Gość Morozik Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Zmieniłem oponki na zimówki i okazało się ze wszystkie cztery letnie kończą żywot (myślałem że dwie). Miałem Pirelli P 6000 195/60R15 88V ale nie pasowały mi pod względem komfortu były głośne, ale auto prowadziło się super. Teraz przymierzam się do Firestone TZ200 195/60R15 88 V Co o nich sądzicie? Mam P11 2.0 1999 Motion. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dominik86st Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Jak byś zmienił np. na 165/60 to owszem średnica koła jest mniejsza i mogą wystąpić przekłamania. Jeżeli dobrze zrozumiałem Hansiora to będzie miał na przedzie 165/70 a na tyle 175/70 więc JEST różnica w średnicy koła całego. To "70" oznacza ile procent szerokości opony ma wysokość, a nie dokładną wysokość w mm. wychodzi na to że te 165/70 będą mniejsze (koło jako całość felga+opona) od tych które powinny być - 175/70, więc przekłamania mogą być. Nie zmienia to faktu, że można tak jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hansior Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej opona 165/70 będzie niższa od 175/70- różnica wynosi jakieś +/- 7 mm. Co do przekłamań licznika to jeżeli są to minimalne. Mam obrotomierz w sunnym i prędkości obrotowe na poszczególnych biegach i prędkość jest taka sama na oby dwóch rozmiarach opon...więc pozostało tylko czekać na napływ gotówki i kupuje 2 oponki 175/70 i zarzucam je na tył... Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Primera.SLX.99 Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Jakie mogę najszersze opony włożyć do Primery P11? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Jakie mogę najszersze opony włożyć do Primery P11? To zależy od felg ich szerokości na standadowe 6 cali to wydaje mi się że 205 Ale do 1.6 to 195/60/15 to są idealne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morozik Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Czy do P 11 2.0 moge zapodać opony 195/55/15? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tritan Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Witam serdecznie, od niedawna w mojej stajni jest nissan primera P10 '93 sedan, dopiero go poznaje. moje pytanie jakie są zalecane rozmiary opon zimowych letnich?? PS jak by ktoś miał ochotę na oglądnięcie autka i przejechanie się oraz poopowiadanie mi o tym aucie troche (od strony "forumowej") to nie miał bym nic przeciwko temu Pozdrowienia od FORD SCORPIO TEAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grossb Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Tu było: TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Witam. Moja nyska 94r P10 1,6 16V- wszystkie papierki i nalepki w aucie twierdzą co następuje- 170/70/13; opcja 185/70/13. Mam nadzieję że troche pomogłem... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tronix50 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Mam P10 i jeżdże na oponach 185/80/14,bardzo dobrze jęździ.Mam zamiar zmienić na 195/70/14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Mam P10 i jeżdże na oponach 185/80/14,bardzo dobrze jęździ.Mam zamiar zmienićna 195/70/14 A mieszczą się? Standartowy rozmiar w P10 '95 to 185/65 R14 lub 195/60 R14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 http://www.miata.net/garage/tirecalc.html znalazlem na necie i mysle ze sie moze przydac taki programik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Nie trzeba programiku :-) wystarczy wejśc na tą stronę: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coyot Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 niby racja ale tak czy inaczej przydatne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Nie powiedziałem, ze nie przydatny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Witam, chciałem sie podzielić swoimi odczuciami,może ktoś nie natnie sie jak ja na te opony. Kupiłem opony GoodYear Eagle F1, jak