Dżem Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Witam, Ciężko jest stwierdzić co się dzieje w Twoim "nowym" aucie. Zapaliła Ci się kontrolka Check Engine sygnalizująca jakiś błąd w pracy silnika. Jeżeli był to błąd chwilowy wynikający np. z poluzowanej klemy być może kontrolka zgaśnie po jakimś czasie zachowując jednak błąd w pamięci (niegroźne ale przydatne w późniejszej diagnozie w razie potrzby). Jeżli błąd wynikający np. z niewłaściwego działania jakiegoś czujnka lub innego osprzętu silnika to kontrolka będzie świecić i nie zgaśnie po jakimś czasie. Jeżeli auto pracuje poprawnie i spalanie jest w normie to być może był to jakiś przytadkowy bład z poluzowanej klemy lub jakiś chwilowy błąd z któregoś czujnika. Czasem przy jeździe na LPG potrafi wskoczyc błąd mieszanki paliwa. Najlepiej poobserwować spalanie paliwa czy jest w normie i porównać z inną primerką z takim samym motorem. Komfortem byłoby sprawdzenie pod komuterem na stacji diagnostycznej ale wiadomo to jakiś tam wydatek. [ Dodano: Pon 13 Paź, 2008 12:27 ] Jeżeli chodzi o spryskiwacz to sprawdź bezpieczniki i po uzupełnieniu płynu w zbiorniku poobserwuj czy nie cieknie pod spodem auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PromiL Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 a ja się pocieszyłem długo :-( rano wstałem a kontrolka znowu świeci po odpaleniu wyłączyłem czujnik przy filtrze (a raczej rozpiąłem), ponownie go włączyłem i zgasła na chwilę po czym się znowu zapaliła, po pracy spuściłem całą zawartość fitra aż przestało kapać kontrolka a to się zapalała a to gasła, w końcu zgasła lecz przy większym dodaniu gazu znowu się zapalała, czyzby to ten czujnik? działa tylko to, ze jak go rozłącze i za chwilę ponownie włączę to kontrolka nie świeci ciekawe jak rano będzie yellow, drugi raz pomóz i dam Ci dwa punkty;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lelek113 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 No dziekuje "dzem" za odpowiedz i za rade powalcze z tym filtrem i moze go wymienie u znajomego na warsztacie tak na wszelki wypadek. Jak zatankowałem za 200 zł toz robiłem do dzis włącznie 580 km ( 450 w trasie i reszta po miescie ) nie wiem czy to dobry wynik. podjade jutro na stacje diagnostyczną - maja podobno jakis komputer i obadam czy do nissana mają moze cos wywnioskują jak podłączą bo mnie drazni lekko ale silni pracuje ok nic nie smierdzi z tyłu takze mam skryta nadzieje ze bedzi eok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yello5 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 a ja się pocieszyłem długo :-( rano wstałem a kontrolka znowu świeci po odpaleniuwyłączyłem czujnik przy filtrze (a raczej rozpiąłem), ponownie go włączyłem i zgasła na chwilę po czym się znowu zapaliła, po pracy spuściłem całą zawartość fitra aż przestało kapać Rozepnij tą wtyczkę i pojeździj tak parę dni. Jeżeli przez ten czas nic się nie zaświeci to proponuje wyciągnąć czujnik i przepatrzyć go. Jeżeli kontrolka znowu zacznie zapalać się to proponuje odczytać błędy z kompa i wcale nie musisz gonić do ASO, wystarczy kawałek drucika zrobić zworkę w gnieździe i kontrolka radośnie wybłyska co ją boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lelek113 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 No tak tylko ze ja sie dopiero zoorientowałem ze mowa o czujniku w filtrze paliwa dotyczy diesla a ja mam 1.8 benz. I znów jestem w kropce. Pewnie bez podłączenia do kompa sie nie obejdzie. Dzieki za info o silniczku spryskiwacza - faktycznie był padniety. Pozdrawiam wszystkich. A i jeszcze dwa pytania: 1. jak sie przydziela punkty za pomoc i gdzie to sie robi bo szukałem i nie moge zakumac tego co tam pisze 2. Jaki mam oznaczenie silnika bo wiem ze