kornik43 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Witam Szanownych kolegów. Mam prośbe o zobaczenie moich map gazu i skorygowanie błędów.Istalacja stag300 wtryskiwacze valtek 3ohm dysza 2mm nissan primera p11 1.8 2001r. Jestem nowicjuszem i nie wiem do końca o co chodzi. Z góry dziękuje za poświęcony mi czas. Edytowane 1 Lutego 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 za małe dysze, w programie ciśnienie 1.11 po kalibracji a podczas pracy 1.08, MAP dość duży sprawdź szczelność, podłącz lambdę, zmniejsz próg przełączania z 1300 na mniej, daj próg przełączania minimalnych na gazie z 0 na 400, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 (edytowane) A dysze kolego rozwiercić o ile, czy zmniejszyć ciśnienie na reduktorze? Na jakim odcinku moge mieć nieszczelność. Planuje w bliższym czasie kupić jakieś lepsze wtryskiwacze czy poleciłbyś jakie. i jak podłączyć lambde wiem tylko że jest to fioletowy przewód, ale gdzie on sę znajduje i gdzie go podłączyć? Edytowane 2 Lutego 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 A dysze kolego rozwiercić o ile, czy zmniejszyć ciśnienie na reduktorze? Na jakim odcinku moge mieć nieszczelność. Planuje w bliższym czasie kupić jakieś lepsze wtryskiwacze czy poleciłbyś jakie. i jak podłączyć lambde wiem tylko że jest to fioletowy przewód, ale gdzie on sę znajduje i gdzie go podłączyć? dysze wierci się tyle ile potrzeba zacznij od 2.2, jak zmniejszasz ciśnienie to mnożnik się podnosi, jak zwiększasz to obniża, trzeba dążyć aby końcowy był w granicach 1, jeśli chodzi o wtryski to hanny lub matrixa, hanki pojedynczo ładnie można pochować koło wtrysków PB, lambadę podpinasz fioletowym do sygnału, czyli czarny na sondzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Dziękuje kolego za dobre rady. Zaczne działać i zobacze co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 witam, żaby nie zakładać nowego tematu podłączę się pod ten. dzisiaj podłączyłem mojego staga pod kompa i oto co mi wyszło. proszę o uwagi. ponieważ nie znam się na tym kompletnie proszę o pomoc w wytłumaczeniu co oznaczają moje obecne ustawienia, a jeżeli jest coś do poprawy to komu mogę to zlecić i kto się tego podejmie w warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 ogólnie dramat, co tam masz pomontowane??? będziesz sam ustawiał czy chcesz to komuś zlecić?? jak masz kabel to poczytaj instrukcję to nic specjalnie trudnego dla kogoś kto ma trochę pojęcia a juz widzę w podpisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) ogólnie dramat, co tam masz pomontowane??? będziesz sam ustawiał czy chcesz to komuś zlecić?? jak masz kabel to poczytaj instrukcję to nic specjalnie trudnego dla kogoś kto ma trochę pojęcia a juz widzę w podpisie sam się nie chce w to bawić bo nie umiem. boję się, że coś poplączę i dlatego wolę to zlecić, tyle, że nie chciałbym, żeby ktoś mnie znowu "walił po rogach". a więc co tam nie gra? i do kogo z tym iśc? z moich odczuć mogę powiedzieć tak: - auto wydaje mi się mniej dynamiczne na lpg ni na pb (to czuć przy ruszaniu i przyśpieszaniu) - spalanie w trasie przy spokojnej jeździe 9.5 - 10.5 lpg, miasto od 11 - 13.8 (max korki warszawa) - czek sie nie pali (raz sie zapalił po zamontowaniu instalacji i wyszło, że za bogata mieszanka, po skasowaniu przejechałem ponad 4 tyś i się nie zapalił) co ewentualnie mogę bez strachu o zepsucie sam poprawić w tym bałaganie? Edytowane 3 Lutego 2011 przez boren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 jedź do tego co Ci to zamontował i niech ustawi na gwarancji, podepnij sondę, różnica w ciśnieniu - program i w ustawieniach, mnożnik za wysoko, brak wystrojenia map, auto puszczone po