theant Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 w nadkolu polepszasz gore kosztem dolu i na odwrot Ale tylko w silnikach bez doładowania - z tym że na odwrót. Krotszy daje lepszy dol A nie na odwrót? Krótszy zwiększa moc na wysokich obrotach kosztem gorszego momentu na niskich obrotach, a dłuższy zmniejsza moc na wysokich obrotach ale daje wyższy moment obrotowy na niskich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Czyli ogólnie trzeba się zdecydować na wybór pomiędzy krótki lub długim. Teraz mam dylemat jaki będzie lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Czyli ogólnie trzeba się zdecydować na wybór pomiędzy krótki lub długim. Teraz mam dylemat jaki będzie lepszy. Ja zdecydowałem się na poprawę dołu - teraz od 2,5kRPM już czuć, że ciągnie, ale nie wiem czy góra na tym nie straciła (a może tylko wykres się wyprostował) Czekam na hamownię, żeby potwierdzić to odczucie Mógłbyś spróbować pobawić się z długością dolotu i dobrać taką, że poprawa byłaby w całym zakresie - ale to dużo prób, pomiarów i w dodatku pod maską nie bardzo jest miejsce na takie kombinacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Czyli ogólnie trzeba się zdecydować na wybór pomiędzy krótki lub długim. Teraz mam dylemat jaki będzie lepszy. Ja zdecydowałem się na poprawę dołu - teraz od 2,5kRPM już czuć, że ciągnie, ale nie wiem czy góra na tym nie straciła (a może tylko wykres się wyprostował) Czekam na hamownię, żeby potwierdzić to odczucie Mógłbyś spróbować pobawić się z długością dolotu i dobrać taką, że poprawa byłaby w całym zakresie - ale to dużo prób, pomiarów i w dodatku pod maską nie bardzo jest miejsce na takie kombinacje... pod maską da się wygospodarować dużo miejsca, trzeba tylko trochę własnej inwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasil Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 a ja tak sie spytam z czystej ciekawości do czego służy ten tłumik drgań co jest w nadkolu?? Ma on jakąś ważna role w przepływie powietrza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Po pierwsze nie jest to tłumik drgań! Tłumik drgań np. skrętnych to masz w sprzęgle albo niektórych kołach pasowych itp. To jest tłumik szmerów i jak sama nazwa wskazuje tłumi szmery w dolocie czyli wycisza układ dolotowy. W przepływie powietrza to ma taka rolę, że nieznacznie go zaburza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Teraz mam dylemat jaki będzie lepszy. Zakładając że konstruktorzy zrobili wszystko dobrze to teoretycznie o takiej długości jak oryginalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 pod maską da się wygospodarować dużo miejsca, trzeba tylko trochę własnej inwencji. Jak najbardziej Już się nawet zastanawiałem czy aby wydłużyć trochę dolot to nie obrócić akumulatora o 90 stopni i nie pociągnąć stożka pod sam reflektor Ale to ewentualnie dopiero po hamowaniu - bo teraz mam tylko własne odczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Ja zastanawiam się nad obudową filtra. A co sądzicie o takim stożku: http://moto.allegro.pl/item573921021_sport...se_gsx_gst.html mieści się bez problemów tylko jego średnica jest duża bo 82 i nie wiem czy nie będe miał problemu z dorobieniem adaptera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasil Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Oto moje dzielo jakie dokonalem. Mialem zrobic stozek ale niestety pieniadze musialem przenzaczyc na cos innego. Moze profesjonalnie nie wyglada ale odczulem poprawe w zakresie 2000 - 3000 obr/min A chcialem sie jeszcze dowiedziec co to za puszka taka mala ktora jest polaczona z filtrem powietrza z lewej strony i po co w srodku puszki z filtrem jest taka gąbka na dnie i sciankach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość murzyn n15 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 no w końcu sie doczekałem i zrobiłem dolocik od przepustnicu do filtra ok 50 cm. średnica rurek to 77mm. Wrażenia ogromna poprawa w zakresie średnich obrotów tj. 2-5tys. a dodam ze jeszcze nie doprowadziłem zimnego powietrza i nie odizolowałem termicznie od silnika to przedemna w ten weekend. Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ łączniki są elastyczne a stożek dość cięzki to opada na dół jak go przymocowaliście i do czego qwa... bo ciągle mi sie o coś obija... a co myśliciew o filtrze jacky czy jakoś tak bo taki wynalazek kupiłem [ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 17:50 ] jeszcze jedno do fabrycznego filtra szły 2 węże jeden grubszy ten wiem ze to odma i wiem co z nim zrobić a drugi taki cieniutki i nie wiem co to i co z nim zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 a co myśliciew o filtrze jacky czy jakoś tak bo taki wynalazek kupiłem Nigdy w zyciu tego nie zakladaj. Lepszy zwykly filtr jak to badziewie Jacky wcale nie jest najgorszy grunt aby był czysty i naoliwiony, lepszy jest niż seryjny filtr, bo ma lepszą