Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Felgi, opony


Tokyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

r888 czy r888R???


......

 

Czy 265/35/18 przód i 285/30/18 tył będzie ok na tor (z TC+ESP killswitch)? Tylko r888r i rsr-rr mają rozmiary 255+275 z semislicków a zastanawiam się nad FZ-201 tylko one nie mają takiego samego profilu przy tych rozmiarach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masakra, tył niższy od przodu, czyli inaczej niż seria. Jak już bardzo tak chcesz to zrób sobie dookoła 265/35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w czym problem? Tył niżej to się nadsterowność zmniejszy. Gościu który lata po Nurbie Zetką w serii VLN ma właśnie tył niżej. TC i ESP będą wyłączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma mniejsze fizycznie koło czy tył bardziej obniżony od przodu, jedno i drugie jest złe, bo psuje aerodynamikę auta, zamiast dociskać będzie Cie podwiewać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak pozostaje na 18stkach ale chce zmienić szerokość felgi. Z tego co mi w sklepie obliczył najlepszym zamiennikiem ma być niby 245/40/18 (fabryka 225/45) i tył 265/40/18 (fabryka 245/45) ale felgi mam przód 8 i tył 8,5, co będzie lepszym wyborem, zamienić to na 8,5 przód i 9,5 tył? Czy np 9 i 10 cali(planuje bardzo delikatny naciąg, taki mini mini:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie mają 9,5 i 10,5 prędzej 9 i 10 by się znalazło chociaż mają na stanie z tego co mi się podoba 9,5 i 10 i o tym myślę)  i wtedy dać 245/40/18 i 265/40/18 i wychodzi wg kalkulatora -1% przód i -1,25% tył :P Ale dzięki 

 

A kto ma sprawdzony setup na 18stki :P? U siebie

Edytowane przez Asesino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jesli chodzi o semislicki to dochodze do wniosku ze najlepsze rozwiaznie to wszystkie cztery felgi 10'' a do tego opony 265/35/18. Inaczej jest w ch.j kombinowania. Mam 9,5 / 10,5 i jesli chce dobre semislicki jak fz-201, direzza 03g albo nawet te nowe AR-1 to nie ma rozmiarow i musialbym zalozyc na przod 265/35 a na tyl 295/30. 295 do NA i blisko seryjnej mocy to przesada.

Jest jeszcze opcja 255/265 ale wtedy z tylu naciag i opona duzo mniej progresywna co powoduje snap oversteer juz nie do skontrolowania! 245 na przod zeby tez naciag byl to bez sensu.

Wiec pozostaje r888r 255/275 bo rsr-rr duzo wolniejsze choc duzo tansze. 

 

Mowa oczywiscie o jezdzie na limicie i po torze. W codziennej jezdzie pewnie nic z tego nie ma znaczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 to niestety niemodny już rozmiar i większość opon z górnej półki jest na 19-20, w stanach jest nieco większy wybór do zetek, ale koszta sprowadzenia nie będą fajne. Mały naciąg pozytywnie wpływa na prowadzenie auta, bo opona nie pływa tak na feldze na boki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki to jest maly!? To jest moje 265/35 (271mm) na feldze 10,5" - nie wiem tego jeszcze na 100% ale podejrzewam ze to przyczynia sie do naglej utraty przyczepnosci bez ostrzezenia podczas gdy r888 - ktore sa juz i tak bardzo sterowne i nie musza byc sztywniejesze - maja wiecej elastycznosci i progresywnosci. Scianka dziala jak sprezyny a jesli jest pod katem to sie usztywnia - ja juz i tak mam twarde sprezyny, wiec podejrzewam ze to tylko pogarsza sprawe. Sciagam je i zostawiam na dryft! ;) Prawdopodobnie wleca r888r 255 i 275.

naciag_zpsaxjqv4c1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przymierzam się do kupna JR3, na razie bez obniżania auta. I tutaj kilka pytań:

 

- opony przód 245/40/18 i tył 265/40/18 będą pasowały na felgi 9,5 i 10,5? Zależy mi na tym żeby naciąg nie był zbyt duży.

- ktoś może wie, czy felgi wejdą na zaciski Brembo bez dystansów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebny bedzie na przodzie delikatny dystans 5mm, bo inaczej ramiona beda ocierały o zacisk, 

tak się składa,że mam takie dystansy razem z otworem centrującym pod JR3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jr3 przy et22 potrzeba 3mm dystansu z przodu (do brembo), 5mm to już z dłuższymi szpilkami wypada dać bo seryjne są krótkie, a na wąskootworowych nakrętkach (niezbędne do tych felg) zerwało mi 3 razy gwint więc 5mm to już nie jest bezpiecznie, po zmianie na 3mm problemu nie ma. Jak chcesz dawać 5mm to chociaż upewnij się że dajesz porządne nakrętki (ze stali o twardości 10,9 a nie nieokreślonej)

przy takich oponach naciąg będzie minimalny ale jak chcesz obniżać auto to wewnętrzne ranty nadkoli trzeba będzie wyciąć bo będzie haczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc! Auto będzie obniżane ale to pewnie za jakiś czas. Trzeba będzie wyciąć nadkola czy po prostu zrolować?