ktoś nie wie to są to te opony które teoretycznie na deszczu są bezkonkurencyjne ( jodełki ) opona wizualnie jest OK, może nawet bardzo OK ale jeżeli chodzi o to jak sie na nich jeździ to juz inna bajka. Opona nie ma puszczonego rowka przez środek co powoduje ze powietrze rozbija sie na boki,przez co opona strasznie chałasuje,naprawde strasznie głośne te opony. Ja mam rozmiar 215/45 R17 i dzwięk z takiego laka jest masakryczny,do tego opona ma dużo tych rówków na boki,co powoduje ze jak jest rozgrzany alsfalt to jest jeden jęk i rezonans przenosi sie na bude auta. Naprawde nikomu nie polecam tych opon przynajmniej w szerokiej wersji Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Cześć, myślę że @Gringo poruszył ciekawą sprawę jaką jest użytkowanie opon więc może i ja coś napisze o wrazeniach po sezonie na oponach Firestone WINTERHAWK 185/65R14 86 T, przymierzałem sie do Dunlop M3 SPORT ale doradzono mi ze roznica w cenie dośc spora a opona wcale nie gorsza i po dluzszym zastanowieniu się zdecydowałem się na Firestone i muszę powiedzieć ze nie zaluje. Na śniegu czyma się świetnie błoto nie sprawia jej problemu, naprawdę jest ciężko zakopać sie, na mokrym w początkowej fazie użytkowania trochę się ślizga tzn. po jakiś 500 km dociera sie i jest ok( to nie tylko ja zauważyłem) na suchym hałas znośny, u nas troche posypało, przymroziło a potem roztopy to miałem okazje sprawdzić ja w każdych warunkach i np. jadac na narty w gdy bylo bloto i troszeczke przymroziło auta mialy problemy(kopały i ślizgaly sie) natomiast ja nie miałem zadnych lewym pasem pod gorke. Ogólnie opona mnie bardzo zaskoczyła zwłaszcza jej cena za komplet zapłaciłem 650 zł( zakup w opony.com i tutaj musze troche ten sklep pochwalic , obsluga super, placisz przy odbiorze i opony sa na drugi dzien od zamowienia, kurier wnosi do domu) . W skali szkolnej, biorąc pod uwagę cenę i "właściwości jezdne" opony oceniam je na +4( miałem przyjemnośćjeździć ale tylko przez tydzień(samochodem kolegi)jezdzic na oponach Goodyear ULTRA GRIP 7 i im wystawiłbym 5+ tylko że cena dużo większa) A z racji że zbliza się nam wiosna to podzielę się swoimi spostrzezeniami co do opon letnich, wraz z zakupem auta miałem Kleber DYNAXER HP 2 185/65R14 86 T tylko troche starte juz, ale opony spisywaly sie swietnie, namowilem na nie 2 znajomych i byli po poprzedni sezonie z nich bardzo zadowoleni, wiec postanowiłem kupic dla siebie na nowy sezon komplet 4 nowych, a co do opony to bardzo dobra, super sie trzyma na sychym i mokrym i cena bardzo przystepna z czystym sumienie mozna dac jej 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 przymierzałem sie do Dunlop M3 SPORT ale doradzono mi Egn musze ci powiedzieć ze prywatnie mam załozone te oponki na swojej P11 i powiem ci ze zadna rewelka, na śniegu w ogole nie ma konkretnego trzymania, jest bo jest,ale zadna rewelka,na mokrym juz jest troche lepiej ale zeby przechwalac to tez nie moge... słuzbowo np na Focusie mam takie jak ty zimówki i jest juz troszke lepiej,ale najlepsze moim zdaniem są opony Continental,zarówno na lato ContiSportContact 2 jak na zime ContiWinter... opony są poprostu za***iste,szczegolnie polecam letnie bo na suchym jest super,ale na mokrym to moim zdaniem jak magnes trzyma auto... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Egn musze ci powiedzieć ze prywatnie mam załozone te oponki na swojej P11 i powiem ci ze zadna rewelka, na śniegu w ogole nie ma konkretnego trzymania, jest bo jest,ale zadna rewelka,na mokrym juz jest troche lepiej ale zeby przechwalac to tez nie moge... słuzbowo np na Focusie mam takie jak ty zimówki i jest juz troszke lepiej,ale najlepsze moim zdaniem są opony Continental,zarówno na lato ContiSportContact 2 jak na zime ContiWinter... opony są poprostu za***iste,szczegolnie polecam letnie bo na suchym jest super,ale na mokrym to moim zdaniem jak magnes trzyma auto... No ale Continental cene ma tez nie