Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Podniesienie zawieszenia X-trail


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!! Jutro odbieram swoje (mam nadzieje)- cacko :) Ale w związku z przeznaczeniem do czego będę potrzebował auta mam prośbę o pomoc. Samochód będzie mi służył do jazdy po miejscu oraz dojazd do chatki w "górach"(droga utwardzona ale z licznymi koleinami po traktorach itp.. Dlatego chcę zrobić lift oraz dodać jakieś opony- coby było praktycznie i ładnie noo.

Co polecacie? Czy te dystanse mozna gdzieś kupic? Jakie Opony? Chcę również dodać troche bajeru.. :-) mianowicie- Jakiś szperacz ledowy na dach oraz ew na rury przez grilem, być może jakiś bagażnik dachowy.. co myślicie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szperacz ledowy  aby świecił porządnie musiał by być drogi. Jak wiadomo tanie diody = słabe światło bądź mała trwałość. 

Ja bym dodał dwa okrągłe dalekosiężne reflektory na grilu przednim. 

 

Podnoszenie x-traila tylko po to by jeździć drogą z koleinami ?  ( swoją drogą moim zdaniem  to osobówki robią więcej kolein niż traktory przez resorowane zawieszenia - zwłaszcza tak zwana tarka robiąca się na drogach gruntowych  ) 

Tak podnosicie x-traile i zakładacie większe  (cięższe) opony zwiększając między innymi masę nieresorowaną a nikt nie wspomni o szybciej zużywających się ( a i tak nieżywotnych ) wahaczach przednich- wypadało by coś tutaj zadziałać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szperacz ledowy  aby świecił porządnie musiał by być drogi. Jak wiadomo tanie diody = słabe światło bądź mała trwałość. 

Ja bym dodał dwa okrągłe dalekosiężne reflektory na grilu przednim. 

 

Podnoszenie x-traila tylko po to by jeździć drogą z koleinami ?  ( swoją drogą moim zdaniem  to osobówki robią więcej kolein niż traktory przez resorowane zawieszenia - zwłaszcza tak zwana tarka robiąca się na drogach gruntowych  ) 

Tak podnosicie x-traile i zakładacie większe  (cięższe) opony zwiększając między innymi masę nieresorowaną a nikt nie wspomni o szybciej zużywających się ( a i tak nieżywotnych ) wahaczach przednich- wypadało by coś tutaj zadziałać. 

I tu sie rodzi pytanie  czy jest sens podnosić skoro coś innego zużywa sie bardziej... a zużywa? ma ktoś takie doświadczenia?

Czy wobec tego większe, opony np 225/70/16 nie wystarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie rodzi pytanie  czy jest sens podnosić skoro coś innego zużywa sie bardziej... a zużywa?

Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć.

 

Czy wahacze się szybciej zużywają??? - nie wiem - trzeba by testy zrobić. 

Ja swoje wymieniłem, zresztą półosie też, większość gum w zawiasie jak i łożyska w piastach...  teraz trzeba by porównywać z serią aby wychwycić różnice w trwałości. 

 

 

Czy wobec tego większe, opony np 225/70/16 nie wystarcza?

wystarczą do czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wystarcza aby go trochu no dzwignać przeciez :) I oczywiscie wizualnie "poprawić"

Jakie opony polecacie? Nie znam tematu- ale zasłyszałem o oponach całorocznych ze jesli cos jest do wszystiego to jest do niczego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zasłyszałem o oponach całorocznych ze jesli cos jest do wszystiego to jest do niczego ;)

To nie wymagaj również aby x-trail był autem do wszystkiego i odpuść sobie podwyższanie ;) 

 

Patrząc na to jakie mamy zimy w Polsce to powątpiewam w sens zimówek. Całoroczne opony dobrze się sprawdzają w średnim zakresie temperatur podczas gdy zimówki w dolnym a letnie w górnym. Jak dla mnie radzą sobie fajnie a i dużo oszczędzam nie zmieniając gum dwa razy w roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym klimacie i jeszcze kiedy ma sie 4x4 opony całoroczne jak najbardziej maja sens .

Ja np.mieszkam w zachodniej polsce i i w praktyce od ładnych kilku lat stosowanie opon typowo zimowych przydaje sie raptem kilka dni w roku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bieszczadach zimówki mi się często przydawały a w Szczecinie to raczej przeszkadzały. W zeszłym roku śnieg leżał przez około 10 dni, z czego na drogach przez 2... Całoroczne na mokrym asfalcie są duuużo sprawniejsze niż zimówki. 

 

Skoro nie lubisz kompromisów to proponuje zmianę Xa na patrola, lift zawiasu minimum ze 3 cale + porządne opony MT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah :) Dzięki ale dopiero od 12 godzin mam X :) I nie zamienie na patrola :) Bracia maja terenówki przystosowane do jazdy terenowej i ostro śmigają.

Problem w tym że ja mieszkam jednak  w górach, tutaj śnieg na drogach jest i to jeszcze na  lokalnych przez większość zimy + dojazd do chatki gdzie jest nawet lód i wyjazd ostro pod górkę :)


Ale w sumie skłaniam się do kupna opon całorocznych- jednak te 9 miesięcy jest bez sniegu i lodu. A zimowe zostaną na te pare miesięcy...

