Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Servis, własne wymiany


tpirat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

C

Co do oleju. Powtarzam po raz kolejny. To czy jest 0W40 czy 10W60 informuje nas o tym w jakim zakresie tempreatur olej zachowuje swoje własciwości fizykochemiczne. Ważniejsza jest klasa jakosci, lepkość kinematyczna w różnych temperaturach, zawartośc środków mujących, odporonośćna ścięcie filmu olejowego. Wszelkie te informacje podają producenci na swoich stornach www. Artykułów na temat olejów jest masa w internecie. trzeba sobie wygooglac i gotowe. A ty się Cieniu ciskasz :D

Nie masz racji - wogóle !! Pierwszą i podstawową sprawą to jest właśnie gęstość oleju, a dopiero potem jak już wiemy, co zaleca producent - bierzemy się za całą resztę, właśnie tak , jak napisałeś.. Na stronie producentów nikt, ale to nikt nie zaleca gęstego oleju do diesla - znajdź taką i poleć link, chętnie się dowiemy wszyscy :)

Z tego, co piszesz wynika jednoznacznie, że najlepszym olejem byłby np. 0W90 :D ale miałby pokrycie temperatur - no nie ?? - ale takiego nie ma i niestety nie byłby najlepszy :)

Natomiast ja interpretuję to tak: jakie temperatury powinny być, aby olej zachowywał swoje właściwości !! Dlatego upieram się, że olej ten jest zbyt gęsty.. Owszem są silniki mocno wyśrubowane, zwłaszcza benzynowe wysokoobrotowe, gdzie jak najbardziej takie wartości są wskazane - ale nie Navara :/ gdzie silnik ma takie odprowadzenie ciepła, że ciągle jest niedogrzany i nie "pomoże" tu "katowanie" po poligonie (ktoś był łaskaw swego czasu podać taki przykład - temperatura podobno skoczyła do czerwonego pola :/ nie wierzę , ale to już inna sprawa )

Jednak każdy jest kowalem własnego >>> nissana ;)

 

Podkreślam jednak, że jest to tylko moje osobiste zdanie i nie należy mnie "naśladować" - aha jeszcze producent też tak zaleca, ale to nieważne bo Ryży przejechał już 40K (to jest liczba :D ) no i Panowie z ASO wiedzą lepiej - wygrywa 10W60...

 

Aha już biorę kiecę i lecę - gooolować :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Oj Cieniu z toba jak z dzieckiem.... Jeszcze raz ci powtarzam. Nie przywiązuj sie do oznaczenia 10W60. To oznaczenie nie ma związku z gęstością oleju. Zrozum to wreszcie. Zwracaj uwage na taki parametr jak Lepkość w 40 i 100 st.C, wskaźnik lepkości, temperatura płynięcia, gestosc w 15 st.C. Porównaj te parametry a nie uczepiłes ise tego czy to będzie 0W30 czy 14W40. Oczywiście że to różne oleje ale nie aż tak. I bardziej interesuje cie przy tych parametrach w jakich temperaturach będziesz jeździł samochodem. Powiedź mi jeszcze co ma gęstosc do odprowadzenia ciepła? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wytrzymam - ty jesteś gorszy od rzepa - zajmij się może kręceniem głupich programów w niemądrej telewizji i nie poniżaj tu na Forum ludzi. Nie wiem, czy Twoi decydenci zadowoleni byliby z postawy (co najmniej aroganckiej) w tych postach.. Ja ci niewiedzy (rażącej z resztą) i po.. .. go gustu (patrz okulary) do tej pory nie wypominałem .. Nie jesteś w programie "złota główka" i nie rządzisz - niestety..

Nie jesteś kolego w stanie mnie obrazić - ale zawsze możesz próbować - jak się nudzisz - powodzenia :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystkiego dowiedziałem się czytając ten temat co mnie interesowało a mianowicie ile oleju do silnika więc na pewno zaleję mobil 1 0w40 turbodiesel i na bank sam kupię olej i zawiozę w baniaczkach do serwisu i będę przy wlewaniu oleju (złe doświadczenie z VW), poza tym jeszcze nie znam firmy która by zabroniła lać swój olej na przeglądzie

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po tym wszystkim powyżej dalej nie wiem co będzie najlepsze, kiedy i dlaczego :/

CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 - niezła cena na Allegro, 5l.-112pln

To może jednak coś konstruktywnego w tym temacie, a nie sprzeczki jak w sejmie :D

 

[ Dodano: Czw 17 Sty, 2008 19:37 ]

A co myslicie o tym

http://www.allegro.pl/item294611675_motul_...na_allegro.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Jack wlej sobie ten magnatec i będziesz zadowolony. Nie kupuj raczej na Allegro żeby jakiejś wtopy nie było. Wiesz jak to jest ;) chytry dwa razy traci ;)

Cieniu.... do twojego poziomu sie nie zniże ...wybacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży Koń napisał/a:

Aleście sie czepili tego XW-XX to czy olej ma 0W40 czy 10W60 daje jako takie pojęcie o zakresie temperatur w jakich może byc stosowany. A raczej w jakim zakresie temeratur zachowa swoje włąsciwości. Cały czas mieszane sa tu pojęcia. Niektórzy sie uparli i koniec..... nie przetłumaczy się.

