Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne - sterowniki i LED


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po prawie pół roku użytkowania dziennych, jedna z lamp uległa rozszczelnieniu i na tydzień czasu poszła do reklamacji i wczoraj wróciła nowa lampa, ale nie o tym tu teraz.

Spalanie od ok 1,5 m-ca tak od końca mrozów ustatkowało się na poziomie 6,1 - 6,3 l/100 km i za każdym tankowaniem tak mi wychodziło, po zdemontowaniu ledów na czas reklamacji spalanie wynosi 6,4 - 6,6 l/100km, dodam że trasy robiłem prawie identyczne i w identycznym stylu. Wniosek jest oczywisty, za światło w samochodzie też płacimy rachunki.

Można policzyć że ledy zwracają się po ok. 4 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę i Ja coś nie coś. Od kiedy dzień jest coraz dłuższy jeżdżę na swoich Philipsach do jazdy dziennej, kiedy pogoda dopisuje. Zauważyłem,że spalanie trzyma się u mnie na poziomie 5,5 l/100 km. Próbowałem zerować bo wydawało mi się, że to jakiś kant. Ale nie,  pokazuję znowu tak samo 5,4 - 5,6 l/100 km. W okresie zimy spalanie wahało się 6,1 do nawet 6,4 l/100 km. Przyznam się, że nie szaleje z obrotami. W granicach 2500-3000 obr., prędkość ok. 80/90 km/h czasem setka. Zastanawiam się czy ma to związek z używaniem świateł dziennych? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie ,ma.

Przecież jest to obciążenie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie ,ma.

Przecież jest to obciążenie dla silnika.

 Też tak mi się wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy zestwu Philips Daylight4. Czy to prawda, że sterownik od tego zestawu powoduje szumy w radiu w przypadku podłączenia zasilania bezpośrednio do akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, żeby sterownik zakłócał moje radio. Wszystko jest jak powinno być. A słucham słabych stacji min radia Wa-wa i nic się nie dzieje. Podpięcie mam do aku na plus i minus. :(  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy zestwu Philips Daylight4. Czy to prawda, że sterownik od tego zestawu powoduje szumy w radiu w przypadku podłączenia zasilania bezpośrednio do akumulatora ?

Nie rozumiem, w jakim sensie bezpośrednio, a można jakoś inaczej, niż opisano w instrukcji montażu ?

W każdym razie nie zauważyłem, aby LEDy w jakikolwiek sposób wpływały na radio, czego niestety nie mogę powiedzieć o czujnikach parkowania (czujniki nie są oryginalne Nissana). Początkowo przewody czujników i świateł LED przysunąłem do siebie i pospinałem razem opaskami zaciskowymi. Efekt był taki, że przy włączonych LEDach czujniki wariowały. Musiałem odsunąć od siebie wiązki czujników i świateł. No ale to raczej wina słabej jakości czujników parkowania, które widocznie są bardzo podatne na zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy podpianją plus nie bezpośrednio do akumulatora tylko do linii stacyjnki. To takie dodatkowe zabezpieczenie. W sieci pojawiały się opinie, że światła podłaczone bezpośrednio do akumulatora, po zgaseniu silnika jeszcze przez chwilę świeca, dopóki nie spadnie napięcie "ładujące" na akumulatrze - co móże potrwać ok. 30 s. Jeżeli plus będzie podciągnięty ze stacyjki, to po jej "wyłączniu" nie ma siły, zeby taki efekt wystapił. Chyba najwięcej dodatkowych "efektów" mają posiadacze QQ. Samochod ten ma bardzo rozbudowany układ kontroli  ładowania, który w przypadku w pełni naładowanego akumulatora ogranicza płynący na niego prąd ładowania. W Note tak zaawansowanego systemu chyba nie ma - i to może być powód braku apisywanych w sieci atrakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się tak. Ja podpiąłem bezpośrednio do akumulatora, ponieważ tak mówiła instrukcja montażu świateł. Opis mówi również o tym, że światła Led świecą jeszcze przez chwilę aby oświetlić np. wjazd do garażu. Świecą również w czasie zamykania/otwierania centralnego zamka. Być może jest to związane z różnicami napięć jakie występują, ale ja się nad tym tak dogłębnie nie zastanawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 s ?? Przed chwilą wprowadziłem auto do garażu, więc się "przyjrzałem": po wyłączeniu silnika LED-y świecą się jeszcze maksymalnie przez 10 s i jest to chyba zamierzone działanie producenta. IMHO nie ma co kombinować, tylko podłączyć wszystko tak jak mówi instrukcja, a potem ewentualnie coś zmienić.

Świecą również w czasie zamykania/otwierania centralnego zamka.

A to jakaś nowość. U mnie tak nie jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 s ?? Przed chwilą wprowadziłem auto do garażu, więc się "przyjrzałem": po wyłączeniu silnika LED-y świecą się jeszcze maksymalnie przez 10 s i jest to chyba zamierzone działanie producenta. IMHO nie ma co kombinować, tylko podłączyć wszystko tak jak mówi instrukcja, a potem ewentualnie coś zmienić.

