manix Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Świetny wybór!!! Naprawde fajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 bardzo ładne, ale radzę mocno uważać podczas najeżdżania na krawężniki. Te cienkie szprychy lubią pękać Dzięki Dar1962 fajnie że się podobają ,mam nadzieję że nic im się nie stanie ,sprawdziłem podwójna mocna szprycha dziś je dopiero załozyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corr Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Bez przesady, przy takim profilu opony powinno być bardzo bezpiecznie. Ja mam w Maździe 195/45 R16 i jest git Co prawda troche grubsze ramiona ale Enzo to porządna firma i raczej mają dobre produkty. Edytowane 22 Marca 2012 przez Corr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 (edytowane) Witam forumowiczów. I stało się ,nagła zmiana planów co do wyboru alufelg. Enzo 103 chrom15'' 6,5'' 4X100 ET38 centrówka 60.1 Witam Pytanie w kwesti tych czerwonych kropek, zgodnie z powiedzmy zasadami czewona kropka powinna być przy wentylu. Jak widać u Ciebie to nie jest spełnione, na pocieszenie dodam, że u mnie dwie są ok, jedna prawie ale czwarta całkowicie się nie pokrywa. Czy te czerwone kropki to tylko sugestia czy jednak lepiej by było aby na wszystkich czterech oponach kropka pokrywała się z wentylem/zaworem (niby jest to jakiś tam punkt określany przez producenta)? Czytając inne posty, a nie będąc jeszcze zalogowanym (nie widziałem zdjęć) myślałem, że mowa o szprychach jak w rowerze, a tu mamy porządną felgę, która dobrze przeniesie obciążenie samochodu. Poza tym Masz felgę z certyfikatem TUV wyprodukowaną póki co w Niemczech. Pozdrawiam Edytowane 22 Marca 2012 przez Dysten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Kropki sa obojętne i tak każde koło się wyważa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Kropki pozostały od nowosci na oponach,a koła były doważane tak jak napisał was79.ciężarki naklejone od wewnętrznej strony alufelgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwasny2007 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Witam od niedawna jestem posiadaczem Nota ktorym jeszcze nie jezdze. Standardowe kola sa do wymiany bo jednego w zasadzie nie ma a znalezienie takigo samego graniczy z cudem bo w cenie jednego dorwalem komplet z micry. Z zalozenia micra powinna ma te same kola ale te sa z kabrio ale tu haczyc mianowicie sa to: 195/45/R16 felga 6 cali a co najgorsze ET55 czyli sporo od normy. Jeszcze ich nie probowalem zakladac ale obawiam sie ze moga haczyc zawieszenie bo przy tym ET cala glembokosc kola wchodzi w zasadzie do srodka. Z gory dodam ze nie mowie tu o polskich drogach bo to by byla masakra. Jesli bedzie duzy problem to myslalem moze zalozyc tzw "spacery" 5 mm lekko by mogla wystawac ale Et zeszlo by do 50 jesli dobrze to rokminiam. Inna opcja to zmienic opony na powiedzmy przednich kolach do 185 pozostale dwie maja nowe opony wiec wolal bym nie bawicsie w dodatkowe koszty bo kola mam doslownie Co myslicie probowal juz ktos sie tu bawic w tej kwesji? Edytowane 28 Marca 2012 przez kwasny2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Witam, Trzeba szukać jak najbardziej zbliżonych. I trzeba sobie wyliczyć, czy nie będzie o nic obcierać. Podaje link który obrazuje wymiary potrzebne do doboru felg. http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-felgi-i-odsadzenie-et-offset. Powodzenia w poszukiwaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarecki910 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Ja tam kupiłem od innego auta. Szkoda pieniążków na nowe/oryginalne moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 I słusznie.Za całkiem przyzwoitą cenę można ustrzelić całkiem niezły komplet,tylko wytrwałości w oczekiwaniu na okazję trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 I słusznie.Za całkiem przyzwoitą