Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Które wahacze polecacie : Febi czy 555?


rafp11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

OK dzięki za info!

 

Ja chyba też daruje sobie szukanie smaru silikonowego, i zapodam to co mam (jakiś lotniczy łożyskowy).

 

Nie wiem tylko czy zbyt mocne skręcanie nie powoduje przyspieszonego zużywania się tych teflonowych tulejek. Trzeba to robić z czuciem, ale bez klucza dynamometrycznego nie jest to łatwe. Ma ktoś może jakiś patent typu do oporu i później 1/3 w tył, jak przy łożyskach stożkowych?

 

ja skręcam na wyczucie , prawie na max :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martinezx1
Ale musisz je poprawić po fabryce, dodać smaru bo jest oryginalnie za mało i po 3 kkm odezwały się.

 

nice-wawa z tym poprawianiem fabryki to był strzał w 10!

Dziś odebrałem yamato i pomyślałem, że sprawdzę Twoja teorie i okazało się że jedna storna nie to, że miała mało smaru a była kompletnie sucha!! Ogólnie nie zdziwiłbym się jakby się odezwały po kilku kkm, smaru faktycznie dają jak na lekarstwo.

Uwaga do wszystkich co kupują wahacze, te z łożyskami ślizgowymi POPRAWIAJCIE FABRYKĘ smarujcie nowe wahacze przed zamontowaniem.

 

nice-wawa dzięki za pomoc!

W piątek montaż do auta i później dam znać jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakichś 6 tyś km mam wahacze 555 górne zamontowane i na razie jest ok. stare nie krzypiały ale były mocno wybite. niestety nie poprawiałem fabryki jeśli chodzi o smarowanie a dokrencałem momentem o ile pamiętam książkowym 135 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martinezx1

No i d*pa!!

Zamontowałem nowe wahacze, później jazda testowa i dalej piszczy!! Jak lekko bujne auto to już pojawia się pisk. Po kolejnej diagnozie (własnej) stwierdziłem, że to końcówka drążka kierowniczego tak potwornie piszczy. Myślę, że wymienię od razu oba i tu pytanie jakie jest Wasze zdanie na temat firmy CTR? Mogę kupić końcówki tej firmy po 39 zł/szt.

Może wcześniej wezmę jeszcze strzykawkę z igłą i wpuszczę w końcówki trochę oleju aby mieć pewność czy to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i d*pa!!

Zamontowałem nowe wahacze, później jazda testowa i dalej piszczy!! Jak lekko bujne auto to już pojawia się pisk. Po kolejnej diagnozie (własnej) stwierdziłem, że to końcówka drążka kierowniczego tak potwornie piszczy. Myślę, że wymienię od razu oba i tu pytanie jakie jest Wasze zdanie na temat firmy CTR? Mogę kupić końcówki tej firmy po 39 zł/szt.

Może wcześniej wezmę jeszcze strzykawkę z igłą i wpuszczę w końcówki trochę oleju aby mieć pewność czy to jest to.

 

A może któryś łącznik ci się zatarł. Żonka śmiga Peugeot 206 i tam średnio co rok wymieniam łączniki , bo strasznie trzeszczą . Tam już montowałem różne Lemforder , moog . I zawsze po roku się odzywają dałem igła oleju to nawet po 1kkm nie było różnicy na korzyść .

Jak masz kanał wjedź samochodem i ktoś ci buja furą , a ty ręką wyczujesz gdzie ci trzeszczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martinezx1
Jak masz kanał wjedź samochodem i ktoś ci buja furą , a ty ręką wyczujesz gdzie ci trzeszczy.

Robiłem tak tylko bez kanału, wszystko wskazuje na prawą końcówkę drążka kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chcę dorzucić raport:

Wymieniłem poprzednie (klapiące) wahacze na Febi Bilstein kupione na allegro. Zrobiłem na nich około 30 kkm i nadal trzymają mocno (a lekko nie miały :) ). Na razie mogę polecić Febi-Bilstein.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kanał wjedź samochodem i ktoś ci buja furą , a ty ręką wyczujesz gdzie ci trzeszczy.

