Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] termometr


Gość ggruczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Pierwszy raz dostałem towar z Allegro przed wpłatą kasy - dzienks za zaufanie...

 

U mnie było tak (niestety nie mam cyfraka więc na razie opiszę):

1. Wtyczka - inna niż na zdjęciach, włożona w drugą wtyczkę :shock: (ślepą) z którą nie miała kontaktu. Wyciągnąłem to co wystawało i została sama wtyczka. Trochę naciągnąłem koszulkę od czujnika i weszła (szersza o jakieś 1-2mm)

2. "wąsy do mocowania" - nie było u mnie takich jak na rysunkach od dnowakow ale zagiąłem w odwrotną stronę i też trzyma :oops:

3. mocowanie w dziurę pasa przedniego: tu jest problem, bo może wypaść, przymocowałem taśmą, ale to muszę wymyślić coś innego...

4. aktywacja - przeprowadziłem autotest, wyświetliło E 0000 (bez błędów), ale się nie wyświetlał. Naciskanie obu przycisków nic nie pomagało. Uruchomiłem silnik i pojawiły się wskazania :shock: :shock:

 

Na razie jest --oC i miga, ale czekam na kalibrację.... ;)

 

Do dnowakow: chyba by trzeba napisać, że kod E 0000 to nie znaczy że jest błąd o oprogramowaniu, tylko JEŚLI SIĘ NIE WYŚWIETLA i jest E0000 czyli ECU widzi czujnik to pewnie MOŻE być błąd w sofcie...bo E0000 oznacza że błedu NIE MA.....

 

 

Jeśli się skalibruje i będzie OK to szacun i wielkie dzięki dla dnowakow :!: Oznaczałoby to że jesteś (i Klub także) lepszy od ASO "Laureat Światowej Nagroy Global NSSW AWARD 2005" ;) . Im instalacja oryginalnego czujnika , a w zasadzie próba jego podłaczenia zabrała TRZY GODZINY i się zesrali za żadko w majty...A ja bez wykształcenia technicznego tylko z BDB z PRACY-TECHNIKI zrobiłem to w 15 minut.... :D:D:D:D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wtyczka - inna niż na zdjęciach, włożona w drugą wtyczkę :shock: (ślepą) z którą nie miała kontaktu. Wyciągnąłem to co wystawało i została sama wtyczka. Trochę naciągnąłem koszulkę od czujnika i weszła (szersza o jakieś 1-2mm)

 

Kmich76, czy Twoja Almera może jest z 2000 roku? Bo jeżeli tak, to potwierdziłoby to moje przypuszczenie, że ten rocznik miał inne złącze niż to, w które wyposażony jest mój czujnik i będę musiał taką informację zamieścić w opisie czujnika. W Almerach z i powyżej 2001 roku jak do tej pory nikt nie miał problemu ze złączem.

 

2. "wąsy do mocowania" - nie było u mnie takich jak na rysunkach od dnowakow ale zagiąłem w odwrotną stronę i też trzyma :oops:

 

Niestety, ale masz inne złącze stąd ten problem.

 

3. mocowanie w dziurę pasa przedniego: tu jest problem, bo może wypaść, przymocowałem taśmą, ale to muszę wymyślić coś innego...

 

Dziwne, czyżby Twoja Almera miała także inną średnicę otworu? Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę.

 

4. aktywacja - przeprowadziłem autotest, wyświetliło E 0000 (bez błędów), ale się nie wyświetlał. Naciskanie obu przycisków nic nie pomagało. Uruchomiłem silnik i pojawiły się wskazania :shock: :shock:

 

Dzięki za informacje, z tego wynika, że Nissan zastosował w różnych rocznikach różne metody uruchomienia czujnika, ta już jest czwartą.

 

Do dnowakow: chyba by trzeba napisać, że kod E 0000 to nie znaczy że jest błąd o oprogramowaniu, tylko JEŚLI SIĘ NIE WYŚWIETLA i jest E0000 czyli ECU widzi czujnik to pewnie MOŻE być błąd w sofcie...bo E0000 oznacza że błedu NIE MA.....

 

Ja nic takiego nie napisałem w instrukcji, więc nie wiem skąd to cytujesz. Napisane jest tak: E 0000 – oznacza, że czujnik jest wpięty prawidłowo i problem tkwi w uruchomieniu wyświetlacza …

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mich76, czy Twoja Almera może jest z 2000 roku? Bo jeżeli tak, to potwierdziłoby to moje przypuszczenie, że ten rocznik miał inne złącze niż to, w które wyposażony jest mój czujnik i będę musiał taką informację zamieścić w opisie czujnika.

