Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyjąca skrzynia biegów


Gość martins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to ja sie tez podepne pod temat. Moje terano terkocze na wolnych obrotach. wcisne sprzeglo jest ok. olej w skrzyni wymienilem.jak jade na niskich obrotach czyli od 1000obr do 1800obr/min wyje metalicznie jest 2 tys wszystko ok. wydaje mi sie ze dzwiek dobiega z mostu. jak wcisnę sprzęgło podczas jazdy tez jest cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam łożysko wałka sprzęgłowego jak u wszystkich,

spuść olej zobacz czy nie ma tam przypadkiem koszyczka po łożysku :P

jakby to był most to by nie było powiązane ze sprzęgłem i obrotami tylko z prędkością jazdy

wrzuć reduktor na N wbij 5 i posłuchaj rechotania :P

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie nie bylo nic czysty olej malo opilkow na korku bylo. a też macie takie dziwne wycie , dzwonienie przy niskich obrotach>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba nie należy do typowych objawów... mi za to w okolicach 2500rpm coś wpada w drgania jeszcze nie znalazłem co ale obstawiam osłonę kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś myślałem ze mi się dyfer kończy z tyłu, szum był z tyłu i zależny od prędkości, w pewnym momencie walnęło i było słychać tylko tarcie metalu .. na szczęście ... okazała się to podpora wału która pozbyła się kulek, a nie obstawiałem bo wymieniłem kilka miesięcy wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest aby do tej skrzyni nalać jakie 0,5 do 0,8 litra oleju więcej niż napisano.

 

 

 

Ja wlałem litr więcej i nie pomogło...!

Edytowane przez cww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więcej oleju wspomaga smarowanie zwłaszcza gdy jest typowo rozbryzgowe, a nie likwiduje już istniejące usterki,

poza tym jestem lekko sceptyczny odnośnie wlewania więcej oleju niż podał producent, z jakiegoś powodu miało być tyle a nie więcej,

 

a jeszcze tak przy okazji mam takie zdanie że jak ci w warsztacie mówią "ten typ tak ma" to należy rozważyć zmianę warsztatu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Mi panowie mechanicy u których do tej pory remontowałem 2gie auto na wyjące łożysko zalecili wyminę oleju w skrzyni i dodali " terenówki tak mają" :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........... jestem lekko sceptyczny odnośnie wlewania więcej oleju niż podał producent, z jakiegoś powodu miało być tyle a nie więcej

 

Z takiego powodu Kolego, że nawet najlepsi inżynierowie popełniają błędy i tutaj akurat się nie popisali.

Dolewanie więcej oleju nie jest naszym wymysłem na forum jednym czy drugim ale wynika z doświadczeń zapewne setek użytkowników tych aut :)

 

Ale się nie upieram, że wszyscy muszą tak robić :)

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy przed kupnem zapytałem znajomego o tyrka doradził mi :"napier... w ramę młotkiem ,a skrzynię i tak będziesz miał do roboty"- prorok czy co?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu, więc napisze tutaj. W moim terrano lewarek zmiany biegów od momentu zakupu lata jak chce, biegi wchodzą normlanie ale jest za luźny. Ktoś miał taki problem? jak to naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że chodzi o luzy na lewarku?

jeśli tak to koszt naprawy chyba 12zł

wyjmujesz lewarek ze skrzyni, albo odkręcając całą pokrywę albo zdejmujesz osłonę i wyjmujesz pierścień osadczy,

na końcu w sensie na tym drugim oczywiście jest mała biała tulejka z tworzywa, i ją trzeba wymienić,

mam nawet zdjęcia i nr części ale niestety nie przy sobie i będzie problem żebym w najbliższym czasie to pokazała. ale w nissanie będą wiedzieli o co chodzi, jeśli ci się spieszy.

 

rozumiem że chodzi o luzy na lewarku?

jeśli tak to koszt naprawy chyba 12zł

wyjmujesz lewarek ze skrzyni, albo odkręcając całą pokrywę albo zdejmujesz osłonę i wyjmujesz pierścień osadczy,

na końcu w sensie na tym drugim oczywiście jest mała biała tulejka z tworzywa, i ją trzeba wymienić,

mam nawet zdjęcia i nr części ale niestety nie przy sobie i będzie problem żebym w najbliższym czasie to pokazała. ale w nissanie będą wiedzieli o co chodzi, jeśli ci się spieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak by to nie był problem to poprosiłbym o numer tej części bo najbliższy serwis mam w Niemczech a to nie takie proste wytłumaczyć po polsku a co dopiero po niemiecku. A tak numer części i wszystko jasne. A ma ktoś wymiary łożysk ktore padają, bo moja skrzynia zaczyna szumieć. Chodzi mi o te łożyska na wałku głównym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest to samo od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, zacznij sie martwic dopiero wtedy, jak objaw sie wyrażnie nasili, podobno ten typ tak ma...., i ponoć nie ma co sie tym przejmować.

Pozdrawiam

Witam.

U mnie mechanik, jak dłużej posłuchał, to stwierdził, że jednak łożysko na wałku sprzęgłowym hałasuje.Ponoć nie ma paniki, ale trzeba będzie w przyszłości wymienić...

Pzdr.

P_18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... paniki nigdy nie ma zwłaszcza jak możesz sobie pozwolić na to że w połowie jakiś wycieczki dzwonisz po lawetę ja też się nie przejmuje wieloma rzeczami np tym że mi podświetlanie radia czasem nie świeci albo miga w rytm silnika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza jak się ma dobre asistance :) Niestety laweta nie wszędzie dojedzie i dlatego kiedyś pchałem 5 km a potem 15 km zjeżdżałem bez silnika na ręcznym, górską stokówką w rumuńskich górach - zanim dotoczyłem się do asfaltu i zadzwoniłem po lawete ;)

 

Ale to było inne auto - nissany tak nie robią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

panowie, kiedyś natknąłem się na fotorelację z remontu skrzyni do VG30, zdaje się że po francusku to było, niestety nie mogę tego odszukać , nie mam pewności czy to na naszym forum; macie jakieś namiary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

obstawiam łożysko wałka sprzęgłowego jak u wszystkich,

spuść olej zobacz czy nie ma tam przypadkiem koszyczka po łożysku :P

jakby to był most to by nie było powiązane ze sprzęgłem i obrotami tylko z prędkością jazdy

wrzuć reduktor na N wbij 5 i posłuchaj rechotania :P

 

co da wrzucenie na N i wbicie 5 ? czego po tym zabiegu będe pewny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...