Gość D@r3k Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jedyne czego należy się obawiać przy chiptuningu to szybszego zużycia podzespołów takich jak sprzęgło czy sprężarka. Dlatego nie należy przesadzać ze zwiększaniem mocy w ten sposób Wszystko jest dla ludzi.. Jeżeli nie zna się umiaru, to zawsze można źle skończyć - poczynając od piwa, przez dziewczynki kończąc na Marysi :diabel2: hehe.. Tak na poważnie.. CZemu by nie korzystać z najtańszej możliwości podniesienia mocy samochodu i poczynienia pierwszego kroku w dalszej modyfikacji...? Oczywiście, jeżeli nie będzie się z tego korzystać w sposób rozsądny to się źle skończy, ale tu już ludzie dorośli są i mają swój rozsądek, czyż nie?! Dla Teresa - mimo, że posiadam benzynkę, dołączam się do 31 maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ja liczę na trochę mniejsze spalanie, ale zobaczymy jak to będzie. IMO nie modyfikuje się map wtrysków dla delikatnego przyspieszania,tylko te kiedy gaz jest mocno wciśnięty, jak czasem trzeba sprawnie przyspieszyć, to spalanie nie powinno zauważalnie wzrosnąć. Gorzej jeśli ktoś będzie ciągle sprawdzał czy jest najszybszy do następnych świateł, wtedy na pewno będzie większe. Co do szybszego zużycia podzespołów, to problem jest głównie wtedy jeśli ktoś chce wykrzesać dużo Nmetrów przy niskich obrotach. [ Dodano: Pon 12 Maj, 2008 10:09 ] Dla Teresa - mimo, że posiadam benzynkę, dołączam się do 31 maja Benzyny niestety nie robią. 1.5DCi jak najbardziej tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lasswel Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 jak nie robia....na stronie jest podane: 1500 ccm 66kw/90KM, NM128/RPM2800 i po modyfikacji 75KW/102KM/145NM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość D@r3k Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 jak nie robia....na stronie jest podane: 1500 ccm 66kw/90KM, NM128/RPM2800 i po modyfikacji 75KW/102KM/145NM Wiesz.. Jednak nie robią.. Teres zapytał się (jeszcze raz dzięki Teres ), później ja też się dowiadywałem.. Niestety dostałem odpowiedź, że "niestety nic nie da się zrobić w Pana samochodzie" i tyle.. a czemu tak a nie inaczej.. ?? Może dla benzynek co innego poszukamy :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Teres, napisz mi na priv albo na gg, do kiedy mam Ci przesłać zaliczkę i jakieś dane do przelewu tez by się przydały Po za tym co Ci jeszcze będzie potrzebne? Numery rejestracyjne czy wystarczy Imię i Nazwisko? Moja almerka będzie chyba jak narazie jedyną na forum z chipem w silniku 1.5 dCi jupi :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ragefan Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Takie same info jak do kolegi porcupine prosiłbym do mnie również na priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lasswel Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 chyba nie jedyna:) ja juz posiadam chipa w 1.5 DCI:) tylko jak narazie nie wiem na ile. KM, koles mowil ze zrobil na 100 KM..ale powiem ze pyte ma i do setki w 11.8 sec( katalogowe 14,5):P niedlugo zamierzam ja zhamowac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Mam pytanie, a trzeba w tym samym dniu tam jechać? akurat wtedy jestem za granicą a chętnie bym zainwestował w swoje auto. Wolałbym w jakąś sobotę czerwcową się tam kopnąć. Pozdrawiam, Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Nie trzeba, ale musiałbyś mi wpłacić zaliczkę, którą zawożę do alltuning. Dzięki temu tuner wie, że przyjedzie na pewno x osób i moze dać lepszą cenę na chipowanie. Pytałem w Alltuning i nie ma problemu, żeby przyjechać po tym terminie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 chyba nie jedyna:) ja juz posiadam chipa w 1.5 DCI:) tylko jak narazie nie wiem na ile. KM, koles