Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

No to zima


dzemik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowiadam:

- alusów nie szkoda - jako rzecz nabyta może ulec zniszczeniu ....

- stalówki wychodzą taniej z lepszymi oponami - taniej tzn. ile? Z lepszymi oponami tzn. jakimi? Chętnie poznam inne opcje.

- łańcuchów nie zakładam bo nie mam i mieć nie będę - więc nie stresuje mnie jej uszkodzenie

- a co ma za znaczenie czy alus jest do off-roadu czy Gizech?? Jeżdzę sobie po mieście i czasem wypad poza miasto i to wszystko.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

M_Alien... Mnie jeśłi dobrze pamiętak koła z oponami kosztowały 3200. Ale ręki sobie nie dam uciąć. Kupiłem felgi Alcar czyli identyczne z oryginalnymi stalówkami, opony Cooper Discoverer. To są, nie tylko moim zdaniem, najlepsze opony zimowe do terenówek. Zwłaszcza na Polskie warunki. Co do alusów. Felgi offroadowe są po prostu mocniejsze. To tak jak w plaskaczu zwykłe alusy i speedline czy inny sprzęt wyczynowy. A co do łańcuchów... no żebys sie kiedyś nie zdziwił. A jak na przykład zapragniesz zima pojechac na narty do Austrii lub do Włoch to może się okazać, że bez łańcuchów Żandameria lub Karabinierzy zabronia ci dalej jechać. I co wtedy zrobisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Ryży a gdzie kupowałęś swoje kółka zimowe i oponki ?

Bo jakoś mam problem ze znalezieniem Cooperów... i jaki dokładnie masz rozmiar ?

Myślę że w przyszłym tyg wszystko mi się rozjaśni i w końcu wpłacę zaliczkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ten sam zestaw co Ryżego kosztował 100 więcej, ale mocno przejęty mitem 16'' zdecydowałem się na przymiarkę i zakup felg u dealera...

Discoverey chyba troche szersze wziąłem. Żeby było śmiesznie - w trakcie wyważania wyszło, że dali mi krzywe fele - ASO! Musiałem wymieniać 2 z 4.

 

ps Ryży - dzięki za wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że ze względu na nietypowy rozstaw śrub (6X114,3X66) raczej takich nie znajdziesz - wybór jest mocno ograniczony

idź za radą Ryżego i skontaktuj się z opony.com - powinni mieć i fele i Coopery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ryży - przyjmuję krytykę, ale jak na wszystko jest i moje wytłumaczenie:

- myślałem o stalówkach 16" - ale różnica z alusami jest niewielka, więc co mi tam, niech już będą alusy. Co do ich jakości, trwałości i odporności to nie mam pojęcia. A oryginalne Nissanowskie 17" Alusy są trwale jak Off-Roadowe?

Rozumiem także różnice pomiędzy alusami powszechnymi a wyczynowymi - w płaskaczach także - ale wtedy i cena jest wyższa...niestety

Co do opon - to Navarka to mój pierwszy 4x4 - do tej pory była Octavia 1,9 TDI. Zatem przyjąłem że jakiekolwiek 4x4 na zimówkach to będzie i tak cudo w stosunku do Octavki z napędem na przód. Co do opon jak zwykle zdania są podzielone - jedni wolą takie, drudzy inne. Zatem jeśli to nie problem to podaj jaki rozmiar masz tych Cooper Discoverer i jakie są ich rzeczywiste zalety podczas użytkownania. Może jeszcze uda mi się cofnąć zamowienie na te BF Goodrich Slalom jak są kiszkowate...

