Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej silnikowy 1,8


Gość googl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam najechane już 75 tys. w serwisie leją mi olej shell helix racing, wiem że to dobry olej (przy okazji najdroższy:-) ale zastanawiam co Wy lejecie i jak to sie u was sprawdza?

Almera N16 2002 r. 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio Zalałem Helixa 10W-60 ale jechałem w strasznie skrajne warunki i nie chciałem ryzykować.

 

Co ciekawsze jak sobie popatrzyłem na info to mogę np wlaź Castrola Magnateca GTX do diesla tak samo jakbym lał do benzyny, a za to nie moge nalać np GTD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do swojej N15ki leje caly czas seryjny Visco i jestem bardzo zadowolony (tyle ze polsyntetyk i juz na takim musze jezdzic), ale ostatnio zastanawialem sie nad Motulem 4100 10W40, jezdzil ktos na takim? z tego co wiem to jedni mowia ze b.dobry, inni ze do wolnossacych sie nie nadaje...... :?

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały dylemacik. Teraz leją tego shela 10W60 i moje pytanie czy po gwarancji zostać na nim czy może zmienić na jakiś inny.

Jak rozumiem servisy i nissan mają pewnie jakąś umowe z producentem i leją shela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis leje shela do nowych aut typu n16, do n15 leja jeszcze Visco, zauwazcie ze kiedys na ramkach pod rejestracje od dealera bylo napisane BP Visco Adamus itp., teraz z kolei Shell

 

googl a jaki masz motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leją albo Halvoline albo Shella zależnie co sobie zażyczysz i na co masz kasę. Oczywiście każdy szanujący się producent ma w swojej ofercie olej który odpowiada klasie twojego silnika. A jest to w przypadku N16 tak:

 

silniki QG - API SG, SH or SJ*1, ILSAC grade GF-I or GF-II*1, ACEA 96-A2

 

silniki YD - API CF-4*1, *2, ACEA 98-B1

 

 

*1: Patrz wykres

 

BENZYNA.jpg

 

DIESEL.jpg

 

*2: nigdy nie używaj API CG-4.

 

Przepraszam, że nie tłumaczę rysunków ale mi sie nie chce walczyć z PDFami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

googl a jaki masz motor?

 

Motor 1.8. I tu jest ciekawa rzecz samochód kupiłem dwu letni z Bielska Białej od dilera. Teraz sie zastanawiam co oni leli????Nie widziałem zadnych wkładek do tablic z producentem tylko ich firmowe. hmmm

Silnik był wymieniony na gwarancji jakieś 30 tys km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej od nowosci stosowac jak najlepszy olej zalecany przez producenta, ale jak nie wiesz jaki byl to najlepiej wlac "najgorszy" jaki zaleca producent (np. jak mozesz stosowac polsyntetyk i syntetyk to lepiej wlac polsyntetyk bo syntetyk moze spowodowac rozszczelnienie silnika), ale jak leja ci na 100% 10W60 hellix racing to jest (chyba :?: ) syntetyk to mozesz sobie lac jaki chcesz syntetyk (oczywiscie dopuszczalny przez producenta np 10W60) marki np. Motul

 

dowidzialem sie dzisiaj, ze ojciec przyjaciela bedzie w najblizszym czasie wylacznym dystrybutorem na Polske nowego oleju Selenia ktory ma podnosic moc silnika do 4 KM (tak wskazuja testy :lol: ), nie ma go jeszcze w Europie. Bede mial mozliwosc przetestowania go na mojej Almerce moze za 2 miesiace, jak tylko skoncza sie testy podesle wyniki z hamowni, ciekaw jestem bardzo co z tego bedzie

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobi1 1 racing formula 5w50 albo 40. Podobno to jest najdroższy olej jaki można sobie wybrać i wg jakiś czasopism najlepszy ze względu na to, że ziarno akurat tego oleju jest o 30% nmiejsze o innych, co podobno sprawia mniejsze tarcie itp. Sewis nissana powiedział, że ten olej nissan akceptuje. Nie można podobno wlewać 0W bo jest za żadki i jest zakaz wlewania go do silników

 

info od aso w gdańsku oliwie

 

na poniższej stronce jest calkiem ciekawa teoria o silnikach i właśnie o tym oleju, zresztą sami poczytajcie bo tekst jest w/g mnie niezwykle ciekawy i wiele wyjaśnia. Gość który to napiasał to podobno autorytet w świecie tuningu silników i itp.

