Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie o gaz sekwencyjny w Maximie


Gość Adyjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin1973/115

Witam,

Załozyłem gaz do swojej Maximy w marcu tego roku. Instalacja KME Diego, wtryski to czerwone Valteki. Przejechałem na razie około 3 tys kilometrów. Spalanie w trasie od 10,5 - 11,5. W mieście nie wiem bo rzadko jeżdżę. Róznica w mocy zauważalna ale bz przesady, - ładnie się zbiera. Na razie jestem zadowolony. Za instalację w W-wie zapłaciłem 3500pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcus65

Wczoraj odebrałem swoją Maxi. Ma ona instalkę LPG. Ogólnie jedzie się na niej w porzo, ale w kabinie troszku czuć gazem. Poza tym kiedy się stoi np. na światłach z włączonym D, to na gazie czuje się takie lekkie drgania. Jak zrzucę na N, to te drgania znikają. Nie ma ich też kiedy jest przełączony na benzynę. Zapewne objawy te wymagają interwencji. Ale póki co, może podpowiecie co może je powodować. Bo to mój pierwszy pojazd z LPG i nie chciałbym, żeby gazownik mnie zrobił w bambuko. :D

Generalnie jednak pojazd ZA-JE-BIS-TY. Moja wersja to GLE z 1999, automat, ale bez tych przeszkadzajek typu tryb zima. Chyba, niestety, nie ma też TCS. Odkupiłem go od jednego z kolegów z forum :) Niestety, nie jest on w stanie podać mi typu instalacji gazowej.

 

Pozdro

Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz prawa czuć gazu, a silnik musi pracować bez szarpania. Składaj reklamację.

Primo - masz nieszczelną instalację.

Secundo - źle wyregulowaną i ustawioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

Kiedyś miałem Mercedesa 115 z automatem. Na gazie, na światłach przy włączonym D lekko szarpał, silnik trochę nierówno pracował. Problem leżał po stronie instalacji źle wyregulowanej i starych przewodach i świecach.

W Maximie mam manual i podobnych problemów brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już wiem, doczytałem w książce gwarancyjnej. Reduktor to Silver UME, komputer UME.

 

Pozdro

Marcus

 

Kolego chyba źle doczytałeś i zamiast "UME" jest "KME" - to jest polska instalacja.

( miałem identyczny zestaw w A6 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja czulem lekko gaz dzien po tym jak odebralem maxi od gaziarza. moze dlatego ze byla swieza instalacja albo gdzies im sie wylalo przy tankowaniu - nie wiem , nie wnikam.

mam tez automat ale nie mam szarpania na D. przelacza mi sie przy 30stopniach i jedynie przy niskich temperaturach silnik lekko zadrzal przy przelaczeniu z pb na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcus65
Kolego chyba źle doczytałeś i zamiast "UME" jest "KME" - to jest polska instalacja.

( miałem identyczny zestaw w A6 )

 

Pewnie masz kolego rację - ktoś ma taki, a nie inny charakter pisma, że nie można u niego odróżnić U od K :) A jak Ci się w ogóle sprawowała ta instalka?

 

Pozdro

Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam miłych wspomnień z nią związanych bo poprostu przestała działać i samochód jeździł już tylko na benzynie pomimo moich starań bo zrobiłem już prawie wszystko żeby odzyskała "kondycję" - ale to pewnie dzięki fatalnemu montażowi bo w sumie wyglądało to strasznie, szczególnie rzucał się w oczy montaż wtrysków na różnych wysokościach kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Właśnie przekroczyłem 150 tys. na LPG bez wymiany wtryskiwaczy, spalanie bez zmian. Wujek Mietek mówi, że jest w porzo - od czasu do czasu robi za serwis. A tak na poważnie, wiem, że tej konfiguracji Autronica (Mistral I ) nie zestawiają, ale była to była świetna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość wpierdol20

[center:54918e2335]Zalecana Konfiguracja do maximy 3.0 v6 24v

 

ELEKTRONIKA STAG 300

WTRYSKIWACZE MAGIC JET DYSZE 2.4MM

REDUKTOR EUROPEGAS 200KW CIŚNIENIE 1.00 BAR

ELEKTROZAWÓR VALTEC BFC 8MM

BUTLA W KOŁO 650X200

WIELOZAWÓR TOMASSETO SUPER

WLEW POD KLAPKĄ

MIEDZ 8MM

 

