi pomóc? Mam problem. Na zimnym silniku strasznie dymi białym dymem, i mniej więcej przy 1500 obrotach nie chca obroty dalej iśc, tak jest na każdym biegu. Dopiero po jakimś czasie obroty ida dalej ale przy 1500 troche jest problem. Wymieniłem świece, filtr, czy to może byc pompa?

 

Jeżeli masz diesla do 2002r to zobacz ten temat!

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=469809#469809

 

u mnie było podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...