JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jeździłem Matizem na Mobilu cały czas 10W30 i też zaczął się pocić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Ranger a poci ci się silnik ?? No jeszcze nie. Może w jednym miejscu tak mini, mini.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 obserwuję od roku takie zjawisko u brata w jego 1,4. Pojedyncza plama (mocno przykurzona i dość słabo widoczna) ma wymiary ok 5x10 cm i biegnie wzdłuż uszczelnienia. Nie powiększa się, jej kształt się nie zmienia, oleju nie przybywa a pod bagnetem nie ubywa. Ot, po prostu sobie jest i tyle - zapewne niemal od nowości. Zwracałem mu na to uwagę sugerując możliwość reklamacji (notek do listopada br ma gwarancję) ale stwierdził, że mu to w niczym nie przeszkadza a rozkręcanie całej góry silnika może nie wyjść mu na zdrowie. Kto wie, czy nie ma racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Ja to widzę podobnie....dla mnie "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jeździłem Matizem na Mobilu cały czas 10W30 i też zaczął się pocić. 10W30 czy 10W40 jest rzadszym olejem jak 5W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Zauważyłem u siebie,jakiś miesiąc temu,taka jakby ciemna plama kurzu pod uszczelką na silniku.Dokładnie wyczyściłem,nawet wymyłem benzyną ekstrakc. Do dzisiaj spokój,więc może to faktycznie,jak ktoś wyżej pisał pozostałość smaru technologicznego. Auto drugi rok od nowości u mnie,ok 7 tys km,no fakt z racji wieku nie szarżuję,a całą zimę praktycznie stał w garażu. Stara Nexia na zimówkach jeszcze daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Witam, mam takie zapocenie, co to może być, łączenie skrzyni z silnikiem, pokrywa zaworów? Oleju na bagnecie raczej nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) To Ci cieknie, a nie poci się. Utrzymuje się to tylko na spodniej części silnika, czy z przodu silnika wycieka i spływa na dół? Najlepiej spryskaj silnik płynem do mycia silników, spłucz wodą, zakurz i obserwuj miejsc gdzie pojawia się wyciek. Jeśli tylko na dole, to najprawdopodobniej uszczelka wału korbowego od strony skrzyni wytarła się na wardze i puszcza. Edytowane 23 Maja 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Na spodzie najbardziej, od góry tylko trochę spod dekla zaworowego się sączy ale nie na tyle żeby tak ciekło. Umyłem rano karcherem a popoludniu po kilkudziesięciu kilometrach taki widok, chyba jednak z góry gdzieś cieknie, tylko od strony środka auta więc nic nie widać. Edytowane 23 Maja 2017 przez mike12345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Taki sam widok miałem oglądając kiedyś Note'a w komisie. Wyciek spod pokrywy na górze i ściekało po silniku na sam dół jak u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Dzieki, oby to bylo tylko to, narazie nie mam kiedy podjechac do mechaniora bo potrzebuje codziennie auta. A orientuje sie ktos czy duzo roboty jest z uszczelnienieniem tej pokrywy? W Pandzie sam wymienialem uszczelke pod blokiem, jak jest w Nocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 W Nocie nie ma uszczelki a masa uszczelniająca. Sporo roboty żeby zdjąć pokrywę i na koniec prawdopodobnie adaptacja przepustnicy. Dlatego że zdania były różne, ja się jeszcze nie podjąłem demontażu i uszczelniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Zdjąłem puszkę z filtrem powietrza, lepiej teraz widać, ewidentny wyciek z prawej strony spod pokrywy zaworowej, dociągnąłem o pól obrotu śruby, zobaczymy co się będzie działo dalej. Dziwne że oleju nie ubyło na bagnecie. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Zapytaj w ASO o koszty. Mają dużą wprawę w eliminacji przecieków z pod pokrywy zaworów, bo to przypadłość 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Na bagnecie nie widzisz bo ubytek nie jest aż tak duży. Puść kroplę oleju na rozgrzaną np blachę i zobacz jaka plama się zrobi z kropli a tu iles takich kropel już jest, do tego temperatura. Dociągnięcie śrub wątpię czy cokolwiek da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 o ile pamiętam śruby pokrywy są (śruba lekko się odkształca podczas pierwszego dokręcania, co ma zapobiegać powstawaniu luzów i samoistnemu odkręcaniu), praktycznie jednorazowe i dokręcone ze ściśle określonym momentem. Próby ręcznego poprawiania mogą wywołać czasem skutek odwrotny od zamierzonego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Ja to robiłem w ASO na trzecim przeglądzie gwarancyjnym. Zgłaszałem to z doskoku. Nie sądzę aby mieli nowe śruby - choć kto wie. Zrobili to wtedy i zamknęli temat do dzisiaj. Zero wycieków w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Niemały wpływ na kondycje uszczelek ma przegrzanie silnika, zwłaszcza gdy silnik pracuje,np.w korku,a z nieba żar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.