Co do łancuchów - na narty nie wybieram się nigdzie - bo nie lubię zimy, sniegu i zimna..A poza tym chyba już myśl techniczna wymyśliła łańcuchy na alusy - żeby ich nie pociachać. A zresztą jak zniszczysz alusa czy stalówkę to co za róźnica - ból ten sam.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Wszystko kupowałem na opony.pl. Wiem, e teraz jest jakis fikołek z dostaniem tych stalówek made by Alcar ale nie jest to niemożliwe. Oczywiście mozna u Kylona kupic stalówki 17" bo i podobno juz na 17" większy jest wybór opon. Ja zdecydowałem sięna stalówki bo taka felga jak się przywali w cos zchowanego pod śniegiem to się wygnie ale często gęsto będzie dalej robiła. Alus może sie po prostu wykruszyć i koniec jazdy. poza tym stalówkę mozna prostowac młotem do upojenia a alusa to tylko w niewielkim stopniu i przeważnie trzeba to robić na goraco więc pozostaje jeszcze lakierowanie. Oczywiście nie wspominam o kosztach bo te w takim przypadku nie są małe. 16" wybrałem też dlatego, że jest jednak większy wybór opon i sa one tańsze niż na 17". Co ciekawe Nawara na 16" prowadzi sie lepiej w koleinach ale trochę gorzej w zakrętach. Ale mnie to pasuje bo zakretów się nie boję a nie lubię szarpać się z kierownicą wyrywająca sie z rąk w koleinach. Najprawdopodobniej przesiądę się w ogóle na 16" nawet na lato. Z mojego punktu widzenia więcej zalet a ja z Navary wyścigówki nie robię i nie udaję że kupiłem limuzynę. Coraz częsciej gdzies zapuszczam sie poza drogi utwardzone. Oczywiście nie będe z niej robił jakiejś przeprawowej zmoty bo to nie ma sensu. Zmiany musza być takie żeby samochód nie stracił nic jeśli chodzi o użytkowanie go na codzień.

 

Teraz co do Cooperów. Miałem i mam Octavię TDI :) ale miałem tez Opla Fronteręe i do niego/niej kupiłem Coopery po przeczesaniu forum rajdy4x4.pl ponieważ opony sprawdziły się doskonale to i do Navary zdecydowałem sie na takie. Kupiłem 245/70R16 i sa za szerokie. To znaczy z niczym nie kolidują i jest spoko ale uważam, że 235 lepiej by się zachowywały. Ale ogólniejestem bardzo zadowolony.

Dlaczego ludzie lubią te opony? Bo sprawdzają się w bardzo zróżnicowanych warunkach. Maja bieżnik dobrze robiacy na śniegu lodzie, wodzie, błocie, trawie i kto co sobie jeszcze wymyśli. Oczywicie nie sa to MTeki czy opony do rock crawlingu ale są bardzo dobrymi oponami zimowymi do 4x4. tak jak gdzies pisałem wczesniej, do BMW X5 może nie koniecznie bo to auto innego przeznaczenia ale do Navary to uważam, że najlepszy wybór. Jeszcze mnie nie zawiodły a jeździłem w śniegu o głębokości gdzies tak trochę powyżej kolan. I w mrozie i jak juz było koło+1. Wkleiłem raz Navarę w błoto i to takie dość poważne. Wjechałem w trasę gdzie wczesniej koledzy terenówkami zrobili niezłą jesień średniowiecza przy okazji rajdu niepodległości czy jakos tak. Było to na łąkch wilanowskich i przyznam się, ze zadzwoniłem po pomoc ale zanim kolega dotarł swoją Suzuką to jakos się wygramoliłem.

Podsumowując ... polecam 16" i na zime i na lato i opony Cooper.

 

 

http://opony.pl/asortyment.asp?ida=18416&a...p=20&idk=38

 

to jest linka do moich felg. W zeszłym roku były tańsze. To sa felgi praktycznie identyczne z nissanowskimi tyle że kołpaczków nie maja centralnie plasticzanych ale kogo to wali ? :)

 

http://wyprawa4x4.pl/sklep/index.php?thisO...=&str=pokaz

 

A tu stalówki 17". Teraz trza diliczyc koszt opon 17" i gotowe co sie bardziej opłaca. Co prawda felgi Bullface wyglądają przekozacko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ryzy - każda twa uwaga jest celna....

1. Stalówki da się prostować - po uszkodzeniu nie za dużym jeszcze ujedziesz. No, ale po prostowaniu trzeba malować itd. Alus pewnie się uszczerbi i kiszka - do kosza...

2. Ale mając 2 lata Octavkę na alusach 15" zmieniałem tylko opony - i felg nie rozwaliłem jeszcze. Co prawda Ovtawką nie wjadę tam gdzie Navarą - więc to porównanie można uznać za idiotyczne :) , ale mam wrażenie że jak odbiorę Navarę to nagle nie odezwie się we mnie potrzeba exploracji bezdroży...

