castoro Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 ...to faktycznie się wyczekałeś ale taka już bywa końcówka roku jest gorąca nie tylko dla klientów salonów samochodowych ale to pewnie nie przeszkadz ci się nim cieszyc Pozdrawiam Serdecznie Dla przyszłych -ew. klienów QQ Diesel- wyczytałem że, w 2011 ma być wprowadzony (również do QQ) silnik 1600 dCi common rail z 130 CV-R9M , który zastapi ten z symbolem F9Q. 1900 dCi, będzie 16- zaworowy z łańcuchem rozrządu - nie z paskiem. Będzie emitował o 25 g/km mniej CO2 (w stosunku do dzisiejszego 1900 dCi) ale o porównywalnej mocy i o 20% mniejszym zużyciu paliwa, a produkowany ma być w Normandii. Natomiast ten 1.9 dCi, produkowany jest w Hiszpanii w (Valladolid)- myśle że jest to tez posunięcie polityczne aby zmniejszyć bezrobocie we Francji. Natomiast 1.5 pozostanie narazie niezagrożony. Może to upłynąć jeszcze trochę czasu , bo z pewnością najpierw zaczną montować we francuzkich samochodach a później w QQ. Niemniej czytałem że niektórzy dilerzy we Włoszech nie przyjmują już zamówień na QQ 2.0 dCi 4x2 ze skrzynią mechaniczną. To tyle co wyczytałem - może pomoże podjąć decyzję przyszłym klientom. Pozdr.... castoro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan QQ Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 .............Podczas postoju samochodu, na przykład na czerwonym świetle lub w korku, system automatycznie wyłącza silnik. A gdy kierowca ponownie zechce odjechać, wrzuci "jedynkę”, jednostka napędowa błyskawicznie ożywa...... Z opisu wynika, iz silnik wyłącza się automatycznie w trakcie braku ruch pojazdu. Jeżdząc w większych aglometacjach np. Gdańsk, trasę do pracy 10 km pokonuję w 1godz.15min. z uwagi na poranne korki. W takim przypadku silnik będzie się wyłączał minimum 40-50 razy (dojazd do pracy) ile wyłączeń w trakcie dnia? Pytania i własne wnioski: - jak długo wytrzyma rozrusznik przy tak intensywnej pracy - co z nawiewiem ciepłego powietrza, w br. zimowa temperatura -15 do -22st. - przy zamówieniu autka u dilera, sprzedawca nie był zwolennikiem/promotorem tego systemu Podsumowując, nie kupiłe ISS lecz może był to błąd Do uruchomienia tego systemu musi wystąpić bardzo dużo warunków. W zime generalnie system nie działa dlatego że musi być temperatura powyżej 5 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Dla przyszłych -ew. klienów QQ Diesel- wyczytałem że, w 2011 ma być wprowadzony (również do QQ) silnik 1600 dCi common rail z 130 CV-R9M , który zastapi ten z symbolem F9Q. 1900 dCi, będzie 16- zaworowy z łańcuchem rozrządu - nie z paskiem. Będzie emitował o 25 g/km mniej CO2 (w stosunku do dzisiejszego 1900 dCi) ale o porównywalnej mocy i o 20% mniejszym zużyciu paliwa, a produkowany ma być w Normandii. Natomiast ten 1.9 dCi, produkowany jest w Hiszpanii w (Valladolid)- myśle że jest to tez posunięcie polityczne aby zmniejszyć bezrobocie we Francji. Natomiast 1.5 pozostanie narazie niezagrożony. Może to upłynąć jeszcze trochę czasu , bo z pewnością najpierw zaczną montować we francuzkich samochodach a później w QQ. Niemniej czytałem że niektórzy dilerzy we Włoszech nie przyjmują już zamówień na QQ 2.0 dCi 4x2 ze skrzynią mechaniczną. To tyle co wyczytałem - może pomoże podjąć decyzję przyszłym klientom. Pozdr.... castoro Wszystko fajnie tylko że w qq nie było silnika 1.9 dci o symbolu, który podałeś. Dodatkowo nie sądzę, żeby mocniejszy motor diesla zastąpili słabszym i to aż o 20 KM. QQ już ma dość nieciekawą ofertę silników, benzynowe są słabe i bez turbo, diesle też nie powalają zwłaszcza jeśli chodzi o ciężkiego qq z 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Wszystko fajnie tylko że w qq nie było silnika 1.9 dci o symbolu, który podałeś. Dodatkowo nie sądzę, żeby mocniejszy motor diesla zastąpili słabszym i to aż o 20 KM. QQ już ma dość nieciekawą ofertę silników, benzynowe są słabe i bez turbo, diesle też nie powalają zwłaszcza jeśli chodzi o ciężkiego qq z 4x4. No może nie do końca fajnie, skoro chcieliby włożyć słabszy silnik. Owszem, wiem że w QQ nigdy nie było silnika 1.9 dci ( zapomniałem dodać że stosowany jest w którymś z franciskich modeli - nie pamietam już - w Modusie, Koleosie - czy może w innym - minęło sporo czasu