Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej silnikowy 1,8


Gość googl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, chce wymienic olej, nie pamietam czy wczesniej byl wlewany syntetyk czy polsyntetyl ale napewno 10w40shella i . samochod ma przejechane ponad 210tys ale silnnik zostal wymieniany przy 180tys i mial przebiegu ok 75tys wiec teraz ma ok 110tys i nie wiem co mu zalac czy syntetyk polsyntetyka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Almera 2,2 DI :027: 191k

 

Castrol Magnatec Diesel 10W 40

 

Najważnieszcze ażeby silnik miał smarowanie a jaka firma będzie na naklejce opakowania oleju niewiele zmieni. Byle by co min 10.000 wymieniać

 

Nawet jak zalejesz minerala w Land Roverze to w Camel Trophy da radę jak nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to tak jak z żoną, Czy dobry... hm okaże się po latach. Ja leję już 3 rok Texaco Havoline 5W 40 (syntetyk) do N15 1.4 Jak na razie OK. Zużycie silnika widać np w badaniu diagnostycznym spalin i ilości nagaru na świecach. U mnie prze 8 kolejnych lat był Havoiline 5W 40 i wszystko w porządku. Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja N16 od poczatku zalewana Castrol TWS 10W60, wszystko było OK. Zmianiłem na tańszy Edge Sport 10W60 i odczucia troche gorsze, klekotanie przez kilka sekund po rozruchu, szybko zrobił się czarny.

Teraz zalałem Valvoline 5W50 - na razie po przejechaniu ok. 1000 km wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik chodzi naprawde ciszej (nie tylko moje odczucie), kontrolka ciśnienie gaśnie od razu po rozruchu, szybciej dochodzi do normalnej temperaturu. Uzupełnie opinie po przejechaniu wiekszej liczby kilometrów :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość proktolog

ja do swojej od nowości lałem Castrola RS 10W60, a po zakończeniu sprzedaży

tego oleju przerzuciłem się na nastepcę czyli EDGE 10W60

auto ma przjechane 44tyś, 0 ubytków; olej owszem dość szybko robi się czarny,

ale nie jestem przekonany czy sama zmiana koloru oznacza automatycznie utratę własności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od 100kkm zalewam Valvoline MaxLife 10W40 (wcześniej Texaco 5W40) i jak na razie zero problemów (175kkm). Oleum nie ubywa, silnik latem i zimą odpala bez zarzutu i pracuje równo i cicho. Problem "łańcucha rozrządu" jest mi nie znany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja w mojej N15 '99 podobnie jak koledzy Prezes113 i N_15 od ostatnich 5 zmian zalewam 5W40 Castrol Magnatec, wcześniej auto miało Havoline o tych samych parametrach, zmienialem zawsze co 15tys. kiedy stuknelo mi 100kkm co 12-13 tys.

Nie mam najmniejszego problemu z silnikiem a pojęcie brania oleju jest mi obce.

 

Pytanie jakie mam dotyczy 10W40 w dieslu 2,2 w Tino, czy ktoś wie, jakie są zalecenia producenta - czy moge przejsc na syntetyk? Auto ma 93tys przebiegu w silnik w doskonalej kondycji.

Pozdrawiam Klubowiczow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z książki serwisowej mojej Tino 1.8 wynika ze jeździ od początku na castrolu 10W60, ja chyba za to spróbuje valvoline VR1 10W60 :) , np w mojej N15 2.0D świetnie spisuje się valvoline maxlife diesel 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem przy 110 tyś od nowego był zalewany Castrol 5W- 40 syntetyk, przy 116 tyś zmieniłem na Shela teraz mam 123 tyś i słychać łańcuch przy pracy silnika a szczególnie metaliczny dzwięk prz obrotach 1900-2100, mam nadzieje że jak wymienie teraz olej na Valvolin Max Life 10W-40 półsyntetyk to problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc ja do mojej almerki zalalem ostatnio olej volvo 10w-40 wszystko gralo mialem tylko problem ze znalezieniem filtra oleju hehehhehe bo kupilem standartowy a okazalo sie ze za prawym kolem jest taka kopolka a w srodku filtr ehhehehtaki jak przy moim odkurzaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Właśnie zakupiłem N16 1.8 LPG sek. 2002.

Stan oleju na bagnecie minimum. Chciałbym coś na szybko wymienić nie wiem czym jest zalany?. A posiadam Shella 15W 40 .Czy może być coś takiego , chociaż na krótki czas.Przebieg 129 000.

 

Ps.

Drugie pytanie odnośnie drgania kierownicy powyżej 110 km/h. Czy to wina opon czy może coś innego. Końcówki sprawdzone - spoko. Koła wyważone i dalej drgania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raVonline

skoro nie wiesz czym był zalany - wymień na półsyntetyk 10W40 np mobil1

 

[ Dodano: Sob 02 Lut, 2008 17:39 ]

apropo drgań - może masz zjechane tarcze hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to ja jak zwykle polecam Valvoline Max Life 10W40. Te silniczki lubią popijać olej a poza tym auto ma gaz. Producent deklaruje do 40% mniejsze zużycie oleju i to się sprawdza.

 

Co do Mobila 10W40 to jedni polecają inni odradzają. Ja się zawiodłem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz co dolac to zalej cstrol 10/40 i na nim zostan. a propo stukania na kierownicy szukaj przyczyn:luzu w ukl kier i zawieszeniu opony schamowane moga byc guz jak ktos wczesniej pisal zle wywazone albo najczestszy przypadek felga pokombinuj z tymi kolami pozamienaj stronami przod tyl lewa prawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie odnośnie drgania kierownicy powyżej 110 km/h. Czy to wina opon czy może coś innego. Końcówki sprawdzone - spoko. Koła wyważone i dalej drgania

 

Na jakich felgach jeździsz? Alu czy stalowe. Ja mam podobny problem na felgach alu szczególnie podczas hamowania. Po zmianie felg na stalowe problem prawie znika choć nie do końca. Podejrzewam jeszcze jakieś minimalne luzy na łożyskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie odnośnie drgania kierownicy powyżej 110 km/h. Czy to wina opon czy może coś innego. Końcówki sprawdzone - spoko. Koła wyważone i dalej drgania

 

Jeżdżę na felgach alu . Kupiłem na letnich. I założyłem zimówki używki (gość wymieniał chyba ze 4 komplety) i na każdym to samo. Jak go przyprowadziłem (a było to 3 tygodnie temu) to był na letnich jak pisałem i nie wiem jak się na nich zachowywał bo jechałem wolno aby dojechać do domu. Nie odbija do końca jeden zacisk (jutro jadę go odblokować), ale to chyba nie może być przyczyną. Już nie wiem co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Sie ma no.Zamierzam wlać valvoline maxlife do 2.2 di tylko nie wiem czy warto na alegro kupować? Za 100zł jest 5 litrów,sprzedajacy ma dobre opinie -co o tym myślicie?Rozumiem że w roczniku 2000 jest filtr z wymiennym wkładem?jesli macie linka do takowego filtra to podajcie ,please.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...