Coobcio Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Auta te nie mają chłodnicy oleju to tym bardziej należy lać cięższy olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Jak koledzy wspomnieli do mostu GL5, a do skrzyni GL4. Ważna informacja - w tym drugim przypadku nie wlewać GL5, ponieważ spowoduje to uszkodzenie synchronizatorów! Mam szybkie pytanie. Serwisówka zaleca do skrzyni olej GL-4. Kolega powyżej też pisze żeby do skrzyni wlewać olej GL-4! bo olej GL-5 uszkodzi synchronizatory. I teraz moje pytanie, dla mnie bardzo ważne! Teraz wszystkie oleje spełniają standardy zarówno GL-4 oraz GL-5!! Czy olej spełniający obydwa standardy będzie dobry do skrzyni biegów i dla jej synchronizatorów, czy szukać oleju który konkretnie spełnia wymogi GL-4 i tylko te? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Im lepszy olej tym wyższa jego klasa 5-tka lepiej zabezpieczy skrzynie jak 4-ka. Oleje klasy GL-5 są syntetyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szejn Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Zdaje sobie sprawę, że klasa GL-5 jest klasą wyższą/lepszą. Z tego co pamiętam jest tak, że oleje GL-5 spełniają również normy GL-4. Jednakże serwisówka i kolega boberek91 twierdzą żeby lać GL-4, bo piątka spowoduje uszkodzenie synchronizatorów. Pytanie jest takie, czy zalewając olej który spełnia obydwie normy, zarówno GL-4 jak i GL-5 uszkodzę synchronizatory? Albo inaczej czy mogę zalać np. taki olej http://www.motul.com/pl/pl/products/106?f[application]=141&f[range]=25 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) API GL-5 posiada specjalne dodatki, które powodują,że jest lepszy pod niektorymi wzgledami od GL-4 ale ze względu na dodane substancje chemiczne, nie jest dobry dla transmisji wykorzystujących miedziane Synchronizatory . Może to spowodować przedwczesne procesy chemiczne które utlenią miedz osobiscie lałem redline GL-4 75W-85, ale z tego co pamietam nie ma go dostepnego w pl Edytowane 18 Września 2013 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Zdaje sobie sprawę, że klasa GL-5 jest klasą wyższą/lepszą. Z tego co pamiętam jest tak, że oleje GL-5 spełniają również normy GL-4. Jednakże serwisówka i kolega boberek91 twierdzą żeby lać GL-4, bo piątka spowoduje uszkodzenie synchronizatorów. Pytanie jest takie, czy zalewając olej który spełnia obydwie normy, zarówno GL-4 jak i GL-5 uszkodzę synchronizatory? Albo inaczej czy mogę zalać np. taki olej http://www.motul.com/pl/pl/products/106?f[application]=141&f[range]=25 ? Zdecydowanie najlepiej chronić synchronizatory będzie ten olej - nie ma od niego lepszego: http://www.motul.com/pl/pl/products/108?f%5Bapplication%5D=141&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 (edytowane) zastanawiam się czy wymieniac olej w silniku po 1 roku jak przejechałem na nim z 2-3tys. km.. tak myslę czy to nie jest chwyt producentów olei aby wymieniac go po roku czasu jezeli nie przejedziemy okreslonej liczby km Edytowane 20 Października 2013 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 zastanawiam się czy wymieniac olej w silniku po 1 roku jak przejechałem na nim z 2-3tys. km.. tak myslę czy to nie jest chwyt producentów olei aby wymieniac go po roku czasu jezeli nie przejedziemy okreslonej liczby km Dokładnie jest tak jak myślisz tym bardziej jeżeli masz dobry olej syntetyczny, chyba ,że masz z dużo $.Nie ma żadnych racjonalnych powodów aby to robić, chyba że twoje przejazdy są np. 2 km bardzo krótkie dystanse wtedy to wydaje się być uzasadnione. Dobrym przykładem jest np. Kia ,/żona ma Sportage 1,7 CDI/ mimo że to diesel wymiane robi się co 20 tys lub co 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 też mam kię sportage w dieslu tyle ,że 2008 i mechanik powiedział jedno -będzie jezdzić bardzo długo ,ale zmieniaj olej co 10tyś a nie co 20 jak podaje producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Trochę odchodząc od tematu ,swoją drogą b. dobre samochody. Kiedyś np. porównywałem lakier, jakość położenia, odporność na zarysowania ,grubość/mierzyłem/ niestety muszę przyznać ,że 370z wypada bledziutko do Sportage /350z wg mnie ma lepszy niż 370/. Ale pewnie jeszcze dużo wody musi upłynąć ,aby Polacy przekonali się o wartości tych aut ,bo nie ma to jak „ałdik tedeik”. też mam kię sportage w dieslu tyle ,że 2008 i mechanik powiedział jedno -będzie jezdzić bardzo długo ,ale zmieniaj olej co 10tyś a nie co 20 jak podaje producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 popieram , bardzo dobre auta i przy zmianie starej kijanki będzie na pewno następna kia , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 A co to za samochody jakies kije i hujdaje haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 zastanawiam się czy wymieniac olej w silniku po 1 roku jak przejechałem na nim z 2-3tys. km.. tak myslę czy to nie jest chwyt producentów olei aby wymieniac go po roku czasu jezeli nie przejedziemy okreslonej liczby km Jeśli śmigasz na Motulu z serii 300V Competition to koniecznie, bowiem nie ma on dodatków przeciwstarzeniowych... Ja u siebie w Cabrio przynajmniej raz w roku oliwę zmieniam także 2-3 tysie robię. W zetce 5tka wchodzi to boli co nieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBEK1978 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Nie wiem jaki jest sens lania do wolnossaka 10w60 panowie . 