Gość kmich76 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Powiem tak: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Pierwszy raz dostałem towar z Allegro przed wpłatą kasy - dzienks za zaufanie... U mnie było tak (niestety nie mam cyfraka więc na razie opiszę): 1. Wtyczka - inna niż na zdjęciach, włożona w drugą wtyczkę :shock: (ślepą) z którą nie miała kontaktu. Wyciągnąłem to co wystawało i została sama wtyczka. Trochę naciągnąłem koszulkę od czujnika i weszła (szersza o jakieś 1-2mm) 2. "wąsy do mocowania" - nie było u mnie takich jak na rysunkach od dnowakow ale zagiąłem w odwrotną stronę i też trzyma :oops: 3. mocowanie w dziurę pasa przedniego: tu jest problem, bo może wypaść, przymocowałem taśmą, ale to muszę wymyślić coś innego... 4. aktywacja - przeprowadziłem autotest, wyświetliło E 0000 (bez błędów), ale się nie wyświetlał. Naciskanie obu przycisków nic nie pomagało. Uruchomiłem silnik i pojawiły się wskazania :shock: :shock: Na razie jest --oC i miga, ale czekam na kalibrację.... Do dnowakow: chyba by trzeba napisać, że kod E 0000 to nie znaczy że jest błąd o oprogramowaniu, tylko JEŚLI SIĘ NIE WYŚWIETLA i jest E0000 czyli ECU widzi czujnik to pewnie MOŻE być błąd w sofcie...bo E0000 oznacza że błedu NIE MA..... Jeśli się skalibruje i będzie OK to szacun i wielkie dzięki dla dnowakow :!: Oznaczałoby to że jesteś (i Klub także) lepszy od ASO "Laureat Światowej Nagroy Global NSSW AWARD 2005" . Im instalacja oryginalnego czujnika , a w zasadzie próba jego podłaczenia zabrała TRZY GODZINY i się zesrali za żadko w majty...A ja bez wykształcenia technicznego tylko z BDB z PRACY-TECHNIKI zrobiłem to w 15 minut.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 1. Wtyczka - inna niż na zdjęciach, włożona w drugą wtyczkę :shock: (ślepą) z którą nie miała kontaktu. Wyciągnąłem to co wystawało i została sama wtyczka. Trochę naciągnąłem koszulkę od czujnika i weszła (szersza o jakieś 1-2mm) Kmich76, czy Twoja Almera może jest z 2000 roku? Bo jeżeli tak, to potwierdziłoby to moje przypuszczenie, że ten rocznik miał inne złącze niż to, w które wyposażony jest mój czujnik i będę musiał taką informację zamieścić w opisie czujnika. W Almerach z i powyżej 2001 roku jak do tej pory nikt nie miał problemu ze złączem. 2. "wąsy do mocowania" - nie było u mnie takich jak na rysunkach od dnowakow ale zagiąłem w odwrotną stronę i też trzyma :oops: Niestety, ale masz inne złącze stąd ten problem. 3. mocowanie w dziurę pasa przedniego: tu jest problem, bo może wypaść, przymocowałem taśmą, ale to muszę wymyślić coś innego... Dziwne, czyżby Twoja Almera miała także inną średnicę otworu? Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę. 4. aktywacja - przeprowadziłem autotest, wyświetliło E 0000 (bez błędów), ale się nie wyświetlał. Naciskanie obu przycisków nic nie pomagało. Uruchomiłem silnik i pojawiły się wskazania :shock: :shock: Dzięki za informacje, z tego wynika, że Nissan zastosował w różnych rocznikach różne metody uruchomienia czujnika, ta już jest czwartą. Do dnowakow: chyba by trzeba napisać, że kod E 0000 to nie znaczy że jest błąd o oprogramowaniu, tylko JEŚLI SIĘ NIE WYŚWIETLA i jest E0000 czyli ECU widzi czujnik to pewnie MOŻE być błąd w sofcie...bo E0000 oznacza że błedu NIE MA..... Ja nic takiego nie napisałem w instrukcji, więc nie wiem skąd to cytujesz. Napisane jest tak: E 0000 – oznacza, że czujnik jest wpięty prawidłowo i problem tkwi w uruchomieniu wyświetlacza … Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 mich76, czy Twoja Almera może jest z 2000 roku? Bo jeżeli tak, to potwierdziłoby to moje przypuszczenie, że ten rocznik miał inne złącze niż to, w które wyposażony jest mój czujnik i będę musiał taką informację zamieścić w opisie czujnika. najlepszy rocznik... Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę. jeśli tak to i trzeba mocno wciśnąć to OK, bałem się że uszkodze, sprawdze jutro... :idea: a nic takiego nie napisałem w instrukcji, więc nie wiem skąd to cytujesz. Napisane jest tak: E 0000 – oznacza, że czujnik jest wpięty prawidłowo i problem tkwi w uruchomieniu wyświetlacza … OK, ja zrozumiałem to tak: E 0000 = masz dobrze wpięty, ale zły soft... Mineło 9h i nadal miga --0o :cry: z doświadczenia - do ilu godzin powinien się kalibrować :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Na czujniku są specjalne sprężynujące rozpórki, które powodują zakleszczenie czujnika w otworze. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby był tak duży luz i czujnik mógł wypaść. Każdy czujnik mierzę suwmiarką i sprawdzam czy ma odpowiednią średnicę. jeśli tak to i trzeba mocno wciśnąć to OK, bałem się że uszkodze, sprawdze jutro... :idea: Należy ścisnąć palcami sprężynujące rozpórki (punkt 6 instrukcji) i włożyć w otwór. Ważne, aby wkładać dokładnie prostopadle do blachy, w której jest otwór, bo w przeciwnym przypadku może nie wejść. Mineło 9h i nadal miga --0o :cry: z doświadczenia - do ilu godzin powinien się kalibrować :?: W przypadku rocznika 2000 kalibracja trwa bardzo długo, nawet kilka dni i pierwsze wskazanie pojawi się najczęściej po jednym dniu i będzie typu -25' C, a następnie przez kolejne dni rośnie do właściwej wartości. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 No to git, czekamy 8) dnowakow - sprawdź mejla [ Dodano: Nie 11 Cze, 2006 ] Potuptałem czemprędzej w laczkach do auta, żeby zobaczyć jaką mamy temp. :idea: Aż mnie zmroziło -27 :shock: Musiałem sp***rzać żeby nie zamarznąć.... :arrow: Czyli działa :!: Pozdro :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oskaritto Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Obiecałem kiedyś fotki po montarzu termometru wrzucam więc jedna najistotniejszą na niej widac efekt montarzu w Almerze n16 po FL. [center:46ffce388a] [/center:46ffce388a] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 wow :oops: - dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oskaritto Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 wow :oops: - dzieki cos nie tak ?? :)wiem ze duzo kurzu jest ale auto z serwisu odebrane niedawno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 U mnie się kalibrował około 30 godzin...teraz +/- 1 stopień dokładności z term. zaokiennym. Pozdro :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Zamontowałem bez problemów jedynie przerabiałem gniazdo jak się okazało mam inne. Wszystko działa bez zarzutu kalibrował się kilka minut, teraz go testuje wskazania są poprawne. Foto w podpisie :wink: Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 edynie przerabiałem gniazdo jak się okazało mam inne. to tak jak ja...a w samochodzie w którym się NIE DA, BO DESKA NIE JEST PRZYSTOSOWANA (wg ASO) :568: =D> to wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 BO DESKA NIE JEST PRZYSTOSOWANA (wg ASO) Nawet nie wiedziałem że jest tyle różnych wyświetlaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 u mnie kicha, :evil: kupilem owy czujnik na allegro musialem przeczyscic wtyczke bo byla czyms zapchana myslalem ze zadziala bo wszystko zaczelo sie fajnie.. zaczal migac - kalibrowac sie itp z tym ze klopot w tym ze kalibrowal sie bardzo dlugo po czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko chyba bede reklamowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 kalibrowal sie bardzo dlugopo czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko Spróbuj jeszcze raz dokładnie przeczyścić wtyczkę zwłaszcza że miałeś ją czymś zapchaną. W samym czujniku jest tylko termistor więc raczej albo działa ok albo nie działa wcale. Napisz do kolegi dnowakow na PW napewno coś Ci podpowie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 u mnie kicha, :evil: kupilem owy czujnik na allegro musialem przeczyscic wtyczke bo byla czyms zapchana myslalem ze zadziala bo wszystko zaczelo sie fajnie.. zaczal migac - kalibrowac sie itp z tym ze klopot w tym ze kalibrowal sie bardzo dlugo po czym nawet zaczynal wskazywac w miare poprawna temperature po czym znowu zaczyna glupiec no i to tak w kolko chyba bede reklamowal Poczekaj jeszcze kilka dni. U mnie też dość długo kalibrował sięj, jeździłem z migajacą temperaturą około tygodnia. Potem wszystko sie ustabilizowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Czarny38, z kolegą dnowakow kontaktowalem sie od samego poczatku wtyczke czyscilem dwukrotnie - kupilem nawet specjalny spray do stykow Misiek, klopot w tym ze u mnie miga moze 15minut po czym ustaje czyli niby konczy kalibracje przez 3 dni mialem w miare dobry odczyt +-2st teraz temperature pokazuje bledna np teraz mam 5st ) i nic sie nie miga po czym za pare dni pewnie sam sie zacznie kalibrowac do -23st ) i tak