Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bez pasów też się jeździło i bez abs i esp...co z tego? Jeśli teraz jest to wymagane prawem.

Tak jeździło się, ale w większości krajów nie ma tego obowiązku jazdy na światłach a w niektórych np Austria wycofano to. A jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to wg badań niewiele lub nawet nic to pomogło wg statystyki wypadkowej. Austria się z tego wycofała. Jeżeli chodzi o abs czy esp są to elementy które wspomagają bezpieczeństwo. Ponadto niestety  tzw mądrzy ludzie nie zawsze działają dla dobra ogółu tylko dla dobra pewnych grup które z tego mają korzyści. Np producenci żarówek świateł dziennych akumulatorów etc etc. Tak samo jak z radarami ciekawe czy wszystkie wpływają na bezpieczeństwo? bardzo duża część które stawia straż miejska po to w takich miejscach żeby kosić kierowców. Tak samo oznakowanie dróg w Polsce znaki stawia się na wyrost ograniczenia stoją nie tam gdzie mają stać i tym podobnie. To są typowe działania grup które mają w tym jakiś interes tak jak pseudoekologiczne żarówki czy nowy pseudoekologiczny środek do klimatyzacji, czy sztuczne obniżanie trwałości urządzeń które dziwnym trafem nawalają po gwarancji. Takich  postępowań można wymieniać bez końca. 

Pozdrawiam

Edytowane przez agit11
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żyjemy tu i teraz i mamy przepisy jakie mamy.W różnych krajach są różne bzdurne przepisy i uwierz,nie jesteśmy najdziwniejsi.Przykład:

http://topdycha.pl/najdziwniejsze-przepisy-ruchu-drogowego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bardzo polubiłem DRL super sprawa dla aku,i przedłużenia i tak krótkiego życia żarówek i kapkę mniejszego spalaniu  :)

Właśnie dzięki DRL nie jeździmy na światłach tylko na dwóch lampkach ,co niektórzy tu piszą że to po tym rozpoznasz CYBULOKA!!!

Tak mam dwie lampki z przodu i jestem Miastowy Cybulok :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne, dobrze widoczne światła dzienne - jestem na tak.

3 diodki w zderzaku bez homologacji - cebula.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam cztery diodki Luxeon Rebel na odbłyśnikach i dają fest  :D

A co ja poradzę raczej władza w tym kraju że kierowcy kupują Chińskie diody DRL i im ćmi a nie świeci  :bezradny:

A u mnie fabryka przewidziała jako DRL świecenie halogenów no super bym mandatów na dostawał :)  

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

agit 11

W pełni się z Tobą zgadzam  ... dużo zmian w prawie jest lobbowane ! Pewnie ,że nie zmienimy tego stanu ...choć jakby tak być konsekwentnym jak EMIL od fotoradarów ... ?  Dla przykładu u nas SM już go straciła i chyba przez to nie będziemy inaczej jeździć bo mamy też Policję .

   W świecie elektroniki jest tyle nowinek i to trzeba też gdzieś sprzedać więc np. pod hasłem ekologii "uszczęśliwia się" nas systemem Start-Stop ... :(

W kwestii świateł do jazdy dziennej to ich przełączanie w zależności od warunków pogodowych jest podobnie  "dyskusyjne" jak wtedy gdy ich nie było i trzeba było załączyć światła drogowe (mijania).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów ktorzy montowali światła w J10, obok tablicy rejestracyjnej. Wczoraj przymierzylem na "sucho" , swiatła docisnąlem we wnece do tylnego rantu zderzaka , wszystko ok. , tylko w tej pozycji nie sa idealnie prostopadłe do osi jazdy , a lezą pod monimalnym kątem wynikajacym z tego iz zderzak w swoim kształcie jest po lekkim promieniu .Stad pytanie, czy lampy macie założone docisniete do rantu , czy jedna strona lampy odchodzi od rantu , aby utrzymac prostopadłość do toru jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w serwisie zamontowali w kierunku jazdy wiec sa rownolegle do tablicy rejestracyjnej ale to chyba nie ma znaczenia bo drogi i tak nimi nie oświetlasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi mi o widoczność mojega auta :) , nie wiem jak beda widoczne światła pod minimalnym kątem. Nie sa to zadne świeczki, zakupiłem Magneti Marelli wiec chyba powinno być ok. , ale moze ktos jeszcze cos napisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli magneti to są na odbłyśnikach jak moje Philips DRL4, wiedz możesz je zamontować tak jak w instrukcji ,a i tak będą świecić wszędzie na wprost i boki!

