Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie o gaz sekwencyjny w Maximie


Gość Adyjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj znalazlem dane ze genius mb mozna stosowac do 160kW http://www.brc.it/public/TA01Z043I_P&D_EN.pdf . Wczoraj pojezdzilem ostro, ale niestety po miescie, kilkanascie spritnow, ostrych redukcji, ciagniecie do 6k obr. Czy przy takim za przeproszeniem palowaniu za slaby reduktor dalby o sobie znac? Nie przelaczylby na benzyne, check engine by sie nie zapalil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zrobi, będzie tragicznie... mi maximy nie udało się zmusić do wywalenia checku na ubogiej mieszance. Jak dla mnie to ogólnie bardzo oporny samchód, może palić i pracować jak czołg, ale pojedzie (chyba, że rzucił palenie). Na Alasce piszą, że 130-140KM, a daje rade do Civicka 1.3 75KM i od bólu do 1.5 90KM. KME Silver jest do 260KM, a bez przeróbek to do więcej niż 150-160 bym tego nie założył [po przeróbkach ciągnie nawet Accorda TypeR]. Podjedź do kogoś z kabelkiem do BRC i zobacz jak ciśnienie spada... Mi szalony jak zrobił reduktor w Accordzie 2.0 to było 1.05 -+ 0.05 bara. Nawet przy bucie w podłogę i gwałtownym puszczeniu gazu cisnienie nie wychodziło poza ten zakres. Wcześniej miałm jakieś g... ze standardowego kitu KME+Valteki+g... i ciśnienie latało między 1.5, a 0.5 bara.

Edytowane przez FioleK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn instalka niedawno zostala zamontowana, byly na poczatku problemy z przerywaniem, przechodzeniem na benzyne, gaziarz jechal z podlaczonym lapkiem, i pozniej jak byly problemy powyzej 4000obr. to odkrecil cos w reduktorze (rozumiem, ze zwiekszyl cisnienie i pozniej ustawil czasy wtryskow idealnie tak samo jak na benzynie (pokazywal mi wykres) i auto zaczelo jezdzic dobrze, bez przerywania nawet jak cisne do konca (na ile automat pozwala). A o jakich przeróbkach mowisz, bo moze juz cos takiego mam :)? Spalanie i osiagi mnie zadowalaja, tylko boje sie, ze bedzie sie cos przez ten reduktor dzialo z silnikiem a ja nawet o tym nie bede wiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdecydowanie nie. Jak przerobić KME Silver wiedzą tylko niektórzy gaziarze, a jak wiedzą to spokojnie możesz u nich robić samochód.

 

Tak, podniósł cisnienie, bo reduktor nie wyrabia zapewne. Jakie masz spalanie?! Jaka jest różnica między spokojną jazdą, a butowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o miasto (w tym testy-sprinty, kilkanascie startow do odciny i ostrych redukcji, bylo tego z 40km) to spalanie jest 18l plus oczywiscie cos z benzyny na odpalanie. Szczerze mowiac to nawet na benzynie wiecej mi raczej palil, 18-20 w zaleznosci od wielkosci korkow. I tak jak mowie sama dynamika auta jest zadowalajca. A jak podniosl cisnienie, to mimo to moze on nie wyrabiac i robic kuk silnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a jeśli pali mniej niż benzyny to na pewno. Tego się nie przeskoczy... masz mieć 17-20% więcej, koledze ponoć na Landi udało się zejść na +12.5%, ale miał mapy na hamowni przerabiane specjalnie pod gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, z tym spalaniem to dopiero pierwszy taki pomiar, bo instalacja jest swiezo zalozona, a jazda jest na krotkich odcinkach po miescie i jednak czesc tych kilometrow to mysle ze robie na benzynie (benzyny nie sprawdzalem ile ubylo, ale po wskazniku widac). Troche tak pojezdze, zobacze jak sie auto bedzie sprawowac, jak bedzie cos nie tak, to bede meczyl gazownika i niech sobie radzi. Mam nadzieje jednak, ze bedzie dobrze, bo juz mnie to cale instalowanie, ustawianie itd zaczyna meczyc, a nawet irytowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest z gazem... Męczyć może brak zdoloności / wiedzy, głupota lub lenistwo zakładu. Instalacja jest całkiem OK. Nie założyli Ci przecież KME z valtekami i Alaską. Na razie się nie przejmuj tylko pojeździj i zobacz co i jak... Pomierz spalanie na pb i lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

