Bartezm Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 mogę wcześniej było spore zainteresowanie tematem, teraz coś podupadło - nie chciałem pisać dla siebie samego bo i po co... lecz jeśli pytasz to: Do wykanania liftu potrzebne są: (ważna kolejność) A - wykonanie dystansów 1) chęci 2) czas 3) trochę zdolności manualnych 4) rura grubościenna fi88 (wewnętrzna fi82 - wcześniej chyba źle zmierzyłem - grubość ścianki to 3mm) - 30cm 5) 8 szt kawałków blachy grubości 5mm o wymiarach około 160x160mm 6) szlifierka kątowa + tarcze do cięcia - mnie starczyły 2szt 125mm 7) tarcza do szlifowania (użyłem listkowej o gramaturze 80) 8) wiertarka z adaptrerm do koronek 9) koronka do blachy 83mm (+ ewentualnie koronka 43mm aby był dostęp do śruby amortyzatora) 10) wiertła - 3, 6, 10, (11,5) 11) olej lub jakieś inne chłodziwo 12) śruby M10/35 (lub 30) z gwintem drobnozwojnym minimum 8.8 + nakrętki samokontry po 12szt 13) M10/60 z pełnym gwintem zwykłe szt 12 + nakrętki szt 24 14) dwa klucze 17 15) spawarka z operatorem + kilka elektrod 3,2 16) wskazana tokarka do wyrównania pociętych kawałków rury 17) zasilanie AC 230V (ewentualnie do tokarki lub spawarki AC 400V) 18) pilniki do metalu - półokrągły + płaski + młotek 19) suwmiarka 20) farba + pędzelek 21) rozpuszczalnik Rurę tniemy na 4 kawałki po około 42mm, wyrównujemy na tokarce do równo 40. W kawałkach blachy wycinamy otwory fi 83 - 4szt i fi 43 -4szt ( dokładnie na środku). Przykładamy szablon z otworami, odrysowujemy i wycinamy 8 blach. Otwory wiercimy wiertłem 10 (ważne) - muszą być idealnie spasowane bo później będą problemy. Wszystko skręcamy do kupy śrubami M10/60 (śrubę na sztywno mocujemy do dolnej blachy za pomocą pierwszej nakrętki, między blacy wkładamy pierścień + drugą nakrętką mocujemy blachę górną). Następnie spawanie, blach z pierścieniem, później wyciągamy śruby i do górnej blachy spawamy (łapiemy) śruby M10/35. Wszystko czyścimy, odtłuszczamy i malujemy antykorozyjną farbą - ja użyłem hammeraita. Czekamy nockę i gotowe. Całość materiałów nie powinna przekroczyć 100zł (włącznie z dojazdami do sklepów) całość wygląda tak po zrobieniu: B - montaż dystansów NIewiele się różni od wymiany amortyzatorów... Polecam jednocześnie podnosić po dwa koła - nie pręży stabilizator (ja zacząłem od tyłu). Do odkręcenia: 1) koło - 5śrub klucz 19 2) odczepić wężyk hamulcowy - 1 zawleczka + kabel od abs 3) odkręcić dolne mocoawnie amortyzatora - 2 śruby - klucz 19 + 17 4) górne mocowanie kolumny - 3 śruby - klucz 14 5) wyciągamy kolumnę, ściągamy uszczelkę, czyścimy, zakładamy dystans (pasuje tylko w jedną stronę - o ile precyzynie się wykona, - przy spawaniu górna blacha lekko się potrafi odgiąć od temp - należy ją wcześniej wyprostować do odpowiednich wymiarów) dolne otwory można lekko powiększyć wiertłem 11 - (max 11,5 - takie są otwory w nadwoziu (11,2)). Ja smarowałem dodatkowo miejsce styku dystansu z kolumną smarem (syto) i skręcamy to samokątrami M10 ( oczywiście z gwintem drobnozwojnym), na wierzch uszczelka 6) wkładamy kolumnę i zakręcamy tak to wygląda: w 3 godzinki można się wyrobić... PS mam odrysowany szablon, mam też jedną powycinaną blachę z otworami jako szablon jeszcze kilka rzeczy... dla chętnego wyślę Narazie nie wrzucę szablonu zwymiarowanego w net bo nie mam na czym narysować... przy reinstalacji systemu zgubiłem instalkę autocada... jak znajdę i zainstaluję to wrzucę zwymiarowany rysunek dla potomnych - jeśli ktoś będzie zainteresowany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 gazówki (zwykłe) Na przód płaciłem coś ok 200zł/szt + odboje + osłony razem 460 mały progress... dziś przygotowałem wszystko do spawania... edit: 13.04.2013 Fota dziś rano: fota dziś wieczorem: jeśli jest ktoś zainteresowany tematem - podzielę się "niusami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 rademenez -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88884-nie-mo%C5%BCna-doda%C4%87-posta/page-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 post kontrolny No już wszystko OK,pisałem żebyś wszystko opisał ale byłeś szybszy bo miałem problemy z edycją postów.Gdyby dało radę to nadal jestem chętny na szabloniki,a jak prowadzenie auta,są jakieś zmiany? Autko prezentuje się super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 pewnie, że są zmiany - lepiej widać dachy innych pojazdów dziś kontrolnie zrobiłem pierwsze 80 km - wielkich różnic nie zauważyłem w prowadzeniu, jutro jadę sprawdzić geometrię jest jeden duży pozytyw - w końcu mieszczę się pod klapą bagażnika bez obijania głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) Super że udało Ci sie to zrobić! Od razu inne auto. Co do geometrii to będziesz jeszcze potrzebował śruby mimośrodowe żeby wyregulować kąt pochylenia koła. Nie chciałeś dać 5mm więcej na tył? Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Właśnie wróciłem od mechanika. Geometria idealna (?!) - sam mechanik się dziwił bo mu mówiłem że podniosłem zawias. Przestawił jedynie drążki kierownicze o 0,5 stopnia aby był totalny ideał. Jeszcze tylko rozpórka i i będzie cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Nie no nyska pierwsza klasa do tego jeszcze ciut większe oponki i prześwit jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 umyta wygląda jeszcze lepiej a oponki to mam już ciut większe - 225/70/16 prześwit mierzyłem niezbyt dokładnie - coś około 28cm w najniższym miejscu ale nie jestem pewny co do równości podłoża. w każdym razie spokojnie przejeżdżam nad stojącą butelką po piwie nie dotykając ps za kilka dni wyjeżdzam z Polski - kto chętny na szablony? mogę jeszcze teraz wysłać pocztą Zeshky - będę w tym tygodniu przejeżdżał przez Piłę - mogę resztę gratów zabrać - dasz się odwiedzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Nawet nie pytaj kto chętny bo czekam na nie z niecierpliwością.Dzisiaj już rozglądałem się za materiałami.Napisz co i jak z przesyłką bo bardzo mi na tym zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Zeshky - będę w tym tygodniu przejeżdżał przez Piłę - mogę resztę gratów zabrać - dasz się odwiedzić? Jasne, że tak! zapraszam. zaplanuj chociaż godzinkę czasu to skoczymy na poligon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 radem - adresik na PW poproszę hasky - poligon powiadasz ... <sex:konik> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) no ja też szablon poproszę jak możesz to wrzuć skan to przerysuję do CADa i wrzucę. update 19.04 Wczoraj odwiedził mnie Bartezm i zostawił odręczny rysunek z rozstawem śrub do podkładek. Mam już to w CAD i może dziś jeszcze uda się wyciąć próbny wzór na laserze. Jak wszystko przypasi to za zagodą Bartezm zamieszcze tu rysunek. Ważne: W zależności od zużycia zawieszenia po takim lifcie 2" może być konieczna korekcja kąta pochylenia kół. Fabrycznie w T30 nie ma takiej możliwości więc trzeba będzie się zaopatrzyć w zestaw śrób mimośrodowych. Symbol śruby: 5.81250K Eibach Montaz śrub: Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez zeshky 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jak tam postępy prac? Rademenez - doszedł złom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Jak tam postępy prac? Rademenez - doszedł złom? Mam już wyciętą próbkę, pasuje idealnie. W poniedziałek zrobię kilka poprawek i umieszczę rysunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Dzięki Bartezm żelaztwo przyszło,materiały mam już przygotowane tylko chwilowo brak czasu żeby to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) Wrzucam obiecany rysunek. Jak ktoś będzie wycinał to potrzeba wyciąć 8 sztuk. Wszystko powinno pasować ale jakby komuś otwory lekko nie pasowały to sorki ale zdejmowałem wymiary z kartki papieru, gdzie był odrysowany wzór - zawsze można rozwiercić. Powodzenia w motaniu. http://speedy.sh/VEP4w/x-trail-lift-wzor.dxf Added 17.03.2014 Bartez nie miałeś za krótkich przedowów hamulcowych po lifcie? Oglądałem wczoraj zawias i mało tego przewodu... w tygodniu zweryfikuję, ale wole się przygotować żeby nie rozbierać auta dwa razy. Edytowane 17 Marca 2014 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wszystko cacy - do tej pory jeździ bez zarzutu. Będziesz podnosił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wszystko cacy - do tej pory jeździ bez zarzutu. Będziesz podnosił? No w końcu mam trochę czasu i będę podnosił. Wycięte elementy miałem już dawno, ostatnio kupiłem rurę i w tym tyg. pospawam no i założę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Śpiesz się Będziesz drugi - jak Adamek Rozpórkę też zakładasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 drugi? ja myślałem że już jest co najmniej kilku użytkowniów zliftowanego T30... Rozpórka na razie nie - choć do niej też mam wycięte już elementy żeby samemu zrobić. Ta sklepowa do mnie nie przemawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 ja, mój brat, ojciec... nie wiem kto jeszcze jeździł moim Xem wiesz jak to jest z zapałem na forum... sam przymierzam się już 3 miesiąc do zrobienia osłony pod silnikiem... w zeszłym tygodniu ponownie uszczelniałem vacum... jak przestanie kapać to zabieram się za robote... co do rozpórki to samoróbka jest zdecydowanie dobrym pomysłem...o ile śruba jest OK to samo mocowanie nie sprawia dobrego wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxxx Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 witam pozwolę sobie odświeżyć temat z prośbą o wrzucenie gdzieś, lub podesłanie mi na maila, jeszcze raz tego szablonu do lifta, przesiadłem żonę z sorento i jej za nisko , sam jeżdżę mocno wyliftowaną fronterą więc rozumiem jej smutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisddz Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 witam Czy kotoś prubował podnieść T31?? potrzebuje podniesc 5-6 cm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 baxx... nie mam szablonu bo mam dysk po formacie... najlepiej kupić uszczelkę na kolumnę jako szablon i według niego dorobić dystanse krisddz - jak wyżej... przyglądałem się kiedyś t31... zawias jest bardzo podobny więc wydaje mi się że można skorzystać z tego samego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.