Najważniejsze aby przykręcić z linią wnęki nie cofać ich w głąb wnęki!!!!!!! bo stracisz efekt świecenia do góry w oczy kierowców!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to mi chodziło :D, dzieki wielkie Edku . Cofał ich nie bede , no moze ok.2 mm. , tak aby schowac lampy pod promieniem wneki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze aby przykręcić z linią wnęki nie cofać ich w głąb wnęki!!!!!!! bo stracisz efekt świecenia do góry w oczy kierowców!!

Mogą być schowane głębiej, ich elementy optyczne nie kierują światła z bliskiej odległości do góry.

Edytowane przez bambus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy , mam nadzieję ze zamontuje na dniach , teraz notoryczny brak czasu ...remont w chałupie :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instaluje się równo z linia zderzaka ,jak by nie szła ta linia !

Tak jak na zdjęciu z instrukcji ,nie chowa się ich do wneki i nie wysuwa poza obrys zderzaka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, szukam opinii kolegów w sprawie zainstalowania żarówki H11 zamiast halogenowej.  


np   ,http://allegro.pl/za...5008913928.html


 


http://allegro.pl/Sh...&ars_source=ars


 


 


dziękuję za sugestie i pozdrawiam.


Edytowane przez georg4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama żarówka, jaka by ona nie była, nie zmieni przeznaczenia samej lampy. Jeśli w miejsce halogenów wstawisz światła do jazdy dziennej z homologacją DRL(Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.), to przejdzie to w czasie ewentualnej kontroli. Światła do jazdy dziennej mają swoje jednoznaczne uwarunkowania w Prawie o ruchu drogowym i muszą je spełniać, jeśli oczywiście chcesz mieć wszystko zgodnie z prawem.

Tu masz opis co i jak powinno być;

http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował montażu, bo jak cię rutynowo zatrzymają to będziesz się kładł pod samochód i wyjmował do kontroli żarówkę??

Wszystkie światła DRL z homologacją mają ją wybitą na szybkach przy kontroli nie masz grzebania i wyjmowania  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tester jasno i rzeczowo napisał o co "kaman" nic dodać,nic ująć...

No może:

 Światła do jazdy dziennej

Zazwyczaj są to lampki zbudowane z jasnych diod LED, Jednakże nawet i to proste urządzenie obostrzone jest szeregiem norm i wymogów.

Aby móc bezpiecznie używać lamp do jazdy dziennej, muszą one posiadać homologację "E" oraz oznaczenie "DRL" lub "RL" wybitą na kloszu. Tylko takie lampy są legalne, jazda z każdymi innymi będzie skutkować mandatem za jazdę bez świateł.

Homologowane LEDy muszą spełniać szereg wymagań:
- intensywność światła od 400 do 1200 kandeli ( cd )
- minimalna powierzchnia świecenia to 20 cm2
- automatycznie włączanie świateł DRL wraz z rozruchem pojazdu
- automatyczne wyłączanie świateł DRL w momencie włączenia świateł postojowych, mijania lub drogowych, przy czym:
- wyłączenie nie może nastąpić w przypadku krótkotrwałego użycia świateł drogowych ( "mryganie długimi" )

Dodatkowo montaż tych świateł określają przepisy:

Lampy takie muszą być umieszczone:
- symetrycznie względem osi pojazdu;
- na równej wysokości;
- w odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm;
- odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm;
- lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego.
Po spełnieniu tych wymagań możemy cieszyć się w pełni legalnymi diodami, brakiem problemów oraz oszczędnością palowa - szczególnie, że oprócz lamp DRL nie musi świecić się nic - ani postojówki, ani oświetlenie tablicy.