Tak jest z gazem... Męczyć może brak zdoloności / wiedzy, głupota lub lenistwo zakładu. Instalacja jest całkiem OK. Nie założyli Ci przecież KME z valtekami i Alaską. Na razie się nie przejmuj tylko pojeździj i zobacz co i jak... Pomierz spalanie na pb i lpg.

Nie wiem co masz do KME i Valteków? Przejechałem 20tyś na takim zestawie i wszystko działa dobrze... Może to kwestia warsztatu i "fachowców"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe, czy osoby, ktore maja u siebie zamontowany gaz moga wrzuceic fotki z montazem pod maska oraz napisanie jakie maja reduktory (bardzo mnie interesuja instalacje BRC, ale inne takze sa mile widziane). Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe, czy osoby, ktore maja u siebie zamontowany gaz moga wrzuceic fotki z montazem pod maska oraz napisanie jakie maja reduktory (bardzo mnie interesuja instalacje BRC, ale inne takze sa mile widziane). Z gory dzieki

 

 

Coś nie dodaję się fotka.

Edytowane przez B 52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Witam MAXYMALNYCH!

wreszcie dotarłem do gazownika(polecił mi go mechanik, z którego usług korzystam), opowiedziałem mu co i jak:

-zrobiłem na gazie już 65tyś, poprzedni właściciel, który zagazował auto zrobił ponad 30tyś więc instalacja ma już około 100tyś km,

-wymieniłem za mojego użytkowania tylko filtry,

-od jakiegoś czasu silnik potrafi zgasnąć na wolnych D + np włączenie wentylatora chłodnicy czyli na lekkim obciążeniu na wolnych obrotach, przy czym jak zdążę(przy początkowym spadku obrotów zanim zgaśnie) włączyć N i nacisnąć gaz to nie tak łatwo dochodzi do siebie, trząchnie nim mocno zanim wejdzie na obroty,

-poza poza tym auto dobrze się zbiera, jest niewielka różnica w osiągach gaz/benzyna.

Myślałem, że reduktor już pada, tzn nie daje odpowiedniego ciśnienia na wolnych, sam nie wiem, za duże czy też może zalewa ale fachowiec twierdzi, że trzeba wymienić/regenerować wtryski za odpowiednio 230/150zł listwa.

Ponieważ kwota nie jest drobna a ja nie mam pewności, czy to napewno zużyte wtryski proszę o wypowiedź, radę zanim zacznę ten eksperyment.

pzdr

 

ps instalacja jest typu kme a listwy z tego co podsłuchałem u fachowca to Valteki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps instalacja jest typu kme a listwy z tego co podsłuchałem u fachowca to Valteki.

 

Chyba nie jest to dobra instalacja. Czy masz Żółte czy czerwone wtryski?

Edytowane przez B 52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, ze żółte są wydajniejsze ale nie znam się. Tak słyszałem od gaziarza, który chciał kupić instalacje ode mnie. Jak się mylę to przepraszam. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Paweł_wawa

Też tak czuję, ale poczekajmy na opinię kogoś kto zna temat dokładnie. Dodam jeszcze, że powrót do platynowych świec nic nie zmienił, dalej auto mi gaśnie w korkach na gazie.

pzdr

 

Naprawione!!!

Oczywiście pomóż sobie człowieku sam bo fachowcy...

Problem tkwił w napięciu zasilającym instalację, słaby styk w gnieździe bezpiecznika. Silnik już nie gaśnie na gazie!

