Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

patrol y61 4.2 D uturbowienie :)


Gość witkacy53
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam GU4 z 2007 roku TD42 ... równocześnie miałem TD42Ti ... żadna moim zdaniem różnica po za spalaniem na poziomie 20 litrów i doładowaniem 1.2 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina robi różnicę i to dużą, obecnie mam 220 KM i 410 Nm. Turbina oczywiście tytanowa na łożyskach kulkowych. Następny etap to przerobienie pompy wtryskowej. Spalanie się nie zmieniło. Wydruk z hamowni mogę podesłać niedowiarkom.

Co do samego uturbiania to musisz wyrzeźbić nowy kolektor, inne turbiny niż w/w nie dają rady. Widziałem założoną od mesia atego, porażka.

Generalnie najlepiej kupić gotowy zestaw, jak chcesz to mogę podać namiary na szwagra, który uturbił już sporo 4,2 nie tylko w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na 33 calowych butach. Moc powinna wzrosnąć jeszcze jak przerobię pompę wtryskową na sterowanie ciśnieniowe. Wtedy spalanie wzrośnie, ale przy tego rodzaju hobby i przy tych autach rozmowa o spalaniu wydaje mi się bezsensowna, o spalaniu to mogą sobie pogadać kierowcy Clio czy Szmelcwagenów ;)

Poszperaj sobie w necie nad różnicą między turbinami na łożyskach ślizgowych a turbinami na łożyskach kulowych.

 

Moc ma znaczenie drugorzędne, w terenie liczy się moment obrotowy a i tutaj jest pięknie :icecream: . Chodź zdarzyło mi się ciągnąć na sznurku przez las traktor z przyczepą pełną drzewa :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.2 220 koni ...

 

Oj ... będzie spektakularne boom :punk:

Słyszałem już takie głosy... 2 lata temu, czekam, jeżdżę, trochę pokatuję, trochę przytopię i im dłużej czekam to tym bardziej jestem przekonany, że "fachowi wieszcze" z Patrolem 4,2 mieli do czynienia...na you tubie. Często jeden walnie hasło i potem cała reszta przez lata powtarza.

Tak samo było z Disco, wykręciliśmy z 300-tki prawie 170 KM i zaraz słyszałem, czapka się podniesie, półosie nie wytrzymają itd. Dyskoteką jeździłem 1,5 roku bez przygód, nowy właściciel jeździ pół roku bez przygód.

Poza tym z tego silnika można wydusić dużo więcej, 220 KM to skromne osiągi i według mnie bezpieczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe , ja mam td 4.2 ti z malą turbinką i tak kiedyś wpadłem na pomysł że może ona nic nie daje

zdjołem wąż z kolektora ssącego i wtedy dowiedziałem się że jednak wolnossącym bym niejeździł

obecnie moc w swoim 4.2 oscyluje na ok 150km a spalanie po mieście od 13 do 16 litrów

a tak zapytam Bartka : kręci ci się ładnie wpełnym zakresie obrotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe , ja mam td 4.2 ti z malą turbinką i tak kiedyś wpadłem na pomysł że może ona nic nie daje

zdjołem wąż z kolektora ssącego i wtedy dowiedziałem się że jednak wolnossącym bym niejeździł

obecnie moc w swoim 4.2 oscyluje na ok 150km a spalanie po mieście od 13 do 16 litrów

a tak zapytam Bartka : kręci ci się ładnie wpełnym zakresie obrotowym?

Wkręca się bez problemów i w pełnym zakresie, ciśnienie doładowania ustawione mam na 0,8 bara (moja turbina pracuje już od przekręcenia kluczyka). Jedyne co zauważyłem to jakby trochę brakowało mu mocy na 4 i 5 biegu, myślę, że problem rozwiąże się po przerobieniu pompy wtryskowej, choć przy testach na czarnym jechałem 160 co jak na Patrola ważącego ponad 2 tony i 33 calowe szerokie opony (305) wynik swietny (i ekstremalne przeżycie :devil: ). Dół ma za to potężny, na czarnym trzeba o tym pamiętać przy ruszaniu bo można gumę na asfalcie zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój chodzi super ok3.5 tyś , dalej idzie ale jest to bezsensu bo z dołu podniesie się tak samo a może ilepiej

na 5 biegu idzie również bardzo ładnie, no i da się jeździć na 35" (motorem 2.8 niekoniecznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój chodzi super ok3.5 tyś , dalej idzie ale jest to bezsensu bo z dołu podniesie się tak samo a może ilepiej

na 5 biegu idzie również bardzo ładnie, no i da się jeździć na 35" (motorem 2.8 niekoniecznie)

 

 

ok 3.5 tys? Benzyna?

 

PS. Z 2.8 na asfalcie też wyciągnąłem 160, z długiego fakt że na 32" nie było to dla niego wyczynem, ale fakt że silnik w idealnym stanie i tylko jeden taki mi sie taki trafił:(

Edytowane przez Smyku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ok 3.5 tys? Benzyna?

 

PS. Z 2.8 na asfalcie też wyciągnąłem 160, z długiego fakt że na 32" nie było to dla niego wyczynem, ale fakt że silnik w idealnym stanie i tylko jeden taki mi sie taki trafił :(

ne ne , benzyna to idzie do 6200, ja mówie o dieslu 4.2 z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja pompa wraca od pompiarza w połowie tygodnia, więc pod koniec tygodnia lub początkiem przyszłego pochwalę się wydrukiem z hamowni.

Myślę, że przy obecnych ustawieniach (dawki) będzie ok 250-270 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pompa wraca od pompiarza w połowie tygodnia, więc pod koniec tygodnia lub początkiem przyszłego pochwalę się wydrukiem z hamowni.

Myślę, że przy obecnych ustawieniach (dawki) będzie ok 250-270 KM.

pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem?

bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku

zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem?

bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku

zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba

Oczywiście, tylko sterownia ciśnieniowe, a nie uśmiechało mi się kupno oryginalnej z takim sterowaniem (tzn hause gestapo nie pozwoliłoby :) )

 

Oczywiście, tylko sterownia ciśnieniowe, a nie uśmiechało mi się kupno oryginalnej z takim sterowaniem (tzn hause gestapo nie pozwoliłoby :) )

pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem?

bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku

zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba

Przy Y61 może wystarczy tylko mapę zmienić na 170 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zdradzić jaki jest koszt przeróbki pompy? , może być pw

a jak mape zmienić w mechanicznej pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zdradzić jaki jest koszt przeróbki pompy? , może być pw

a jak mape zmienić w mechanicznej pompie?

Koszty mogę podać jak odbiorę pompę, co do mapy to myślałem, że masz oryginalny 4,2 w Y61 a tam już komp jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , myśle nad zastąpieniem cudownego 3.0

obecnie mam 2 króciaki i tak mnie naszło na zamiane jednej sztuki na longa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...