Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 nie , myśle nad zastąpieniem cudownego 3.0 obecnie mam 2 króciaki i tak mnie naszło na zamiane jednej sztuki na longa Long na wyprawy jest świetny, szczególnie z 4,2, nie słyszysz przynajmniej w CB postój, paliwo, paliwo... Szwagier uturbiał długiego na Tunezję w tym roku, ale facet uparł się żeby szybko jeszcze gaz dołożyć. Nie skończyło się dobrze, chociaż koncepcja 4,2 TD z gazem (dobrze ustawionym) jest atrakcyjna (patent australijski) a jedna z firm we Wrocławiu od przyszłego roku będzie zakładać gaz w dieslach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 ja z 4.2 turbo diesla w krótkim jestem zadowolony, jak go delikatnie traktuje to po mieście potrafi spalić 12.5 l on , 2.8 palił mi podobnie ,ale był znacznie słabszy no i na 35"to wogule niechciał się toczyć , a ten nawet jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 ja z 4.2 turbo diesla w krótkim jestem zadowolony, jak go delikatnie traktuje to po mieście potrafi spalić 12.5 l on , 2.8 palił mi podobnie ,ale był znacznie słabszy no i na 35"to wogule niechciał się toczyć , a ten nawet jedzie Turbo miałeś dokładane, jakie? Ja użytkuję teraz 2,8 Y61 ze względu na chwilową niemoc mojego i tam gdzie 4,2 toczyłem się w okolicach 1500 obr to 2,8 musi mieć 2000. Jak przy mojej jeździe 4,2 spalał mi średnio 14 to 2,8 pali mi 20. Podsumowując temat: Czy warto uturbiać 4,2: tak Czy warto zmienić 2,8 na 4,2 (mimo różnicy 350 kg): tak Czy warto montować V8 GM zamiast 2,8, 4,2: tak, ale pod warunkiem że masz sporo szelestów, jeżeli nie, a zależy Ci na mocy i zaczynasz jeździć w crosscountry to polecam V8 4,0 BMW W koło komina i nie tylko tylko 4,2 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 schacow (jakoś takie , niepotrafie obecnie napisać), ale turbinka mała, zestaw kit już był do zabawy to mam 4.2 benzyne w automacie ,narzie stoi bo ja mam czas na remonty w zimie a poprzedniej składałem td4.2tdi ,niedługo ruszam z benzyną v8 to diesel mi się niepodoba , benzynowe fajne i nawet chodził za mną projekt 4.0 z bmw , ale kasa niemała, potem eksplatacjia droga,i tak zostaje kupić 4.2 d i troszke pomodzić przynim i jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 schacow (jakoś takie , niepotrafie obecnie napisać), ale turbinka mała, zestaw kit już był do zabawy to mam 4.2 benzyne w automacie ,narzie stoi bo ja mam czas na remonty w zimie a poprzedniej składałem td4.2tdi ,niedługo ruszam z benzyną v8 to diesel mi się niepodoba , benzynowe fajne i nawet chodził za mną projekt 4.0 z bmw , ale kasa niemała, potem eksplatacjia droga,i tak zostaje kupić 4.2 d i troszke pomodzić przynim i jeździć Nie chodzi mi o rozmiar turbo tylko rodzaj, na łożyskach ślizgowych? Bena fajna tylko kosztuje, zmota na Patrolu już od paru lat chodzi mi po głowie, gdyby tylko nie żona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) tak na łożyskavch ślizgowych a propo baby to moja nawet nie wie o moich wszystkich wydumkach kiedyś miałem pogląd ,że long to be , a teraz chcę sprezedać 4.2 td , pomimo że auto jest już dopieszczone i zrobione dla siębie nie na sprzedaż i kupię longa , po zakupie znowu poszukiwania silnika zawieszenia kól i cała zabawa z przekładką a silnik z bmw jest porównywalny w kosztach montażu do 4.2 td , (znaczy silnik bmw tani ale montarz zaporowy , a w 4.2 znowu silnik silnie drogi) Edytowane 4 Grudnia 2011 przez scuaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) tak na łożyskavch ślizgowych a propo baby to moja nawet nie wie o moich wszystkich wydumkach kiedyś miałem pogląd ,że long to be , a