zbikzgr Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Letnie mam 195/65 R15 ogólnie to nie obcierają tylko skręcając w prawo na maxa lewe koło obciera o nadkole . Tak jak pisali koledzy wyżej na zimę zawsze opona cieńsza od letniej ja mam 185/65 R15, żeby się w śnieg lepiej wgryzały. Zobacz na jakich cienkich zimówkach jeżdżą auta WRC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Może nie mam 15, ale mam 14-stki w swojej P11 na lato 185/60/14 a na zimę 170/65/14 i nigdy w zimę nie było problemu z zakopaniem się w śniegu ani urwaniem czegoś z podwozia. Radzę na zimę brać węższe opony. Dziś do tego zauważyłem że na tych węższych lepiej się jeździ po naszych polskich dziurawych drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Ja uważam, że nie ma co popadać w skrajności. Wąskie opony to gorsza przyczepność, dłuższa droga hamowania, a jak są do tego jeszcze wyższe, to nie są tak stabilne na zakrętach. Radzę się zastanowić, ile tak naprawdę w zimie jeździcie po ubitym śniegu? Ja mieszkam poza miastem (okolice Krakowa) i wiem, że tylko dojazd do mojego domu z Zakopianki (jakieś 2km) bywa "biały" w zimie (i to niezbyt często). Zakopianka, A4, generalnie te główne drogi, którymi jeżdżę zazwyczaj są "czarne", mokre. Czyli dla tych 2km mam ryzykować dłuższą drogę hamowania, słabszą przyczepność? Dlatego zimówki mam węższe o 10mm od letnich (letnie 10mm szersze od standardowych dla mojego samochodu), nie więcej, wysokość taka sama (zaznaczam, że nie mam jeszcze Primery, tylko inne auto, ale śledzę forum przed kupnem). Natomiast nie wiem jak to jest na lodzie, tutaj pewnie im węższe tym lepsze? (I znowu, ile tego lodu jest na drogach?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Jeżdżę w zimę na 195/65r15 i zero problemów. Auto jest wyższe a jednocześnie nie zmniejsza mi się szerokość opony w końcu ile czasu jeździ się po śniegu a po asfalcie w zimę ? Dlatego lepsze szersze. Ja kupiłem 195/65 bo są o wiele tańsze Wskazanie prędkościomierza będzie troszkę inne niż rzeczywista prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 (edytowane) Ogólnie trochę się "eksperci" wycofują z konceptu brania węższych zimówek. Kwestia też gdzie się jeździ. Ja akurat większośc miasto i drogi główne tak więc... Natomiast wspomniane WRC na wąskich oponach to jeżdżą na grubym śniegu i mają dodatkowo kolce w oponach... Poza tym zależy z jakiego rozmiaru to te węższe z np. 205 to 195 już są węższe Do tej pory w zimę miałem Good Year Ultra Grip w 185/65/15 i byłem z nich bardzo zadowolony, tyle że się już zużyły. No i teraz chyba kupię ponownie i się zastanawiałem nad rozmiarem bo jednak lepiej mieć w zimę trochę wyżej - wyjeżdżająć z róznych śniegów, parkingów. A i zachowanie 185 w zakrętach jest gorsze i szukałem kompromisu - wiadomo można 195/60/15 tyle, że różnica w cenie na 4 sztukach to jakieś 200 zł - w przypadku UltraGrip. Tak więc chyba dziabnę 195/65/15 pozdrawiam, Krzysztof Edytowane 17 Października 2010 przez kn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 ja nie narzekam na wąskie opony w zakrętach, ani na drogę hamowania zauważyłem duży plus takich opon, wpasowują się w każde koleiny i samochodem nie rzuca, oczywiście nie mówię tu o wchodzeniu 130km/h w zakręty, bo tak to nie jeżdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Do tej pory w zimę miałem Good Year Ultra Grip w 185/65/15 i byłem z nich bardzo zadowolony, tyle że się już zużyły. Pamiętaj tylko, że lepsze jest wrogiem dobrego. Ponadto opony zimowe zakłada się raczej z myślą o tych nielicznych sytuacjach, kiedy spotykają nas trudne warunki na drodze (śnieg, lód) a nie o "czarnej" nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 A i jeszcze jest indeks nośności - dla 185/65 i 195/60 jest 88, natomiast dla 195/65 91. I dla załadowanej primery te 88 to jest tak na styk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajanusz Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 A i jeszcze jest indeks nośności - dla 185/65 i 195/60 jest 88, natomiast dla 195/65 91. I dla załadowanej primery te 88 to jest tak na styk A co z plotką, że w razie wypadku, agent ubezpieczyciela sprawdza wszystko, co umożliwi mu nie przydzielenie odszkodowania. A takim właśnie powodem są niezalecane przez producenta opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość phil750 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witam nigdy nie kupowałem do swojej primerki zimowych opon ale ostatnie zimy były naprawde srogie i postanowiłem zakupić 2 nowe na przód i 2 stare na tył Oryginalnie rozmiar opon letnich miałem 185/65 YOKOHAMA a zimowe nie wiem jakie kupić czy ten sam rozmiar?? Z