autokalibracji, temperatura przełącznia za wysoka, hannka da radę na niższej bez problemu, zaznaczyć wyłącz przy pierwszym inaczej wspomaga się paliwem jak nie daje rady, jakie masz hanki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) na tego co montował to nie wiem czy mogę liczyć...ustawił to tak i na przeglądzie nic nie ruszał tylko popatrzył. dobra zaznaczyłem "wyłącz przy pierwszym" - rozumie, że stag przy przełączeniu na bene da mi sygnał dźwiękowy? spojrzałem pod maskę wtryski czerwone. teraz mam głupie pytanie, napisałeś podłącz sondę...to znaczy? Edytowane 3 Lutego 2011 przez boren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) na tego co montował to nie wiem czy mogę liczyć...ustawił to tak i na przeglądzie nic nie ruszał tylko popatrzył. dobra zaznaczyłem "wyłącz przy pierwszym" - rozumie, że stag przy przełączeniu na bene da mi sygnał dźwiękowy? spojrzałem pod maskę wtryski czerwone. teraz mam głupie pytanie, napisałeś podłącz sondę...to znaczy? Większość gazowników nie podpina pod sterownik ( u ciebie STAG) sondy lambda twierdząc, że powoduje powstanie błędów w instalacji. Samo podpięcie nie jest potrzebne sterownikowi do pracy ale pozwala na dokładne wystrojenie instalacji. Poszukaj w wiązce od sterownika fioletowego przewodu i podłącz go z czarnym( sygnałowy)od sondy. Generalnie na pewno sam poradzisz sobie z ustawieniem instalacji, poczytaj instrukcję stag i przejrzyj forum. Będziesz miał satysfakcję, że poradziłeś sobie sam.. Ps. też mam nie podpiętą sondę, a gazownicy chyba ucięli kabelek bo za cholerę go nie mogę namierzyć Edytowane 4 Lutego 2011 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Większość gazowników nie podpina pod sterownik ( u ciebie STAG) sondy lambda twierdząc, że powoduje powstanie błędów w instalacji. Samo podpięcie nie jest potrzebne sterownikowi do pracy ale pozwala na dokładne wystrojenie instalacji. Poszukaj w wiązce od sterownika fioletowego przewodu i podłącz go z czarnym( sygnałowy)od sondy. Generalnie na pewno sam poradzisz sobie z ustawieniem instalacji, poczytaj instrukcję stag i przejrzyj forum. Będziesz miał satysfakcję, że poradziłeś sobie sam.. Ps. też mam nie podpiętą sondę, a gazownicy chyba ucięli kabelek bo za cholerę go nie mogę namierzyć te kabelki od sondy trzeba połączyć na krokodylka tylko do strojenia czy na stałe? wiesz korci mnie żeby samodzielnie zebrać mapy ale mam trochę stracha. tak samo jak grzebanie przy ciśnieniu w reduktorze i ustawianie mnożnika. Dlatego sam bym to zlecił komuś w warszawie...do tego muszę jeszcze podgiąć pływak w butli i ją odwrócić... więc trochę pracy jest a wolałbym to zrobić "na raz". znacie kogoś kto się tego podejmie w warszawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 1. na tego co montował to nie wiem czy mogę liczyć...ustawił to tak i na przeglądzie nic nie ruszał tylko popatrzył. 2. dobra zaznaczyłem "wyłącz przy pierwszym" - rozumie, że stag przy przełączeniu na bene da mi sygnał dźwiękowy? 3. spojrzałem pod maskę wtryski czerwone. 4. teraz mam głupie pytanie, napisałeś podłącz sondę...to znaczy? ad1. no to trzeb ago olać i zrobić samemu, dasz radę jak masz trochę pojęcia a satysfakcja większa, tym bardziej, że masz fejsa i lapka, teraz tylko czytać i czytać i czytać i czytać i nei bać się bo nic nie zepsujesz ad2. tak, ad3. no to gitt ad4. fioletowy do czarnego , tylko sprawdź czy czasem nei jest odcięty przy samej złączce, jak napisane wyżej nie ma to wpływu na pracę ale pomaga wystroić auto te kabelki od sondy trzeba połączyć na krokodylka tylko do strojenia czy na stałe? wiesz korci mnie żeby samodzielnie zebrać mapy ale mam trochę stracha. tak samo jak grzebanie przy ciśnieniu w