Tak mniej/wiecej to tyle ,wiec te zarówki można stosowac ,byle nie w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo, raz jeszcze zwrócę uwagę na fakt, że homologację ma mieć lampa a nie żarówka w światłach dziennych. Jeśli włożysz żarówkę w halogen to będzie to nadal halogen a dodatkowo nie spełniał on będzie przepisów, pomijam homologację, samego sposobu włączania, przełączania i działania świateł. Homologacja żarówki też jest istotna, ale w przypadku przedmiotowej H11 bardziej mnie by ona interesowała, bo winna ona występować w halogenach mojego Notka. Homologacja jest istotna nawet w żarówkach pozycyjnych. Jeśli wkładamy tam żarówki LED-owe to musimy być przygotowani na to że w czasie kontroli, nadgorliwy czy też dokładny policjant, poprosi o homologację tychże żarówek i niestety nie damy mu jej, podczas gdy zwykłe 5W-atowe żarówki taka mają. Ja też mam z przodu założone LED-y w postojówkach ale na wszelki wypadek wożę ze sobą żarówki zwykłe by, chcąc uniknąć mandatu, wymienić je dla świętego spokoju. Ci z nas, kierowców, którzy chcą cokolwiek kombinować przy swych autach muszą pamiętać o tym, że nawet rodzaj użytych żarówek jest usankcjonowany przepisami i od zapoznania się z owymi przepisami zacząć tuningowanie auta należy. Miałem kiedyś, dawno temu, przypadek kiedy to odrestaurowałem Forda Taunusa (limitowana wersja sportowa) montując mu z przodu światła odblaskowe. Podczas kontroli w Gdańsku milicjant (jeszcze) czepił się tych świateł i zaproponował mi albo ich zdjęcie albo mandat. Sprawa oparła się o  przepis w ustawie zapisany, ja go znałem on musiał w obliczu swych przełożonych z nim się zapoznać. Wymierzył centymetrem i..... przeprosił, choć nie bardzo miał na to ochotę. Policjant był wyjatkowo odporny na wiedzę i zacietrzewiony zarazem bo nie pomogło nawet pokazanie mu mojej legitymacji służbowej w oparciu o którą, tak na dobrą sprawę,  nie miał do mnie uprawnień. Ale gdyby trafiło na zwykłego zjadacza chleba to albo demontaż albo mandat no jeszcze obecnie sąd w rachubę wchodzi. Ale przed sądem różnie niestety bywa. Słyszałem już przy ogłoszeniu wyroku "Sądowi w dniu dzisiejszym się wydaje........."


A tak w kwesti formalnej to w opisie tej, o którą dyskusja się toczy, żarówki jest napisane "........Oferowany model stosowany jest jako zamiennik dla żarówek świateł do jazdy dziennej DRL................".   Zamiennik dla żarówek świateł do jazdy dziennej DRL. Czyli do świateł posiadających homologację DRL. Sama żarówka jak i pozostałe LED-owe jest bez homologacji jakiejkolwiek. 

Edytowane przez TESTER 1956
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje i zamykam temat, pozdrawiam Wszystkich.

Edytowane przez georg4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Panowie a może coś takiego?

Jedyny moduł świateł dziennych drl 20-35% świateł drogowych posiadający homologację

E20 10R-04 4059

Nie martw się o kontrolę policyjną, moduł można legalnie instalować w każdym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że chcesz kupić i zamontować sam moduł który ze świateł drogowych zrobi Ci światła do jazdy dziennej. Po pierwsze to będzie niezgodne z przepisami bo lampy które masz w aucie nie maja homologacji na DRL, będzie to tzw. niedopuszczalna przeróbka. Homologacja świateł dziennych musi być na kloszu tych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że chcesz kupić i zamontować sam moduł który ze świateł drogowych zrobi Ci światła do jazdy dziennej. Po pierwsze to będzie niezgodne z przepisami bo lampy które masz w aucie nie maja homologacji na DRL, będzie to tzw. niedopuszczalna przeróbka. Homologacja świateł dziennych musi być na kloszu tych świateł.

Dokładnie tak, na stronie

http://autoalarmy.nspcm.webd.pl/188-modul-swiatel-dziennych.htmi

w pobierz: mozna pobrać tą homologację.

Jak byś był tak uprzejmy i odniusł sie do niej tzn. co o tym myślisz?

Edytowane przez aldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...