A to jakaś nowość. U mnie tak nie jest :P

To znaczy kiedy samochód jest na w opcji światła mijania, a pilotem wciskam zamknięcie/otwarcie  wtedy na chwilkę ledki się zapalają. Prawdopodobnie dostają jakiś impuls elektryczny.  Chyba coś namieszałem. Wydawało mi się, ze się zapalają. Kiedyś na parkingu i w garażu coś takiego mi się zdarzyło. Dzisiaj sprawdzałem i nic. Świecą owszem przez kilka sekund po wyłączeniu zapłonu. :rolleyes2:

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Philips Daylight4. Pojechałem do serwisu aby zainstalowali mi światła do jazdy dziennej.Na miejscu dowiedziałem się że Philipsa nie montują bo mieli dużo reklamacji i mogą mi zamontować lampy firmy Just Top."Z pewną dozą nieśmiałości" zgodziłem się i nie żałuje.Bardzo dobrze się spisują a sterowanie podłaczyli do dużej kostki wychodzącej z kabiny do komory silnika.Po wyłączeniu silnika słychać w aucie pyknięcie jakiegoś przekażnika i ledy się gaszą.Niestety troche to kosztowało jak to w serwisie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzicie...z firmowymi lampami też problemy. ;) Powoli się wyleczam ze świateł dziennych. W wolnej chwili jeszcze "wymacam" dojście do halogenów, ale coś mi się wydaje, że z montażem w miejscu halogenów też może być ciężko - tak piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red,ja mam ledy Tajwańskie,z diodami Philipsa.Świecą jak szalone,w nocy bez kłopotu można by na nich jechać.Od kiedy założyłem ,nie mam z nimi kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tedekol

Czesław i ranger - takie rozwiązanie jest po prostu... NIELEGALNE! Światła drogowe to drogowe - reflektory nie mają homologacji do dziennych, tylko do drogowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reflektory są homologowane i dopuszczone do ruchu. Ich świecenie w dzień jest całkowicie legalne - a pamiętajmy, że drogowe w trybie dziennym świecą z dużo mniejszczą mocą. Takie rozwiązanie jest zastosowane fabrycznie w niektórych modelach samochodów. Na upartego można automat podłączyć do obwodu świateł mijania i w tedy to już w ogóle nie ma o czym mówić. Produceni tego typu rozwiązań sugerują podłączenie się do świateł drogowych, po świecą one "bardziej na wprost" od świateł mijania i przez to są lepiej widoczne w dzień, co poparawia bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tedekol

Ranger - mylisz się i to w 100%!

Reflektory rzeczywiście są homologowane i dopuszczone do ruchu, ale są dopuszczone do ruchu jako ŚWIATŁA DROGOWE, a nie p.mgielne czy dzienne. Każde światło inaczej świeci. Chcesz - zakładaj. Ale IMHO dokładać coś do auta, za własne pieniądze, co w każdej chwili policjant albo diagnosta może nakazać zdjąć - to jest po prostu głupie takie działanie.

Jeśli natomiast fabryka stosuje takie rozwiązanie, to na reflektorach jest nabita dodatkowa homologacja np. DRL - a masz takie w Nocie? Nie? To masz odpowiedź.

Producenci, owszem, sugerują takie rozwiązanie - ale to są producenci takich właśnie modułów, a nie producenci auta albo ustawodawca.

Powiem więcej: mam moduł z taką funkcją już zamontowany w aucie - i nie używam tej funkcji, bo jest ona po prostu nielegalna.

Nie wierzysz?

Idź spytaj diagnostę - bylebyś jakiegoś mądrego znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podłącz pod światła mijania ustaw moduł na 100% mocy i będzie po problemie. Przecież przedpisy "dopuszczają" jazdę na światłach mijania w dzień, bo nie wszyscy mają światła "dzienne". Czy ktoś to podłączy pod "żarniki" drogowe czy pod "mijania", to przecież kwestia czysto techniczna. Podłaczając wsystko pod światła mijania sprawa staje się 100% legalna, bo przepisy na które się powołujesz, dopuszają jezdę w dzień na światłach mijania z przodu i z "wyłączonym" tyłem. Więc w czym problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tedekol

Po pierwsze - mam funkcję świateł dziennych realizowanych przez mijania z komputera auta.

Po drugie - nie używam powyższego, bo mam LEDy Philipsa.

Po trzecie - przepisy dopuszczają jazdę na światłach mijania zamiast dziennych, prawda. Ale dopuszczają TYLKO ŚWIATŁA MIJANIA - Kolego, czego nie rozumiesz? Jaśniej już się nie da!

Problem w tym, że jak dla kogoś światła mijania i drogowe to bez różnicy, to... powodzenia! :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...