reduktorze i ustawianie mnożnika. Dlatego sam bym to zlecił komuś w warszawie...do tego muszę jeszcze podgiąć pływak w butli i ją odwrócić... więc trochę pracy jest a wolałbym to zrobić "na raz". znacie kogoś kto się tego podejmie w warszawie? trzeb apolutować na stałe do wiązki jak Cię korci to już dobrze, przełożenie butli to godzinka, nauczysz się odrazu łączenia miedzi, bardzo pomocne w późniejszych zmianach np, reduktora, wyjęcie i podgięcie pływaka też żaden problem regulacja ciśnienie w reduktorze odbywa się za pomocą imbusa i podłączonego fejsa, zrób sobie próbę, podłacz fejsa odpal program, przełącz na gaz i wtedy kręć delikatnie imbusem w jedną i drugą obserwując w programie jak sie zmienia, z prawej strony na samej górze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Dino to wszystko fajnie brzmi jak się to już robiło:) Chodzi mi o to żeby nie zabierać się do tego samemu. Więc mam 2 wyjścia, albo dam to do warsztatu i będę na nich już "skazany" albo zrobię to z kimś pod jego okiem i wtedy na przyszłość sam będę umiał. wiem że to nie jest trudne bo tylu ludzi w barakach by tego nie robiło (a te instalki w sumie działają). Co do łączenia miedzi mam obawy bo nie mam czujnika do gazu i nie mam jak po robocie sprawdzić czy układ jest w 100% szczelny. Jeszcze jedno, w stagu mnożnik ustawiam ciśnieniem na reduktorze bo w sofcie nie widziałem takiej opcji (albo nie mogę znaleźć). Edytowane 4 Lutego 2011 przez boren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Dino to wszystko fajnie brzmi jak się to już robiło:) Chodzi mi o to żeby nie zabierać się do tego samemu. Więc mam 2 wyjścia, albo dam to do warsztatu i będę na nich już "skazany" albo zrobię to z kimś pod jego okiem i wtedy na przyszłość sam będę umiał. wiem że to nie jest trudne bo tylu ludzi w barakach by tego nie robiło (a te instalki w sumie działają). Co do łączenia miedzi mam obawy bo nie mam czujnika do gazu i nie mam jak po robocie sprawdzić czy układ jest w 100% szczelny. Jeszcze jedno, w stagu mnożnik ustawiam ciśnieniem na reduktorze bo w sofcie nie widziałem takiej opcji (albo nie mogę znaleźć). też zaczynałem samodzielnie nikt mi nie pomagał, czytałem instrukcję i nie tylko, odnośnie łączenia miedzi to masz fotki jak to zrobić, bo przy wymianie parownika porobiłem w razie czego pytaj, wiem, że pierwszy raz jest najstraszniejszy ale spoko, nie pękaj tylko zacznij małymi kroczkami, wydrukuj sobie instrukcję STAG-a , szczelność sprawdzisz sprayem do kupienia w sklepach gazowniczych za 15zł i będziesz miał pewne, nie musisz mieć żadnego czujnika, albo zrób sobie wodę z mydłem i też będziesz wiedział, w Twoim przypadku ustawiasz ciśnieniem reduktora, czyli ustawiasz teraz wyższe ciśnienie i robisz kalibrację i w drogę i tak aż do pełnego zadowolenia, a uwierz mi jest ono bezcenne za resztę możesz zapłacić kartą VISA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów podjął by się spisania ABC strojenia sekwencji na przykładzie sterowników STAG, myślę, że zasady ogólne da się zaadoptować do każdej instalacji. Sam czytając pierwszy raz instrukcję STAGA miałem mieszane uczucia, potem naprawdę długie godziny na różnych forach, momentami już sam nie wiedziałem jak powinno być, chociażby czemu regulujemy położenie mnożnika (w całym zakresie czasów) ciśnieniem reduktora (mając hany), a nie rozwiercaniem dysz? (odpowiedź znam ....ale ile się musiałem naszukać... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam ponownie kolegów. Dysze rozwierciłem na 2,2 podłączyłem sonde lambda, sprawdziłem nieszczelności i wyszły mi niezłe klocki, nie wiem dalej co z tym robić więc prosze o pomoc. Niżej zamieszczam fotki z acgassynchro.Dodam jeszcze że na początku autokalibracji wyskoczył mi komunikat że obroty poniżej 400RPM iczy kontynuować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 próg przełączania na 600obr/min zaznacz wyłącz przy pierwszym Ty masz valdemara, to zrób tak podnieś narazie ciśnienie na reduktorze i zobaczysz czy mnożnik spada, ale i tak nei obędzie się bez wiercenia, ale sprawdzisz chociaż czy reaguje na zmianę ciśnienie sprawdź połączenie podciśnienia do reduktora i do MAP-a, czy na pewno masz 2.2 dyszę?? gdzie wierciłeś?? A I NAJWAŻNIEJSZE NIE ZAŁAMUJ SIĘ, ZOBACZYSZ, ŻE PÓŹNIEJ BĘDZIESZ SIĘ Z TEGO ŚMIAŁ , daj jeszcze jakieś zdjęcia jak to jest wszystko zamontowane patrząc na poprzednie Twoje scany, to pewnie coś masz nei podłączone po wierceniu dysz, zacznij od MAP-a i trójnika na wężu, może coś się obsunęło podczas demontażu Valdemarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Dysze na pewno ma 2,2 bo kupiłem wiertełka od 2,2 do 2,5 zacząłem wiercić od najmniejszego, wykręciłem dysze z listwy wtryskowej. Co oznacza że ciśnienie kolektora jest nieprawidłowe? Może mieć to związek z uszczelnieniem całego układu? Edytowane 4 Lutego 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 tak sprawdź te cienkie wężyki czy są na swoich miejscach, co idą do MAP-a i reduktora daj zdjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) kręciłem ciśnieniem i zmieniało sie w dziesiątkach ustawiłem na 1,11, dałem próg przełączania na 600 zaznaczyłem wyłącz przy pierwszym i włączyłem autokalibracje. Zaraz wyświetlił sie komunikat o 400RPM dałem kontynuuj i zakończyłem autokalibracje bez komunikatu że dysze zbyt małe. Mnożnik początkowy wyszedł 1,2 a końcowy okolice 1. Wyświetlił mi się również błąd P0300? Co może być grane? Niżej załączam zdjęcia instalacji(przepraszam za niezbyt dobrą jakość zdjęć). W dalszym ciągu prosze o pomoc bo staje się coraz bardziej głupi! Edytowane 4 Lutego 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 P0300 to wypadanie zapłonu, pokaż mapę, gdzie Ty masz zamontowane te wtryski???????, powinno być w pionie a Valdemary w szczególności, zmniejsz zdjęcia bo nic nie widać, zrób listwę, reduktor, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Wtryski zamontowane mam pod listwą wtryskową benzyny, a reduktor pod akumulatorem. Nie udało mi się zapisać map bo mi laptop się zawiesił.Udało mi się jesynie zrobić zrzut z parametrów. Jutro wkleje jakieś lepsze zdjęcia. Czy ten błąd(p0300 przypadkowe wypadanie zapłonu...) to wina lpg? Edytowane 4 Lutego 2011 przez kornik43 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 może być narazie się nie przejmuj, wtryski pod listwę PB??? zrób koniecznie zdjecie w normalnej rozdzielczości aby było to widać, czyli aby je wyjąć to trzeba zdejmować listwę?? wpisz w podpisie co tam masz pomontowane bo co chwila się człowiek gubi, STAG to wiem VAldemar też a reduktor?? a i jeszcze co zrobiłeś, że mnożnik wyszedł prawidłowo?? czego wcześniej nie podłączyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik43 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Listwe wyciągam bez demontażu listwy benzynowej. reduktor tomasetto at09. Pokręciłem ciśnieniem na reduktorze ustawiłem parametry według zaleceń i zrobiłem na nowo auto kalibracje tylko teraz przy temp. reduktora 72 i gazu 26, a nie jak wcześniej 86 i 53 stopni. Dodam jeszcze jak podpiołem laptopa pod interfejs i przełączyłem na gaz żeby pokręcić regulacją ciśnienia silnik zgasł. W czasie autokalibracji wystąpił tylko komunikat o niskich obrotach 400RPM, no a później po autokalibracji błąd p0300. Jestem w wielkim szoku jak ta instalacja płata mi figle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.