przepustowość. Niestety wobec Fujity, K@N to już nie ta półka, te są lepiej wykonane. Napewno to najlepsza i najtańsza alternatywa, wobec beznazwowych filtrów z allegro. Jedyna i niepodważalna zaleta- gra niepowtarzalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 http://img237.imageshack.us/img237/3251/10...0sr20itbdp1.jpg panowie a jak to by spełniło swoje zadanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 koziro jużź gdzieś o tym było debatowane. Jest ti ITB o ile mnie pamięć nie myli i wnioski były takie, że nie warto. Ja mam pytanko. Wiadomo, że na dzień dzisiejszy wszyscy polecają stożki FUJITA. Jak rozumiem są lepsze od K&N skoro tak się dzieje. Moje pytanie brzmi - jak je czyścić? Są suche więc wystarczy go wyprać jak K&N'a, bez naoliwiania i tyle? Robił już to ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 http://img237.imageshack.us/img237/3251/10...0sr20itbdp1.jpg panowie a jak to by spełniło swoje zadanie? Dolot? Jaki dolot :one: IMHO takie rozwiązanie to tylko do wyczynu bo do jazdy na codzień się słabo nadaje. W powietrzu za dużo syfu się unosi, zwłaszcza w dużych miastach. A co by było jakby ptaka wciągło ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Ja mam pytanko. Wiadomo, że na dzień dzisiejszy wszyscy polecają stożki FUJITA.Jak rozumiem są lepsze od K&N skoro tak się dzieje. Moje pytanie brzmi - jak je czyścić? Są suche więc wystarczy go wyprać jak K&N'a, bez naoliwiania i tyle? Robił już to ktoś? Do nadkola dałbym K&N albo inny naoliwiany, do dolotu typu short ram jak najbardziej polecam Fujita. Wg producenta ciepła woda z mydłem do czyszczenia wystarcza - sam nie prałem, bo mój jeszcze czyściutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 A co by było jakby ptaka wciągło ..... Mpowery też mają fabrycznie ITB a ptaków jakoś nie łykają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grundi Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 zaczynam prace nad budowa dolotu.. chciałem kupić "dedykowany" z jednego ze sklepów internetowych ale cena była na tyle wygórowana, że postanowiłem sie sam w to pobawić, stąd tez moje pytanie... mam silnik SR20Di więc na jednopunktowym wtrysku paliwa... ma ktoś może coś takiego zrobione u siebie i podrzucił by fotkę i zestaw materiałów jaki sa potrzebne.. dokładniej interesuje mnie sposób na montarz tego zamias fabrycznej puszki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 wywlasz cały orginalny dolot wszystko co plastikowe , na przepustnice zakładasz nakładke od golfa lub passata a rurki jakoś wykombinujesz , ja przerabiałem kilka opcji stożek w nadkolu ; za aku ; i całkiem krutki , teraz mam za aku i nawiew ze zderzaka , nawet stożka już nie mam bo mi się Jacky rozpadł i założyłem papierowy w kształcie stożka Filtron AK 246/1 czy jakoś tak i różnicy nie widzę między stożkiem a papierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grundi Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 toli, co masz na myśli mówiąc nakładka od golfa lub passata ?? mierzyłem dziś i wiem, że przepustnica ma około 100 mm średnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 taka czapeczka nakładka na przepustnice od VW jaki silnik nie wiem 1,8 chyba , wejdż na temat o Blosie BRC jest sporo fotek tego ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pr0 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o mechanikę a co za tym idzie nie rozumiem do końca o co chodzi w tym wszystkim chodzi. Czy ktoś się podejmie i mi wytłumaczy łopatologicznie na czym polega montaż takiego filtra? Ile może kosztować montaż stożka? Czaję się na K&N ale co najmniej się wystraszyłem że na koszcie filtra się nie skończy. Mam Almę 2002 FL 1.5 98 km. Jaki rozmiar stożka by wszedł ? A może lepiej "zwykły" filtr K&N? Z góry dzięki serdeczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PulsN14 Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Chciabym zamontowac CAI w GA14DE w nissanie sunny. Ale nie wiem czy to mozliwe?? czy jest jakis zestaw na rynku do tego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 pr0 i PulsN14: Przeczytajcie cały wątek od początku - jest tam wszystko napisane o co pytacie. Wiem że długi, ale ja sam czytałem na początku te tasiemce o CAI, EGR itp. i praktycznie zadałem może ze 3 pytania ponieważ 2,2Di prawie nikt nie ogarniał w w/w tematach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin dzidek Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 witam wszystkich, jestem tu nowy ale od dłuzszego czasu czytam ciekawostki jakie piszecie i nie ukrywam jestem pod wrażeniem pytanie do najlepszego specjalisty na tym forum do coobcia, mam primerę 1, 6 SLX 1998 z LPG sekswencja, niestety nie wiem jaki silnik w dowodzie nie mam wbite kw, jak mogę szybko i niedrogo podnieść moc tego auta. Czy masz jakieś graty do sprzedania do tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.