KOLEKTOR WYMAGANY DO ZDJĘCIA , WYMAGANE RURKI PODPROWADZAJĄCE GAZ POD SAMO ZAWÓR

 

W/W KONFIGURACJA TO MAX MOŻLIWOŚCI DO CENY

 

AUTO NA W/W KONFIGURACJI BĘDZIE MIAŁO DOKŁADNIE TAKA SAMA MOC JAK SERYJNĄ I ZAGWARANTUJE IŻ SILNIK NIE ZMNIEJSZY ŻYWNOŚCI

 

 

NIE DAJCIE SE WSADZIĆ KITU TYPU REDUKTOR KME SILVER , VALTEKI ŻÓŁTE ITP.

 

JAK COŚ ZAPRASZAM NA MOJE FORUM LPG

 

[/center:54918e2335]

czy ktoś próbował takiej konfiguracji w maxie instalować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

czy ktoś próbował takiej konfiguracji w maxie instalować??

 

bardzo zbliżona, bo STAG300 + Magic Jety + KME GOLD + siusiaki gazowe w kolektorze blisko siusiaków benzynowych

 

 

wydaje mi się iż jest to najlepsza jakość do ceny, bo to tania instalka o dużych możliwościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wpierdol20

bardzo zbliżona, bo STAG300 + Magic Jety + KME GOLD + siusiaki gazowe w kolektorze blisko siusiaków benzynowych

 

 

wydaje mi się iż jest to najlepsza jakość do ceny, bo to tania instalka o dużych możliwościach

Dzięki. ja mam tez staga 300 ale niestety czerwone valteki mi psują dobre wrażenie w tej instalacji..i jeszcze KME silver siedzi...ble...na inny muszę zmienić, bo jest małe zamulanie na wyższych obrotach...sytuacje ratują rury 8, bo jakby były 6 to lipa by na tym reduktorze była straszna...a co do reduktorów, to scorpion sc270, czy EG200?? i optymalne będą magic jety?w przypadku gdybym sam chciał wymienić obydwie listwy, to wystarczy je tylko podpiąć, czy trzeba je jakoś zestrajać czy tam kalibrować z kompem? oczywiscie w założeniu że valteki były wyregulowane. z góry dzięki za info:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Szukam dobrego gazownika w Warszawie, mam instalację AKME, sam zrobiłem na niej już 60tyś.km i od dawna domaga się regulacji, kto wie, czy nie regeneracji reduktora. Jedyne co mnie powstrzymuje to właśnie brak fachowca, któremu mógłbym zaufać, nie chcę odwalenia roboty tylko porządnej regulacji, ustawienia mapy itd, może Ktoś polecić z czystym sumieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam dobrego gazownika w Warszawie, mam instalację AKME, sam zrobiłem na niej już 60tyś.km i od dawna domaga się regulacji, kto wie, czy nie regeneracji reduktora. Jedyne co mnie powstrzymuje to właśnie brak fachowca, któremu mógłbym zaufać, nie chcę odwalenia roboty tylko porządnej regulacji, ustawienia mapy itd, może Ktoś polecić z czystym sumieniem?

 

Ja bym spróbował w Energy Gaz Polska, mieszczą się przy ul.Ostrobramskiej 38A.

Niech inni się jeszcze wypowiedzą. Ja jestem jak do tej pory zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Sorry, że marudzę, ale może jeszcze ktoś się wypowie w sprawie gazownika z okolic Włoch/Ursusa/Mokotowa, tam by mi było wygodniej w godzinach pracy, w ostateczności spróbuję na Ostrobramskiej.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawa Włochy, przy Dźwigowej, między Nike, a Wałowicką - tam kiedyś robili nieźle i na Parowcowej od Dźwigowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

zauważyłem ,ze polski STAG ewulował

 

stag300premium_200x0.jpg

 

i najbardziej popularna wersja STAG 300 jest już w wersji STAG 300 PLUS

"to naturalny następca znikającego z rynku STAG'a 300 - jego ewolucja posiadająca szereg istotnych nowych funkcji, np. korekcja po obrotach, lepsza obsługa zapętleń, nowe tryby pracy dla niesekwencyjnych wtrysków benzyny, manualna modyfikacja standardowej korekcji po temperaturze itp."

