marcin_gru Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 http://allegro.pl/blaszka-zaslepka-egr-nissan-navara-frontiera-i2632737480.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 oki znalazlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Są też po 15 zł, ale 1,5 mm. Tamten producent wykazuje wyższość grubszej blachy. Różnica w cenie 6 zł, do ceny navary - chyba nie ma znaczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Drubość niema znaczenia zwłaszcza że rurka doprowadzająca spaliny jest z blaszki 0.4 lub jeszcze cieńszej na zaślepkę wystarczy 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Założyłem. Zrobiłem na razie kilkadziesiąt km po mieście. Auto zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że trochę ładniej brzmi silnik, ale może to tylko sugestia. Sprawdzę spalanie na trasie i zamelduję czy jest różnica. Mechanik, który montował zaślepkę stwierdził, że raczej różnic nie odczuję. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ja założyłem wczoraj, podobnie jak APZ zrobiłem kilkadziesiat kilometrów też po mieście. Nie odczuwam żadnej różnicy, jeżeli o spalanie chodzi to trudno ocenić w chwili obecnej. Zakładałem sam - czas operacji jakieś 5 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axel Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Witam wszystkich, Dołączając się do dyskusji pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami: Wczoraj zaślepiałem EGR w swojej Navce V6 ( zaślepka z kwasówki od D40 na Allegro) . To co zobaczyłem w kolektorze , rurze EGR przeszło moje wyobrażenia. Rura w 50 % zapchana sadzą - na zdjęciach widać dokładnie. W środku wszystko totalnie zasyfione , a musicie wiedzieć , że Navką jeżdżę od nowości tzn. od 2 lat i w tej chwili ma ok. 37500km i tankuję tylko Vervę na Orlenie. Muszę zgodzić się z przedmówcami , że jak na razie różnicy w jeździe nie widać , może tylko ciszej silnik pracuje ale samo to ,że silnik oddycha czystym powietrzem to już wystarczająca satysfakcja. Strach pomyśleć jak wygląda silnik po 100000km. Na razie ta ekologia mi zwisa. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Axel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 (edytowane) Moja navara ma ok. 130.000 km. NIe tankuję paliwa lepszej klasy, tylko zwykłe, przeważnie z Orlenu (Bliska i inne małe stacje, gdy wiem że dostawa z Orlenu). Faktycznie w mojej n. musi być nagaru sporo, ale nie zaglądałem dokładnie. Co do ekologii: zwykle kij ma dwa końce i trudno ocenić czy "usprawnienia" typu zawór EGR ostatecznie poprawiają ekologię globalnie. Bo przecież wyprodukowanie dodatkowych części (zawory, rury, itp.) też powoduje trucie środowiska (stal, węgiel, transport, itp.). Działania proekologiczne często tylko dlatego są, że jest kasa do wzięcia na dany projekt "proeko". Jeden z ekonomistów udowodnił, że np. system zbiórki makulatury bardziej niszczy środowisko, niż nie przetrwarzanie starego papieru na nowy papier. Pytanie do znawców: Czy zatkanie zaślepką EGR uniezależnia nas od awarii zaworu EGR ? Tzn. że teraz (po zaślepieniu) może się on zepsuć, ale to w niczym nie przeszkadza ? Czy jak rura jest zaślepiona, to ten zawór nie pracuje wcale ? Czy np. jak komuś padnie EGR, to może zamiast go kupować (3500 zł) - zaślepić rurę i jest ok. (15 zł) ? Edytowane 19 Października 2012 przez APZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Zawór działa, tylko nie przelatują przez niego spaliny (zawór na pustej rurce). Jak się EGR zepsuje to pewnie wyskoczy błąd silnika na kokpicie (będzie usterka EGR), zaślepienie usterki nie usunie. Myślę jednak, że praca silnika się nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axel Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam Oczywiście , że tak. Kolega APZ dba tak samo o ekologię jak ja z tym , że ja świadomie zaślepiłem zawór , a kolega ma prawdopodobnie zapchany i nawet o tym nie wie skoro przez 100000km nie zaglądał do niego. Co do zaworu to jak każde urządzenie może się zepsuć i bez różnicy czy pracował na sucho bez przepływu spalin czy normalnie regulując przepływ spalin do cylindrów. Moim zdaniem zawór EGR to nie jest głupie rozwiązanie ale musi funkcjonować w odpowiednich warunkach tzn. przy dobrym paliwie. EGR wymyślono wcześniej niż dodatki w wysokości 7% biokomponentów do paliw. Tu wydaje się znajdować przyczyna wszelkich nieszczęść. Na każdej stacji na żądanie wydadzą charakterystykę paliwa lecz nie mają pojęcia co wchodzi w skład tych biokomponentów jest tylko określone , że nie więcej jak 7%. Nikt nie potrafi odpowiedzieć w którym miejscu są dodawane czy w rafinerii czy w stacjach przeładunkowych i kto nad składem chemicznym tych dodatków ma kontrolę. Premier Pawlak kiedyś zapewniał nas , że te biokomponenty mają pochodzić od polskich rolników. Gospodarka niestety zweryfikowała plan Pawlaka i w rezultacie kupujemy je od Czechów i Niemców. Jak mi się zapali kontrolka awarii EGR to na pewno nie będę kupował nowego zaworu tylko przebuduję układ dolotowy tak aby całkowicie go wymontować z silnika. Koszty chyba będą mimo wszystko mniejsze niż zakup nowego zaworu. Pozdrawiam Axel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość das Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam, niestety mnie też padł EGR, byłem w zaprzyjaźnionym serwisie (ale nie w ASO) i sprawdzili co mu dolega. Okazało się, że padło elektroniczne