ginko75 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Tak bardzo identyczne, ale czy tak samo będą świecić to tego nie wiem, ale na pewno będą wyglądały jak oryginały:) Edytowane 5 Stycznia 2015 przez ginko75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloStar Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam. Na wstępie dziękuję wszystkim którzy tak pięknie się udzielają i służą radą na forum . Pragnę podzielić się sposobem montażu świateł do jazdy dziennej w Qashqai J10 prod 2009 przed liftem Tekna (xenony). Udało mi się kupić światła HELLA dedykowane do Qashqai po lifcie cena na olx 160 zł - nowe. Po małej modyfikacji zamontowałem w swojej Kasi. + czarny po stacyjce do kostki E11 pin 14 czerwono-czarny + szary do pozycji + - brązowy masa sterowniki do plastikowej obudowy obok chłodnicy (foto) Obciąłem obudowę zakupionych lamp (fot) i za pomocą śrub skręcających obudowę przymocowałem do zderzaka który lekko zmodyfikowałem Oczywiście nie zachowałem 60cm pomiędzy lampami ale cóż trudno inaczej się nie dało. Światełka ustawione na Auto i wszystko działa jak powinno! Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Wszystko fajnie ale dlaczego zamontowane nie zgodnie z przepisami??? Nie zachowałeś min 600mm przy tablicy rejestracyjnej !!! Kontroli nie przejdzie na miejscu będą ci kazali odkręcać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Przecież sam o tym napisał ,więc wie co zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloStar Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Wszystko fajnie ale dlaczego zamontowane nie zgodnie z przepisami??? Nie zachowałeś min 600mm przy tablicy rejestracyjnej !!! Kontroli nie przejdzie na miejscu będą ci kazali odkręcać! Wszystko fajnie ale dlaczego zamontowane nie zgodnie z przepisami??? Nie zachowałeś min 600mm przy tablicy rejestracyjnej !!! Kontroli nie przejdzie na miejscu będą ci kazali odkręcać! Tak zamontowane są bez zachowania 60cm. Ale majac do wyboru porządne ledy Hella które poświeca dłużej niż low budżety w cenie 160zł postanowiłem zaryzykować. Chodziło mi głównie o oszczędność ksenonów. Generalniw wole lepsze lampy z małym błędem w montażu niż przepalone lub nierówno świecące tanie ledy. ;-) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 (edytowane) DRL4 Philipsa by ci się zmieściły półkę wyżej i zachował byś te 600mm a i mocniej dają Miał byś tak jak ja na DRL4. Edytowane 5 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloStar Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 DRL4 Philipsa by ci się zmieściły półkę wyżej i zachował byś te 600mm a i mocniej dają Miał byś tak jak ja na DRL4. Dzięki. :-) Generalnie ten przepis o rozstawie swiateł nie jest przestrzegany... na rynku są auta fabrycznie wyposażone w światła dzienne a ich rozstaw nie pokrywa się z tymi w polskich przepisach... Nawet w ASO proponuja jakieś rozwiazania tylko po to by sprzedać. Demontaż moich świateł polega na odkreceniu 4 śrub i odpieciu lamp... Wiec luz. Wiele razy spotykałem sie z autami które nie maja sprawnych hamulców itd a przegląd jakimś cudem przechodziły... wraki rozbitki zaocznie wiadomo dramat! Ostatnio diagnosta wymyślił że samochód powinien mieć homologację na orurowanie. :-o A przepis mówi że to orurowanie ma mieć homologację na konkretny pojazd. Miałem przyjemność kontroli przez inspekcje drogową. W związku z orurowaniem sprawdzili naklejkę homologacyjną na orurowaniu. Wszystko. I nie chciałem wywoływać dyskusji o przepisach tylko podziekować innym za rady i że sam coś zrobiłem tyle! Szerokości ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Dzięki. :-) Generalnie ten przepis o rozstawie swiateł nie jest przestrzegany... na rynku są auta fabrycznie wyposażone w światła dzienne a ich rozstaw nie pokrywa się z tymi w polskich przepisach... Nawet w ASO proponuja jakieś rozwiazania tylko po to by sprzedać. Demontaż moich świateł polega na odkreceniu 4 śrub i odpieciu lamp... Wiec luz. Wiele razy spotykałem sie z autami które nie maja sprawnych hamulców itd a przegląd jakimś cudem przechodziły... wraki rozbitki zaocznie wiadomo dramat! Ostatnio diagnosta wymyślił że samochód powinien mieć homologację na orurowanie. :-o