 

 

najlepszy rocznik...

 

Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę.

 

jeśli tak to i trzeba mocno wciśnąć to OK, bałem się że uszkodze, sprawdze jutro... :idea:

 

 

 

a nic takiego nie napisałem w instrukcji, więc nie wiem skąd to cytujesz. Napisane jest tak: E 0000 – oznacza, że czujnik jest wpięty prawidłowo i problem tkwi w uruchomieniu wyświetlacza …

 

OK, ja zrozumiałem to tak: E 0000 = masz dobrze wpięty, ale zły soft...

 

 

Mineło 9h i nadal miga --0o :cry: z doświadczenia - do ilu godzin powinien się kalibrować :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę.

 

jeśli tak to i trzeba mocno wciśnąć to OK, bałem się że uszkodze, sprawdze jutro... :idea:

 

Należy ścisnąć palcami sprężynujące rozpórki (punkt 6 instrukcji) i włożyć w otwór. Ważne, aby wkładać dokładnie prostopadle do blachy, w której jest otwór, bo w przeciwnym przypadku może nie wejść.

 

Mineło 9h i nadal miga --0o :cry: z doświadczenia - do ilu godzin powinien się kalibrować :?:

 

W przypadku rocznika 2000 kalibracja trwa bardzo długo, nawet kilka dni i pierwsze wskazanie pojawi się najczęściej po jednym dniu i będzie typu -25' C, a następnie przez kolejne dni rośnie do właściwej wartości.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git, czekamy 8) dnowakow - sprawdź mejla :D

 

[ Dodano: Nie 11 Cze, 2006 ]

Potuptałem czemprędzej w laczkach do auta, żeby zobaczyć jaką mamy temp. :idea: Aż mnie zmroziło -27 :shock: Musiałem sp***rzać żeby nie zamarznąć.... :lol: :arrow: Czyli działa :!: Pozdro :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość oskaritto

Obiecałem kiedyś fotki po montarzu termometru :) wrzucam więc jedna najistotniejszą :) na niej widac efekt montarzu w Almerze n16 po FL.

[center:46ffce388a]termometr.jpg [/center:46ffce388a]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zamontowałem bez problemów jedynie przerabiałem gniazdo jak się okazało mam inne. Wszystko działa bez zarzutu kalibrował się kilka minut, teraz go testuje wskazania są poprawne. Foto w podpisie :wink: Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edynie przerabiałem gniazdo jak się okazało mam inne.

 

 

to tak jak ja...a w samochodzie w którym się NIE DA, BO DESKA NIE JEST PRZYSTOSOWANA (wg ASO) :568: =D> to wygląda tak:

 

DSCN0251.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raVonline

u mnie kicha, :evil:

 

kupilem owy czujnik na allegro

musialem przeczyscic wtyczke bo byla czyms zapchana

myslalem ze zadziala bo wszystko zaczelo sie fajnie.. zaczal migac - kalibrowac sie itp

z tym ze klopot w tym ze kalibrowal sie bardzo dlugo

po czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko :( chyba bede reklamowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalibrowal sie bardzo dlugo

po czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko

Spróbuj jeszcze raz dokładnie przeczyścić wtyczkę zwłaszcza że miałeś ją czymś zapchaną. W samym czujniku jest tylko termistor więc raczej albo działa ok albo nie działa wcale. Napisz do kolegi dnowakow na PW napewno coś Ci podpowie. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kicha, :evil:

 

kupilem owy czujnik na allegro

musialem przeczyscic wtyczke bo byla czyms zapchana

myslalem ze zadziala bo wszystko zaczelo sie fajnie.. zaczal migac - kalibrowac sie itp

z tym ze klopot w tym ze kalibrowal sie bardzo dlugo

po czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko :( chyba bede reklamowal

Poczekaj jeszcze kilka dni. U mnie też dość długo kalibrował sięj, jeździłem z migajacą temperaturą około tygodnia. Potem wszystko sie ustabilizowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raVonline

Czarny38, z kolegą dnowakow kontaktowalem sie od samego poczatku

wtyczke czyscilem dwukrotnie - kupilem nawet specjalny spray do stykow

 