takie istnieją. Moja Primera jest z 2000r silnik 1.8 benz. chyba 116 koni. Pozdrawiam [ Dodano: Wto 14 Paź, 2008 16:14 ] Witam Ponownie Informacja dla wszystkich których spotka problem ulubionej pomaranczowej kontrolki. Otóz podłaczyłem dzis Auto pod kompa na zaprzyjaznionej Stacji Diagnostycznej i okazało sie ze to błąd z powodu minimalnej wydajnosci katalizatora. Kontrolka nie zgasła ponieważ zapamietuje błędy. Podobno spowodowane to było kiepskim paliwem które zatankowałem. Mam teraz pojezdzić i czekac czy sie zapali - jesli tak to katalizator do wymiany . Ale jestem optymistą takze mysle ze to problem przejsciowy. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 lelek 113 Jakbyś poczytał forum to byś wiedział że to kat a być może i sonda lambda twój motor to QG18DE . Ponoć największy olejopijca i najbardziej nieudana jednostka napędowa w nyskach :< Punkty przydziela się za konkrety, a nie jak ktoś coś ci powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lelek113 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Być może ale ja nie narzekam. Jezdziłem do tej pory bmw 2.0 i golfem 1.8 i powiem szczerze ze sie miło zaskoczyłem co do motoru. Kulturka pracy godna pochwały i spalanie na poziomie 7,5 litra na razie mi wychodzi. W miescie 8,5 z małm czubkiem. Silnik ma tylko 132 tys i miał do tad jedego własciciela wiec nie jest mocno wylatany. A jezli chodzi o olej to na razie nic nie zauwazyłem - olej ma piekny brazowoawy odcien a jeszcze go nie wymieniałem i zdnego nawet lekkiego dymku z tyłu nie ma - mam nadziejee ze tak zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Być może ale ja nie narzekam. Jezdziłem do tej pory bmw 2.0 i golfem 1.8 i powiem szczerze ze sie miło zaskoczyłem co do motoru. Kulturka pracy godna pochwały i spalanie na poziomie 7,5 litra na razie mi wychodzi. W miescie 8,5 z małm czubkiem. Silnik ma tylko 132 tys i miał do tad jedego własciciela wiec nie jest mocno wylatany. A jezli chodzi o olej to na razie nic nie zauwazyłem - olej ma piekny brazowoawy odcien a jeszcze go nie wymieniałem i zdnego nawet lekkiego dymku z tyłu nie ma - mam nadziejee ze tak zostanie. Trochę nie na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PromiL Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Panowie a tak w ogóle to ile PLN'ów kosztuje ten czujnik do filtra paliwa w P11 2.0 TD? są jakieś zamienniki? co polecacie, jakieś nazwy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 http://allegro.pl/item453241653_nissan_pri...pka_paliwa.html Używka z pompką. Sądzę że takie rzeczy to tylko szrotownia, ASO.za kosmos, no i oczywiście ERA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lelek113 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 No niestety dzis dałem troche w rure na trasie i kontrolka znów sie zapaliła takze katalizator do wymiany. Wiecie moze ile taki sprzet - pewnie sie załamie jak sie dowiem. : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PromiL Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Yello5, kilku dniowe wyłączenie czujnika jakoś pomogło, 2 dni jezdzę już z podłączonym czujnikiem i jak na razie kontrolka check gaśnie po odpaleniu, zobaczymy co dalej ... ? pozdrawiam [ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 17:25 ] zrobiłem tak jak mi podpowiedział Yello5, odłączyłem wtyczki na kilka dni i znowu je podłaczyłem po tych paru dniach, przez tydzień cieszyłem się normalną pracą i po tygodniu znowu rano kontrolka nie zgasła, znowu rozłączyłem na chwilę i podłączyłem i tym razem zapalała się i gasła, jak dodałem gazu zapalała i później gasła nie wiem, moze jak był za duży prąd dawany z alternatora zapała sie (ale nie wiem co ma piernik do wiatraka). Wczoraj rozłączyłem wtyczki i kilka razy