Gość googl Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Mam najechane już 75 tys. w serwisie leją mi olej shell helix racing, wiem że to dobry olej (przy okazji najdroższy:-) ale zastanawiam co Wy lejecie i jak to sie u was sprawdza? Almera N16 2002 r. 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Ja ostatnio Zalałem Helixa 10W-60 ale jechałem w strasznie skrajne warunki i nie chciałem ryzykować. Co ciekawsze jak sobie popatrzyłem na info to mogę np wlaź Castrola Magnateca GTX do diesla tak samo jakbym lał do benzyny, a za to nie moge nalać np GTD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 ja do swojej N15ki leje caly czas seryjny Visco i jestem bardzo zadowolony (tyle ze polsyntetyk i juz na takim musze jezdzic), ale ostatnio zastanawialem sie nad Motulem 4100 10W40, jezdzil ktos na takim? z tego co wiem to jedni mowia ze b.dobry, inni ze do wolnossacych sie nie nadaje...... :? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość googl Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Mam mały dylemacik. Teraz leją tego shela 10W60 i moje pytanie czy po gwarancji zostać na nim czy może zmienić na jakiś inny. Jak rozumiem servisy i nissan mają pewnie jakąś umowe z producentem i leją shela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 serwis leje shela do nowych aut typu n16, do n15 leja jeszcze Visco, zauwazcie ze kiedys na ramkach pod rejestracje od dealera bylo napisane BP Visco Adamus itp., teraz z kolei Shell googl a jaki masz motor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Leją albo Halvoline albo Shella zależnie co sobie zażyczysz i na co masz kasę. Oczywiście każdy szanujący się producent ma w swojej ofercie olej który odpowiada klasie twojego silnika. A jest to w przypadku N16 tak: silniki QG - API SG, SH or SJ*1, ILSAC grade GF-I or GF-II*1, ACEA 96-A2 silniki YD - API CF-4*1, *2, ACEA 98-B1 *1: Patrz wykres *2: nigdy nie używaj API CG-4. Przepraszam, że nie tłumaczę rysunków ale mi sie nie chce walczyć z PDFami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość googl Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 googl a jaki masz motor? Motor 1.8. I tu jest ciekawa rzecz samochód kupiłem dwu letni z Bielska Białej od dilera. Teraz sie zastanawiam co oni leli????Nie widziałem zadnych wkładek do tablic z producentem tylko ich firmowe. hmmm Silnik był wymieniony na gwarancji jakieś 30 tys km temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 najlepiej od nowosci stosowac jak najlepszy olej zalecany przez producenta, ale jak nie wiesz jaki byl to najlepiej wlac "najgorszy" jaki zaleca producent (np. jak mozesz stosowac polsyntetyk i syntetyk to lepiej wlac polsyntetyk bo syntetyk moze spowodowac rozszczelnienie silnika), ale jak leja ci na 100% 10W60 hellix racing to jest (chyba :?: ) syntetyk to mozesz sobie lac jaki chcesz syntetyk (oczywiscie dopuszczalny przez producenta np 10W60) marki np. Motul dowidzialem sie dzisiaj, ze ojciec przyjaciela bedzie w najblizszym czasie wylacznym dystrybutorem na Polske nowego oleju Selenia ktory ma podnosic moc silnika do 4 KM (tak wskazuja testy ), nie ma go jeszcze w Europie. Bede mial mozliwosc przetestowania go na mojej Almerce moze za 2 miesiace, jak tylko skoncza sie testy podesle wyniki z hamowni, ciekaw jestem bardzo co z tego bedzie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 mobi1 1 racing formula 5w50 albo 40. Podobno to jest najdroższy olej jaki można sobie wybrać i wg jakiś czasopism najlepszy ze względu na to, że ziarno akurat tego oleju jest o 30% nmiejsze o innych, co podobno sprawia mniejsze tarcie itp. Sewis nissana powiedział, że ten olej nissan akceptuje. Nie można podobno wlewać 0W bo jest za żadki i jest zakaz wlewania go do silników info od aso w gdańsku oliwie na poniższej stronce jest calkiem ciekawa teoria o silnikach i właśnie o tym oleju, zresztą sami poczytajcie bo tekst jest w/g mnie niezwykle ciekawy i wiele wyjaśnia. Gość który to napiasał to podobno autorytet w świecie tuningu silników i itp. http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 zapomniałem dodać, że to właśnie z tym olejem żona wykręciła na A4 230km/h. oczywiście kręcenie i zapalanie zimą to żaden prombel - nie widać różnicy z tym co się działo latem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 12 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2005 U mnie na gwarancji pewnie lali też Shella ale autko kupiliśmy już po gwarancji i zalaliśmy Castrola. Teraz magnateca zapodamy pewnie, jakoś dobrze się sprawuje na Castrolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 12 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2005 ja mam prawie 180 tyś km. i leję shella helix ultra syntetyk full i jest ok, zero brania oleju, ale trochę chyba przereklamowany, ale dobrze się czuję z poczuciem, ze mam dobry olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek_k Opublikowano 12 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2005 u mnie od nowosci zalewany jest shell helix 5w40 (przebieg ok60kkm) ostatnio [przy wymianie zdecydowalem sie pozostac przy