Gość witkacy53 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 jak w temacie:) może już ktoś miał z tym do czynienia?? poprosze o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 no zakładasz turbo i w drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Po co ? Nie wyciągniesz nic więcej z tego silnika po za duuużo większy spalaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Po co ? Nie wyciągniesz nic więcej z tego silnika po za duuużo większy spalaniem Mam u siebie dwa 4,2. jeden uturbiony a drugi wolnossak. Rożnica jest duża i nie w spalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Mam GU4 z 2007 roku TD42 ... równocześnie miałem TD42Ti ... żadna moim zdaniem różnica po za spalaniem na poziomie 20 litrów i doładowaniem 1.2 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Turbina robi różnicę i to dużą, obecnie mam 220 KM i 410 Nm. Turbina oczywiście tytanowa na łożyskach kulkowych. Następny etap to przerobienie pompy wtryskowej. Spalanie się nie zmieniło. Wydruk z hamowni mogę podesłać niedowiarkom. Co do samego uturbiania to musisz wyrzeźbić nowy kolektor, inne turbiny niż w/w nie dają rady. Widziałem założoną od mesia atego, porażka. Generalnie najlepiej kupić gotowy zestaw, jak chcesz to mogę podać namiary na szwagra, który uturbił już sporo 4,2 nie tylko w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witkacy53 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Jaki jest koszt założenia turbiny o której piszesz??jak to sie odbiło na spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Spalanie się nie zmieniło, nawet odrobinę spadło. Resztę masz na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witkacy53 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 po założewniu turbiny tylko uzyskałeś taką moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Tak, na 33 calowych butach. Moc powinna wzrosnąć jeszcze jak przerobię pompę wtryskową na sterowanie ciśnieniowe. Wtedy spalanie wzrośnie, ale przy tego rodzaju hobby i przy tych autach rozmowa o spalaniu wydaje mi się bezsensowna, o spalaniu to mogą sobie pogadać kierowcy Clio czy Szmelcwagenów Poszperaj sobie w necie nad różnicą między turbinami na łożyskach ślizgowych a turbinami na łożyskach kulowych. Moc ma znaczenie drugorzędne, w terenie liczy się moment obrotowy a i tutaj jest pięknie . Chodź zdarzyło mi się ciągnąć na sznurku przez las traktor z przyczepą pełną drzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witkacy53 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 myślałeś nad dołożeniem intercoolera? Dzięki za podpowiedz! po zamontowaniu 4.2 odezwę się do twojego szwagra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Miałem taki pomysł, ale przy tych parametrach jest to zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 4.2 220 koni ... Oj ... będzie spektakularne boom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 4.2 220 koni ... Oj ... będzie spektakularne boom Słyszałem już takie głosy... 2 lata temu, czekam, jeżdżę, trochę pokatuję, trochę przytopię i im dłużej czekam to tym bardziej jestem przekonany, że "fachowi wieszcze" z Patrolem 4,2 mieli do czynienia...na you tubie. Często jeden walnie hasło i potem cała reszta przez lata powtarza. Tak samo było z Disco, wykręciliśmy z 300-tki prawie 170 KM i zaraz słyszałem, czapka się podniesie, półosie nie wytrzymają itd. Dyskoteką jeździłem 1,5 roku bez przygód, nowy właściciel jeździ pół roku bez przygód. Poza tym z tego silnika można wydusić dużo więcej, 220 KM to skromne osiągi i według mnie bezpieczne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 To ciekawe , ja mam td 4.2 ti z malą turbinką i tak kiedyś wpadłem na pomysł że może ona nic nie daje zdjołem wąż z kolektora ssącego i wtedy dowiedziałem się że jednak wolnossącym bym niejeździł obecnie moc w swoim 4.2 oscyluje na ok 150km a spalanie po mieście od 13 do 16 litrów a tak zapytam Bartka : kręci ci się ładnie wpełnym zakresie obrotowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 