Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Pływające obroty


generalkonkretny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z obrotami, parę dni temu zaczęło się dziać coś niepokojącego otóż na wolnych obroty spadały do 400,300 i wracały a na rozgrzanym mocno silniku nawet gasł ale to się działo tylko na benzynie, na lpg było ok. Po przejrzeniu różnych postów na forum postanowilem przeczyścić przepustnice i krokowego i zmierzyć napięcie na przepływce. Po tych zabiegach obroty już nie spadają do tych niskich poziomów ale podczas jazdy po naciśnięciu sprzęgła falują od 1200 do 2000 i na benzynie i na gazie. Na wolnych obrotach utrzymują się powyżej 1000 a nawet do 1200. Próbowałem przeprowadzić naukę wolnych obrotów wg instrukcji na forum i mimo kilkunastu prób nic to nie dało, chociaż kilka razy było tak, że po odpięciu i wpięciu TPS'a obroty spadały na 850 ale nie utrzymały się przez te 20s co jest w instrukcji i silnik gasł , po ponownym odpaleniu były juz na poziomie 1.2k . Spróbowałem jeszcze raz odpiąć krokowy i zobaczyć jak on reaguje, tzn zostawiłem go na wtyczce i włączałem/wyłączałem zapłon ale bez żadnej jego reakcji.. nie wiem czy może coś źle robiłem.. i następna sprawa na przepływce napięcie na wolnych jest 1.56V a przy 4k jakies 2.5V

 

Sprawdzałem jeszcze zworką jakie błędy są bo po chwili jazdy po nauce wolnych obrotów wyskoczył mi CHECK a kod błędu którego za cholerę nie mogę rozpracować to : 10długich przerwa 1długi przerwa 7krótkich , może ktoś miał coś podobnego?

 

autko to Nissan Primera p11.144 2.0 16V 140km + lpg, rocznik 00' sr20de

 

zle jednak odczytalem kod bledu , prawidlowy to 0171 czyli zbyt uboga mieszanka ale po wykasowaniu i dluzszej jezdzie check sie nie zapalil.

wracajac do obrotow , pojechalem na diagnostyke i co sie okazało ze przeplywka ok, sondy tak samo, nigdzie lewego powietrza nie lapie i cisnienia sa w porzadku, jedynie ze krokowy walniety i jak to pan diagnosta powiedzial 'nie mogl zaprogramowac wolnych obrotow bo go program wyrzucal co znaczy ze tu sie nie da' ...

postanowilem jeszcze raz samemu wyczyscic krokowca i sprawdzic jak reaguje i przy wlaczaniu zaplonu wysuwal sie i chowal do pozycji jakby 0 tej podstawowej , robil tylko jeden taki krok , nie wiem czy tak jest dobrze? czy moze nie wysuwa sie/nie chowa sie na tyle ile trzeba ? no ale , zmontowalem wszystko do kupy odpalilem i silnik pracuje na 1500 obrotach i do nagrzania tak jakby byl na ssaniu ciagle, nie wiem czy tak ma byc ale raczej nie a jak sie juz nagrzeje to spadalo na 1200 , wyregulowalem srubkami przy przepustnicy tak ze jest ok 1000 ale juz nizej nie bardzo bylo jak , plus jest taki ze trzyma te obroty i nie faluje ale podczas jazdy po wysprzegleniu obroty wzrastaja do 1500 i pomalu schodza na ten ok 1k .. Ma ktos jakas zlota rade? :) Z gory wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do tych obrotów na zimnym to jak najbardziej powinny być trochę wyższe niż po osiągnięciu temp. pracy czyli z tym jest dobrze. Natomiast jeśli są za wysokie i TPS-em nie można już wyregulować spróbuj lekko przesunąć dźwignię przy przepustnicy na którą jest założona linka w prawo (stojąc przodem do auta) i zobaczyć czy spadają. Jest tam coś w rodzaju tłumika amortyzującego tę dźwignię. U mnie jest to rozwiązane w ten sposób, że mam tam wkręconą śrubę, którą wkręcając bądź wykręcając mogę doregulować położenie przepustnicy na jałowym. Nie wiem jak to dokładnie wygląda w oryginale bo moja przeróbka była zrobiona prawdopodobnie przez osobę montującą LPG zanim jeszcze byłem właścicielem samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie za pomocą tych śrubek przy przepustnicy już więcej nie wyreguluje bo chyba przesadziłem i momentami pedał gazu jakby blokuje się przy górze, aczkolwiek nie wiem czy to jest 100% przyczyną ale nic więcej nie grzebałem . A obroty dalej na 1000 i nic nizej przy nagrzanym silniku na jałowym. Narazie jedyny pomysł jaki mi przychodzi to podjechać do drugiego elektromechanika, który może będzie miał inna lub potwierdzi opinie pierwszego a wtedy zakup krokowca a raczej przepustnicy z krokowcem bo osobno nie zauwazylem. Jeśli to rozwiąze problem to napisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...