eszi Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 to ze trafia w nadkole to chyba nie tyle wina profilu co szerokosci opony...Nie koniecznie u mnie lato 195/60/15, zima 185/65/15.Zimówki tarły o nadkole przy max. skręcie w prawo, wystarczy pokombinować z lewym nadkolem, dokręcic na wkręcie nadkole w miejscu w którym obciera, delikatnie je odkształcajac i problem zniknie.Najlepsze jest to że fabryka podaje jeżeli chodzi o 15" od 185/65 do 195/60!Więc wysokość nie szerokość, ale pewnie "co kraj to obyczaj".Ja osobiście uważam,że lato 195/60/15 wystarczy na polskie drogi, szerzej i niżej można oczywiście, ale oprócz walorów wizualnych tylko na minus(nasze kochane polskie drogi i ich wpływ na zawieszenie).A reasumując co do wysokości opony to nie mam orientacji, ale szerokość można spokojnie zmienic na obu osiach np. przód 195/60, tył 205/60 ale może to się wiązać z przekłamywaniem prędkościomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 szerokość można spokojnie zmienic to wiem, bo wcześniej miałem przód 205 a tył 215, ale obie na tym samym profilu (40). może to się wiązać z przekłamywaniem prędkościomierza. tu można sobie sprawdzić jakie będą te przekłamania http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp Gdzieś wyczytałem że ABS może, ale nie musi, zgłupieć jak zastosuje się znaczną różnicę w profilu opony np. 55 i 40. Dlatego nie wiem czy wywalać kasę na 205/50R16 i nie mieć problemów z obcieraniem, czy kupić 205/55R16 i kombinować z nadkolami. No i jeszcze ta sprawa z ABS mnie zastanawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Raz przy różnych wielkościach kuł przód tył na pewno zaświeci się kontrolka od ABS Dwa pyzatym policaje spokojnie mają prawo wlepić mandat Trzy na przekłamanie licznika mają wpływ tylko przednie opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone_wlkp Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Dostałem dzisiaj prawie nowe 2 sztuki Dunlopów 195/50 R15 chce dokupić jeszcze dwie i założyć do Primerki jednak mam obawy co do profilu czy nie będzie za nisko i nie będzie to komicznie wyglądać co sądzicie ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Dostałem dzisiaj prawie nowe 2 sztuki Dunlopów 195/50 R15 chce dokupić jeszcze dwie i założyć do Primerki jednak mam obawy co do profilu czy nie będzie za nisko i nie będzie to komicznie wyglądać Co do wygladu to sie nie wypowiem, ale licznik bedzie Ci przeklamywal o 4km/h gore no i szybciej Ci bedzie naliczal przejechane km (ok 40/1000) ale za to autko bedzie troszke zwawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 powinny być tam 195/60 a nie na 50 mniejszy profil według mnie będzie cie oszukiwał więcej niż pisze kolega bo 195/60% X 2 = 234 + 15cali 195/50% X 2 = 195 + 15cali koło będzie mniejsze o jakieś 4cm teraz trzeba by przeliczyć ile razy więcej musi się okręcić by przejechać ten sam dystans np 100km a jeszcze o prócz oszukiwania km i prędkości to jeszcze oszukiwać będzie na spalaniu bęzyny na tych niższych będzie ci wychodzić mniejsze bo rzeczywista liczba przejechanych kilometrów będzie mniejsza na nich i ostatnie napisałeś czy będzie wyglądać kosmicznie trochę tak spotkałem już w komisie prime na takich gumach i wyglądała jak by na kołach z malucha bo są mniejsze i wnęka zostaje większa potęgując takie wrażenie żeby zastosować profil 50 musiały by felgi być 16cali w tedy wygląd byłby lepszy i dużo mniejszy komfort jazdy zostawiam bez komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szadi Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Z oszukiwaniem prędkości nie pomogę co do wyglądu to osobiście uważam że to kwestia gustu a na temat gustów się nie rozmawia. Mogę jedynie polecić link tam są fotki na p10 co prawda no i w rozmiarze 205/50/15 czyli blisko. Jeśli chodzi o mniejszy profil - wiadomo - "bliżej" poznasz osiedlowe "dołki". http://cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=808 POzdr> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 w żandym wypadku nie motuj opon 195/50-15 ten rozmiar to odpowiednik 175/70-13 montowanych w golfach 3, astrach 1 itp malych autach. Licznik przebiegu będzie przekłamywał Prędkościomierz będzie znacznie przekłamywal Zwiekszy sie faktyczne zużycie paliwa Komfort jazdy znacznie ucierpi Zmniejszy sie i tak mały prześwit Auto będzie wyglądao co najmniej komicznie Wnęki kół stana sie nieproporcjonalnie wielkie względem kół Jedyny plus to drobne polepszenie przyspieszenia z racji skrócenia przełożenia Pomysł do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domekgl Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Ja mam podobne pytanie czy do P11 hatchback założyć 185/65 R14" czy 195/55 R15". Tak mi powiedzieli w sklepie że taki mam wybór poradźcie co wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ja zamontowałem do P10 195/50/15 ...ale opony dostałem praktycznie gratis do felg wiec nie miałem wyjścia p10 jest twarda dużych różnic nie odczułem jest troszke gorzej autko fajnie wygląda puzniej puszcze fotke sam ocenisz mi tam sie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Ja mam podobne pytanie czy do P11 hatchback założyć 185/65 R14" czy 195/55 R15". Tak mi powiedzieli w sklepie że taki mam wybór poradźcie co wybrać? 