ją złączyłem i wyłączyłm energicznie, jak na razie ok, ale czy czasem nie znowu na tydzień? Co ciekawe to zawsze daje jakiś efekt rozłącznie wtyczek i ponownie ich złączenie, możliwe, ze coś z przewodem do czujnika? tzn jak się go porusza energicznie (rozepnie wtyczki i zaraz złączy i tak kilka razy) tj. dobrze, co sądzicie? Pewnie powiecie, ze maudze i wymień czujnik, ale jak się zagłębiać to zaglębiać... :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Witam! Szukałem o tym na forum ale nie znalazłem. Świeci mi się kontrolka silnika CHECK ENGINE. Miałem niedawno w swoim traktorze (Primera WP11.144 z silnikiem CD20T - TD jakby ktoś nie wiedział) wymieniane parę rzeczy a mianowicie: 1. Sprzęgło 2. Rozrząd 3. Pompa wody 3. Klocki hamulcowe 4. Paski napędowe 5. Olej i filtry. Dodatkowo w trakcie tego wszystkiego rozładował się akumulator. Po doładowaniu i kombinacjach z pompką filtru paliwa motor zaskoczył ale śwoeci się właśnie kontrolka silnika. Ma ktoś pomysł co to może być? Podobno zaraz po wymianie rozrządu odpalili auto bez problemu, potem jedynie był problem jak filtr paliwa wymienili chyba. Przejechałem się dziś autem trochę ale kontrolka nie zgasła. Może ktoś miał podobny przypadek? Dodam że odłączaliśmy wtyczkę z czujnika pd filtrem paliwa i nic się nie zmieniło no chyba że on ten błąd po prostu pamięta albo coś. Mamy jeszcze plan odłączyć go na 24 godz. i zobaczymy czy się skasuje. W każdym razie liczę na Waszą pomoc. Wszelkie sugestie mile widziane bo mi się już pomysły kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Po wymianie filtra paliwa nic się nie powinno zmienić może być problem z odpaleniem jeżeli nie odpowietrzyliście filtra pompką która jest na jego szczycie. Może w P11.144 jest różnica w kontrolkach ale nie podłączenie lub błędne podłączenie wtyczki filtra powinno być sygnalizowane przez osobną kontrolkę tzw.:"woda w filtrze paliwa". Poczytaj dodatkowo tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...+engine+primera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 pojedz do aso i niech ci blad skasuja i tyle odlaczanie czego kolwiek na niewiele sie raczej zda predzej musuail bys zrobic jakies zwarcie (w e30 jest taki patent) ale tylko bog wie w ktorych pinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Odłączenie aku tu raczej nic nie da. Mój stał 48 i nic. wieshaq wiem że jesteś pomocny w dieslach ale to jest silnik z OBDII i nic tu nie wyczarujesz drutem. Jedynie GUTMAN zrobi tu dobry odczyt kodów. Co do twojego problemu to mogli Ci skopać rozrząd od strony pompy paliwa. Zdarzały sie przypadki, że koło od wałka rożrządu zostało założone kołnierzem do wewnątrz w wyniku czego pasek zsuwa siię imioże się przestawić. Dobrze jest po wymianie pasków podjechać na regulację pompy( kąt wtrysku i dawka paliwa ). Ustawisz to jedynie w ASO DIESEL albo na GUTMANIE( tylko komputerowo). Jeśli mają KTSa to nawet nie wjeżdzaj. Co do zawodnienia filtra to zaświeca się u nas check a nie jakaś tam lampka, bo jej nie ma. Często tym błędem po wymianie rozrządu jest P1206 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #6. Oczywiście nie ma 6-stego cylindra, a sprawa dotyczy pierwszwego sterującego, który nie może wyregulować dawki paliwa i wywala takie coś. Mi też miga i narazie się nie przejmuje. Ponoć tak mają, Na początku tez jeżdziłem po magikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 W ASO w Katowicach poodobno zażyczyli sobie 200 mPLN za diagnostykę !!! Chyba ich coś pogięło. Koło z wałka rozrządu chyba raczej nie było ściągane. Był ktoś z Was wogóle na diagnostyce autem z tym silnikiem? Jest gdzieś te gniazdo diagnostyczne opisane? Jakiś czas temu robiłem rozeznanie. Mam interfejs na OBDII chyba. Do Micry z 2001 