3. Co do wyboru felg i opon - znajomy już odebral swoją Navkę 2008 i nawet nieźle wyglądają te alusy 16" i oponki 235 - zatem pewnie mnie to skłoniło do takiej decyzji.

Jak pisałem Navarka to moje pierwsze 4x4, więc co do oponek się nie wypowiadam - sprawdzę czy dealer zamowil już mój komplet ...

4. A na lato zostawiam fabryczne 17" i 255 - lubię śmigać szybciej po czarnym i zobaczymy co z tego będzie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa ale kupujac 16" trzeba jeszcze pomyslec o zapasie..

w koncu kupilem "promocyjne" pireli w nissanie w aso

Pirelli Scorpion Ice&Snow na stalowych felach (chyba od jakis dostawczakow)

Tak sie prezentuja

dla porownania alusy navaraPhoto-0049.jpg i stalowe navaraPhoto-0048.jpg

tak z bliska navaraPhoto-0050.jpg a tutaj widac ich kichowate wykonanie (ale nie za bardzo bo w tel mam kiepscki aparat) navaraPhoto-0051.jpg

pozatym te felgi bardzo latwo sie rysuja...niestety

 

btw. znajomy ma do sprzedania komplet opon pirelii ice&snow 255/65/17 (4 szt) a chce za nie 2k pln

chetnych zapraszam na prv lub maila

ps.niestety ja sie o tym dowiedzialem juz po zakupie w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdro crensch - wertuje to forum chyba już tydzień i o Twoich perypetiach z Navarką możnaby nakręcić wieloodcinkowy serial....

a co do felg i opon - ile kosztowały te "cudeńka" jakiś dostawczaków?

rozumiem że promocyjnie tzn. na prawdę tanio..

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crensch będziesz zadowolony z opon. :one:

 

A felgi i tak są zimą niewidoczne pod warstwą brudu, sniegu i innego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no qrde prawie bralem 16 ale je oddalem.. bo a) nie do konca przypasowala mi roznica B) scorpiony wyczytalem ze sa gitara, zreszta dzemik tez sie na nich kula..c) ogolnie wyszlo troche taniej za taki komplet niz jakbym kupowal osobno gdzie indziej d) no i co ja zrobie jak laczka zlapie a bede mial 16"? a zapas standard?

ice&snow sa chyba najkorzystniejsze jesli chodzi o jakosc - cena wsrod dostepnych w rozmiarze 255/65/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Chłopie poczytaj tematy w tym dziale ... uzyj opcji "szukaj" :)

Co wam przeszkadza że zapas będzie na 17" to raz a dwa kiedy ostatnio złapaliscie kapcia?????? Bo ja szczerze mówiąc nie pamiętam. A jak juz łapałem w bezdętkowych to nigdy tak żeby stanąć w polu i koniec jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy z tą zapasówką tak myślicie i myślicie???

jest jaka jest - ja nawet nie wiem czy 16" czy 17" - ale z tego co zdążyłem zerknąć pod podwozie nowej Navarki - to jest stalówka.

Nawet jak złapiecie kapcia to na 3 zimówkach i 1 zapasie - jaki by nie był - alu czy stal, zimówka czy całoroczna, 16" czy 17" to gdzieś się tam dowleczecie gdzie się naprawi koło uszkodzone - no chyba że będzie to zadupie a dalsza jazda z 1 kołem innym niż pozostałe będzie nie możliwa - ;) tak wtedy ma sens kupno zapasu osobno na lato i osobno na zime, w dowolnej konfiguracji - alu/stal, 16"/17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Ideałem by było mieć na zimę komplet 5 kół z zimowym zapasem. Temat wart przemyślenia. Mozna co sezon rotacje robic i każde koło będzie pracowało. No chyba że ktos przez zimę robi 35000km to poczuc może różnicę w zużyciu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet nie wiem czy 16" czy 17" - ale z tego co zdążyłem zerknąć pod podwozie nowej Navarki - to jest stalówka.
eee mi zapodali 17" alu taka jak zalozona oryginalnie i taka sama opona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

M_Alien radze ci przećwicz wyjmowanie zapasu bo możesz być lekko zaskoczony ;)

Kup sobie preparat do uszczelniania opon bezdętkowych i rękawice. Przyda się też wyczeraczka gumowa. Jak przyjdzie w taka pogode jak teraz wymieniac koło gdzies w trasie to może byc przykro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...