małą, ale nigdy na nich nie jezdziłem to nie wiem ja sie na nich jezdzi, ale Firestone kosztuje 160 a nie 260 jak Continental. Ale najgorsze opony na jakich jezdziłem to są letnie Dębice, zimowe spoko jescze ale na letnich to jak na lodzie jak popada. Tak jak pisałem wyżej to Goodyear ULTRA GRIP 7 jak byłem w górach to sie zaje.... spisywały ciche na aswalcie, drogi sie trzymają a na śniegu uciąg bardzo dobry. Z letnich najlepsze na których jeździłem to Nokian NRHi i Dunlop SP SPORT 01 . Tylko niestety cena nie mała. Ale Z Kleberów jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 EGN a co ja mam powiedzieć jak w zeszłym roku kupiłem komplet nowych opon GoodYear Eagle F1 po 780zł sztuka w rozmiarze 215/45 R17 i po założeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów ręce mi opadły? Głośne jak cholera, fakt że na suchym i na mokrym dobrze sie trzyma auto,szczególnie ze są szerokie i niski profil, ale chałas jest przeokropny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egn Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 EGN a co ja mam powiedzieć jak w zeszłym roku kupiłem komplet nowych opon GoodYear Eagle F1 po 780zł sztuka w rozmiarze 215/45 R17 i po założeniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów ręce mi opadły? Głośne jak cholera, fakt że na suchym i na mokrym dobrze sie trzyma auto,szczególnie ze są szerokie i niski profil, ale chałas jest przeokropny. To jest ból, pozostaje zacisnąć zęby i jezdzic albo je sprzedac, no a niestety opona w Twoim rozmiarze kosztuje jedna tyle co w moim 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Masz racje,nie ma lekko Zachciało sie wozić na 17" felgach to trzeba teraz płacić za to... w zeszłym roku powymienialem wszystko co było do wymiany w zawieszeniu,jeździłem cały sezon na 17" i ciekaw jestem ile wytrzyma to wszystko jeszcze...a opon nie sprzedam,wole je zajeździć i kupić nowe Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jako, że prawdopodobnie mamy już po sezonie zimowym to podzielę sie uwagami z innej półki cenowej. Rozmiar 175/70/R13 Kupiełm dwa rodzaje opon na oś napędową Frigo2 a na tyl Frigo. Przednie, kierunkowe spisały się rewelacyjnie w śniegu i błocie pośniegowym trochę gorzej wypadają na mokrym szczególnie jeżeli chodzi o przyczepność. Tylne mają doskonałe trzymanie boczne i w końcu nie wiedziałem co to poślizg. Co do poziomu hałasu to mogę powiedzieć, że jest na optymalnym poziomie nie jest zbyt uciążliwy szczególnie w zakresie do 120km/h. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fer Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Powoli przygotowuje się do wymiany opon i rozglądam się za jakimiś w dobrymi gumami w cenie do 250zł i indeksem prędkości H. Przeglądałem stronke www.opony.com i wpadło mi modeli w oko: Toyo Proxes CF-1 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/51015_toyo_proxes_cf_1.html# Firestone FHSZ80 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/49408_firestone_fhsz80.html Firestone TZ200 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/49407_firestone_tz200.html Fulda CARAT PROGRESSO 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/47229_fulda_carat_progresso.html i dwa modele takie najtańsze po 200zł szt. Dębica FURIO 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/46487_dębica_furio.html Barum BRAVURIS 205/60R15 91 H http://www.opony.com/opony/48356_barum_bravuris.html Zastanawia mnie też jedna kwestia - indeks ładowności - 91 (615kg - czyli obciążenie jednego koła ?), a samochód dopuszczalną masę całkowitą ma prawie 1.9t. Czy takie opony mógłbym stosować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jeżeli moge ci coś doradzić to napewno nie bierz Barumów albo Dębicy,bo to jest padaka,mialem wiec wiem co mówie,ja postawiłbym na TOYO jednak to firma ktora robi naprawde za***iste opony,dostosowane do szybkiej jazdy itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.