Misiek, klopot w tym ze u mnie miga moze 15minut po czym ustaje

czyli niby konczy kalibracje

przez 3 dni mialem w miare dobry odczyt +-2st

teraz temperature pokazuje bledna np teraz mam 5st :)) i nic sie nie miga

po czym za pare dni pewnie sam sie zacznie kalibrowac do -23st :)) i tak w kolko

wiem bo resetowalem go juz dwukrotnie

efekt ciagle ten sam

 

dnowakow - mowi ze to moze byc kwestia softu w mojej FL :?:

 

[ Dodano: Wto 01 Sie, 2006 ]

Spróbuj jeszcze raz dokładnie przeczyścić wtyczkę zwłaszcza że miałeś ją czymś zapchaną.
Co ciekawe u mnie tylko jedna dziurka byla zapachana a druga nie... ciekawe?.. moze to nie ta wtyczka :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysztofk
krzysztofk, nie masz napisane w instrukcji? jak dobrze pamietam to po tym wciskalo sie obydwa przyciski (jakies 20s) az sie wyswietli temperatura

no właśnie mam w instrukcji "błąd zwarcie w instalacji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od dwóch tygodni jestem w posiadaniu almery 2003 rok próbowałem czujnik podłączyć i po aktywowaniu przyciskami wywala mi E0001 i co mam teraz zrobić ??

 

Proponują wypiąć czujnik i sprawdzić, jaki kod błędu będzie wyświetlany. Jeżeli wciąż będzie to E0001 to znaczy, że jest jakieś zwarcie w przewodzie/instalacji. W takim przypadku czujnik nie będzie działał i pozostaje tylko wizyta w ASO, aby zdiagnozowali problem. Być może przewód gdzieś zwiera przez blachę samochodu.

 

Jeżeli problem jest w instalacji, to czujnik można zwrócić.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysztofk

Dzisiaj się zabrałem posprawdzalem zaizolowałem i powturzyłem całą procedure i poszło.teraz mam temperaturę.o 2 stopnie przekłamuje z domowym ale ściany mogą oddawać cieplo dlatego to pomijam.

wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się zabrałem posprawdzalem zaizolowałem i powturzyłem całą procedure i poszło.teraz mam temperaturę.o 2 stopnie przekłamuje z domowym ale ściany mogą oddawać cieplo dlatego to pomijam.

wielkie dzięki za pomoc

 

Witam,

 

Czy jesteś pewien, że mój czujnik przekłamuje o 2’C? Myślę, że sytuacja jest odwrotna, domowy przekłamuje o dwa stopnie. Większość tanich termometrów domowych szczególnie elektronicznych ma często błąd pomiaru powyżej 10% (wiem, bo sprawdzałem kilka modeli). Czujniki, które sprzedaję mają sensory o 1% dokładności, a więc bardzo wysokiej, dodatkowo każdy jest sprawdzany w kilku charakterystycznych punktach. Porównywanie z innymi termometrami, które są w innej odległości, na innej wysokości i w innych warunkach nie ma sensu, gdyż fluktuacje temperatury są rzeczą normalną. Dodatkowo czujnik temperatury w samochodzie znajduje się pod maską, która na postoju może nagrzewać się od słońca, oraz w pobliżu chłodnicy, która też emituje ciepło po rozgrzaniu silnika. Dlatego najdokładniejszy pomiar temperatury jest tylko podczas jazdy.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takowy problem z termometrem ze czujnik na desce pokazuje mi caly czas -30 :))) chyba dlatego ze takowy czujnik po remoncie po wypadku sie zagubil :( ale mam pytanie czy brak takiego termometra moze wplywac na to ze klima nie dziala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takowy problem z termometrem ze czujnik na desce pokazuje mi caly czas -30 :))) chyba dlatego ze takowy czujnik po remoncie po wypadku sie zagubil :( ale mam pytanie czy brak takiego termometra moze wplywac na to ze klima nie dziala ?

 

Brak czujnika temperatury zewnętrznej nie wpływa na działanie klimatyzacji, gdyż ma ona własny czujnik.

Jeżeli nie masz czujnika temperatury zewnętrznej, a chcesz wyłączyć wskazania temperatury na wyświetlaczu, to przeprowadź proces kalibracji. W przypadku braku czujnika spowoduje to wyłączenie wskazań.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...