roku pasuje i działa a w Primerze niby wtyczka jest ta sama ale piny sygnałowe są puste. Próbowałem szukać sygnału na innym pinie ale nie znalazłem. Poza tym kolory przewodów do tej kostki kompletnie nie zgadzają się z serwisówką. W związku z tym obawiam się że byle kto błędu z tego samochodu nie odczyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37837 Zajżyj do manuala. W Katowicach jest tylko ASO W ASO lublim to 120( wydruk) w Japan sevice 50( pełny odczyt> Diesle nie były sprzedawame w Polsce i w ASO nie mają polskich manuali a z angielskiego nie chce im się tłumaczyć Po lifcie na 200% jest OBD2 i realistyczny odczyt tylko na GUTMANIE i tym z ASO. Interface z VW Audi Skody czy Opla nie pasują do nas, Jest brak komunikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Po lifcie na 200% jest OBD2 i realistyczny odczyt tylko na GUTMANIE i tym z ASO. Interface z VW Audi Skody czy Opla nie pasują do nas, Jest brak komunikacji i na KTS'ie Nie ma co narzekać - bez ASO albo dobrego warsztatu z kompem się nie obejdzie - musisz sprawdzić czemu się świeci - jaki błąd pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 ie ma co narzekać - bez ASO albo dobrego warsztatu z kompem się nie obejdzie - musisz sprawdzić czemu się świeci - jaki błąd pokazuje. To ja teraz nie kumam czemu mogłem u siebie odczytać kody błędów? Mam P11 po lifcie, gniazdo 16-pin. Byłem w stanie odczytać kody błędów (zgodnie z instrukcją w serwisówce) - zgdzały się dokładnie z tymi, które odczytano mi w ASO Consultem. Any ideas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 To dziwne. W moim traktorze na KTSie to jakieś bzdury wyszły. Pompy za czorta nie mogli ustawić> Nie wiem która to wersja, może ma to znaczenie. Kn próbowałem u siebie na zworkę i na wciskanie pedału gazu. NIC. Raz udało mi się tylko skasować, a może to tylko przypadek. Ponoć jakieś czytniki z allegro za 50 zeta i programy na kompa+kabel też działają, ale ile w tym prawdy nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Informacji o ustawieniach silnika/wtrysków nie odczytasz zwykłym kabelkiem, ale natomiast informację o kodzie błędu tak. Tutaj jest post co i jak - bezpośrednio wyjęte z serwisówki no i w sumie serwisówka twierdzi, że się da odczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 To ja teraz nie kumam czemu mogłem u siebie odczytać kody błędów? Mam P11 po lifcie, gniazdo 16-pin. Byłem w stanie odczytać kody błędów (zgodnie z instrukcją w serwisówce) - zgdzały się dokładnie z tymi, które odczytano mi w ASO Consultem. Any ideas? Bo masz silnik benzynowy a dyskutujemy o dieslu. Czytaj dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 właśnie kn miałem dokładnie napisać to samo ale bart był pioerwszy, a tego posta widziałem już daaaaawno temu. Myślałem że coś nowego wykombinowałeś. Jak do tej pory nikt z użytkowników diesli nie znalazł sposobu poza Consultem w ASO i Gutmanem. Co do KTS 500 to mój mechanik bnzyniaki na tym odczytuje, ale moją maszynę rolniczą od razu wysłał na Gutmana. Ponoć inne jakieś protokoły czy coś tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Witam! Tajamnica mojego check'a juz wyjaśniona. Dzisiaj mechanior pojechał do jakiegoś speca od pomp moim autem żeby zobaczyć czy po drodze mu to nie zgaśnie. A ów spec odczytał błędy z kompa i co się okazało? Że komp zanotował błąd przepływomierza. Widocznie jak rozbierali pół auta w celu wymiany rozrządu i coś rozłączali musiał wychwycić błąd. Skasował błąd i jesst spokój. Niestety nie wiem czym. Wiem tylko że na początku podpiął KTS'a i nie dał rady. Wtedy podpiął coś innego i to "coś" błędy przeczytało i skasowało. Podobno jest już spokój ale zobaczymy jak go odbiorę. W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.