 

http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać, że to właśnie z tym olejem żona wykręciła na A4 230km/h. oczywiście kręcenie i zapalanie zimą to żaden prombel - nie widać różnicy z tym co się działo latem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na gwarancji pewnie lali też Shella ale autko kupiliśmy już po gwarancji i zalaliśmy Castrola. Teraz magnateca zapodamy pewnie, jakoś dobrze się sprawuje na Castrolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam prawie 180 tyś km. i leję shella helix ultra syntetyk full i jest ok, zero brania oleju, ale trochę chyba przereklamowany, ale dobrze się czuję z poczuciem, ze mam dobry olej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od nowosci zalewany jest shell helix 5w40 (przebieg ok60kkm) ostatnio [przy wymianie zdecydowalem sie pozostac przy tym oleju , generalnie nie narzekam silnik pracuje cicho(przy stalych obrotach , bo przy przyspieszaniu i wysokich obrotach to jak w 1.8 w n16 :twisted: ) zuzycia oleju nie stwierdzilem ( a kontroluje stan regularnie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi sie pierwszy przeglad po 15000 i własnie zastanawiam się nad syntetykiem. Na forum zauważyłem wypowiedzi, że olej syntetyczny może rozszczelnić silnik, zwłaszcza jeżeli wcześniej wlewany był olej o gorszych parametrach. Z tego co dowiedziałem sie w Nissanie nowy silnik zalany jest fabrycznie olejem 10w30 a wymiana na olej syntetyczny jest jak najbardziej możliwa i przy małych przebiegach nie niesie to za soba zadnych nie korzystnych konsekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak:-) mniej wiecej wiem co zrobić. Teraz tylko jeszcze pytanko jak często go wymieniać. Serwis twierdzi że co 15000 ja ma wrażenie że to trochę przy długo miska ma pojemność 2,7 l więc co 10 tys to chyba minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po przeglądzie w serwisie po 45 tyś. i wlano mi Castrola Magnateca GTX 10W60. Podobno jest on dobry dla tych silniczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe życie jeździłem na castrolu i byłem bardzo happy - na GTX3 ukręciłem corollą grubo ponad 300kkm i zdrowiusieńka była, ale jakiś czas temu dane mi było oglądać kilka głowic o przebiegach ponad 200kkm - te, które jeżdżą na Mobilu 1 są wyraźnie czystsze od innych - czyli chyba jednak Mobil 1 jest debeściak. Osobiście jeżdżę nyssą na Texaco 10 W 40 - półsyntetyk - tak było zalane od nowości - a jestem zwolennikiem teorii, że jak jest dobrze to nei trza psuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kiniaczek
Leją albo Halvoline albo Shella zależnie co sobie zażyczysz i na co masz kasę. Oczywiście każdy szanujący się producent ma w swojej ofercie olej który odpowiada klasie twojego silnika. A jest to w przypadku N16 tak:

 

Ciekawe... a mi nalali CASTROL TWS 10W60 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy, że leją to z kim się ASO dogada. Mnie nalali Shella 10w-60

 

najwidoczniej bo mi to też chcieli nalać ale kazałe wlać mobil 1 5W50 racing formula. Po gwarancji wymienię też olej w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy, że leją to z kim się ASO dogada. Mnie nalali Shella 10w-60

 

najwidoczniej bo mi to też chcieli nalać ale kazałem wlać mobil 1 5W50 racing formula. Po gwarancji wymienię też olej w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz po wymianach po 15 tys od wymiany mineło i wlałem to co zawsze Mobi1 syntetyk ponaddto spuszczony plyn z chlodnicy i zalane swiezutkie borygo uzupełniony zbiorniczek wspomagania kier, równiez Mobil1 typu dextronIII , filtry championa , po 50 tyś km wymieniony plej w skrzyni standartowo olej cvt nissan zakupiony w aso, i uzupełniony plyn w spryskiwaczach oraz wymiana pompy spryskiwacza tylnej wycieraczki i zlikwidowanie dziwnego luzu przy air bagu , a i oswiecach zapomnialem bosch oczywiscie przewody zostały stare bo dopiero co wymieniane koszt duzy niestety ale tez duzo bylo do zrobienia teraz został juz tylko przegub :wink:

koszta micra k11

olej silnikowy 4l- 148zł

olej do skrzyni prawie 100zł za litr kupione 4l

borygo 6l - 38zł

filtry 46zł

plyn do spryskiwaczy 12zł

olej wspomagania 1l -28zł

silniczek do pompy spryskiwacza tylnego 50zł

swiece 38zł sztuka sztuk-4

robocizna 100zł stacja obsługi Qserwis

suma===okolo 925zł sumy sa pozaokrąklane ale okolo 900 zł suma :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umawiając się na przegląd w ASO na Jagiellońskiej, dowiedziałem się, że będzie mnie to kosztowało ponad 700 zeta (w tym przegląd i wymiana filtra w instalacji gazowej). Za sam olej do silnika zażyczyli sobie 290 zeta! Do miski wchodzi mi 2,7 litra. 4 litry oleju (takiego jak zalewają w ASO, czyli castrol RS 10w60) kupiłem za 175 zł. Z moim olejem cena przeglądu spadła do coś koło 430 zeta... Jak odbiorę almerkę po przeglądzie, to dam znać co i ile kosztowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...