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj widziałem zetkę Damianaerox0219 która trafiła do Rzeszowa i tam miał 19 Opony 245 35 i 265/35 ET 22/20 Felgi Varrstoen ES2 9,5 10,5(wygląd coś jak JR3) ,  na gwińcie i obeszło się bez rolowania(ale chyba bez dystansów - a jak dasz dystanse to już wtedy może wadzić), a kolega jak się na forum zarejestruje to Ci może wysłać jak wygląda naciąg na takim czymś. 

Edytowane przez Asesino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki! :) Zdjęcia mile widziane, bo zastanawiam się jeszcze czy 18" nie będzie za mała.

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna prośba o pomoc w chorobie - zachorowałem na:-)

 

https://www.cosmis-wheels.com/en/blog/6_Brake-Clearance-fit-or-dont-fit-thats

 

czy można do nich dobrać jakąś oponę aby nie stracić na właściwościach auta (osiągi, komfort)?

 

czy to dobre rozwiązanie czy np pójść w kierunku 19"?

 

wielkie dzięki za rady wszelkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna prośba o pomoc w chorobie - zachorowałem na:-)

 

https://www.cosmis-wheels.com/en/blog/6_Brake-Clearance-fit-or-dont-fit-thats

 

czy można do nich dobrać jakąś oponę aby nie stracić na właściwościach auta (osiągi, komfort)?

 

czy to dobre rozwiązanie czy np pójść w kierunku 19"?

 

wielkie dzięki za rady wszelkie!

A to co za czort? Jakaś firma z Niemiec handlująca felgami a na zdjęciu zetka ze zlotu w Wawie pod Narodowym w dodatku na blachach z Coobcio Garage? hehe

A co do twojego pytania - felgi mają szerokość 9,5 na przód i 10,5 na tył więc będziesz musiał dać szersze lacze, a co za tym idzie spadek osiągów. Bez większego wpływu na komfort moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wycinać czy rolować rant tylnych nadkoli zależy od tego jak auto mocno będzie obniżone. Z doświadczenia jednak przy innym 10 letnim aucie podpowiem że rolowanie to kiepski pomysł (specjalną rolką do tego było robione nie hałupniczo), trzeba do tego użyć naprawdę dużo siły i lakier tego nie przetrzyma w całości co za chwilę skończy się korozją, więc zaraz po rolowaniu pojechałem wyciąć i zabezpieczyć. W 3 letnim aucie może by przeszło jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to co za czort? Jakaś firma z Niemiec handlująca felgami a na zdjęciu zetka ze zlotu w Wawie pod Narodowym w dodatku na blachach z Coobcio Garage? hehe

A co do twojego pytania - felgi mają szerokość 9,5 na przód i 10,5 na tył więc będziesz musiał dać szersze lacze, a co za tym idzie spadek osiągów. Bez większego wpływu na komfort moim zdaniem

dzięki! firma ze stanów, blachy od Coobcia - też się zastanawiałem;)

wracając do meritum - jak duży może to być spadek osiągów?

czy uważasz że w obrębie 19" można jakiś setup sprokurować aby nie bardzo rzutował na osiągi i komfort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki! firma ze stanów, blachy od Coobcia - też się zastanawiałem;)

wracając do meritum - jak duży może to być spadek osiągów?

czy uważasz że w obrębie 19" można jakiś setup sprokurować aby nie bardzo rzutował na osiągi i komfort?

adres firmy jest niemiecki , podobnie jak telefon.

Komfortem się nie przejmuj. Osiągi pogarszają się wraz z założeniem szerszej opony i cięższej (z reguły większej) felgi. Teoretycznie jak znajdziesz felgę 19 cali o wadze takiej jak 18 i na tyle wąską by założyć na nią seryjne opony to byłoby ok, ale w praktyce będzie ciężko o taką felgę. W codziennej jeździe po mieście aż tak bardzo tego nie odczujesz, ale na wyścigach zrobisz gorszy czas, a jak ustawisz się z seryją zetką na seryjnych oponach to dostaniesz baty (oczywiście nie biorę pod uwagę umiejętności kierowców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jak znajdziesz felgę 19 cali o wadze takiej jak 18

Oj, ale praktycznie takiej nie znajdzie, zwłaszcza jak mówimy o kutych Raysach 18" z Zetki. To mega lekka felga, nie ma co szukać  takich wag w 19. Chyba, że ktoś ma kody na kasę i może kupić felgi z kutego magnezu lub carbonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż większą felę daj szerszą oponę i dorzuć do pieca. Bedzie wygladac i jezdzic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...