teraz chcę sprezedać 4.2 td , pomimo że auto jest już dopieszczone i zrobione dla siębie nie na sprzedaż i kupię longa , po zakupie znowu poszukiwania silnika zawieszenia kól i cała zabawa z przekładką a silnik z bmw jest porównywalny w kosztach montażu do 4.2 td , (znaczy silnik bmw tani ale montarz zaporowy , a w 4.2 znowu silnik silnie drogi) 4,2 w longu są dosyć "powszechne" ja zrezygnowałem ponieważ jeździmy we dwójkę (syn woli komp i inne pierdoły). Long za to z pełnym szpejem wygląda lepiej niż Hummer Jak będziesz w pobliżu to pokażę ci empirycznie na czym polega różnica między turbo na łożyskach ślizgowych a kulowych Edytowane 4 Grudnia 2011 przez BartekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 troche km nas dzieli ale może kiedyś jak wkładałem swój 4.2 to straszyli mnie ,że na pompie rotacyjnej będzie palił zawsze 20l pali mało jedzie fajnie, aa jeszcze jak lawete zaczepiłem to dopiero frajda ,absolutnie nieczuć spadku mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 troche km nas dzieli ale może kiedyś jak wkładałem swój 4.2 to straszyli mnie ,że na pompie rotacyjnej będzie palił zawsze 20l pali mało jedzie fajnie, aa jeszcze jak lawete zaczepiłem to dopiero frajda ,absolutnie nieczuć spadku mocy Nie bój nic pompkę zawsze można zrobić (dam namiary jak wszystko będzie ok) "znafcuf" jest zawsze pełno, co teren widują przez okno jak śnieg popada Dokładnie takie same głosy słyszałem jak braliśmy się za turbo kulowe do Patrola A chciałbym się sprawdzić z NP z GM V8, czy to aż taka różnica w terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 na ao jak auto jedzie w terenie ma wpływ pare czyników , opisze ciekawostke kupiłem benzyniaka moc 170km, koła simex 35" lift +4" , no i pojechałem z chłopakami w teren , problem pojawił się na dojazdówkach po polnej drodze , oni lecieli 110-120 km/h a ja walczyłem co by z drogi nie wypaść ,jak wjechali w błotko to już mogłem ich podpychać i teraz w czym problem? a tu poprzedni właściociel w lift zainwestował (znaczy springi i amory)i nic więcej , a ja teraz jeczcze ustawiłem przedni most mimośrodami , podkładki pod skrzynie i zobaczymy ale po tamtej przygodzie myślałem że jednak oni musieli bardziej ryzykować (ale byłem w błędzie) do diesla założyłem +2 cale i wszystko jest zrobione jak należy to po takich drogach da się i 150 jechać i auto prowadzi się jak po szynach, znaczy wszystko jak się zrobi z głową to jechać się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 (edytowane) . Dół ma za to potężny, na czarnym trzeba o tym pamiętać przy ruszaniu bo można gumę na asfalcie zostawić. ... a świstak siedzi i zawija w te sreberka A chciałbym się sprawdzić z NP z GM V8, czy to aż taka różnica w terenie? W terenie robi moment Nm a nie konie ... V8 TD ma 580 Nm w V8-kach nie zapinasz w terenie reduktora Zapraszam do Wawy ... pokażę Ci jak LS jeździ w terenie na kołach 37/13.5/17 ... a tutaj masz Patrola z silnikiem TD V8 300 konny z ceramicznymi tłokami 710 Nm Na tym zdjęciu silnik GM 270 koni chodzi w GU4 z automatem 4l80E Edytowane 10 Grudnia 2011 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Igor twoje silnik są dobre, ale jednak cena niejest mała bo w sumie nowe ,ja ktoś ma fantazje i monete to tak ja fantazje mam ale z monetą nie wytrzymam i dlatego wywalam 3.0 i będe szukał starego 4.2 d do nowego nabytku a jeszcze na fotach czarny patrol jest na seri feldze i 35x12.5 bez dystansów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Igor twoje silnik są dobre, ale jednak cena niejest mała bo w sumie nowe ,ja ktoś ma fantazje i monete to tak ja fantazje mam ale z monetą nie wytrzymam i dlatego wywalam 3.0 i będe szukał starego 4.2 d do nowego nabytku a jeszcze na fotach czarny patrol jest na seri feldze i 35x12.5 bez dystansów? Bardzo dobry pomysł ... 