paba Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Nie zgodzę się, ale ok możesz mieć swoje zdanie na ten temat http://image.ceneo.p...g-10w-60-5l.jpg Na butelce napisane jest semi-synthetic co oznacza pół syntetyk, więc skoro producent sam klasyfikuje tak swój olej, nie uznałbym na pewno tego podziału za sztuczny czy tym bardziej śmieszny. Mnie to jakoś nie śmieszy W drugim zdaniu napisałem "ponoć", ponieważ z własnego doświadczenia nie wiem czy można przechodzić z półsyntetyka na syntetyk, ale wiem że wielu ludzi tak pisze i można poczytać wzmianki na ten temat w prasie specjalistycznej. Co do wypowiedzi hot_ridera post wyżej, zgodzę się, też czytałem że są syntetyki 10w60, ale lepiej niech kolega Michał sam sprawdzi i zdecyduje. to co producent pisze, to jest to co producent pisze np. w naszym kraju prawo pozwala wszystko nazywać "syntetykiem", np. Mobil1 jest u nas 'fully s.', a u naszych sąsiadów jest SHC Synthese zaraz ktoś napisze czy to źle? krzywdy to nie wyrządza, ale wprowadza w błąd co to znaczy dla ciebie olej półsyntetyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 to co producent pisze, to jest to co producent pisze np. w naszym kraju prawo pozwala wszystko nazywać "syntetykiem", np. Mobil1 jest u nas 'fully s.', a u naszych sąsiadów jest SHC Synthese zaraz ktoś napisze czy to źle? krzywdy to nie wyrządza, ale wprowadza w błąd co to znaczy dla ciebie olej półsyntetyczny? Dla mnie olej półsyntetyczny to taki olej, który producent zaklasyfikuje jako półsyntetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) Dla mnie olej półsyntetyczny to taki olej, który producent zaklasyfikuje jako półsyntetyczny no i widzisz, u nas nazywają półsyntetykami oleje w zasadzie mineralne i blendy ze sporą zawartością bazy syntetycznej Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 bo zgłupiałem trochę, jedni polecają 10w60 inni 5w30, wymiana oleju za pasem, jaki olej więc polecacie zamiast elfa 5w50, samochód w zimie nie jeżdzony, na torze też nie miał okazji być. Chciałbym sprawdzić czy spalanie oleju się zmieni ale do tego trzeba jakiś olej najpierw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) Wczoraj wylałem zużyty po torze Royal 20W50 i wlałem spowrotem Royal 5w30.Świeża 20 była ok-na zużytym silnik nie pracował tak kulturalnie-na rozgrzewaniu szarpał lekko.Utwierdza mnie to w przekonaniu że przy tej jakości spasowań jaką ma QD warto się trzymać zaleceń producenta.Nawet spracowany 5W30 nie szarpał wcześniej. Edytowane 5 Września 2012 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 szarpanie a olej?? nie widze zależności, ale skoro ci sie poprawiło 5W tak ale polecam 40 lub nawet 50, pracuje w wyzszych temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) Ja na miejscu kolegi MM-TECH, zalałbym 5w50, tyle że innej firmy niż miał do tej pory ( np. Valvoline, Motul). Jeżeli nadal będzie jadł dużo oleju to można się zastanowić nad czymś gęściejszym, np Valvo 10W60 Edytowane 5 Września 2012 przez Młynarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ja na miejscu kolegi MM-TECH, zalałbym 5w50, tyle że innej firmy niż miał do tej pory ( np. Valvoline, Motul). Jeżeli nadal będzie jadł dużo oleju to można się zastanowić nad czymś gęściejszym, np Valvo 10W60 Ja miałem Valvoline pełnego syntetyka 5W50, pierwszy i ostatni raz go zalałem. Olej wymieniam co 7500km i przy Valvo musiałem po 5000km uzupełnić olej co pierwszy raz mi się zdarzyło Z resztą po rozgrzaniu wskaźnik pokazywał niższe ciśnienie niż na Mobil1 0W40 (z takim olejem kupiłem auto i był zalany przez serwis Nissana). Ostatnio zalałem Mobil1 Peak Life Formula Rally 5W50. Teraz mam zrobione na nim prawie 6000 km i 2/3 stanu na bagnecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ja miałem Valvoline pełnego syntetyka 5W50, pierwszy i ostatni raz go zalałem. Olej wymieniam co 7500km i przy Valvo musiałem po 5000km uzupełnić olej co pierwszy raz mi się zdarzyło Z resztą po rozgrzaniu wskaźnik pokazywał niższe ciśnienie niż na Mobil1 0W40 (z takim olejem kupiłem auto i był zalany przez serwis Nissana). Ostatnio zalałem Mobil1 Peak Life Formula Rally 5W50. Teraz mam zrobione na nim prawie 6000 km i 2/3 stanu na bagnecie. Filon, kiedyś zalewałeś i chwaliłeś sobie Shell helix Ultra Racing 10W60. Skąd zmiana na Mobil 