cenę można ustrzelić całkiem niezły komplet,tylko wytrwałości w oczekiwaniu na okazję trzeba ?????????????????????????? okazja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pomidorowa Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam W kwestii śrub (tematu który pojawił sie wczesiej) jak w końcu ma się sprawa w przypadku np. Note z roku 2012 na felgach 16 alu. oryginalnych. Czy śruby pasują do felg stalowych nieoryginalnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek77 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Ze śrubami są problemy. Mam też Note na felgach aluminiowych 16 (Acenta+ 1.6), ale jak kupiłem opony zimowe z alufelgami w serwisie w Chorzowie to dali mi inny zestaw śrub z innym kluczem. Co dziwne śruba zabezpieczająca została ta sama. Do koła dojazdowego muszę wozić klucz i śruby od alufelg letnich. Do felg letnich klucz jest 17, a do zimowych 19. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Ze śrubami są problemy. Mam też Note na felgach aluminiowych 16 (Acenta+ 1.6), ale jak kupiłem opony zimowe z alufelgami w serwisie w Chorzowie to dali mi inny zestaw śrub z innym kluczem. Co dziwne śruba zabezpieczająca została ta sama. Do koła dojazdowego muszę wozić klucz i śruby od alufelg letnich. Do felg letnich klucz jest 17, a do zimowych 19. Śruby pasują,A wozisz klucz 17 dlatego że w Alu większe nie wejdą swobodnie w tuleje otworów i nasadką klucza niszczyłbyś felgę i tyle.Ale do stalówek łeb nie ma znaczenia czy są 17 czy 19.Temat wałkowany wielokrotnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek77 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Śruby pasują,A wozisz klucz 17 dlatego że w Alu większe nie wejdą swobodnie w tuleje otworów i nasadką klucza niszczyłbyś felgę i tyle.Ale do stalówek łeb nie ma znaczenia czy są 17 czy 19.Temat wałkowany wielokrotnie! W zimowych alu z serwisu muszę używać klucza 19, w letnich alu klucza 17. Zimowe alu są produkcji polskiej. Oba typy felg używają opon 16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 to naprawdę niewielki problem - kup sobie w pierwszym lepszym markecie albo sklepie moto klucz-krzyżak - najlepiej składany. I masz 17,19,21 i coś tam jeszcze. I koła odkręca się nim o wiele łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek77 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 to naprawdę niewielki problem - kup sobie w pierwszym lepszym markecie albo sklepie moto klucz-krzyżak - najlepiej składany. I masz 17,19,21 i coś tam jeszcze. I koła odkręca się nim o wiele łatwiej Do kół dostałem klucz uniwersalny 19/17. Problem w tym, że nie mogę zrozumieć dlaczego śruba zabezpieczająca 17 została, a pozostałe są 19 (na tych polskich alufelgach zimowych). W serwisie też nie potrafili mi to sensownie wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 czyli ze co? masz na kole jedną śrubę 17 a 3 rozmiaru 19? to chyba tylko dlatego zeby niedobrym panom troche utrudnić zycie. a celem wyjasnienia, śruby od alusów (z łbem 17) pasują do stalówek, stożek i długość są takie same. Jest tak dlatego, iż azaliż śruby z alusów musza pasować do dojazdówki, która jest stalowa, inaczej musiłbys wozić dodatkowe 4 śruby do stalówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek77 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Tak mi założył serwis Nissana w Chorzowie. Faktycznie muszę teraz wozić dodatkowa cztery śruby 17 (właściwie trzy by wystarczyły, bo czwarta to zabezpieczająca) do koła dojazdowego. Jeszcze raz podkreślam, że to wymysł serwisu. Edytowane 27 Listopada 2012 przez jurek77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Ja też tak mam na alu 17 na stalowe 19 a tutaj gdyby ktoś chciał zobaczyć jak na Note pasuja wzory felg http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurator?&auto=ni&model=Note&velikost=15&typ=typ%20E11%20facelift%2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam, trochę czasu minęło od zdarzenia ale dziś otrzymałem kosztorys z PZU. Problem tkwi w uszkodzonej feldze aluminiowej, szkoda powstała w zakładzie oponiarskim, szkoda będzie usuwana z OC warsztatu. Jeszcze dwa tygodnie temu miałem nadzieję, że otrzymam pełne odszkodowanie za felgę i kupię nową. Niestety wycena PZU wskazuje, że chyba chcą dać mi na lody. W związku z powyższym czy mieliście do czynienia z renowacją felg aluminiowych? Na ile proces ten jest trwały i jakie daje rezultaty? Jaką metodą najlepiej naprawić felgę. Nadmienię, że ma niecałe pól roku i poza obiciami powstałymi w warsztacie wygląda jak nowa. Na ile po renowacji felga będzie pasowała do pozostałych trzech? Będzie różnica? Mocna? Jeśli tak to nie pozostanie mi nic innego jak zakup nowej felgi na własny koszt, prowizorki w renowacji nie zniosę. W przyszłym roku zmieniam ubezpieczyciela PZU (samochody, mieszkania, dla zasady, szkoda, że tu nie można przeklinać) Za odpowiedzi z góry dziękuję. P.S. polecacie jakieś konkretne warsztaty? (Windows 8 brak nowej linii po wciśnięciu entera stąd wszystko w kupie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Zakłady które regenerują felgi są w stanie napawać małe uszkodzenia,ubytki,felga jest póxniej wywazana,oczywiście szlif,piaskowanie i malowanie.nie powinieneś mieć różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Napisać odwołanie do pzu bo oni zawsze zaniżają wycenę tak dla zasady. Jak się z nimi nie będzie walczyć o swoje prawa to dalej będą tak postępować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Witam, trochę czasu minęło od zdarzenia ale dziś otrzymałem kosztorys z PZU. Problem tkwi w uszkodzonej feldze aluminiowej, szkoda powstała w zakładzie oponiarskim, szkoda będzie usuwana z OC warsztatu. Jeszcze dwa tygodnie temu miałem nadzieję, że otrzymam pełne odszkodowanie za felgę i kupię nową. Niestety wycena PZU wskazuje, że chyba chcą dać mi na lody. W związku z powyższym czy mieliście do czynienia z renowacją felg aluminiowych? Na ile proces ten jest trwały i jakie daje rezultaty? Jaką metodą najlepiej naprawić felgę. Nadmienię, że ma niecałe pól roku i poza obiciami powstałymi w warsztacie wygląda jak nowa. Na ile po renowacji felga będzie pasowała do pozostałych trzech? Będzie różnica? Mocna? Jeśli tak to nie pozostanie mi nic innego jak zakup nowej felgi na własny koszt, prowizorki w renowacji nie zniosę. W przyszłym roku zmieniam ubezpieczyciela PZU (samochody, mieszkania, dla zasady, szkoda, że tu nie można przeklinać) Za odpowiedzi z góry dziękuję. P.S. polecacie jakieś konkretne warsztaty? (Windows 8 brak nowej linii po wciśnięciu entera stąd wszystko w kupie). Nie będzie żadnej różnicy. Widzę, że jestes z Chorzowa, to polecam firme alustyl (alustyl.pl) Alustyl. Felgi, opony. Dusza S. Samochody - Wulkanizacja Opon, Wyważanie Kół 32 252 44 76 40-761 Katowice, Twarda 7 woj. Śląskie, pow. Katowice, gm. Katowice alufelgi@o2.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, dzięki za odpowiedzi. Wracając do tematu to pojawił się problem naprawy poprzez malowanie piaskowe lub malowanie akrylem. Pierwsze niby trwalsze ale mniej dostępnych kolorów, drugie praktycznie w całej palecie kolorów za to niby mniej trwałe. Jaki sposób naprawy wybrać? Generalnie zależy mi i na trwałości i na jakości z małą przewagą na drugie. Sam sobie odpowiadam, że akryl jest chyba lepszy tylko czy nie dojdzie do łuszczenia lakieru? Czy ktoś z forum miał lub ma malowane proszkowo lub akrylem felgi aluminiowe? Jaki rezultat zabiegu? Pozdrawiam. P.S. Mechanik z Alustyl stwierdził, że lepsze efekty wizualne daje malowanie akrylem, niestety nie dowiedziałem się na ile trwały jest to zabieg. Sam nie oferuje usługi w tym zakresie. Edytowane 21 Grudnia 2012 przez Dysten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.