Robiłem tak tylko bez kanału, wszystko wskazuje na prawą końcówkę drążka kierowniczego.

Sprawdz jeszcze dolny sworzen,one tez trzeszcza i wydaja nieprzyjemne dzwieki.Ja u siebie wymienialem razem z wahaczami,bo juz raz stawialem wlasnie na wahacz,a okazalo sie,ze byl to wlasnie sworzen.

Tydzien temu wstawilem na prawa strone wahacz Febi,a kilka miesiace temu na lewa 555. Wiec teraz bede mial porownanie ktory wytrzyma dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja na Lemforderach zrobiłem 15tyś i poszły do reklamacji, teraz po podobnym przebiegu mechanicy stwierdzili luzy - czyt. znowu pójdą do reklamacji. Teraz muszę pomyśleć nad omawianymi tutaj bo rocznie robię 40-50 tyś i nie chcę co roku zmieniać wachaczy - to klocki tyle mi wytrzymują :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś założyłem 555 i po 1500 kilometrach przy kontroli wyszło, że ma luz ponieważ okres reklamacji trwa 14 dni w miejsce włożyłem regenerowane(150zł) to znaczy wahacz z wymienionymi oryginalnymi końcami.

555 poszła do reklamacji z zastrzeżeniem, że mają dać na drugą stronę.

Ten drugi z reklamacji trochę dłużej wytrzymał ale i tak padł.

Rozebrałem z ciekawości. Okazało się, że w środku jest tulejka teflonowa rozwiązanie w ogóle nie przypominające oryginału.

Aktualnie mam założone regenerowane i wszystko jest OK.

Przeglądy przechodzę bez uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mimo luzów na wahaczu górnym na szarpakach nawet nic nie wyszło, od prawie półtora roku jezdże na 555 i jakoś się trzymają (odpukać w niemalowane) mimo tego że zrobiłem jakieś 45tyś, głównie po naszych drogach właściwie nie wiem od czego to zależy nawymieniałem się tego już ponad 10 wpierw w P10 potem w P11, nie liczyłem przejechanych kilometrów (wyszło by tego z 350tyś.), teraz na spritmonitorze zapisuję wszystko i wiem kiedy i co wymieniałem. Właściwie pierwszym objawem jaki zauważałem było lekkie skręcenie kierownicy w którąś ze stron (chociaż to skręcenie pojawia się również przy wybitym sworzniu i zużytym łożysku zwrotnicy), następnie skrzypienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zakladalem wahacze niparts i ... totalna klapa zrobilem moze 6 tys km i juz po malutku zaczynam je slyszec podejzewam ze 10 tys i bedzie nastepna wymiana

 

i juz takich napewno nie zaloze :zly2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zakladalem wahacze niparts i ... totalna klapa zrobilem moze 6 tys km i juz po malutku zaczynam je slyszec podejzewam ze 10 tys i bedzie nastepna wymiana

 

i juz takich napewno nie zaloze :zly2:

 

ja tam mam wahacze delphi i zrobiłęm juz ponad 15tys i narazie nic nie słychac :D pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i poszło. Dzisiaj w ramach gwarancji znowu wymiana. Kupiłem 555 - made in Japan za 110zł ze sklepu do którego mam zaufanie a i wyglądały solidnie- zobaczymy. Poprzednie były tak jak pisałem Lemfordery teraz były Swag czy jakoś tak - made in Germany i poddały się po ok 150 tysiącach ale dojechałem je do około 25 i poszły z reklamacją (tu akurat zbieg okoliczności że jeszcze kulnąłem 10kkm). Obadam temat na tych 555 i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość NismoMan

Chciałbym trochę odświeżyć temat

A mianowicie mam do wymiany lewy górny wahacz w primerce i teraz przeglądałem na allegro kilka wahaczy firmy 555 i nie wiem czemu aż tak ceny się różnią możne któryś to podróbka

 

Proszę o pomoc w wyborze:

http://moto.allegro.pl/item574091902_wahac...11.html#gallery

 

 

http://moto.allegro.pl/item565349132_nissa...an.html#gallery

 

 

 

http://moto.allegro.pl/item560024927_wahac...ki.html#gallery

 