 

 

Ryży, tak się składa, że w dziedzinie olejów to jestem tak zaawansowany, że wiem iż takie ... są. ;) Jedynym zamocowaniem dla mnie jest instrukcja. Jeśli uważasz, że to co tam podają nie do końca jest zgodne ze stanem zalecanym/optymalnym, to czy mógłbyś to wytłumaczyć w sposób klarowny, bo stwierdzenia typu:

 

Ryży Koń napisał/a:

Nic złego w oleju 10W60 nie ma. O olejach jeszcze musisz się dużo nauczyć bo trochę mieszasz pojęcia. Radzę wszystkim przeczytać instrukcję do Navary. Tam jest dokładnie opisane jakiego oleju nie stosować.

 

niestety ale nic nie wnoszą. Informują jedynie, że masz wiedzę, której ja na przykład nie posiadam, ale nie tłumaczą dlaczego 10W60 jest OK jeśli w instrukcji (do której się notabene odnosisz) jest 5W30. :zdziw:

 

Proszę o wytłumaczenie laikowi kawa na ławę :sylwester: tak bym mógł z czystym sumieniem lać 10W60 czy cuś.

 

Pozdro,

Zbój

 

Max77

Zalecany 5w30 to olej lekko bieżny i z reguły long life chodzi o kompromis między zużyciem paliwa i czas eksploatacji. 5W40 to jest optimum w naszych warunkach klimatycznych (0w nie jest za dobry dla turbin ze zmienną geometrią) i dla części silnika turbina , hydro popychacze, łańcuch etc. , jak i zużycie paliwa i hałaśliwości jednostki podczas pracy (chociaż to już jest indywidualna sprawa producentów uzależniona od dodatków uszlachetniających). Natomiast 10W60 to już lekkie przegięcie i w brew pozorom może narobić więcej szkody niż pożytku w silnikach zwykłych aut użytkowanych na co dzień. Jeszcze jedna sprawa zdaję się że żaden z olei w klasie 10W60 nie spełnia normy C3 czyli EURO4 więc srvis chyba leci w kulki lejąc to do aut DPF. Z doświadczenia wiem że nie zawsze się (a czasem nie leje) leje w Aso to za co płacicie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przepraszam - ściągnąłem to z "terenowych" - nie umiem inaczej :oops:

 

Naprawdę nie jestem znawcą olejów - ale sądzę, że mając kilka danych pewnych, jak np. instrukcja plus wypowiedź Maxsa77 - bardzo rzeczowa dla mnie super - i wielu innych - dzięki... nie trzeba takim znawcą być. Otóż jeśli przyjmiemy, że instrukcja mówi nam o pewnych "cechach" oleju zalecanego do danego auta plus jeśli wiemy do tego czym jeździmy - czyli że diesel, że turbina, że filtr cząsteczkowy, że norma czystości itd. - i tychże "cech" jest dla przykładu osiem - należy znaleźć taki olej, aby jak najwięcej tych "cech" spełniał - i już..

Po przejrzeniu wszystkich stron producentów (tych znanych) stwierdziłem, że najwięcej wspólnego z zaleceniami mają:

 

1. Castrol Magnatec Diesel 5W40

2. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40

 

Z tych dwóch, po przeczytaniu niektórych postów wybrałem pierwszy..

 

Pozdrawiam....

 

[ Dodano: Czw 17 Sty, 2008 21:19 ]

Cieniu.... do twojego poziomu sie nie zniże ...wybacz.

 

Nie musisz - dla Ciebie już i tak za późno :510:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba was pogodzę ;) Ja na pierwszy przegląd musiałem jechać po1500 km.Niby w Belgii tak trzeba.I czytając wasze posty postanowiłem sprawdzić jaki olej ja mam wlany. A więc -- SOLARIS 5W30 ---7.5 litra. (tak jest na fakturze -cała suma za przegląd-141.33 euro) NIE wiem , czy to dobrze ale wiem, że sprzedają tam naprawdę dużo NAVAR. Teraz mam 20000km i wszystko jest ok. Chociaż będąc w Polsce w okresie świątecznym zauważyłem,że przy temperaturze -10 i poniżej rano Nawara ciężej odpala . To samo zauważył mój kolega. CZY tak jest we wszystkich , czy tylko w naszych belgijskich :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem po forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na temat filtra DPF. Oleju przelała się cała masa, przychylam się do tego, aby spełnic jak najwiecej norm opisanych w instrukcji. Sądzę, że jakaś mądra głowa robiła testy pracy silnika w różnych warunkach i podała najbardziej optymalne parametry. Bunajmniej temat jest ciekawy. Dopiero po tych wypowiedziach odwiedziłem strony producentów i nie wiedziałem, że tak dokładnie opisują swoje oleje. Dokłądnie (czytaj dla laika, podając właściwości, normy)