jak czytałem ten artykuł), a ten 1.6 o którym wspomniałem miałby jakoby go zastąpić i również zastosowany miałby być w QQ. Wspomniałem o tym przeczytanym artykule, ponieważ zaskoczyło mnie co napisał jeden forumowicz że niektórzy dielerzy nie chcą przyjmować już zamówień na QQ z silnikiem 2.0. U nas jak sądzę jeszcze nic takiego nie nastapiło, bo by się o tym mówiło No może nie do końca fajnie, skoro chcieliby włożyć słabszy silnik. Owszem, wiem że w QQ nigdy nie było silnika 1.9 dci ( zapomniałem dodać że stosowany jest w którymś z franciskich modeli - nie pamietam już - w Modusie, Koleosie - czy może w innym - minęło sporo czasu jak czytałem ten artykuł), a ten 1.6 o którym wspomniałem miałby jakoby go zastąpić i również zastosowany miałby być w QQ. Wspomniałem o tym przeczytanym artykule, ponieważ zaskoczyło mnie co napisał jeden forumowicz że niektórzy dielerzy nie chcą przyjmować już zamówień na QQ z silnikiem 2.0. U nas jak sądzę jeszcze nic takiego nie nastapiło, bo by się o tym mówiło Wrzuciłem linka - http://tv.quattroruote.it/la-prova/video/sette-suv-confronto/ - gdzie można poogladać sobie próby, porównania niektórych modeli, gdzie jest też nasz QQ. Nie stanął wprawdzie na podium, ale i nie był ostatni. Trochę pomieszali SUV -y z Crossover-ami w tym porównaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) A wiecie o tym że od września 2011r będzie silnik 1.6dci ?? a 2.0 dci będzie tylko dostępny z automatem ?? Ja to dziś w cenniku zobaczyłem. I powiem szczerze że mnie to zaskoczyło. Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez pavelsti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 A wiecie o tym że od września 2011r będzie silnik 1.6dci ?? a 2.0 dci będzie tylko dostępny z automatem ?? Ja to dziś w cenniku zobaczyłem. I powiem szczerze że mnie to zaskoczyło. Pavelsti- nie zaskoczyło by Cię gdybyś przeczytał mój wpis z Maja ( powyżej) Pozdr.....castoro Pavelsti- nie zaskoczyło by Cię gdybyś przeczytał mój wpis z Maja ( powyżej) Pozdr.....castoro We Włoszech już na niego powpłacali pieniądze - jest droższy od poprzednika; 1650 euro Acenta i 2250 Euro Visia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 W cenniku widnieje też napęd All-Mode 4x4-i, czyli ten ulepszony. Ciekawe czy faktycznie zmienili jakieś bebechy czy tylko "ujednolicili" oznakowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 W cenniku widnieje też napęd All-Mode 4x4-i, czyli ten ulepszony. Ciekawe czy faktycznie zmienili jakieś bebechy czy tylko "ujednolicili" oznakowanie? Poniżej link do poczytania o nowym silniku 1.6 dci w QQ. Ciekawe czy po homologacji tego silnika ( homologacji dokonywało Renault) Nissan będzie montował światła do jazdy dziennej ?- ale myślę że nie ma obowiązku. http://www.autoflesz.pl/artykuly/7547,Nissan_Qashqai_z_nowym_silnikiem_16_dCi.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Porównując dane techniczne Qashqai z silnikem 2.0 dCi (manual) i nowym silnikem 1.6 dCi, wychodzi na to że te z nowymi silnikami będą miały gorsze przyspieszenie o około 1 sekundę i mniejszą prędkość maksymalną o około 4 km/h. W tym temacie to jest niestety downgrade osiągów nowych pojazdów... Spalanie wychodzi natomiast na plus ponieważ nowy silnik ma palić średnio około 0,5 l/100km mniej. Do tego od nowego roku ma być w silniku 1.6 dCi montowany system start/stop więc korzyść na spalaniu będzie jeszcze większa (może nie kolejne 0,5 l/100km, ale na pewno jakaś). Ciekawie zapowiada się system czterech kamer (ze wszystkich stron pojazdu) ułatwiających parkowanie który ma być dostępny od nowego roku. Co do silników, to jednak jest to mały krok do tyłu. Obecne osiągi Qashqai z silnikiem 2.0 dCi nie są imponujące, a co dopiero z nowym silnikiem 1.6 dCi. Sekunda na przyspieszeniu to jest jednak dużo. Ciekawe jakie będą różnice na przyspieszeniach w warunkach drogowych. Miejmy nadzieję że minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QQfan Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Biorąc pod uwagę zmianę przepisów w 2011, można byłoby przypuszczać że w modelu na 2011 Euro5 powinny być już montowane, tylko nissan jeszcze nie podaje tego do wiadomości, żeby nie drażnić aktualnie odbierających auta po