4.2 to wieczny motorek ... jednak uturbianie nie ma najmniejszego sensu Trzeba nauczyć się z nim żyć ... muł straszny ale długowieczny Czarny Patrol ma 37/12.5/17 na standardowej feldze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Bardzo dobry pomysł ... 4.2 to wieczny motorek ... jednak uturbianie nie ma najmniejszego sensu Trzeba nauczyć się z nim żyć ... muł straszny ale długowieczny Czarny Patrol ma 37/12.5/17 na standardowej feldze eee 4.2 wolnossący to ja aż tak spokojny niejestem a już y61 krótkiego mam uturbionego i jestem zadowolony ,kiedyś z ciekawości zdjołem z kolektora rure i różnica mała ale jednak, zużycie on do przyjęcia teraz naszło mnie na longina i czeka na mody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ... a świstak siedzi i zawija w te sreberka W terenie robi moment Nm a nie konie ... V8 TD ma 580 Nm w V8-kach nie zapinasz w terenie reduktora Zapraszam do Wawy ... pokażę Ci jak LS jeździ w terenie na kołach 37/13.5/17 ... a tutaj masz Patrola z silnikiem TD V8 300 konny z ceramicznymi tłokami 710 Nm Na tym zdjęciu silnik GM 270 koni chodzi w GU4 z automatem 4l80E No nie mów że masz tak zmotane auto a akumulator trzyma się na ekspandorkach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 No nie mów że masz tak zmotane auto a akumulator trzyma się na ekspandorkach:) Dobrze że zauważyłeś ... to nowy trend mechaniczny ... nie znasz ? ten ostatni to akurat nie mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 tego akurat nie znałem:) to plastikowe opaski odeszły już do lamusa?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hexabranhus Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam Wszystkich Biorę pod uwagę zakup Y61 z 2007 roku z uszkodzonym silnikiem. Moim celem jest wolnossący 4.2, może z turbo. Możecie podpowiedzieć gdzie szukać takiego silnika ? Istnieje opcja zakupu nowego ? W innym wątku na Waszym forum czytałem, że kolega Igor kupił kiedyś 8 sztuk z Japonii. Może znajdzie się jeden na sprzedaż ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 W innym wątku na Waszym forum czytałem, że kolega Igor kupił kiedyś 8 sztuk z Japonii. Może znajdzie się jeden na sprzedaż ? Cześć Kupiłem ostatnią serię produkcyjną ... zakończono produkcję a taśmę kupiło Volvo dla wojska Silnik wieczny , bardzo trwały jednak bardzo ciężki .... i bardzo słaby Wyrzucałem go szybciej niż zamontowałem ... dla mnie porażka w porównaniu z 3.0 lub 2.8 Jak chcesz się przejechać to mam oryginał GU4 w TD42 2007 rok , nowego udało mi się jeszcze wyrwać z Dubaju Samochód dla emeryta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 (edytowane) ja zaczynałem od y61 z 2.8 i chodził ładnie bo licznikowe 170 łapał i jak oglądałem inne to mój zapirniczał dobrze następny tb 4.2 z automatem i ten już chodzi znacząco lepiej ,plaskaczem uciekałem 190 i brejdak partolem mnie nawet doganiał , ale znowu w terenie na 35" simexach trza się nauczyć jeździć z automatem dalej td4.2 manual z dołożonym turbem ,zaznacze o pompie bez sterowania z turbo , pali podobnie do 2.8 ,daje rade jechac na 35" i ciągnie z samego dołu teraz mam jeszcze 3.0di automat i zdaje mi się ,że chyba nie da rade z 4.2 dieslem (na dniach to sprawdze),przez chwile miałem pomysła co by automat zostawić z 4.2 ale troszke pojeździłem i jednak stwierdziłem ,że wyjdzie strasznie paliowżerny no to i tak wcale niejedzie w porównaniu do v8 ls i narazie