A przepis mówi że to orurowanie ma mieć homologację na konkretny pojazd. Miałem przyjemność kontroli przez inspekcje drogową. W związku z orurowaniem sprawdzili naklejkę homologacyjną na orurowaniu. Wszystko. I nie chciałem wywoływać dyskusji o przepisach tylko podziekować innym za rady i że sam coś zrobiłem tyle! Szerokości ;-) Panie kochany Polska to dziki kraj i tu żyją wszelakie maniany które przechodzą na przeglądach Jak dasz półkę wyżej w zderzaku to będzie lux i się nie doczepią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quba QQ Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Witam Wszystkich Klubowiczów przymierzam się do samodzielnego montażu świateł do jazdy dziennej, i chcąc zrobić to w miarę poprawnie postarałem zaciągnąć wiedzy w serwisie jednak jak to Serwis Nissan nie uzyskałem żadnych informacji, Więc kieruję się z prośbą do was, jeśli ktoś posiada widzę, zdjęcia jak znaleźć np. kabel plusowy po stacyjce, Gdzie i w którym miejscu można bezpiecznie podłączyć światła, proszę o pomoc. Nissan Quashqai 1,6 J10 Acenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regiis Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam Wszystkich Klubowiczów przymierzam się do samodzielnego montażu świateł do jazdy dziennej, i chcąc zrobić to w miarę poprawnie postarałem zaciągnąć wiedzy w serwisie jednak jak to Serwis Nissan nie uzyskałem żadnych informacji, Więc kieruję się z prośbą do was, jeśli ktoś posiada widzę, zdjęcia jak znaleźć np. kabel plusowy po stacyjce, Gdzie i w którym miejscu można bezpiecznie podłączyć światła, proszę o pomoc. Nissan Quashqai 1,6 J10 Acenta podpinam się pod tą prośbę, jeśli ktoś może zamieścić zdjęcia podłączeń to byłoby pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloStar Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 podpinam się pod tą prośbę, jeśli ktoś może zamieścić zdjęcia podłączeń to byłoby pięknie. Wszystko było już opisane. U masz schemat skrzynki bezpieczników. Ja wpiąłem się pod plus po stacyjce pin 14. Drugi plus do pozycji i masa do śruby. Poczyat poprzednie posty tam wszystko jest opisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quba QQ Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Dzięki za schemat. Napewno zaoszczędzi czas, zagłębiam się w lekturę.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloStar Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Dzięki za schemat. Napewno zaoszczędzi czas, zagłębiam się w lekturę.Pozdro. Plus po stacyjce E11 pin 14 kabel czerwono czrny. Zdejmujesz dolot powietrza do filtra otwierasz skrzynke z bezpiecznikami. Lutujesz :-). Wyciagasz zarowke pozycyjną i wlutowujesz sie w czarny kabel +. Masa pod jakąś śrubke. Jesli podłaczysz odwrotnie plusy to nic sie nie stanie. Powodzenia. Najwiecej roboty jest z zamontowaniem lamp no i oczywiście sterowników bo u mnie kabelki były na tyle krótkie ze musiałem zdjąc plastiki przy chłodnicy... Ale sie da :-) Mi zajeło to w sumie 4h bo troche same lampy przerabiałem i zderzak lekko modyfikowałem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quba QQ Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) A czy przewód sterujący światlami Niemoże być wlutowany także w skrzynce z bezpiecznikami ? Tak jak oznaczone na schemacie E13 pin 37 , 38 tam zaznaczone są dwa? Który dokładnie przewód ? OK. Już znalazłem soooory za zawracanie,, Gitary " Ale Dziękuje Za POMOC. Pozdro. JAk juz zamontuje i przetestuje. Prześlę Foto. Jeszcze raz DZIĘKI. Ps. Dla takich śweżaków Jak Ja. wszystko opisane TU: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58127-swiatla-do-jazdy-dziennej/page__st__480 Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Quba QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Takie cos znalazlem w necie... http://www.dzienne.it.pl/dzienne/images/qq1.jpg Jest to bardzo estetyczne i praktyczne , jezdze z taka opcja juz 9 rok w innym aucie i zadnych problemow z zarowkami itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) Powiem szczerze, poczytałem temat kilkanaście stron i...pogubilem sie stad pytanie . Chce zamontowac swiatla do jazdy dziennej w J10, chce aby na manetce światła byly na AUTO , i tym samym