10w60 to b.gęsty olej nadający się do pałowania lub na b.dalekie trasy czyli jakbyście jechali 2 tyś km na autobanie nonstop. Silnik dostaje po du.. na takiej lepkości zwłaszcza jak jest często odpalany na zimno . 10w60 już jest za gęsty do turbodoładowanych, a co dopiero przy wolnossakach. Na 24h le-mans leją 20w60 lepkość ale tam silniki dostają najwięcej po du...,a taki 10w60 to tylko jedną-dwie lepkości niżej, po drodze jeszcze 15w50. Być może nic się nie stanie silnikowi jak to porządny syntetyk bo wtedy taki gorszy syntetyk czy półsyntetyk 10w40 czy nawet 5w40 może się gorzej zachować niż te wysokiej jakości 10w60 ale tutaj tylko teoria. Z resztą i tak mało kto trzyma furę latami i robi przebieg 200-300 tyś jednym autem więc nigdy nie sprawdzi czy to był dobry wybór z danym olejem. Dowie się tego dopiero x-następny właściciel bo do 100 tyś km to nawet na mineralnym będzie świetnie jeździł . Poza tym w stanach lali zawsze mineralne czy półsyntetyki i silniki mają po 300 tyś mil. Trzeba by było używać trzech atakich samych samochodów z różnymi olejami i jeździć tak samo, potem rozebrać motory i prównać zużycie silników, a chyba nigdy nie było takiego testu hehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) Ja odradzam lania pólsyntetycznych i mineralnych syfów - w środku silnik wygląda dramatycznie jak ktoś na czymś takim lata, także Castrole nawet syntetyczne to samo zło... Osobiście na co dzień polecam 5w50, nie ma lepszego oleju do zetki do normalnej jazdy i do pochłostania od czasu do czasu. Zetka weźcie pod uwagę że nie ma chłodnicy oleju tylko jakiś badziewny wymiennik woda-olej dlatego w torowych warunkach jak ktoś nie dołoży chłodniczy oleju oraz nie powiększy miski olejowej zalecam 20w60 ew. min 15w50 Edytowane 30 Października 2013 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 20w 60 sie nie nadaje do normalnego użytkowania auta nawet do uturbionego ten olej jest stwożony do wyczynu i ekstremalnych temperatur ja polecam na sezon letni 15w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBEK1978 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 taki 20w60 może być wiecznie za gęsty i nie osiągnie odp. przepływu przy codzienniej jeździe, a silnik będzie przez to cierpiał .Nie wspomnę o zimnych startach. Taka lepkość to już raczej tylko w mocno plusowe miesiące, a u nas jak wiadomo są tylko 2 Słyszałem już jak silnik pracuje na 20w60 przez pierwsze minuty, wszystko się trzaska i klekocze. Ja latam na 5w50 valvo vr1 w twinturbo ale mam dużą seryjną chłodnice . Nie bieże nic oleju od wymiany do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Bardzo dobry i uniwersalny olej. Silniku VQ35DE nie maja hydraulicznej regulacj luzu zaworowego wiec przy odpaleniu zimnego silnika nic sie nie musi napelniac i nic nie halasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matber1 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 ja kupiłem 10w60 plus filtr oleju k&n. we wtorek wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Zetki mają wskaznik ciśnienia oleju. Im wyzsze cisnienie tym lepiej zabezpieczony silnik. Po szybszej jezdzie jak wrzuciny na luz dobrze by bylo zeby cisnienie na wolnych nie bylo mniejsze jak 35psi - 2 bary... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VC15 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Możecie pomóc przy wyborze oleju do skrzyni? 75w90 czy 75w140, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Możecie pomóc przy wyborze oleju do skrzyni? 75w90 czy 75w140, u siebie wymieniłem na Valvoline Durablend GL-4 75W-90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matber1 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 po wymianie oleju faktycznie silnik odpala znacznie lżej....nie wiem może to moje subiektywne odczucie ale tak mi się wydaje. mechanik powiedział, że ten olej wymieniać najlepiej co ok 6-7tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 raczej subiektywne odczucie, bo na 5w powinien odpalać lżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Zetka ma mechaniczną regulacje luzu zaworowego więc na 10w60 będzie ciszej pracować jak na 5w... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.