Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Felgi, opony


Tokyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Micheliny Super Sport fajne są, Toyo T1 Sport też niezłe, w 19stkach z przyczepnych opon masz niezłe asymetryczne Prielli Pzero Corsa.

IMG_7602_zps7tg3zzgm.jpg

 

Ładne fajne firmowe 19 będę miał do sprzedania, które miałem w moim rudzielcu jak go kupiłem, jest to Team Dynamisc JADER model.

Przód 8,5 cala a tył 10 cali.

Felgi proste ale podrapane ranty mają i brak jednego dekielka, pomalowane na ten sam kolor z zrobionymi rantami sprzedał bym za 3000zł.

Ew. taniej o 600zł bez malowania i ogarniania rys na rantach.

Naprawa w Klinikarims.pl

 

Miałem na nich z tyłu 285/30R19 a z przodu 235/35R19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne te fele :) Pomyślę nad nimi choć miałem inne w planie, ale wpierw trzeba będzie pchnąć seryjne 18 raysy. A yokohama advan sport ? Czy lepiej Toyo proxes T1 Sport? Ja chcę założyć 245 przód 265 tył, czy przód lepiej 235?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam yokohama advan sport i są ok ale następne wezmę dla próby toyo proxes t1 sport. To zależy jak szeroką felge chcesz dac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze za kilka miesięcy bo to letnie będą :P A tą zimę muszę jakoś zetką przejechać bo się pozbyłem drugiego samochodu, a zimówki mam chyba Pirelli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Orientuję się ktoś ile może być max różnicy w profilu opony pomiędzy osiami żeby TC nie zwariowało? Jestem na etapie doboru opon do nowych felg i nie chciałbym czegoś sknocić  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej żadna albo znikoma, po co chcesz zmieniać różnicę między osiami :o Jak ładujesz mniejszy profil to proporcjonalnie na przód i tył, szersze, wyższe, nie ma znaczenia, proporcjonalnie i już. Tu masz kalkulator do obliczenia > http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ jak na przód wyjdzie Ci średnica inna o 10,9mm to na tył dopasowujesz taki rozmiar żeby był najbliżej tego np 8,9mm i jest git :)

Rozwiń jaki chcesz rozmiar wpakować i na jakie felgi (szerokość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 cali 9.5j przód i 11j na tyle :P

Auto robię na lekki "stance" i opony będą delikatnie naciągnięte. Wg strony http://www.willtheyfit.com/ na przedniej osi będę miał 3.06% a na tylnej osi ok 6% błędu pomiarowego i tutaj zastanawiam sie czy nie popierdzieli mi to kontroli trakcji.

Edytowane przez filipm87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem chcesz wstawić taki sam rozmiar opon na przód i tył (zapewne 225/35/19), wpłynie to na kontrolę trakcji bo koła z tyłu będziesz miał o 14mm za małe niż proporcja wskazuje, do tego d*pę będziesz musiał obniżyć bardziej w stosunku do przodu żeby to wyglądało jakoś.. bez sensu, jak opony na przód dajesz 225/35/19 to na tył musisz dać 245/35/19 żeby zachować proporcje, rozkład mas, prowadzenie auta i wygląd auta też zyska na tym w stosunku do Twojego pomysłu w końcu z tyłu dajesz felgę o prawie 4cm szerszą niż z przodu więc potrzebujesz dać ciut szerszą oponę z tyłu.

do tego bez sensu moim zdaniem jest dawanie profilu 35 na 19stkach, to jest profil na 20stki! Na 19stkach powinien być profil 40, dając 35 obniżasz auto o 1cm w stosunku do serii, dajesz mniejsze kółka które mniej wypełniają nadkola.. żeby auto ładnie wyglądało musisz je zglebić kolejny centymetr niżej żeby opona pokryła się z błotnikiem.. czyli 2cm obniżasz auto w stosunku do seryjnej wielkości kół. Zatem jak auto wygląda dobrze przy obniżeniu 35mm tak u Ciebie wyjdzie prześwit 55mm niżej. Zatem jak profil 35 to na 20 stkach, na 19stkach profil 40.. chyba że do airride i kładzenia karoserii całkowicie na ziemi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale źle wnioskujesz :P 

Kalkulując wszelkie naciągi na przód idzie jak piszesz 225/35/19 lecz na tył docelowo ma powędrować 245-255/35/19 Różnica pomiędzy wysokościami na obu osiach jest rzędu 2-4mm! 

Aczkolwiek myślałem żeby dać na tył 255 lub 265 ale o profilu 30 żeby d*pa usiadła. 

Bardziej niż moje rozmiary opon interesuję mnie jaką max różnicę pomiędzy osiami mogę mieć by mi TC nie zwariowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git (źle policzyłeś po prostu jak wyszło Ci 6% błędu na tyle, nie ten wzorzec przyjąłeś)

Różnica wysokości 14mm już na pewno spowoduje nadaktywność kontroli trakcji bo na uk forum o tym pisali, jak poniżej tego to Ci nie powiem ale ze względów jezdnych i wizualnych trzymałbym się proporcji na równo i tak.

Jak d*pę chcesz posadzić niżej to ranty nadkoli trzeba będzie wyciąć a nie zrolować i ewentualnie wypchnąć rolką na zewnątrz wtedy bardziej. Zejście niżej ułatwi większy naciąg zatem mniej szeroka opona
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby średnica całego koła była mniej więcej taka sama przód i tył. Jak chcesz dać szersze na tył to musi być mniejszy profil bo to i tak jest liczone procentowo z szerokości. U mnie to wygląda tak:

przód 245/40/19 czyli średnica koła ok 678mm

tył 305/30/19 czyli ok 665mm

to tylko tak w teorii bo co producent opon to inne wymiary ma minimalnie przy tych samych rozmiarach

 

a więc różnica w średnicy/obwodzie to 1.9%

TC/VDC ani inny diabeł się nie czepia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wziąłem się porządnie za liczenie i wyszło mi:

Przód: 225/35/19 na feldze 9.5j                średnica koła: 640.1mm

Tył  265/3019 na feldze 11j                       średnica koła: 641.6mm

Chyba dobrze wyszło :)

Poza tym zauważyłem że na oryginalnych 18 i wzorcowym rozmiarze opon są większe rozbieżności bo przód ma 659.7mm a tył 677.7mm :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 350z ma większe koła z tyłu i tak został zaprojektowany, w 370z już tego nie ma. Zatem uwaga o równym zachowaniu średnic ma przód i tył jest nietrafiona do 350z i nieprawidłowa, tył powinien być wyższy

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

370z ma różne koła na osiach. Tył jest szerszy i ma niższy profil. Przód to 245/40r19, a tył to 275/35r19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...