5W50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) Filon, kiedyś zalewałeś i chwaliłeś sobie Shell helix Ultra Racing 10W60. Skąd zmiana na Mobil 5W50? Zgadza się. Shell pod względem spalania oleju i trzymania ciśnienia po rozgrzaniu wypadał najlepiej. Prawie nic nie ubywało. Jednak tym gęstszy olej podobno moc mniejsza. Stwierdziłem, że warto walczyć o każdego konika Gdzieś wyczytałem, że różnica między tymi gęstościami oleju jest do 2% mocy. Shella 10W60 używam dalej, ale w skuterze wodnym gdzie silnik jest mocno wysilony bo pompowany kompresorem. Mieszam go pól na pół z olejem motocyklowym 5W50. Do pałowania uważam, że jest rewelacyjny. Edytowane 5 Września 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 niedrogi ten mobilek w sumie, macie jakieś zdanie nt petro canada 5w30 supreme synthetic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 z mojego doświadczenia w ujeżdzaniu mocno wysilonych silników moge polecić motul jeżeli ktoś jeżdzi na codzień to motul 15w50 jeżeli ujeżdza na torze to motul 20w60 te oleje są powszechnie stosowane w sporcie i przez tunerów jedna z zalet to bardzo ciężko zerwać film olejowy i mogą chlonąć paliwo do siebie co w moto sporcie jestbardzo ważne zwłaszcza w silnikach turbodoladowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Motul może i jest dobry, ale tak gęsty olej jak 15w albo 20w w codziennym użytkowaniu (podczas zimy) spowoduje słabe smarowanie silnika. Moim zdaniem 5w jako całoroczny, ewentualnie 10w, natomiast 15w i 20w bardziej jako torowe produkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 do GTRów producent zaleca Mobila 5w50 tak więc do zetek będzie w sam raz... Zetki mają przede wszystkim tą wadę że fabrycznie nie posiadają chłodnicy oleju co przy jeździe torowej wymaga ciężkiego oleju jeśli nie chcemy skrócić żywotności silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 no tu się z Tobą zgodzę podstawa to częsta zmiana oleju no i oczywiście do jazdy po bułki nie ma co lać getej zupy typu 10W-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Dziś ja stoję przed wyborem oleju do swojego 350z. Dzwoniłem do Łodzi do serwisu. Proponują Castrol Edge Professional 5w30 C4. Cena oleju 231zł, filtra 50zł a wymiana 100zł. Warto lac castrola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Dziś ja stoję przed wyborem oleju do swojego 350z. Dzwoniłem do Łodzi do serwisu. Proponują Castrol Edge Professional 5w30 C4. Cena oleju 231zł, filtra 50zł a wymiana 100zł. Warto lac castrola? Ja kupuje olej u przedstawiciela Castrola na moje województwo. Mają prawie wszystkie marki. Kupuję po cenach hurtowych i jeszcze za darmo mi go wymieniają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Panowie sprawdziłem że muszę wymienić płyn chłodniczy jaki kolor powinien być płynu? lub konkretnie jaka marka? Ile litrów wchodzi? Nie róbmy bałaganu. To jest temat o oleju, nie płynie chłodniczym Poszukaj pls odpowiedniego tematu, a jak nie będzie załóż nowy wątek. EWA: Dokładnie, dlatego Kamil zapytaj gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Przeczytalm temat i juz sam nie wiem zbliza sie u mnie 60k przebiegu. Mysle o motulu. Mam zalany mobil1 0w-40. Jaki sensowny powinienm zalac i jakiej firmy? Motul do nas jest ok? Prosze o pomoc :)i o shellu jeszcze cos mozecie powiedziec? Edytowane 24 Marca 2013 przez BartekZ33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Jeździłem na Mobilu 10w40. Zmieniłem na Valvoline VR1 Racing 10W-60. Jestem zadowolony, lepiej trzyma ciśnienie gdy się rozgrzeje. Edytowane 24 Marca 2013 przez Tomek.85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 vr1 to pol syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Wiem, potrafię czytać etykiety Mobila 10w40 też miałem półsyntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 a o Shellu jakieś opinie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HIXX Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 ja tez 1/2 syntetyk Mobila , jest git:> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limon Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Oliwę najlepiej Mobil 5w50, Motul 300v 15w50, Valvoline 10w60, Wedle uznania Moim zdaniem oleje typu 5w40, 10w40 to niezbyt dobry pomysł w upalanych zetkach, mimo zaleceń producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.