Jak zbierałem oferty na autko, dostałem w miarę ciekawą z Niemiec, na model 2008 i było zaznaczone, że ma filtr cząsteczek stałych DPF. Jednak za te same pieniądze, zdecydowałem się na model 2007 z bogatszym wyposażeniem. Tylko nie wiem czy ma DPF :) A w instrukcji mogę sobie wybrać olej zgodny ze specyfikacją do silników z DPF lub bez DPF. Tak więc ponawiam pytanie, jak sprawdzić czy silnik ma DPF czy nie? Może coś przeoczyłem, że np. King Cab nie ma DPF a podwójna kab. ma? hmmm. Ale od czego jest forum ? :)

ozdrawiam

Tomek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Instrukcja jest napisana w ten sposób, żeby miec podkładkę na wszelki wypadek i powiedziec klientowi, że użytkował niezgodnie z nią ;) To raz. Dwa, że dochodzi pierwiastek ekologiczny zwiazany ze stosowaniem olejów z niska zawartościa popiołów i tak zwanych energooszczędnych. Co do stron producentów to nic dziwnego, że opisuja dokładnie swoje oleje. to robi wrazenie. Ale jeszczejest lepiej jak potrafimy jakos te dane przełozyc na korzyści w eksploatacji.

Co do filtra cząstek stałych, to dealer po podaniu nr VIN powie ci co tam masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra cząstek stałych, to dealer po podaniu nr VIN powie ci co tam masz.

W takim razie za dwa tyg. będę w serwisie i dowiem się co jest w samochodzie :) Kilka ładnych lat temu odważyłem się wyjąć silnik z "reno"5 :) i zrobić kapitalny remoncik. Budowa silnika prosta jak budowa cepa :) Jak widze to autko to mam sentyment :) ze skrzyżowania frunęło, parkowało się w miejscu na motory :) Teraz wszystko robi serwis a parkując biorę poprawkę, czy nie zablokuję pół jezdni :)))

Thx za rzeczową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale chyba wszystkie Navary z automatyczną skrzynią miały DPF. Co do manualnych nie jestem pewien. Ja do swojej Navary wlałem jakiś cholernie drogi specjalny olej Mobil'a do diesli z DPF.

 

Pozdrawiam,

 

dano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieniu według mnie wybrałeś optymalną lepkość ale z castrolem dostępnym w pl jest jeden problem, lubi robić brzydki nagar przy większym przebiegu. Z olei dostępnych od ręki to wybrał bym1. mobil-esso 2. schell 3. valvoline 4.texaco. Z mazideł naprawdę dobrych 1.Amsoil 2. motul (to głównie leję) 2. Petro Kanada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Jak ktos ma Alfę Romeo to bardzo polecam oleje Motul. Wariator dłużej żyje i ogólnie kombinacja tych silników z Motulem jest doskonała. Oczywiscie nie mówię tu o najnowszym V6 który jest z półki GM a dokładniej z Opla tfuuuu tfuuuu profanacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jack wez tylko pod uwage to ze to nie jest C3 wiec

do Navar bez DPF. Upewni sie jaka masz ;)

 

Ja dzis kupilem 2x5 litrow Motula 8100 C3 5W40,

jeszcze musze doczytac jaki filtr oleju szedl za zamiennik.

 

Panowie powiedzcie mi jeszcze taka rzecz. Mam juz 6k km

i jesli zrobie wymiane poza ASO z zamiennikiem filtra ktory oni maja

to czy pozniej przy wymianie gwarancyjnej przy 30k km moga mi sie doczepic ?

 

Czy nie kombinowac i jechac na wymiane do nich ?? :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ash, u mnie się nie doczepili, szczerze mówiąc jakie mają pojęcie co za filtr był fabrycznie, to pewnie się zmienia z serii aut na serię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ash, u mnie się nie doczepili, szczerze mówiąc jakie mają pojęcie co za filtr był fabrycznie, to pewnie się zmienia z serii aut na serię.

 

 

Dokładnie - ja zmieniałem po 10K - pojechałem do ASO, kupiłem filtr i potem do sprawdzonego swojego ulubionego od lat warsztatu. Nawet do głowy mi nie przyszło, czy się później czepią :fuckyou2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...