tego co wiem węższe powinny być na zime. Moja primerka to 1.6 99KM i myśle że to za lekkie auto na 185. A jaką firme kupić? Mam zamiłowanie do YOKOHAMY bo to naprawde świetnej jakości oponki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Ja do Almery na ten rok kupiłem opony zimowe w oryginalnym rozmiarze. W zeszłym roku do Sunny'ego też kupiłem opony na zimowe w oryginalnym rozmiarze. A co do firmy to może pomoże Ci ten temacik: KLIK jest tam kilka postów wiec przeczytaj cały i już coś będziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berry Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) jak chcesz dobrać gumę to najważniejsze by opona była jak najmłodsza, a prawdę mówiąc jak nie jeździsz po górach i w długie szybkie trasy to każda opona zimowa będzie dobra. Dodam że co do bieżnikowanych można się przejechać, bo te gumy są na prawdę różne. Miałem sytuacje że 4 letnia opona z bieżnikiem 4 mm trzymała się lepiej niż bieznikowana nowa Edytowane 27 Października 2010 przez Berry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastman16 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) Ja w zeszłym sezonie kupiłem opony Dębica Frigo Directional i dają radę.Koszt 740 pln rozmiar 185/65 R15 do Primery P11.144 Edytowane 27 Października 2010 przez fastman16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Te pierdoł z węższymi oponami to dawno i nie prawda Chyba że gdzieś na wiosce ktoś mieszka, w końcu ile czasu jeździ się po głębokim śniegu ? 185/65 mogą być ja mam 195/65 r15. A nowe oponki to się zawsze na tył zakłada - jak Ci tył poleci to już nic nei zrobisz jak przód będzie uciekał to jeszcze możesz pokręcić. Co do marki najlepsze goodyear i dunlop potem fuldy. Ja wolę kupić markowe opony z serii premium, ale używane ostatnio dałem za 2 szt goodyear ultragrip 7 220zł bieżnik 7,7mm DOT końcówka 09r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witam Podlacze sie pod temat odnosnie oponek zimowych.Po jednym z samochodow zostaly mi oponki zimowe 175/70/14 i jestem ciekaw czy sa to odpowiednie oponki do primery P11 1.6.Gdzies zapodziala mi sie ksiazka od auta i nie moge sprawdzic jakie rozmiary dopuszcza producent,wiec jezeli ktos moglby sprawdzic to bede wdzieczny. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Kupiłem nowy komplet GoodYear UltraGrip 7+. Koszt 1szt. 185/65R14 to 237PLN na Oponeo (opony z 2010). Generalnie sugerowałem się testami ADAC oraz opiniami magazynów motoryzacyjnych, gdzie wypadała bardzo dobrze. Postanowiłem nie oszczędzać na bezpieczeństwie, po doświadczeniach ubiegłego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Dani o ile masz koła 14" to będą pasowały opony o których piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Dani o ile masz koła 14" to będą pasowały opony o których piszesz. Czesc Tak hary7 sa to sa to 14 a dokladnie 175/70/14 i szkoda ich sprzedawac jezeli sa odpowiednie. Dzieki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Chciałem żebyś się upewnił bo P11 miały 14" felgi chyba tylko w 96 i 97 roku. Później już tylko 15" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 ja do wp12 na zime zalozylem 215/55/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Na felgi oryginalne 6.5"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 tak na oryginalne 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evelina Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Co do wąskich opon na zimę to ja miałam 175/70 r14 zimówki, bo na takich kupiłam auto...efekt taki że na suchym asfalcie w zakrętach tył auta pływał i ogólnie samochód jak jechał to się tak delikatnie bujał, po 2 latach mimo że bieżnik był wciąż dobry opona popękała. Taki profil nie nadaje się pod taki ciężki bądź co bądź samochód.A opony zimowe polecam Fulda Kristall Montero, teraz jeżdżę drugą zimę (rozm 185/65 r 14), na suchym asfalcie jeżdżą jak letnie są ciche i dobrze odprowadzają wodę,sprawdzone przy 160-180 km/h, w śniegu jeszcze nie było sytuacji żebym gdzieś utknęła w zaspie, bieżnik naprawdę taki niepozorny, ale poczytałam o nich i kierując się opiniami użytkowników kupiłam w zeszłym roku nowe przez internet 205zł za szt. Na razie brak śladów zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Sprawdzone 195/65 r15 wejdą do P11 GT na tył. Do nakładki na próg zostanie około centymetra. Przód 185/65 r15 na przodzie i ABS nie świruje. Edytowane 30 Grudnia 2010 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 ja do wp12 na zime zalozylem 215/55/16 miałem takie przez rok na tyle opony są zbyt szerokie do tych felg - wizualnie kiepsko to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.