 

oraz pojawił się majstersztyk STAG300 PREMIUM

" wykorzystywanie sygnałów OBD II do ciągłego, samodzielnego, precyzyjnego dostrajania sterownika układu autogaz. Powinno to owocować perfekcyjną regulacją instalacji w każdym momencie, niezależnie od szeregu czynników, również takich jak gęstość, wilgotność powietrza, skład paliwa gazowego, zużywanie się mechanicznych elementów instalacji gazowej, itp "

 

pojawiły się też nowe wtryskiwacze Valteka typ 34 podobno sporo lepsze, szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po swoich licznych doświadczeniach z instalacjami gazowymi (w swoich autach, jak i montowanych/poprawianych przez kolegę) mogę powiedzieć, że:

 

- nie warto oszczędzać i należy od razu zamontować Landi Renzo!!

- jeśli chcemy już oszczędzać to najtańsze możliwe rozwiązanie to STAG 300 PLUS* + wtrysku TAURUS** (klon matrixów) + EG200KW*** (szczególnie, że niedawno pojawił się nowy model) lub KME Silver przerobiony przez kogoś, kto się na tym zna, jak jesteś wstanie wylożyć wiecej kasy kup MATRIXy HD.

- należy pamiętać, że instalacje należy okresowo serwisować (np. wymieniać filtr lotny gazu, czyścić filtr fazy ciekłej, po wymianie filtrów sprawdzić mapy i skorygować)

- membrana w reduktorze się zużywa i po jakimś czasie (50-150 kkm) należy ją wymienić (generalnie objaw jest taki, że na wolnych daje za dużo gazu i śmierdzi.. a na wysokich obrotach za mało i wypalamy silniczek)

- bardzo mile jest widziana instalacja z 8mm miedzi (cała, a nie raz 6mm, raz 8mm jak warsztatowi wygodnie, różnica w cenie to kilka zł).

- przy większych mocach mogą być potrzebne dwa reduktory (kolega ma 340KM i ma dwa IG1 pod maską)

- oraz wyrzucenie blokady w przeciwyplywowej w butli (wielozaworze), bo wypływ gazu jest tak duży, że przy bucie w podłogę jest przekonany, że to przeciek... (cały czas jest elektrozawór, który i tak odcina wypływm po zgaszeniu silnika (odcięciu napięcia), więc jest to w miarę bezpieczne nawet podczas stłuczki)

 

 

* koniecznie wersja PLUS ponieważ da się ustawić realny czas wtrysku na 0ms, w starym sterowniku przy ustawieniu 0 i tak daje czas wtrysku 0.6-1ms, a to przy szybkich wtryskach wystarczy do ZABICIA katalizatorów, a później układu wydechowego

** TAURUSy są o niebo lepsze od Valteków!! Częściow mają identyczną budowe co Matrixy XJ.

*** Scorpiony nie wyrabiają, reduktory są bardzo zimne, wynalazki typu Alaska są dobre, jesli podzielimy napisaną moc przez 2-2.5 czyli taka Alaska 150KM działa poprawnie w całym zakresie obrotów dla silnika o mocy 60-70KM.

 

 

Dobrze ustawiona i dobrana instalacja powinna palić niecałe 20% więcej gazu niż benzyny. Kolega twierdzi, żę na landi pali mu 12.5% (w coś średnio wierze). Kolega montował Landi w E34 i pali mu niecałe 20% więcej i to jest OK. Z kaloryczności i charakterystyki spalania wynika o 17-19% większe zużycie gazu niż benzyny i taki poziom osiągniemy przy idealnie zrobionej instalacji (graty + ustawienie map). O czymś innym niż sekwencji nawet nie myśleć!!

 

Jak coś sobie przypomne to jeszcze dopisze...

 

Jakby się tu jakiś człowiek z Hondą zabłąkał to w D15B2 da się założyć sekwencje pomimo dual injection i na gazie będzie jeździć lepiej niż na benzynie, ponieważ:

- wtryski benzynowe są strasznie daleko od zaworów, a gazowe da się umieścić tuż przy zaworach, co da natychmiastową reakcje na pedał gazu

- umieszczenie wtrysków tuż przy zaworach da też bonus w postaci mniejszego niż 20% spalania (szybsza reakcja = mniej gaz depczemy)

- jeśli ktoś wymyśli jak przerobić wtrysk podwójny, tak aby dawać gaz tylko na jeden właściwy wtryskiwacz to ma szanse na mniejsze spalanie gazu niż benzyny

 

Takie porównianie za czasów, kiedy więcej się udzielałem na forum gazowym...:

 

LandiRenzo... kolega kupił forda galaxy 2.3 z Landi Renzo. Właściciel ponoć 143 000km nalatał na gazie i wymieniał tylko filtry, a instalacja dalej żyje... i o dziwo kolega dalej na tym jeździ i jest OK.