FL a z 2010 roku. Co prawda cennik dla modelu 2011 Euro5 został juz opublikowany, ale nissan lubi tak co pół roku go zmodernizować, ( to tak żeby potencialni kupujacy nie mogli się połapać w wyposażeniu i rabatach ) A tak całkiewm poważnie to dzienne światła prawdopodobnie montowane będą w reflektorach przednich i o ile ich kształt się nie zmieni poprzez drobny lifting to nabywcy aut po FL bez dziennych bedą mogli je wymienić na te z dziennymi ( o ile instalacja na to pozwoli i nie będą za drogie oczywiście ) - ale to tylko moje przypuszczenia - Witam W modelu Qashqai po liftingu światła dziennne nie bedą montowane ponieważ nie jest to nowy model samochodu tylko lifting, wiec nissan nie ma wymogu ich montowania Przepis dotyczy nowych aut a nie liftingowanych oczywisice mogli by je wmontowac w przednie swiatła ale nie muszą wiec nie montują Porównując dane techniczne Qashqai z silnikem 2.0 dCi (manual) i nowym silnikem 1.6 dCi, wychodzi na to że te z nowymi silnikami będą miały gorsze przyspieszenie o około 1 sekundę i mniejszą prędkość maksymalną o około 4 km/h. W tym temacie to jest niestety downgrade osiągów nowych pojazdów... Spalanie wychodzi natomiast na plus ponieważ nowy silnik ma palić średnio około 0,5 l/100km mniej. Do tego od nowego roku ma być w silniku 1.6 dCi montowany system start/stop więc korzyść na spalaniu będzie jeszcze większa (może nie kolejne 0,5 l/100km, ale na pewno jakaś). Ciekawie zapowiada się system czterech kamer (ze wszystkich stron pojazdu) ułatwiających parkowanie który ma być dostępny od nowego roku. Co do silników, to jednak jest to mały krok do tyłu. Obecne osiągi Qashqai z silnikiem 2.0 dCi nie są imponujące, a co dopiero z nowym silnikiem 1.6 dCi. Sekunda na przyspieszeniu to jest jednak dużo. Ciekawe jakie będą różnice na przyspieszeniach w warunkach drogowych. Miejmy nadzieję że minimalne. Nie chciałbym nikogo martwić ale katologowe zuzycie paliwa ma sie nijak do zuzycia rzeczywistego to co pisza w folderach uzuskiwane jest w oparciu o testy laboratoryjne a nie drogowe wiec czy teraz ma palic mniej czy wiecej to zaden pewnik. życie pokaże ile będzie palił twoj samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) Nie chciałbym nikogo martwić ale katologowe zuzycie paliwa ma sie nijak do zuzycia rzeczywistego to co pisza w folderach uzuskiwane jest w oparciu o testy laboratoryjne a nie drogowe wiec czy teraz ma palic mniej czy wiecej to zaden pewnik. życie pokaże ile będzie palił twoj samochód Nie pisałem że takie jest spalanie rzeczywiste. Opisałem tylko różnice katalogowe, ale w warunkach rzeczywistych różnice będą podobne. Faktem jest że nowy 1.6 dCi będzie palił mniej od 2.0 dCi, chociaż na pewno nie będzie palił tyle ile zakłada producent. Edytowane 2 Września 2011 przez Seewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Jeśli chodzi dokładnie o spalanie katalogowe , to różnice mają być nast: Zużycie obu silników montowanych już w Renault Scenic ..................... ..miejski...........poza-miejski.........mieszany Silnik 1.5.dci....... 6.0 ..................4.5 .................. 5.1 ........................................................................ ......L /100 km Silnik 1.6.dci....... 5.2 ................. 4.1 .......... ........4.5 Moment zmieni się z 240 na 320 Nm przy 1750 obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 czy ja dobrze widzę w nowych cennikach... że silnik 2.0 dCi 150KM jest teraz tylko ze skrzynią automatyczną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxyy777e Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Jeśli chodzi dokładnie o spalanie katalogowe , to różnice mają być nast: Zużycie obu silników montowanych już w Renault Scenic ..................... ..miejski...........poza-miejski.........mieszany Silnik 1.5.dci....... 6.0 ..................4.5 .................. 5.1 ........................................................................ ......L /100 km Silnik 1.6.dci....... 5.2 ................. 