To ciekawe , ja mam td 4.2 ti z malą turbinką i tak kiedyś wpadłem na pomysł że może ona nic nie daje zdjołem wąż z kolektora ssącego i wtedy dowiedziałem się że jednak wolnossącym bym niejeździł obecnie moc w swoim 4.2 oscyluje na ok 150km a spalanie po mieście od 13 do 16 litrów a tak zapytam Bartka : kręci ci się ładnie wpełnym zakresie obrotowym? Wkręca się bez problemów i w pełnym zakresie, ciśnienie doładowania ustawione mam na 0,8 bara (moja turbina pracuje już od przekręcenia kluczyka). Jedyne co zauważyłem to jakby trochę brakowało mu mocy na 4 i 5 biegu, myślę, że problem rozwiąże się po przerobieniu pompy wtryskowej, choć przy testach na czarnym jechałem 160 co jak na Patrola ważącego ponad 2 tony i 33 calowe szerokie opony (305) wynik swietny (i ekstremalne przeżycie ). Dół ma za to potężny, na czarnym trzeba o tym pamiętać przy ruszaniu bo można gumę na asfalcie zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 mój chodzi super ok3.5 tyś , dalej idzie ale jest to bezsensu bo z dołu podniesie się tak samo a może ilepiej na 5 biegu idzie również bardzo ładnie, no i da się jeździć na 35" (motorem 2.8 niekoniecznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) mój chodzi super ok3.5 tyś , dalej idzie ale jest to bezsensu bo z dołu podniesie się tak samo a może ilepiej na 5 biegu idzie również bardzo ładnie, no i da się jeździć na 35" (motorem 2.8 niekoniecznie) ok 3.5 tys? Benzyna? PS. Z 2.8 na asfalcie też wyciągnąłem 160, z długiego fakt że na 32" nie było to dla niego wyczynem, ale fakt że silnik w idealnym stanie i tylko jeden taki mi sie taki trafił Edytowane 21 Listopada 2011 przez Smyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 ok 3.5 tys? Benzyna? PS. Z 2.8 na asfalcie też wyciągnąłem 160, z długiego fakt że na 32" nie było to dla niego wyczynem, ale fakt że silnik w idealnym stanie i tylko jeden taki mi sie taki trafił ne ne , benzyna to idzie do 6200, ja mówie o dieslu 4.2 z turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Moja pompa wraca od pompiarza w połowie tygodnia, więc pod koniec tygodnia lub początkiem przyszłego pochwalę się wydrukiem z hamowni. Myślę, że przy obecnych ustawieniach (dawki) będzie ok 250-270 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Moja pompa wraca od pompiarza w połowie tygodnia, więc pod koniec tygodnia lub początkiem przyszłego pochwalę się wydrukiem z hamowni. Myślę, że przy obecnych ustawieniach (dawki) będzie ok 250-270 KM. pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem? bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem? bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba Oczywiście, tylko sterownia ciśnieniowe, a nie uśmiechało mi się kupno oryginalnej z takim sterowaniem (tzn hause gestapo nie pozwoliłoby ) Oczywiście, tylko sterownia ciśnieniowe, a nie uśmiechało mi się kupno oryginalnej z takim sterowaniem (tzn hause gestapo nie pozwoliłoby ) pompa będzie przerobiona na sterowaną turbem? bez tego sterowania raczej nie widze takich mocy w tym silniku zastanawiam się nad budową jeszcze jednego y61 longa z 4.2 diesla i uturbieniem, łakomy niejestem to tak w granicach 170km by mi stykneło, ale pompe będe kołował z podciśnieniem do turba Przy Y61 może wystarczy tylko mapę zmienić na 170 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 możesz zdradzić jaki jest koszt przeróbki pompy? , może być pw a jak mape zmienić w mechanicznej pompie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekD Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 możesz zdradzić jaki jest koszt przeróbki pompy? , może być pw a jak mape zmienić w mechanicznej pompie? Koszty mogę podać jak odbiorę pompę, co do mapy to myślałem, że masz oryginalny 4,2 w Y61 a tam już komp jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 nie , myśle nad zastąpieniem cudownego 3.0 obecnie mam 2 króciaki i tak mnie naszło na zamiane jednej sztuki na longa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.