tym oleju , generalnie nie narzekam silnik pracuje cicho(przy stalych obrotach , bo przy przyspieszaniu i wysokich obrotach to jak w 1.8 w n16 :twisted: ) zuzycia oleju nie stwierdzilem ( a kontroluje stan regularnie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tobek Opublikowano 13 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2005 Zbliża mi sie pierwszy przeglad po 15000 i własnie zastanawiam się nad syntetykiem. Na forum zauważyłem wypowiedzi, że olej syntetyczny może rozszczelnić silnik, zwłaszcza jeżeli wcześniej wlewany był olej o gorszych parametrach. Z tego co dowiedziałem sie w Nissanie nowy silnik zalany jest fabrycznie olejem 10w30 a wymiana na olej syntetyczny jest jak najbardziej możliwa i przy małych przebiegach nie niesie to za soba zadnych nie korzystnych konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość googl Opublikowano 13 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2005 no tak:-) mniej wiecej wiem co zrobić. Teraz tylko jeszcze pytanko jak często go wymieniać. Serwis twierdzi że co 15000 ja ma wrażenie że to trochę przy długo miska ma pojemność 2,7 l więc co 10 tys to chyba minimum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 13 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2005 Ja właśnie jestem po przeglądzie w serwisie po 45 tyś. i wlano mi Castrola Magnateca GTX 10W60. Podobno jest on dobry dla tych silniczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yorey Opublikowano 14 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2005 całe życie jeździłem na castrolu i byłem bardzo happy - na GTX3 ukręciłem corollą grubo ponad 300kkm i zdrowiusieńka była, ale jakiś czas temu dane mi było oglądać kilka głowic o przebiegach ponad 200kkm - te, które jeżdżą na Mobilu 1 są wyraźnie czystsze od innych - czyli chyba jednak Mobil 1 jest debeściak. Osobiście jeżdżę nyssą na Texaco 10 W 40 - półsyntetyk - tak było zalane od nowości - a jestem zwolennikiem teorii, że jak jest dobrze to nei trza psuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kiniaczek Opublikowano 14 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2005 Leją albo Halvoline albo Shella zależnie co sobie zażyczysz i na co masz kasę. Oczywiście każdy szanujący się producent ma w swojej ofercie olej który odpowiada klasie twojego silnika. A jest to w przypadku N16 tak: Ciekawe... a mi nalali CASTROL TWS 10W60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 14 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2005 No to znaczy, że leją to z kim się ASO dogada. Mnie nalali Shella 10w-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2005 No to znaczy, że leją to z kim się ASO dogada. Mnie nalali Shella 10w-60 najwidoczniej bo mi to też chcieli nalać ale kazałe wlać mobil 1 5W50 racing formula. Po gwarancji wymienię też olej w skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2005 No to znaczy, że leją to z kim się ASO dogada. Mnie nalali Shella 10w-60 najwidoczniej bo mi to też chcieli nalać ale kazałem wlać mobil 1 5W50 racing formula. Po gwarancji wymienię też olej w skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Ja mam N15 i leje Castrola RS 0W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeso Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 Ja jadę jutro na przegląd po 75kkm i już po raz trzeci zalewam Castrola RS 10W60 (taki polecili w serwisie). Olej wymieniam co 15kkm i luuuuuzik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 ja juz po wymianach po 15 tys od wymiany mineło i wlałem to co zawsze Mobi1 syntetyk ponaddto spuszczony plyn z chlodnicy i zalane swiezutkie borygo uzupełniony zbiorniczek wspomagania kier, równiez Mobil1 typu dextronIII , filtry championa , po 50 tyś km wymieniony plej w skrzyni standartowo olej cvt nissan zakupiony w aso, i uzupełniony plyn w spryskiwaczach oraz wymiana pompy spryskiwacza tylnej wycieraczki i zlikwidowanie dziwnego luzu przy air bagu , a i oswiecach zapomnialem bosch oczywiscie przewody zostały stare bo dopiero co wymieniane koszt duzy niestety ale tez duzo bylo do zrobienia teraz został juz tylko przegub :wink: koszta micra k11 olej silnikowy 4l- 148zł olej do skrzyni prawie 100zł za litr kupione 4l borygo 6l - 38zł filtry 46zł plyn do spryskiwaczy 12zł olej wspomagania 1l -28zł silniczek do pompy spryskiwacza tylnego 50zł swiece 38zł sztuka sztuk-4 robocizna 100zł stacja obsługi Qserwis suma===okolo 925zł sumy sa pozaokrąklane ale okolo 900 zł suma :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeso Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 Umawiając się na przegląd w ASO na Jagiellońskiej, dowiedziałem się, że będzie mnie to kosztowało ponad 700 zeta (w tym przegląd i wymiana filtra w instalacji gazowej). Za sam olej do silnika zażyczyli sobie 290 zeta! Do miski wchodzi mi 2,7 litra. 4 litry oleju (takiego jak zalewają w ASO, czyli castrol RS 10w60) kupiłem za 175 zł. Z moim olejem cena przeglądu spadła do coś koło 430 zeta... Jak odbiorę almerkę po przeglądzie, to dam znać co i ile kosztowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.