Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

No to zima


dzemik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coopery są :one: :one:

2 lata temu jak jechałem nowym nabytkiem w okolicach Wysowy Zdrój nawet nie zwróciłem uwagi, że jechałem 60 km/h po 5 cm puchu śnieżnego, tak kleiły sie do podłoża.

 

Już miałem okazje jechać w pełnym poślizgu na 4H :D Kierownica prosto i but :)

Dało rade a zabawy co nie miara. Na 2H jeszcze lepsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZięki OFF-ROADER . No to mnie pocieszłeś ! (na tych oponach jest M+S )A ja jadę w góry po nowym roku. I co teraz ? Kupywać zimówki ,czy łańcuchy , bo w Polsce będę tylko 2 tygodnie. Czy może widziąłeś jakiś test tych opon ?Ja tylko wyczytałem, że to jakaś nowość ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZięki OFF-ROADER . No to mnie pocieszłeś ! (na tych oponach jest M+S )A ja jadę w góry po nowym roku. I co teraz ? Kupywać zimówki ,czy łańcuchy , bo w Polsce będę tylko 2 tygodnie. Czy może widziąłeś jakiś test tych opon ?Ja tylko wyczytałem, że to jakaś nowość ???

Generalnie w zimie stosuje się zimówki

Jazda na łańcuchach to porażka

Rozważ jeszcze zakup BFG AT

... dają kompromis

Nadają się do terenu i w śniegu dobrze sobie radzą

Ja na takich śmigam i jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kawałek mojej historii z kołami. Odebrałem w Krakowie w środę a że nie chciało mi się czekać w kolejce na zmianę to tylko wrzuciłem na pakę i pognałem do doomu. Tu zawiozłem do znajomego serwisu gdzie połączyli gumę z felgą w zgrabne komplety. I dziś te komplety powędrowały najpierw na tylną oś a potem... na pakę spowrotem. Na przód 16 mi nie weszły. Już doczytałem że była seria z większymi heblami i prawdopodobnie moja navka właśnie takie racingowe hamulce zaposiada. Sklepopon gdzie kupiłem przyjął sprawę na klatę i mają zdecydować czy zakładamy dystanse i 16 (tak się zmiesci) czy tylko gumy na 17.

Generalnie kicha ale za to spotkałem nurkującego navarowicza w kolejce do gumiarza i czas minął miło.

Jak rozwiązanie z dystansami przejdzie to podrzucę zdjecia i opis.

 

Pozdrowienia

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon seryjnych bridgeston dueler h/l 400 m+s: pojeździłem nimi tydzień na małych górkach po śniegu było trochę i po lodzie stwierdzam że nie są tragiczne ale w wyżej w góry bym się na nich nie wypuścił.Zamówilem zimówki Yokohamy,alusy blade 16" już są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OFF-ROADER, widziałeś takie oponki?

 

http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/index.php?prod_id=109

 

Chciałbym takie cuda kupić do Samuraja a potem Terrana. Może ci sie obiło o uszy jak się sprawują, bieżnik wiem, że świetny :D

 

Nawet na 17-stki mają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

To sa nalewki czyli opony bieżnikowane. Raczej do większych prędkości sie średnio nadaja bo strasznie cięzko może być z wyważeniem kł (oczywiście nie zawsze) Do Samuraja jak najbardziej ale do Tyrana... ja bym się zastanowił.

Opowieśc Szywala zaskoczyła mnie mocno..... Co do opon na zimę to szczerze polecam Coopery. Praktycznie w każdym teście zbierają najlepsze oceny. Oczywiście jest to opona do wolniejszych SUVów. Nie nadaja się za bardzo np do X5. Cooper jest doskonałą oponana polskie warunki, gdzie śnieg często jest nawiewany na drogi i czasem bywa, że musimy w głębszym śniegu poganiać. I jeszcze uwaga co do szerokości gum. Do Navary optymalnie będzie założyć 235, szersze poza wzrostem oporów toczenia niewiele dają. Ja założyłem 245 i uważam że to było błędne rozwiązanie. Stalowych felg szukajcie "

17" www.wyprawa4x4.pl

16" www.opony.pl producentem tych felg jest Alcar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OFF-ROADER, widziałeś takie oponki?

To są nalewki

Kopia BFG AT

Nie znam nikogo kto śmiga na tych oponkach

Sprawdź ceny BFG , może nie jest duża różnica

Ja wolałbym oryginały ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nabyłem drogą kupna pirelki ice and snow w rozm 265, dopiero po zakupie usłyszałem, ze powinno sie stosowac węższe zimówki :( , człowiek uczy sie na własnych błędach, zna ktoś może z kolegów te gumy? Mogę prosić o opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli Scorpion Ice&Snow zaczęły u mnie drugi sezon.