185/65R15 lub 195/60R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domekgl Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 czyli lepiej dołożyć i nie bawić się już w 14" felgi. Dzięki za poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ja zamontowałem do P10 195/50/15 ...ale opony dostałem praktycznie gratis do felg wiec nie miałem wyjścia p10 jest twarda dużych różnic nie odczułem jest troszke gorzej autko fajnie wygląda puzniej puszcze fotke sam ocenisz mi tam sie podoba a co ma wspólnego p10 z p11.144? :zdziw: przeciez oryginalnie p10 ma mniejsze koła niż p11.144 i zmiana w p10 na 195/50-15 nie będzie aż takim przegięciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxsri Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam, dorzucę swoje trzy grosze. Ja jeszcze zwrócę uwagę na inny problem dotyczący ładowności danej opony. Opony 195/50 R15 maja indeks ładowności 82 (475 kg).U mnie w sedanie P10 producent przewiduje opony 185/65 R14 z indeksem ładowności 85 (515 kg). Sam mam założone 195/50 R15 z indeksem 82 ale ja mam sedana i u mnie auto 90% przebiegu ma z max 2 osobami na pokładzie więc niższa ładowność opon bardzo nie przeszkadza. Z doświadczenia wiem że jak kupuje się kombi to nie po to żeby wozić powietrze. Przeważnie ładuje się ile wlezie do środka, na dach a co nie wchodzi to na przyczepę i w drogę :diabel2: Tak że jeżeli masz kombi to warto się zastanowić ile będziesz woził żeby później podczas długiej trasy z ładunkiem nie mieć niemiłej niespodzianki z wystrzałem opony lub pękniętymi drutami. Co do przekłamania licznika przy oponach 195/50 R15 wynosi ono ok. 3% ale tylko w przypadku gdy producent zaleca do danego modelu 185/65 R14. Wydaje mi się że w P11 zalecane opony to 185/65 R15 w takim przypadku przekłamanie licznika to już ok. 8%, a ładowność tych opon wynosi przeważnie 88 (560 kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone_wlkp Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Witam Problem się sam rozwiązał za dobrą cenę dorwałem 4 sztuki 195/60 a tamte sprzedam Dziękuje za poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 domekgl, ja mam 195/55/R15 i jest bdb. Jest to tylko 0,5cm roznicy w wys kola wiec nic na tym nie ucierpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domekgl Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 dzięki za wszelkie informacje na ten temat, to juz wiem co kupić teraz zostało mi tylko porównać ceny i wyłożyć kase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 to jeszcze moje trzy grosze do poruszonej ładowności przez maxsri otuż taka różnica to żadna różnica przykład mam opony w przyczepce 20letnie o ładowności odczytanej z opon 350kg X 2 opony - waga przyczepki 180kg a najwięcej wiozłem 1600kg kostki przy napompowanych 3bar. i nie zauważyłem nic szczególnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 to jeszcze moje trzy grosze do poruszonej ładowności przez maxsri otuż taka różnica to żadna różnica przykład mam opony w przyczepce 20letnie o ładowności odczytanej z opon 350kg X 2 opony - waga przyczepki 180kg a najwięcej wiozłem 1600kg kostki przy napompowanych 3bar. i nie zauważyłem nic szczególnego Wiesz wszystko jest do czasu, pojedziesz kiedys 10km/h szybciej na takich oponkach niz zwykle i bum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 domekgl, ja mam 195/55/R15 i jest bdb. Jest to tylko 0,5cm roznicy w wys kola wiec nic na tym nie ucierpi. 0,5 cm różnicy względem jakiego rozmiaru? Bo względem zalecanego 195/60/R15 to jest prawie 2 cm różnicy w wysokości koła i ponad 6 cm na obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 a powinny być 195/60/15 fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 domekgl, ja mam 195/55/R15 i jest bdb. Jest to tylko 0,5cm roznicy w wys kola wiec nic na tym nie ucierpi. 0,5 cm różnicy względem jakiego rozmiaru? Bo względem zalecanego 195/60/R15 to jest prawie 2 cm różnicy w wysokości koła i ponad 6 cm na obwodzie. dokładnie tak :!: hehe 0.5 jak to zmierzyłeś na oko weś kalkulator i policz proste [ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 09:09 ] to jeszcze moje trzy grosze do poruszonej ładowności przez maxsri otuż taka różnica to żadna różnica przykład mam opony w przyczepce 20letnie o ładowności odczytanej z opon 350kg X 2 opony - waga przyczepki 180kg a najwięcej wiozłem 1600kg kostki przy napompowanych 3bar. i nie zauważyłem nic szczególnego Wiesz wszystko jest do czasu, pojedziesz kiedys 10km/h szybciej na takich oponkach niz zwykle i bum... masz namyśli że 20letnie zgadza się ale to są od syrenki i takich w tym rozmiarze już się nie kupi musze zmienić razem z felgami ale rozstaw szpilek znowu do innych felg nie pasi więc póki się nie rozlecą albo coś innego wpadnie mi w ręce będę na nich woził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 0,5 cm różnicy względem jakiego rozmiaru?Bo względem zalecanego 195/60/R15 to jest prawie 2 cm różnicy w wysokości koła i ponad 6 cm na obwodzie. chodzi o rozmiar ktory kolega napisal czyli 185/65 R14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domekgl Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 dokładnie, mam założone fabryczne felgi i na nich opony 185/65 R14. Może w innych primerach były zakładane 15" ale u mnie są 14" felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 mogą? no ja Cię proszę Bombel prędkościomierz jest tak ustawiony że zawyża na seryjnych oponach (195/60-15 to juz minimalna zalecana wysokość bo idealna jest 185/65-15). Na 195/50-15 prędkościomierz będzie bardzo zawyżal, zreszta licznik przebiegu też. Pamiętajmy że licznik przebiegu jest dla seryjnego rozmiaru opon obarczony nieco mniejszym błędem niż prędkościomierz. 195/50-15 w p11.144 to pomysł do :587: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.