sterowanie przepustnicą. Mechanicznie został wyczyszczony ale i tak nie działa. Na szczęście jest w pozycji zamkniętej. Czytam jak sobie z tym badziewiem poradziliście i nabieram ochoty na jego zaślepienie. Boję się ponieważ mam Filtr Cząstek stałych i usłyszałem, że mogę doprowadzić do jego uszkodzenia. Czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axel Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam, niestety mnie też padł EGR, byłem w zaprzyjaźnionym serwisie (ale nie w ASO) i sprawdzili co mu dolega. Okazało się, że padło elektroniczne sterowanie przepustnicą. Mechanicznie został wyczyszczony ale i tak nie działa. Na szczęście jest w pozycji zamkniętej. Czytam jak sobie z tym badziewiem poradziliście i nabieram ochoty na jego zaślepienie. Boję się ponieważ mam Filtr Cząstek stałych i usłyszałem, że mogę doprowadzić do jego uszkodzenia. Czy to prawda? Witaj Musisz sprawdzić czy masz DPF podłączony ciśnieniowo do silnika. Jeżeli nie tak jak to było u mnie ( pisałem już o tym wcześniej) to go wytnij i wstaw kawałek rury w to miejsce. A EGR em to się zbytnio nie przejmuj tylko usuwaj , a komp. można nieco oszukać tak aby nie widział EGR. Pozdrawiam Axel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Czy, jak pyta Kolega Das, zatkanie EGR może doprowadzić do uszkodzenia Filtru Cząstek Stałych ? Drugie pytanko, i przepraszam, ale jestem laik samochodowy, jak najprościej mam sprawdzić czy w nojej navarze jest taki filtr ? (2007 r., 2,5). Nie pamiętam przy zakupie, może po numerze VIN ? A co się stanie, praktycznie, jak taki filtr padnie ? Jakieś większe szkody ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość das Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 APZ, ja tez nie widziałem, że jestem szczęśliwym posiadaczem tego FILTRA, na desce rozdzielczej jest kontrolka (taki krzyżyk z rozdmuchanym bokiem). moja Navara też jest z 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ja też mam z 2007 i auto DPF nie posiada. Jak jest DPF to przy włączaniu stacyjki zaświeca się kontrolka na chwilę. tu mozna wiecej poczytać: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70153-navara-d40-czy-jest-dpf/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axel Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam Spaliny nie recylkulowane czyli nie przechodzące przez zawór EGR nie uszkodzą DPF wręcz przeciwnie spowodują wolniejsze zapychanie się filtra , a przy wybuchu , wypaleniu lepsze zniszczenie sadzy nagromadzonej we filtrze. Czy jest DPF czy go nie ma to najlepiej sprawdzić zaglądając pod samochód w miejsce pod pasażerem z przodu. Filtr DPF jest duży przypomina tłumik z tym że ma jeszcze przewody ciśnieniowe z rurek miedzianych fi 6 lub otwory zaślepione tak jak to było w mojej navce. Zdjęcia poniżej. Pozdrawiam Axel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość das Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 witam AXEL moja jest sprowadzona ze Szwajcarii i kontrolka jest, ale takiej puchy jak u Ciebie na zdjęciach nie zauważyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 W mojej nie ma tego filtra cząstek stałych. Ani kontrolki, ani urządzenia pod autem. Czego nie ma, to się nie psuje. Tyle dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 witam moja jest sprowadzona ze Szwajcarii i kontrolka jest, ale takiej puchy jak u Ciebie na zdjęciach nie zauważyłem... Czyli ktoś wcześniej musiał już usunąć ten filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axel Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie ma co się martwić i jakby jeszcze oprócz DPF brakował Ci EGR to byłoby wspaniale. Dwa problemy mniej. Pozdarwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Przetestowałem autko po zamontowaniu zaślepki zaworu. Aż trudno uwierzyć, ale na trasie, to samo paliwo, to samo obciążenie (jedna osoba, 100 kg na pace) - spalanie wyniosło wg komputera 7,9 l/100 km. Poprzednio miałem ok. 9 l/100. Spokojna jazda - jak zwykle, poza autostradami. Czyli faktycznie mniej pali. Dużo mniej. Zaślepka wraca się po 400 km przebiegu. Czy takie spalanie jest możliwe ? Może łindołs się zawiesił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Jest możliwe. Land Cruiser 120 na trasie przy spokojnej jeździe z silnikiem 3.0 można spalić ok 7,5 litra. Mi D22 w trasie palił równo 8 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaco929 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Tez wlasnie zalozylem, jak ze spalaniem jeszcze nie wiem ale turbina zalacza sie o jakies 200 obrotow szybciej, robilem testy przed i po zalozeniu i zdecydowanie jest roznica. Co do mocy - raczej ciezko powiedziec, moze troche zwawiej reaguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 No to po miesiącu walki ze śrubami dolotu EGR , traktowaniu ich różnymi preparatami ..... pomogła wreszcie zwykła ropa Potraktowałem nią śruby wieczorem dwa razy , raz rano ... i wykręciły się w całości . Rewelacja. Zaślepka czekała już gotowa od paru miesięcy. W Nowy Rok wchodzę ze skończoną zaplanowaną na 2012 rok. Wszystkiego Najlepszego dla Was wszystkich w 2013 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zaslepione, po 1000km nie stwierdzam znacznych roznic w mocy czy spalaniu,ale smigam na troche wyzszych i szerszych kolach byc moze dlatego roznice sa mniej zauwazalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.