Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Podniesienie zawieszenia X-trail


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mogę ;)

wcześniej było spore zainteresowanie tematem, teraz coś podupadło - nie chciałem pisać dla siebie samego bo i po co...

lecz jeśli pytasz to:

 

Do wykanania liftu potrzebne są: (ważna kolejność)

 

A - wykonanie dystansów

1) chęci

2) czas

3) trochę zdolności manualnych

4) rura grubościenna fi88 (wewnętrzna fi82 - wcześniej chyba źle zmierzyłem - grubość ścianki to 3mm) - 30cm

5) 8 szt kawałków blachy grubości 5mm o wymiarach około 160x160mm

6) szlifierka kątowa + tarcze do cięcia - mnie starczyły 2szt 125mm

7) tarcza do szlifowania (użyłem listkowej o gramaturze 80)

8) wiertarka z adaptrerm do koronek

9) koronka do blachy 83mm (+ ewentualnie koronka 43mm aby był dostęp do śruby amortyzatora)

10) wiertła - 3, 6, 10, (11,5)

11) olej lub jakieś inne chłodziwo

12) śruby M10/35 (lub 30) z gwintem drobnozwojnym minimum 8.8 + nakrętki samokontry po 12szt

13) M10/60 z pełnym gwintem zwykłe szt 12 + nakrętki szt 24

14) dwa klucze 17

15) spawarka z operatorem + kilka elektrod 3,2

16) wskazana tokarka do wyrównania pociętych kawałków rury

17) zasilanie AC 230V (ewentualnie do tokarki lub spawarki AC 400V)

18) pilniki do metalu - półokrągły + płaski + młotek

19) suwmiarka

20) farba + pędzelek

21) rozpuszczalnik

 

Rurę tniemy na 4 kawałki po około 42mm, wyrównujemy na tokarce do równo 40. W kawałkach blachy wycinamy otwory fi 83 - 4szt i fi 43 -4szt ( dokładnie na środku). Przykładamy szablon z otworami, odrysowujemy i wycinamy 8 blach. Otwory wiercimy wiertłem 10 (ważne) - muszą być idealnie spasowane bo później będą problemy. Wszystko skręcamy do kupy śrubami M10/60 (śrubę na sztywno mocujemy do dolnej blachy za pomocą pierwszej nakrętki, między blacy wkładamy pierścień + drugą nakrętką mocujemy blachę górną). Następnie spawanie, blach z pierścieniem, później wyciągamy śruby i do górnej blachy spawamy (łapiemy) śruby M10/35. Wszystko czyścimy, odtłuszczamy i malujemy antykorozyjną farbą - ja użyłem hammeraita. Czekamy nockę i gotowe.

Całość materiałów nie powinna przekroczyć 100zł (włącznie z dojazdami do sklepów)

całość wygląda tak po zrobieniu:

 

dystanse.jpg

 

B - montaż dystansów

 

NIewiele się różni od wymiany amortyzatorów... Polecam jednocześnie podnosić po dwa koła - nie pręży stabilizator (ja zacząłem od tyłu). Do odkręcenia:

1) koło - 5śrub klucz 19

2) odczepić wężyk hamulcowy - 1 zawleczka + kabel od abs

3) odkręcić dolne mocoawnie amortyzatora - 2 śruby - klucz 19 + 17

4) górne mocowanie kolumny - 3 śruby - klucz 14

5) wyciągamy kolumnę, ściągamy uszczelkę, czyścimy, zakładamy dystans (pasuje tylko w jedną stronę - o ile precyzynie się wykona, - przy spawaniu górna blacha lekko się potrafi odgiąć od temp - należy ją wcześniej wyprostować do odpowiednich wymiarów) dolne otwory można lekko powiększyć wiertłem 11 - (max 11,5 - takie są otwory w nadwoziu (11,2)). Ja smarowałem dodatkowo miejsce styku dystansu z kolumną smarem (syto) i skręcamy to samokątrami M10 ( oczywiście z gwintem drobnozwojnym), na wierzch uszczelka

6) wkładamy kolumnę i zakręcamy

tak to wygląda:

przod1d.jpg
 

ty1m.jpg

w 3 godzinki można się wyrobić...

 

PS

mam odrysowany szablon, mam też jedną powycinaną blachę z otworami jako szablon jeszcze kilka rzeczy... dla chętnego wyślę ;)

Narazie nie wrzucę szablonu zwymiarowanego w net bo nie mam na czym narysować... przy reinstalacji systemu zgubiłem instalkę autocada... jak znajdę i zainstaluję to wrzucę zwymiarowany rysunek dla potomnych - jeśli ktoś będzie zainteresowany ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazówki (zwykłe)

Na przód płaciłem coś ok 200zł/szt + odboje + osłony razem 460

 

mały progress...

dziś przygotowałem wszystko do spawania...

dystans1.jpg

 

 

edit: 13.04.2013

Fota dziś rano:

przed1.jpg

 

fota dziś wieczorem:

po1fb.jpg

 

jeśli jest ktoś zainteresowany tematem - podzielę się "niusami" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post kontrolny



No już wszystko OK,pisałem żebyś wszystko opisał ale byłeś szybszy bo miałem problemy z edycją postów.Gdyby dało radę to nadal jestem chętny na szabloniki,a jak prowadzenie auta,są jakieś zmiany?