 

 

i jeszcze jakiś :?: FIRMY LEMFORDER:

http://moto.allegro.pl/item564779372_nissa...er.html#gallery

 

 

 

 

 

Ktory polecacie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym trochę odświeżyć temat

A mianowicie mam do wymiany lewy górny wahacz w primerce i teraz przeglądałem na allegro kilka wahaczy firmy 555 i nie wiem czemu aż tak ceny się różnią możne któryś to podróbka

 

Proszę o pomoc w wyborze:

http://moto.allegro.pl/item574091902_wahac...11.html#gallery

 

 

http://moto.allegro.pl/item565349132_nissa...an.html#gallery

 

 

 

http://moto.allegro.pl/item560024927_wahac...ki.html#gallery

 

 

 

i jeszcze jakiś :?: FIRMY LEMFORDER:

http://moto.allegro.pl/item564779372_nissa...er.html#gallery

 

 

 

 

 

Ktory polecacie :?:

 

 

Ja kupowałem tak z rok temu u Tomek880 - wtedy były po 130pln - i jak na razie pracują bez zarzutu. Z tym że z tych które tu załączyłeś wychodzi że teraz są najdroższe więc to dla Ciebie średnia informacja - pewnie wolałbyć potwierdzenie że te najtańsze są ok ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w kombi założyłem górne wahacze firmy 4MAX Po 4000km. zaczeły stukać ale się zawziąłem i postanowiłem je zjeździć,po 11000km. zaczeło mi drzeć opony po zewnętrznych więc się poddaje :( Wymienie je! Tylko nie wiem na jakie :029: Moja rada: NIE KUPOWAĆ 4MAX :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia ze montowałem u siebie 555 jakieś 30tysi temu i prawa strona zaczyna sie odzywać, nie ma drgań i tym podobne tylko standardowy objaw a mianowicie skrzypienie. teraz kupie Febi, zobaczymy, czym to pachnie. Dodam ze za tamte dałem jakieś 120zł

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też 555 zaczeły już skrzypiec, ale nie nasmarowałem przy wymianie. Na szybko je zdjąłem, przesmarowałem i jest dalej ok. Polecam to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość martinezx1

Znowu d*pa, Yamato wytrzymały niecałe 5kkm!! To jakiś koszmar. Smarowałem je przed zamontowaniem. Po 4kkm delikatnie pukały, a teraz to już wala i piszczą pełen wachlarz dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamato na 99% chińszczyzna .Nazwa jest japońska i nic po za tym.Długo nie wytrzymają. Najlepsze to Lemforder lub 555 ( made in japan).To wytrzyma znacznie dłużej a różnica ceny nie jest duża .W Szczecinie yamato to ok 120zł ,lemforder 150zł.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter-urs

555 made in japan produkowane w chinach niby pod nadzorem japońców padły po 15tyś,Lemfordery po 28tyś Febi u kolegi po 12tyś teraz Quality parts 9tyś i spoko 142zł/szt.Kolega teraz założył Teknorty wcześniej założył kompletne dolne Teknorty 40tys i nic niema luzów zobaczymy jak z górnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martinezx1

Nie wiem już co z tymi wahaczami robić. Może ktoś zna jakiś warsztat co regeneruje wahacze. Problem znany jest od dawna może ktoś już ma jakiś patent aby zwiększyć ich żywotność. Kalamitki wydaja wie rozsądnym podejściem, ale czy ktoś ma fotki takich wahaczy z kalamitami. Nie wiem w którym miejscu je dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można samemu je regenerować . Na forum jest post ze zdięciami jak je rozebrać na czynniki pierwsze.Ja na podstawie zdięć z tego postu rozebrałem je użyłem cienkiej foli do regeneracji luzu pomiędzy tulejami teflonowymi a tulejami stalowymi (osiami).Pożądne smarowanie i uwierz lub nie ale przejechałem już z 7000 tyś km i nic nie puka nic nie stuka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi yamato teraz sie odezwało prawa strona około 27 kkm przejechane a wcześniej przesmarowane były ,lewa jeszcze cisza ,

Teraz kupię 555

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...