w dzien zaswiecalby sie dzienne , a kiedy zapada zmrok swiecilby mijania .Rozumiem ze kupując swiatla musi byc w zetawie czujnik ktory dziala odwrotnie niz czujnik zmierzchu, czyli załącza swiatla jak jest jasno ? Czy jest oznaczenie takiego czujnika , po czym i jak stwierdzic czy jest w zestawie ? Chce kupic cos takiego http://allegro.pl/swiatla-drl-led-do-jazdy-dziennej-magneti-marelli-i5095874415.html, i nie mam pojecia czy jest tam to ustrojstwo Edytowane 1 Maja 2015 przez mucka38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Sterownik świateł do jazdy dziennej nie ma czujnika zmierzchu, jest podłączony do świateł mijania lub pozycyjnych. Świecą mijania – dzienne gasną i odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Ok.teraz rozumie, czyli pozycja na manetce AUTO i wszystko powinno zagrać , w dzien mijania nie swieca , wiec powinny swiecic swiatla do jazdy dziennej , zapada zmierzch, czujnik załącza mijania a dzienne gasną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Dokładnie tak to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 AUTO w ciągu dnia nie włącza mijania w trakcie np. opadów [wtedy nie można jeździć na dziennych] - tak uczulam, szkoda zarobić mandat. Nagminne w nowych samochodach jest jazda na dziennych już nie mówię o deszczu, ale np. w niedawną zimę nawet w trakcie opadów śniegu. Problem (ale tu już niejednoznaczny) może być w tunelu dla tych co nie mają funkcji auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Czujnik załącza mijania-gasną dzienne i na odwrót. Karminadel ma rację,to tak rozleniwia że wyłącza myślenie,niektóre sprawy kończą się w sądzie ,bo skoro tak przewidział producent(fabryczne DRL) i jest na to homologacja,to czemu mam niby przyjąć mandat.Kilka spraw ludzie wygrali,a że nie ma u nas zasady precedensu, jest loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Dzieki za wyjaśnienia, co do używania z głową i zdrowym rozsądkiem swiatel do jazdy dziennej, zgadzam się w 100% .Strasznie mnie denerwuje ciągła jazda na tych światłach, czy to deszcz , snieg , mgła lub po prostu pochmurna pogoda , ludziska zapominają w jakim celu i do czego służą inne światła. Fabrycznie montowane również mozna przeciez przełączyć w odpowiednim momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Dzieki za wyjaśnienia, co do używania z głową i zdrowym rozsądkiem swiatel do jazdy dziennej, zgadzam się w 100% .Strasznie mnie denerwuje ciągła jazda na tych światłach, czy to deszcz , snieg , mgła lub po prostu pochmurna pogoda , ludziska zapominają w jakim celu i do czego służą inne światła. Fabrycznie montowane również mozna przeciez przełączyć w odpowiednim momencie Witam Całe lata się jeździło bez świateł, większość krajów w Europie też nie ma nakazu jazdy na światłach a nawet w Grecji jest zakaz używania świateł mijania w dzień. Jeżeli kierowca nie widzi samochodu to nie powinien wsiadać za kierownicę bo ma słaby wzrok. Rozumiem używanie świateł w złych warunkach mgła mocny rzęsisty deszcz. ale gdy jest dobra widoczność lekki deszcz duża przejrzystość powietrza widoczność na kilkaset metrów to jest bezsensowna jazda na światłach mijania. Powoduje to tylko wyższe koszty częsta wymiana żarówek a także szybsze wypalenie reflektorów (odbłyśników) szczególnie jazda w upałach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Tylko i wyłącznie mam na mysli złe warunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Witam Całe lata się jeździło bez świateł, większość krajów w Europie też nie ma nakazu jazdy na światłach a nawet w Grecji jest zakaz używania świateł mijania w dzień. Jeżeli kierowca nie widzi samochodu to nie powinien wsiadać za kierownicę bo ma słaby wzrok. Rozumiem używanie świateł w złych warunkach mgła mocny rzęsisty deszcz. ale gdy jest dobra widoczność lekki deszcz duża przejrzystość powietrza widoczność na kilkaset metrów to jest bezsensowna jazda na światłach mijania. Powoduje to tylko wyższe koszty częsta wymiana żarówek a także szybsze wypalenie reflektorów (odbłyśników) szczególnie jazda w upałach. Bez pasów też się jeździło i bez abs i esp...co z tego? Jeśli teraz jest to wymagane prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.