 

mam 235/70/16. Bardzo dobrze się spisują w warunkach zimowych zarówno na drodze jak i w terenie.

 

Nie dają rady w glinie i błocie - przy dodatnich temperaturach, jak większość zimówek.

 

Na lodzie wczoraj spisały się na 5+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałem o Skorpionach i błocie dotyczyło podjazdu w górskich warunkach w glinie do połowy koła. Bez właczenia blokady nie chciał słuchać :D

 

W głebokim śniegu bez zarzutu, chyba że powiesisz się na moście :P Wtedy żadne opony nie pomoga tylko szufla albo tirfor jak coś wystaje spod śniegu do czego można się przypiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głębokim śniegu to nie sztuka jechać: FAJA !!!!! :diabel2: albo BUT !!!!!!

 

Bajdełej, samurajem na Brigestone Dueler AT- tak się chyba nazywają, jechałem po zderzaki w błocie. I prawie dało rade, tylko mi światła błoto zalało i nieszczęsny pniak na środku drogi się napatoczył :D

 

Gumiaki, Tirfor, pół godziny roboty i znowu jechało. Zawsze wożę taki zestaw w bagażniku. Jeszcze łopata i lina zwykła dochodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzesiek13
OFF-ROADER, widziałeś takie oponki?

To są nalewki

Kopia BFG AT

Nie znam nikogo kto śmiga na tych oponkach

Sprawdź ceny BFG , może nie jest duża różnica

Ja wolałbym oryginały ;)

 

Róznica spora BFG 17 kosztuje ok. 850 zł, a nalewki 330 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalewki na białym dadzą radę. Boję się żeby przy większej prędkości na asfalcie nie odkleił się bieżnik.

 

Zobacz do jakiej prędkości mogą śmigać te nalewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie złe to one chyba nie są, bo produkuje je sprawdzona firma - insa turbo, robią zarówno AT i MT nie jest to jakaś chałupnicza firma.

 

rozmiar, indeks pr.

205/70R15 96S

235/75R15 105S

31/10,5R15 109Q

235/70R16 106S

235/85R16 120/116N

265/70R16 112S

 

Takie coś znalazłem odnośnie rangera - tej kopii BFG AT

 

Jak się ktoś zna to niech powie co te indeksy prędkości znaczą

 

 

Aha, te oponki mają 2 lata gwarancji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zamówiłem swoją Navarkę z terminem odbioru do 06 grudnia - taki prezent na Mikołaja :-)

Model 2008 w wersji LE + Premium i takie tam dodatki (hak, wydmuszka na skrzynię, alarm)

Kolor obowiązkowy: czarny.

 

No, ale nadszedł i czas na opony zimowe - komplet na oryginalne felgi 255/17' - to cena 3.200 pln brutto

zatem kupiłem nowe Alusy 16" + Oponki BFGoodrich Slalom 235/16" w cenie 3.700 pln brutto.

Felgi ładne - model AEZ Gizeh - znajmy ma na blixniaczej Navarce jak bedzie moja i wygląda Gites.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "auto swiat 4x4" - taki nowy 2miesiecznik - jest m.inn. test opon zimowych do 4x4.

 

Gazetka taka sobie, raczej nie ma co polecać. :< Może coś z niej będzie :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

co do ceny za komplet alusów 16" + oponki BFGoodrich Slalom 235/16" w cenie 3.700 pln brutto - to jest cena promocyjna u dealera u którego kupuję auto.

Pytałem jaka by była cena za taki komplet dla człowieka " z ulicy" to 4.200 pln brutto.

Cena ta jest u dealera w Krakowie.

W komplecie są: felgi, opony, kołpaczki do felg i nakrętki do mocowania kół.

Z zamianą z 17" na 16" nie ma problemu - ważne jest tylko żeby obwód koła był taki

jak w oryginale. Trzeba znależć odpowienik opon dostosowany do felgi.

W którymś z tematów pojawil się problem, że w niektórych Navarach zaciski hamulcowe są powiększone i jak jest oryginalnie na felgach 17" to 16" nie pasują.

Znajomy odebrał już Navarę model 2008 i zamienił 17" na 16" i jest OK.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No tak tylko czy nie szkoda alusów? Dużo taniej wychodzą stalówki i z lepszymi oponami. Poza tym jak załaożysz łańsuch to nie ma stresu że się felgę uszkodzi. Jeszcze rozumiem alusa do offroadu ale Gizech???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...