w kolko wiem bo resetowalem go juz dwukrotnie efekt ciagle ten sam dnowakow - mowi ze to moze byc kwestia softu w mojej FL :?: [ Dodano: Wto 01 Sie, 2006 ] Spróbuj jeszcze raz dokładnie przeczyścić wtyczkę zwłaszcza że miałeś ją czymś zapchaną. Co ciekawe u mnie tylko jedna dziurka byla zapachana a druga nie... ciekawe?.. moze to nie ta wtyczka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofk Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 witam od dwóch tygodni jestem w posiadaniu almery 2003 rok próbowałem czujnik podłączyć i po aktywowaniu przyciskami wywala mi E0001 i co mam teraz zrobić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 krzysztofk, nie masz napisane w instrukcji? jak dobrze pamietam to po tym wciskalo sie obydwa przyciski (jakies 20s) az sie wyswietli temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofk Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 krzysztofk, nie masz napisane w instrukcji? jak dobrze pamietam to po tym wciskalo sie obydwa przyciski (jakies 20s) az sie wyswietli temperatura no właśnie mam w instrukcji "błąd zwarcie w instalacji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 krzysztofk, nie umiem Ci pomoc - widzisz sam mam problemy :cry: zapytaj dnowakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 witam od dwóch tygodni jestem w posiadaniu almery 2003 rok próbowałem czujnik podłączyć i po aktywowaniu przyciskami wywala mi E0001 i co mam teraz zrobić ?? Proponują wypiąć czujnik i sprawdzić, jaki kod błędu będzie wyświetlany. Jeżeli wciąż będzie to E0001 to znaczy, że jest jakieś zwarcie w przewodzie/instalacji. W takim przypadku czujnik nie będzie działał i pozostaje tylko wizyta w ASO, aby zdiagnozowali problem. Być może przewód gdzieś zwiera przez blachę samochodu. Jeżeli problem jest w instalacji, to czujnik można zwrócić. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofk Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Dzisiaj się zabrałem posprawdzalem zaizolowałem i powturzyłem całą procedure i poszło.teraz mam temperaturę.o 2 stopnie przekłamuje z domowym ale ściany mogą oddawać cieplo dlatego to pomijam. wielkie dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Dzisiaj się zabrałem posprawdzalem zaizolowałem i powturzyłem całą procedure i poszło.teraz mam temperaturę.o 2 stopnie przekłamuje z domowym ale ściany mogą oddawać cieplo dlatego to pomijam.wielkie dzięki za pomoc Witam, Czy jesteś pewien, że mój czujnik przekłamuje o 2’C? Myślę, że sytuacja jest odwrotna, domowy przekłamuje o dwa stopnie. Większość tanich termometrów domowych szczególnie elektronicznych ma często błąd pomiaru powyżej 10% (wiem, bo sprawdzałem kilka modeli). Czujniki, które sprzedaję mają sensory o 1% dokładności, a więc bardzo wysokiej, dodatkowo każdy jest sprawdzany w kilku charakterystycznych punktach. Porównywanie z innymi termometrami, które są w innej odległości, na innej wysokości i w innych warunkach nie ma sensu, gdyż fluktuacje temperatury są rzeczą normalną. Dodatkowo czujnik temperatury w samochodzie znajduje się pod maską, która na postoju może nagrzewać się od słońca, oraz w pobliżu chłodnicy, która też emituje ciepło po rozgrzaniu silnika. Dlatego najdokładniejszy pomiar temperatury jest tylko podczas jazdy. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbus27 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 a ja mam takowy problem z termometrem ze czujnik na desce pokazuje mi caly czas -30 )) chyba dlatego ze takowy czujnik po remoncie po wypadku sie zagubil ale mam pytanie czy brak takiego termometra moze wplywac na to ze klima nie dziala ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dnowakow Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 a ja mam takowy problem z termometrem ze czujnik na desce pokazuje mi caly czas -30 )) chyba dlatego ze takowy czujnik po remoncie po wypadku sie zagubil ale mam pytanie czy brak takiego termometra moze wplywac na to ze klima nie dziala ? Brak czujnika temperatury zewnętrznej nie wpływa na działanie klimatyzacji, gdyż ma ona własny czujnik. Jeżeli nie masz czujnika temperatury zewnętrznej, a chcesz wyłączyć wskazania temperatury na wyświetlaczu, to przeprowadź proces kalibracji. W przypadku braku czujnika spowoduje to wyłączenie wskazań. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.