czacha dymi (może v8 z bmw) Edytowane 14 Grudnia 2011 przez scuaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hexabranhus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 (edytowane) Emerytem nie jestem, ale chcę zamontować duże gumy, sporo stalowego szpeju i bagażu potrzebnego na wyprawach. Patrol lekki nie jest juz jako baza, a wiecie dobrze ile ważą wszystkie "zabawki". Pytanie czy nie zamęczę 3.0 na pierwszym wypadzie na Ukrainę, lub do Maroko. Sporo jeździlem HZJ 78 z wolnossącym 4.2 i jego braki mocy są dla mnie akceptowalne. W zamian dostaję power, już od wolnych obrotów, motor przepali prawie wszystko i jest prawie wieczny Podstawowe pytanie czy 4.2 do Patrola jest do zdobycia i jaki to koszt. Tym autem z Dubaju bardzo chętnie sie przejadę, napisz kiedy i już tam jestem Nikt nie odpowiada, wnioskuje zatem, że raczej mogę zapomnieć o nowym 4.2 do Patrola. Dubai ? Japonia ? Może HZ1 z Buschtaxi ? Czy jest jakaś sensowna alternatywa do wyprawowego Patrola ? (nowy silnik) Wszyscy wiedza jakie wady ma 3.0, a ja nie mam ochoty oglądać wybuchu pod maską 6000 km od domu z rodziną na pokladzie 6.5 turbo brzmi zajefajnie, ale złośliwi twierdzą, że potrafi spalić 30 l na 100 km. Może dlatego posiadacze tych aut montują 200 litrowe zbiorniki... Edytowane 17 Grudnia 2011 przez Hexabranhus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 słuchaj ,4.2 turbo raczej nie bo niema , ale kupując 4.2 wolnossący i jak przyzwyczajsz się do tego ,że to nie jest szatan pod maską ,to w zamian otrzymasz silnik ciągnący z samego dołu , palący podobne ilości paliwa do 2.8 td ja osobiście nie jeździęłm v8 dieslami ,ale z filmików ba you tubie to mnie się nie podobają , zakres obrotowy do 3.5tyś obr to mi się nioe widzi , to już lepiej toczyć się 4.2 benzynowe v8 to widzę że już całkiem co innego, aczkolwiek w 5s do 100km/h to zdaje mnie się lekka fantazja, ale pozatym szczegułem fajne silniki ls-y są do partoli z tego co ja robiłem rozpoznanie rynku to jesteś w stanie kupić z montarzem silnik od 14 do 17 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hexabranhus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dzięki za odpowiedź Nie ścigam sie... Jeździłem Buschtaxi w Maroko i w Egipcie, akceptuję fakt, że to muł. Bardziej od osiągów cenię niezawodność, brak elektroniki i fakt, że taki silnik przepali prawie każde paliwo, co jest istotne w "dzikich krajach". Liczyłem na to, że ktoś ma pomysł skąd wyrwać taki motor, dobrze bym zapłacił. 3.0 to lipa mówią to wszyscy, raczej odpuszczę Trola i dołożę do nowej Toyoty HZJ z Dubaju... Pozostaje jeszcze pomysł, wykorzystania Trola jako wygodnej bazy i wpakowanie do niego HZ1 od Toyoty. Wiem, ze to forum Nissana i może to pytanie nie na miejscu, ale może ktoś to już ćwiczył ? Nowy motor HZ1 można kupić bez trudu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 ja mam jednegego turbo i chcę srzedać ale niestety któtki teraz naszło mnie na long jak kupie silnik nawet bez turbo 4.2 to i tak sobie go uturbie, bo chodzi według mnie super, na 35x12.5 latał jak ta lala , no ale sprzedałem koła bo po 60deko wulkanizator nie chciał bić na każde koło myślałem jeszcze o innych silnikach , ale jednak ryzyko duże łączenia flanszą silnika ze skrzynią a co nie masz namiarów na silnik z montarzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 6.5 turbo brzmi zajefajnie, ale złośliwi twierdzą, że potrafi spalić 30 l na 100 km. Słuchaj dalej złośliwych ... na co dzień jeżdżę tymi silnikami i na 37-kach w mieście nie palą więcej niż 16-17 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.