mowil ze zrobil na 100 KM..ale powiem ze pyte ma i do setki w 11.8 sec( katalogowe 14,5):P niedlugo zamierzam ja zhamowac:) A szkoda Jaki przebieg ma Twoja almerka i od kiedy jest "zawirusowana"? Nic sie nie sypie? Tak przy okazji, ja mialem w starej almerce z tym samym silnikiem mierzone klubowym G-techem i wyszlo 11,5 s Teres, zaliczka przelana na Twoje konto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lasswel Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 od 2 tygodni mam nowa mape, dzisiaj bylem na hamowni, wyszlo ze jest 93 KM, ale dogadalem sie z tym co mi ja robil i poprawi za darmo. Uzgadanialem z nim, ze ma byc 100KM i bedzie:PP Zauwaz ze mam 17 calowe kola, to mnie spowalnia. Powiem Ci ze poczujesz wzrost mocy, ale nie bedzie oszalamiajacy. W nastepnym tygodniu bedzie nowa mapa, zamontuje jeszcze wskaznik doladowania i pozniej bede sie bawil w Manual Boost Control. Turbina jest wydajna do 120 KM w 1.5 DCI. Wiec pewnie jeszcze jakis wiekszy intercooler i przy MBC da rade jakies 115KM:) Mysle, ze tak do 1.1 Bara. ( nie wiem ile jest w standarcie). A jak kiedys sie rozsypie wydech to caly pojdzie do wymiany- na 54mm, wiec zrobi sie te umazone 120KM. Pozniej znajac wytrzymalosc francuskich silinikow pojdzie Turbo i trzeba bedzie je wymienic, wiec wstawie od 2.2 DCi - ( 170 KM- MARZENIE moje) - i chyba jest to nierealne w tym silniku......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Szzzzalony.. Ja aż takim miłośnikiem tuningu nie jestem, mi tam chip wystarczy No ale jak sie posypie sprzęgło to wymienię je na jakieś wzmocnione żeby sie to nie powtórzyło po kolejnych 6 miesiącach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Dzwoniłem dzisiaj do konkurencji (na śląsku Kobiór/Czerwionka Leszczyny - http://www.chipcar.pl/ ) i jeśli chodzi o silnik 1.5 dci gościu stwierdził że 110 koni to trochę za dużo, mogą zrobic na własną odpowiedzialnośc ale oni preferują 100. Operacja kosztuje 750 (50 do urwania jeszcze). Sam nie wiem. A co wy o tym sądzicie ? Szczerze mówiąc jazda pod Łódź czasowo i paliwowo wyjdzie sporo drożej. Może ktoś z was zna juz ten warsztat ? Pozdrawiam, Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ja mam bliżej do Zduńskiej A co do przeróbki ja myślałem właśnie max 100 koni, zastanawiałem sie nawet nad 95. Myślę że bez problemu można wycisnąć 110, ale wtedy już na pewno trzeba się liczyć z tym, że zaraz coś padnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ja bym nie był taki pewien tego co piszą na stronie. Bo piszą, że robią 1.8 benz, a to nieprawda, nie wierzę też żeby wycisnęli u mnie 150KM (licze na jakieś 140KM max). Zawsze można ich poprosić, żeby obcięli trochę NM z dołu i powinno być lux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ragefan Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Zaliczka przelana. Info jest na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lasswel Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 jezeli chodzi o 1.5 DCI to rowniez tam gdzie ja robilem chiptuning odradzano mi 110 KM. Ogolnie wtyrskiwacze maja wydajnosc do 110 KM, wiec pracowaly by na duzych mocach. Mozna sie pokucic i w wstawic wtryskiwacze z wersji silnika 1.5 DCi o mocy noimnalnej 106 KM, wtedy mozna podkrecic do 120 KM ale wtedy trzeba zmienic intercooler, TURBO i doladowanie, i robi sie ze 170 KM, tak nieprzesilajaco:D:D:D:D:D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 ...i robi sie ze 170 KM, tak nieprzesilajaco:D:D:D:D:D:D:D A koszty idą w dziesiątki tysięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Hej nissano-maniacy. Ja też chętnie zrobiłbym chip-tuning w swoim sprzęcie. Teres daj znac jak możesz komu i ile tej zaliczki. Juz widze to stadko dodatkowych konikow pod