Za to z tymi świecami platynowymi porażka, tzn jedno jest lepiej, ładnie zapala na benzynie, zero deptania w gaz przy odpalaniu na ciepłym. Niestety wyraźny spadek ciągu na gazie potwierdzony lekkimi szarpnięciami asb szczególnie z jedynki na dwójkę. Dziś dałem im ostatnią szansę, zmniejszyłem odstęp na elektrodach do 0,8mm, jak to nie pomoże wracam do świec zwykłych. Acha, moje valteki są czerwone i 3-omowe, jak się okazuje niekoniecznie są zużyte.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ejaskulska

Kolego, to nie świece platynowe są porażką, tylko masz niesprawne auto lub instalację gazową! Producent wyposażył Maximę w świece platynowe i zaleca, żeby na nich eksploatować samochód. Nie mogą się nie sprawdzać w sprawnym aucie z dobrze założoną i profesjonalnie serwisowaną instalacją gazową! Mam Maxi z gazem, świece platynowe wymieniane co 90.000 km i absolutnie żadnych problemów! Jeśli u Ciebie świece platynowe się nie sprawdzają, to masz coś nie tak z autem (albo z gazem).

Edytowane przez ejaskulska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Hmm, a może moje platynówki są zużyte? ja sam zrobiłem tym autem 70tyś km a nie wiem ile wcześniej siedziały w nim, fakt, że jakiś czas, może z 20tyś km jeździłem na zwykłych. Dziś jak patrzyłem jak wyglądają jedne i drugie to ewidentnie widać, że spalanie lepiej przebiegało na zwykłych, zobaczę jak będą wyglądały te platynowe po jakiś dwóch tygodniach jazdy(po zmianie odstępu na alektrodach).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a może moje platynówki są zużyte? ja sam zrobiłem tym autem 70tyś km a nie wiem ile wcześniej siedziały w nim, fakt, że jakiś czas, może z 20tyś km jeździłem na zwykłych. Dziś jak patrzyłem jak wyglądają jedne i drugie to ewidentnie widać, że spalanie lepiej przebiegało na zwykłych, zobaczę jak będą wyglądały te platynowe po jakiś dwóch tygodniach jazdy(po zmianie odstępu na alektrodach).

pzdr

 

 

Zmień kolego świece na zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no i stało się - założyłem landi lpg do mojej delikatnej maximki. teraz jeździ topornie jak traktor, trzeba pamiętać o zmianie biegów (manual), wyje wspomaganie i generalnie przygnębiające wrażenie. Mam przeczucie, że to początek kłopotów tfu tfu. Jedyne pocieszenie znalazłem na stacji benzynowej podczas tankowania. Mam pytanie, czy można wskazania komputera dotyczące zużycia benzyny na 100 km przeżucić na gaz czy musze gapić się na beznadziejne diody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mojej instalacji Mistral Autronic można wskazania komputera, mniej więcej do prędkości 90-100 km, porównywać ze zużyciem jednostkowym gazu 5-10% różnicy, potem się wszystko rozjeżdża.

Edytowane przez Przedszkolak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam czy moze ktos polecic dobrego gaziarza na terenie krakowa lub okolic??? do ogarniecia mam stara instalacje gazowa nie wiadomego pochodzenia... prawdopodobnie bedzie sie nadawala do wymiany... co moze byc nie tak jesli czasami zdarza sie ze obroty faluja i nagle silnik gasnie? zarowno na gazie jak i benz... zaznaczam ze dzieje sie tak tylko od czasu do czasu... silnik krokowy? dzieki z gory za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy moze ktos polecic dobrego gaziarza na terenie krakowa lub okolic??? do ogarniecia mam stara instalacje gazowa nie wiadomego pochodzenia... prawdopodobnie bedzie sie nadawala do wymiany... co moze byc nie tak jesli czasami zdarza sie ze obroty faluja i nagle silnik gasnie? zarowno na gazie jak i benz... zaznaczam ze dzieje sie tak tylko od czasu do czasu... silnik krokowy? dzieki z gory za odpowiedzi

kraków Beskidzka 7 może sonda ,,, trudno wyczuć ,,,przepływka ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...