 

Alaska+Valteki (i chyba KME) Passat 1.8 B4 90KM... 130 000km - przyjechał taki kiedyś do mnie do akademika... przez cały przebieg instalacji nic nie robił z gazem... Wtryski chyba wszystkie lały, a na pewno grały jak filharmonia. Membrana w Alasce zdechła (bogata na wolnych, potem coraz bardziej ubogo) (Alasa i tak jest mega trwała wśród tanich reduktorów, więc pewnie z 40 000km temu mu zdechło).

Wywiad z właścielem: kiedyś po dłuższej trasie jak wysiadł zatankować to mu strasznie śmierdziało, w końcu się schylił pod samochód a tam tłumik (pomylił z katalizatorem, chyba, że ma tłumik pod nogami) świeci. Wtedy się zastanawiałem.. czy aż tak leje gazem, że się w katalizatorze dopala, czy skubany masz aż tak ubogą mieszankę. Krótkie pytanie kontrolne... ile oleju bierze... Prawie nic, niedawno remontowałem, bo zapiekły się pierścienie... => MEGA UBOGO....

 

Ten ostatni tekst to od razu ostrzeżenie co się dzieje jak się nie dba o gaz ;-). Nawet przy Landi Renzo może się coś takiego zdarzyć. Jeśli wasz samochód nie jeździ na gazie tak jak na benzynie, to coś jest nie tak...

 

Taki wniosek do Passta, jakim cudem mu nie ściekły tłoki skoro katalizator się świecił (czyli pewnie z 1000 stopni miał).

Edytowane przez FioleK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno zamontowalem instalacje brc p&d i po pewnych problemach tuz po montazu teraz jest juz calkiem dobrze. Ale cos mi strzelilo zeby spojrzec na reduktor i sprawdzilem ze jest to genius mb 1500. nie jest to za slaby reduktor do mojego auta, gdzies znalazlem ze jest do 140kW a moje ma 200KM (czyli 147kw)? Jesli tak, to czym moze sie skonczyc jazda na takim reduktorze, jezdze stylem dosc zwawym, czesto w niemczech na autostradach z predkosciami ponad 180km/h.

 

Co powiecie o samej instalacji, dobra do tego auta? Zaplacilem 3800zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za za swoją zapłaciłem 3300 czy 3500 i od jej montażu zaczęły się problemy z moja Maxi (coś zepsuli przy okazji albo zbieg okolicznośći + z Wariatem duużo poprawiłem po warsztacie). Cena chyba przyzwoita. O reduktor zapytam się Wariata, czy się tym bawił. Za słaby reduktor = mało gazu = wydłużenie wtrysku. Jeśli czas wtrysku będzie dłuższy niż obrót dostaniesz komunikat wtryskiwacze zapętlone / ciągle otwarte = UBOGA MIESZANKA, a to w najgorszym przypadku oznacza wymianę uszczelniaczy zaworowych, zaworów, głowicy, pierścieni lub bardziej poważnie tłoków i korbowodów. Spoko V6 Maxi jest trwała. Za szybko jej nie zniszczych. VQ30 i VG30 widziałem, że są wstanie wszystko przepalić (nawet przy składzie 1:2~3 zamiast 1:14,5) i dalej jechać... Reduktor jeśli nie wyrabia tam sam z siebie też zdechnie szybciej, guma w niskich temperaturach szybciej zdycha i mniej precyzyjniej działa. Wymiana reduktora (oczywiście zkładając, że ten jest kiepski, czego jeszcze nie wiem) da Ci niższe spalanie i lepsza reakcje na pedał gazu. Jak tylko dobije się do Wariata to dam znać, czy On coś wie.

Edytowane przez FioleK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czekam z niecierpliwoscia. Szczerze mowiac to nie zamierzam pomagac mojej maxi w przejsciu do samochodowego 'nieba', choc wiem, ze te silniki znosza o wiele wiecej niz inne. A taki reduktor ma duzy wplyw na moc auta, bo poki co jakos roznicy w osiagach nie zauwazam, moze minimalna (chyba autosugestia ze musi byc troche gorzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...