maską. Mniam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 opis robot z forum Vectra Klub Witam . W piątek została " zawirusowana " moja Aśkai efakt zanieszczam na wykresie. Operacja odbyła się w ALLTUNING-u w Zduńskiej Woli,. Jazdę z Warszawki polecam do Piotrkowa katowicką , gdyż ja jechałem przez Łowicz i Łudz i była to strata czasu i masakra na drodze . Konkrety : obsługa BARDZO miła i żeczowa . Po przyjeździe samochodzik na hamownię i kontrola czy jest co robić, wynik 99km i 226 nm decyzka że się nadaje i przy przegiegu 199500 km dostanie dobrego ducha. Więc zaczynamu zabawę , sterownik na wierzch ( a w astrze sterownik pod błotnikiem) co wymagało dużej pracy ( zdjęcie koła inadkola) i mamy mózg na wierzchu : na stół i zmiana kości na takie które można programować przez OBD . Lutowanie , zaklejenie puszki i z powrotem na jej miejsce. Po zamontowaniu wgrywamy nowy programik i na rolki na pomiar. Pierwszy nie rewelka bardzo poztrzępiony wykres , więc decyzka o korekcie.Chwilka Majstra przy laptopie i poprawiony programik wgrywamy przez złącze do sterownika i pomiar. Poprawialiśmy program 6 razy i wyszedł całkiem ciekawy przebieg 120km i 285 nm z dużym udeżeniem momentu na niskich . Efekt jest jakby astra miała dwie dusze, pierwsza jak jedziesz normalnie do 3000 ładnie ciągnie z dołu powyżej 3000 dostaje drugiego duchado maxa. Jazda jest bardziej płynna i bezpieczna a spalanie spadło 0 .7 litra w Wawce . Podsumowywójąc profesjonalna obsługa i super efekt a cena 800 + 120 (paliwo) = rozsądna cena jak na Wawkę . Za trzy tygodnie zwobie pomiary na miejscu i zobaczymy . Bardzo polecam i jestem super zadowolony z tego warsztatu. Pzdr Mam nadzieję że i naszym Almerkom spadnie apetyt na ON , bo coraz droższy :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz87 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Witam a czy almerka 2003r 2.2dCi też jest do z chipowania ? pozdriawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Mi sie wydaje ze apetyt na paliwo wzrosnie,cos za cos niestety. Ja tez sie dlugo zastanawialem ale chyba sie nie zdecyduje- boje sie troche o silnik. Dobrze jakby ktos napisal kto robil to ze 2 lata temu jak sie zachowuje samochod i co sie posulo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 a czy almerka 2003r 2.2dCi też jest do z chipowania ? Spytaj bezpośrednio u źródła. Ale chyba mało kto robi ten silnik w Polsce chipem. [ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 19:33 ] Mi sie wydaje ze apetyt na paliwo wzrosnie,cos za cos niestety. Ja tez sie dlugo zastanawialem ale chyba sie nie zdecyduje- boje sie troche o silnik. Dobrze jakby ktos napisal kto robil to ze 2 lata temu jak sie zachowuje samochod i co sie posulo Moim zdaniem jeśli nie wykorzystujesz non stop poprawionych parametrów, to jest szansa na spadek spalania. Zresztą sporo osób tak twierdzi. A co do obaw o silnik, to ten sam silnik tylko z innym zasilaniem, turbiną jest w modelu 2.2DCi i ma moc 136KM. A co do bezpieczeństwa to jeżdżąc z głową nie powinna się nic spsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Miło, że w końcu odświeżyliście ten temat Mi się wydaję że skoro modyfikują jednostki 1.5 dCi, to raczej z 2.2 dCi też nie powinno mieć problemu. Zwłaszcza, że oni nie robią gotowców, tylko zgrywają soft, a później wgrywają zmodyfikowane dane. Ja już się nie mogę doczekać tego wyjazdu Teres, ile w końcu jest pewniaków i jaka będzie ostateczna cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 ile w końcu jest pewniaków i jaka będzie ostateczna cena? aktualnie dostałem na konto 4 zaliczki, czekam jeszcze na 2. Razem ze mną będzie już na pewno 5 osób, z 2 dodatkowymi 7. Sądzę, że na 650 się dogadamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.