KamilPieniny Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Witam wszystkich!!! Jutro odbieram swoje (mam nadzieje)- cacko Ale w związku z przeznaczeniem do czego będę potrzebował auta mam prośbę o pomoc. Samochód będzie mi służył do jazdy po miejscu oraz dojazd do chatki w "górach"(droga utwardzona ale z licznymi koleinami po traktorach itp.. Dlatego chcę zrobić lift oraz dodać jakieś opony- coby było praktycznie i ładnie noo. Co polecacie? Czy te dystanse mozna gdzieś kupic? Jakie Opony? Chcę również dodać troche bajeru.. :-) mianowicie- Jakiś szperacz ledowy na dach oraz ew na rury przez grilem, być może jakiś bagażnik dachowy.. co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Szperacz ledowy aby świecił porządnie musiał by być drogi. Jak wiadomo tanie diody = słabe światło bądź mała trwałość. Ja bym dodał dwa okrągłe dalekosiężne reflektory na grilu przednim. Podnoszenie x-traila tylko po to by jeździć drogą z koleinami ? ( swoją drogą moim zdaniem to osobówki robią więcej kolein niż traktory przez resorowane zawieszenia - zwłaszcza tak zwana tarka robiąca się na drogach gruntowych ) Tak podnosicie x-traile i zakładacie większe (cięższe) opony zwiększając między innymi masę nieresorowaną a nikt nie wspomni o szybciej zużywających się ( a i tak nieżywotnych ) wahaczach przednich- wypadało by coś tutaj zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Szperacz ledowy aby świecił porządnie musiał by być drogi. Jak wiadomo tanie diody = słabe światło bądź mała trwałość. Ja bym dodał dwa okrągłe dalekosiężne reflektory na grilu przednim. Podnoszenie x-traila tylko po to by jeździć drogą z koleinami ? ( swoją drogą moim zdaniem to osobówki robią więcej kolein niż traktory przez resorowane zawieszenia - zwłaszcza tak zwana tarka robiąca się na drogach gruntowych ) Tak podnosicie x-traile i zakładacie większe (cięższe) opony zwiększając między innymi masę nieresorowaną a nikt nie wspomni o szybciej zużywających się ( a i tak nieżywotnych ) wahaczach przednich- wypadało by coś tutaj zadziałać. I tu sie rodzi pytanie czy jest sens podnosić skoro coś innego zużywa sie bardziej... a zużywa? ma ktoś takie doświadczenia? Czy wobec tego większe, opony np 225/70/16 nie wystarcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 I tu sie rodzi pytanie czy jest sens podnosić skoro coś innego zużywa sie bardziej... a zużywa? Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć. Czy wahacze się szybciej zużywają??? - nie wiem - trzeba by testy zrobić. Ja swoje wymieniłem, zresztą półosie też, większość gum w zawiasie jak i łożyska w piastach... teraz trzeba by porównywać z serią aby wychwycić różnice w trwałości. Czy wobec tego większe, opony np 225/70/16 nie wystarcza? wystarczą do czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Czy wystarcza aby go trochu no dzwignać przeciez I oczywiscie wizualnie "poprawić" Jakie opony polecacie? Nie znam tematu- ale zasłyszałem o oponach całorocznych ze jesli cos jest do wszystiego to jest do niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 zasłyszałem o oponach całorocznych ze jesli cos jest do wszystiego to jest do niczego To nie wymagaj również aby x-trail był autem do wszystkiego i odpuść sobie podwyższanie Patrząc na to jakie mamy zimy w Polsce to powątpiewam w sens zimówek. Całoroczne opony dobrze się sprawdzają w średnim zakresie temperatur podczas gdy zimówki w dolnym a letnie w górnym. Jak dla mnie radzą sobie fajnie a i dużo oszczędzam nie zmieniając gum dwa razy w roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 W naszym klimacie i jeszcze kiedy ma sie 4x4 opony całoroczne jak najbardziej maja sens . Ja np.mieszkam w zachodniej polsce i i w praktyce od ładnych kilku lat stosowanie opon typowo zimowych przydaje sie raptem kilka dni w roku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 27 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 W Bieszczadach zimówki mi się często przydawały a w Szczecinie to raczej przeszkadzały. W zeszłym roku śnieg leżał przez około 10 dni, z czego na drogach przez 2... Całoroczne na mokrym asfalcie są duuużo sprawniejsze niż zimówki. Skoro nie lubisz kompromisów to proponuje zmianę Xa na patrola, lift zawiasu minimum ze 3 cale + porządne opony MT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 i to jest droga, którą będę podążał w nowym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 taka wyboista? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) Hah Dzięki ale dopiero od 12 godzin mam X I nie zamienie na patrola Bracia maja terenówki przystosowane do jazdy terenowej i ostro śmigają. Problem w tym że ja mieszkam jednak w górach, tutaj śnieg na drogach jest i to jeszcze na lokalnych przez większość zimy + dojazd do chatki gdzie jest nawet lód i wyjazd ostro pod górkę Ale w sumie skłaniam się do kupna opon całorocznych- jednak te 9 miesięcy jest bez sniegu i lodu. A zimowe zostaną na te pare miesięcy... Co proponujecie? Jaki rozmiar? Firmę? Czy do opon które były w poprzednich postach wejdą jeszcze łańcuchy 225/70/16? Edytowane 28 Grudnia 2016 przez KamilPieniny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 przy 225/70/16 łańcuchy odradzam - możesz coś uszkodzić przy skręcie. Jeśli chcesz zimówki to dunlop sj6 - na lepszych nie jeździłem w warunkach zimowych. W terenie też nieźle się sprawują. Trwałość - ok 60-70tys Jak całoroczne to weź agresywne AT. Moje goodyeary nie wiem jak się sprawują zimą bo jeszcze śniegu nie widziałem... na mokrym rewelacja (w porównaniu z zimówką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 ... ja mieszkam jednak w górach, tutaj śnieg na drogach jest i to jeszcze na lokalnych przez większość zimy + dojazd do chatki gdzie jest nawet lód i wyjazd ostro pod górkę ... ... 225/70/16? 225 zabije ci sprzęgło w krótkim czasie przy Twoich warunkach. ja mam 215/70 r16 i czuć spadek dynamiki. T30 na serii potrafi przypalić sprzęgło jak ruszasz pod górkę z lekką przyczepką. Wg mnie powinieneś zostać przy serii + łańcuchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Aktualnie mam 215/65/16 zimowki i do nich w takim układzie dokupię łańcuchy.-Dzieki ale co proponujecie na resztę roku? AT ale który rozmiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Aktualnie mam 215/65/16 zimowki i do nich w takim układzie dokupię łańcuchy.-Dzieki ale co proponujecie na resztę roku? AT ale który rozmiar? Jak masz 4x4 to aby byc spokojnym o napęd łańcuchy powinny byc załozone na obie osie.Troche to kłopotliwe i zarazem moze byc dośc kosztowne ,bo jeśli masz alufelgi i nie chcesz ich uszkodzic to łańcuchy musza byc z wyzszej półki ,ktore nie zniszcza alufelgi oraz uwzgledniajace wage X-traila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 No toś mnie zabił.... zamówiłem łańcuchy na swoje zimówki ale tylko komplet.. aby felgi nie uszkodzić dokupię podkładki. Tylko o co chodzi z napędem? Aż takie znaczenie ma aby ŁANCUCHY były na 2 osiach? (wyjazd pod domek ok 2km tylko...) Koledzy czekam na info odnośnie opon na reszte roku bez zimy? co polecacie? Czy faktycznie rozmiar 225/70/16 zajedzie mi sprzęgło? Wyjazd do chatki pod góre jest ok 2km- fakt często będę tam jeździł... Chcę trochę samochód podnieść chociaż oponami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Nie widzę zakładania zimą i zdejmowania łańcuchów z czterech kół. Jedyne co to te plastikowe markowe spidery. Inaczej klapa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 No toś mnie zabił.... zamówiłem łańcuchy na swoje zimówki ale tylko komplet.. aby felgi nie uszkodzić dokupię podkładki. Tylko o co chodzi z napędem? Aż takie znaczenie ma aby ŁANCUCHY były na 2 osiach? (wyjazd pod domek ok 2km tylko...) Poczytaj trochę nt napedu 4x4 . W aucie ,ktore ma naped na 4 koła nie tylko wszystkie opony powinny byc takie same ale również i zblizona wysokość bieznika. Inaczej mozna uszkodzić skrzynke rozdzielcza napędu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Doszedłem do wniosku, że nie będę podnosił nissana...ma zbyt delikatne podzespoły i elementy zawiechy...szkoda mi coś modzić przy tym, jednak podążam w innym kierunku...zmiana wozidła na Pajero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 ... jednak podążam w innym kierunku...zmiana wozidła na Pajero obawiam się, że to jest niestety słuszny kierunek modyfikacji... rzuć okiem jeszcze na Toytoye LC Prado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Masz na myśli 3.0 diesel?Może coś więcej poradzisz? Mitsubishi i Toyota również japończyki, tylko takie auta biorę pod uwagę, Pajero myślałem 3.0V6 lpg 177km, albo 2.5 diesel 100km, silniki 3.2 did sypią się, układ wtryskowy siada, głownie pompy wiec to z miejsca odrzuciłem, jeżeli chodzi o toyote LC w dieslu nie znam tam motorów, może coś poradź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Jeśli to Patrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 powiem szczerze... tak do 50kzl nie wiem co kupić... LC w tym budżecie jest w dieslu... i przebiegi ok 300, pajero - sam już wiesz, navara silnikowo też dvpy nie urywa (diesel to strach a Pb to 4.0l) jak już Pb to może jeep? jest o 20kzl tańszy od konkurencji wyżej a w terenie też sobie dobrze radzi. Ja rozważam jeszcze jedną opcję - suv drogowy dla żony typu xc90 + do zabawy funcar do offroadu np stary samuraj, zrobiona vitara czy coś w ten deseń czego nie szkoda zarysować... ale to znowu dwa złomy do opieki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thaz Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Jeśli Pajero to uważaj: to z reguły niezłe zgnilaki. Siedzisz w domu i słyszysz skrobanie - to gnije Ci Pajero. Znam, przerabiałem: zamieniłem Xta na P3 właśnie, który gnił jak cholera. Dzisiaj jestem znowu szczęśliwym posiadaczem T30 z japońskim dieslem 2.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilPieniny Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Hej, odświeżam temat opon typu AT. Jaki rozmiar max wchodzi do X? 225/70 CZY 75- zawieszenie seryjne Jakie opony polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.