4.1 .......... ........4.5 Moment zmieni się z 240 na 320 Nm przy 1750 obr. Aż się wierzyć nie chce. Większa moc, pojemność, moment i do tego mniejsze spalanie. Zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Aż się wierzyć nie chce. Większa moc, pojemność, moment i do tego mniejsze spalanie. Zobaczymy... Takie jeszcze nowinki podobno mają być wprowadzone w 1.6 dci; kamerka z przodu , przycisk "camera" pod wyświetlaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 gałki temperatury też się deko zmieniły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 System inteligentnego kluczyka... czyli będzie przycisk Start/Stop ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Podobno tak - ma być Start & Stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 ciekawe dlaczego zrezygnowano ze skrzyni manualnej w silniku 2.0 dCi ..... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) Jeśli chodzi dokładnie o spalanie katalogowe , to różnice mają być nast: Zużycie obu silników montowanych już w Renault Scenic ..................... ..miejski...........poza-miejski.........mieszany Silnik 1.5.dci....... 6.0 ..................4.5 .................. 5.1 ........................................................................ ......L /100 km Silnik 1.6.dci....... 5.2 ................. 4.1 .......... ........4.5 Moment zmieni się z 240 na 320 Nm przy 1750 obr. Po co podawać dane katalogowe dla Renault Scenic skoro w cenniku Nissana Qashqai podane są dane katalogowe dla Nissana Qashqai? Aż się wierzyć nie chce. Większa moc, pojemność, moment i do tego mniejsze spalanie. Zobaczymy... Silnik 1.6 dCi ma zastąpić 2.0 dCi, a nie 1.5 dCi... Edytowane 5 Września 2011 przez Seewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 chyba jednak ma zastąpić 1.5 dCi.. bo to stara 8 zaworowa konstrukcja na starej generacji CR 2.0 dCi to nowoczesna jednostka która zastąpiła 1.9 dCi i mająca CR III generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) chyba jednak ma zastąpić 1.5 dCi.. bo to stara 8 zaworowa konstrukcja na starej generacji CR 2.0 dCi to nowoczesna jednostka która zastąpiła 1.9 dCi i mająca CR III generacji 1.6 dCi ma być w miejsce 2.0 dCi z manualną skrzynią biegów i jest możliwość zakupu tej wersji z opcją 4x4 (2.0 dCi ma być tylko z automatyczną skrzynią biegów). Silnik 1.5 dCi pozostaje w ofercie na tych samych warunkach co do tej pory (brak opcji 4x4). Jeżeli 1.6 dCi miałby zastąpić 1.5 dCi, to ten drugi zniknął by z oferty, a ten pierwszy nie miałby w opcji napędu 4x4... Być może w przyszłości 1.5 dCi rzeczywiście zniknie z oferty, ale póki co dalej jest oferowany. Edytowane 4 Września 2011 przez Seewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 jakaś podstawa tej tezy czy tylko gdybanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) jakaś podstawa tej tezy czy tylko gdybanie ? Podstawa tezy? Zobacz aktualne cenniki na wrzesień na stronie Nissana. Tam jest cała oferta. To są fakty, a nie teza... Zresztą przeczytaj to: http://www.autoflesz.pl/artykuly/7547,Nissan_Qashqai_z_nowym_silnikiem_16_dCi.html Źródłem tutaj też jest przedstawiciel Nissana... Edytowane 4 Września 2011 przez Seewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 faktem jest wycofanie skrzyni manualnej z oferty czy na tej podstawie twierdzisz, że silnik 1.6 (bardzo nowoczesny) ma zastąpić udany silnik 2.0 ? 1.5 dCi to ta sama generacja CR co silnik 1.9 dCi F9Q.. czyli pierwsze generacja silnika 1.9 dCi już nie ma, bo był stary i ciężko była nim złapać EURO5 1.5 dCi ledwie łapie EURO5 i pewnie dlatego jeszcze jest różnica w cenie samochodu między silnikami 1.5 a 1.6 jest znikoma... natomiast jest już przepaść technologiczna zatem nie ma sensu utrzymywać tej jednostki jeżeli jeszcze jest oferowana.. to pewnie dlatego, że mają ich trochę na stanie i coś muszą z nim zrobić ten sam silnik 2.0 (z ciut innym osprzętem) jest wstawiany do X-Trial'a i kilku innych modeli Renault'a czy Opla Vivaro 2.0D będzie zakończona w okresie wrzesień – październik 2011. Wyjątek stanowią niektóre wersje, o których powiemy później. Ech to dziennikarskie pisanie.. Silnik nie zniknie z oferty QQ tyle, że będzie ograniczany (pewnie z uwagi na koszty(.. co widać już teraz (brak wersji w manualu). 130KM w takim pojeździe jak QQ+2 jest o wiele za małą mocą. Na tle konkurencji wypadał by mocno słabo... dlatego 2.0 pozostanie w ofercie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.