Autko prezentuje się super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, że są zmiany ;) - lepiej widać dachy innych pojazdów :)

dziś kontrolnie zrobiłem pierwsze 80 km - wielkich różnic nie zauważyłem w prowadzeniu, jutro jadę sprawdzić geometrię

 

jest jeden duży pozytyw - w końcu mieszczę się pod klapą bagażnika bez obijania głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super że udało Ci sie to zrobić! Od razu inne auto. Co do geometrii to będziesz jeszcze potrzebował śruby mimośrodowe żeby wyregulować kąt pochylenia koła.

 

Nie chciałeś dać 5mm więcej na tył?

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika.

Geometria idealna (?!) - sam mechanik się dziwił bo mu mówiłem że podniosłem zawias. Przestawił jedynie drążki kierownicze o 0,5 stopnia aby był totalny ideał.

Jeszcze tylko rozpórka i i będzie cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyta wygląda jeszcze lepiej ;) a oponki to mam już ciut większe - 225/70/16

prześwit mierzyłem niezbyt dokładnie - coś około 28cm w najniższym miejscu ale nie jestem pewny co do równości podłoża.

w każdym razie spokojnie przejeżdżam nad stojącą butelką po piwie nie dotykając ;)

 

ps

za kilka dni wyjeżdzam z Polski - kto chętny na szablony? mogę jeszcze teraz wysłać pocztą ;)

Zeshky - będę w tym tygodniu przejeżdżał przez Piłę - mogę resztę gratów zabrać - dasz się odwiedzić? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie pytaj kto chętny bo czekam na nie z niecierpliwością.Dzisiaj już rozglądałem się za materiałami.Napisz co i jak z przesyłką bo bardzo mi na tym zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeshky - będę w tym tygodniu przejeżdżał przez Piłę - mogę resztę gratów zabrać - dasz się odwiedzić? ;)

Jasne, że tak! zapraszam. zaplanuj chociaż godzinkę czasu to skoczymy na poligon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radem - adresik na PW poproszę

 

hasky - poligon powiadasz ...  <sex:konik> :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też szablon poproszę :gun:

 

jak możesz to wrzuć skan to przerysuję do CADa i wrzucę.

 

 

update 19.04

Wczoraj odwiedził mnie Bartezm i zostawił odręczny rysunek z rozstawem śrub do podkładek. Mam już to w CAD i może dziś jeszcze uda się wyciąć próbny wzór na laserze. Jak wszystko przypasi to za zagodą Bartezm zamieszcze tu rysunek.

 

 

Ważne:

W zależności od zużycia zawieszenia po takim lifcie 2" może być konieczna korekcja kąta pochylenia kół. Fabrycznie w T30 nie ma takiej możliwości więc trzeba będzie się zaopatrzyć w zestaw śrób mimośrodowych.

Symbol śruby:

5.81250K Eibach

 

Montaz śrub:

81250ill.jpg

Edytowane przez zeshky
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak tam postępy prac? ;)

Rademenez - doszedł złom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam postępy prac? ;)

Rademenez - doszedł złom?

 

Mam już wyciętą próbkę, pasuje idealnie. W poniedziałek zrobię kilka poprawek i umieszczę rysunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartezm  żelaztwo przyszło,materiały mam już przygotowane tylko chwilowo brak czasu żeby to zrobić. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wrzucam obiecany rysunek. Jak ktoś będzie wycinał to potrzeba wyciąć 8 sztuk. Wszystko powinno pasować ale jakby komuś otwory lekko nie pasowały to sorki ale zdejmowałem wymiary z kartki papieru, gdzie był odrysowany wzór - zawsze można rozwiercić.

 

Powodzenia w motaniu.

 

 

http://speedy.sh/VEP4w/x-trail-lift-wzor.dxf

 

 

Added 17.03.2014

Bartez nie miałeś za krótkich przedowów hamulcowych po lifcie? Oglądałem wczoraj zawias i mało tego przewodu... w tygodniu zweryfikuję, ale wole się przygotować żeby nie rozbierać auta dwa razy.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy - do tej pory jeździ bez zarzutu. 

Będziesz podnosił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy - do tej pory jeździ bez zarzutu. 

Będziesz podnosił? 

 

No w końcu mam trochę czasu i będę podnosił. Wycięte elementy miałem już dawno, ostatnio kupiłem rurę i w tym tyg. pospawam no i założę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpiesz się ;) Będziesz drugi - jak Adamek  :P

 

Rozpórkę też zakładasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi? ja myślałem że już jest co najmniej kilku użytkowniów zliftowanego T30...

 

Rozpórka na razie nie - choć do niej też mam wycięte już elementy żeby samemu zrobić. Ta sklepowa do mnie nie przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja, mój brat, ojciec... nie wiem kto jeszcze jeździł moim Xem :whistle: wiesz jak to jest z zapałem na forum... sam przymierzam się już 3 miesiąc do zrobienia osłony pod silnikiem... w zeszłym tygodniu ponownie uszczelniałem vacum... jak przestanie kapać to zabieram się za robote...

 

co do rozpórki to samoróbka jest zdecydowanie dobrym pomysłem...o ile śruba jest OK to samo mocowanie nie sprawia dobrego wrażenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam pozwolę sobie odświeżyć temat z prośbą o wrzucenie gdzieś, lub podesłanie mi na maila, jeszcze raz tego szablonu do lifta, przesiadłem żonę z sorento i jej za nisko ;), sam jeżdżę mocno wyliftowaną fronterą więc rozumiem jej smutek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

baxx... nie mam szablonu bo mam dysk po formacie... najlepiej kupić uszczelkę na kolumnę jako szablon i według niego dorobić dystanse

 

krisddz - jak wyżej... przyglądałem się kiedyś t31... zawias jest bardzo podobny więc wydaje mi się że można skorzystać z tego samego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...