Co proponujecie? Jaki rozmiar? Firmę? Czy do opon które były w poprzednich postach wejdą jeszcze łańcuchy 225/70/16?

Edytowane przez KamilPieniny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 225/70/16 łańcuchy odradzam - możesz coś uszkodzić przy skręcie.

 

Jeśli chcesz zimówki to dunlop sj6 - na lepszych nie jeździłem w warunkach zimowych. W terenie też nieźle się sprawują. Trwałość - ok 60-70tys

Jak całoroczne to weź agresywne AT. 

 

Moje goodyeary nie wiem jak się sprawują zimą bo jeszcze śniegu nie widziałem... na mokrym rewelacja (w porównaniu z zimówką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... ja mieszkam jednak  w górach, tutaj śnieg na drogach jest i to jeszcze na  lokalnych przez większość zimy + dojazd do chatki gdzie jest nawet lód i wyjazd ostro pod górkę :)

...

... 225/70/16?

225 zabije ci sprzęgło w krótkim czasie przy Twoich warunkach.

 

ja mam 215/70 r16 i czuć spadek dynamiki. T30 na serii potrafi przypalić sprzęgło jak ruszasz pod górkę z lekką przyczepką.

Wg mnie powinieneś zostać przy serii + łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam 215/65/16 zimowki i do nich w takim układzie dokupię łańcuchy.-Dzieki :)

ale co proponujecie na resztę   roku? AT ale który rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam 215/65/16 zimowki i do nich w takim układzie dokupię łańcuchy.-Dzieki :)

ale co proponujecie na resztę   roku? AT ale który rozmiar?

Jak masz 4x4 to aby byc spokojnym o napęd łańcuchy powinny byc załozone na obie osie.Troche to kłopotliwe i zarazem moze byc dośc kosztowne ,bo jeśli masz alufelgi i nie chcesz ich uszkodzic to łańcuchy musza byc z wyzszej półki ,ktore nie zniszcza alufelgi oraz uwzgledniajace wage X-traila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toś mnie zabił.... zamówiłem łańcuchy na swoje zimówki ale tylko komplet.. aby felgi nie uszkodzić dokupię podkładki. Tylko o co chodzi z napędem? Aż takie znaczenie ma aby ŁANCUCHY były na 2 osiach? (wyjazd pod domek ok 2km tylko...) 


Koledzy czekam na info odnośnie opon na reszte roku bez zimy? co polecacie? Czy faktycznie rozmiar 225/70/16 zajedzie mi sprzęgło? Wyjazd do chatki pod góre jest ok 2km- fakt często będę tam jeździł... Chcę  trochę samochód podnieść chociaż oponami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę zakładania zimą i zdejmowania łańcuchów z czterech kół. Jedyne co to te plastikowe markowe spidery. Inaczej klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toś mnie zabił.... zamówiłem łańcuchy na swoje zimówki ale tylko komplet.. aby felgi nie uszkodzić dokupię podkładki. Tylko o co chodzi z napędem? Aż takie znaczenie ma aby ŁANCUCHY były na 2 osiach? (wyjazd pod domek ok 2km tylko...) 

Poczytaj trochę nt napedu 4x4 .

W aucie ,ktore ma naped na 4 koła nie tylko  wszystkie opony powinny byc takie same ale również i zblizona wysokość bieznika.

Inaczej mozna uszkodzić skrzynke rozdzielcza napędu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że nie będę podnosił nissana...ma zbyt delikatne podzespoły i elementy zawiechy...szkoda mi coś modzić przy tym, jednak podążam w innym kierunku...zmiana wozidła na Pajero ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jednak podążam w innym kierunku...zmiana wozidła na Pajero ;)

obawiam się, że to jest niestety słuszny kierunek modyfikacji... rzuć okiem jeszcze na Toytoye LC Prado 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli 3.0 diesel?Może coś więcej poradzisz? Mitsubishi i Toyota również japończyki, tylko takie auta biorę pod uwagę, Pajero myślałem 3.0V6 lpg 177km, albo 2.5 diesel 100km, silniki 3.2 did sypią się, układ wtryskowy siada, głownie pompy wiec to z miejsca odrzuciłem, jeżeli chodzi o toyote LC w dieslu nie znam tam motorów, może coś poradź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze... tak do 50kzl nie wiem co kupić... LC w tym budżecie jest w dieslu... i przebiegi ok 300, pajero - sam już wiesz, navara silnikowo też dvpy nie urywa (diesel to strach a Pb to  4.0l) 

jak już Pb to może jeep? jest o 20kzl tańszy od konkurencji wyżej a w terenie też sobie dobrze radzi.

 

Ja rozważam jeszcze jedną opcję - suv drogowy dla żony typu xc90 + do zabawy funcar do offroadu np stary samuraj, zrobiona vitara czy coś w ten deseń czego nie szkoda zarysować... ale to znowu dwa złomy do opieki... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli Pajero to uważaj: to z reguły niezłe zgnilaki. 

Siedzisz w domu i słyszysz skrobanie - to gnije Ci Pajero.

 

Znam, przerabiałem: zamieniłem Xta na P3 właśnie, który gnił jak cholera.

Dzisiaj jestem znowu szczęśliwym posiadaczem T30 z japońskim dieslem 2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej, odświeżam temat opon typu AT. Jaki rozmiar max wchodzi do X? 225/70 CZY 75- zawieszenie seryjne

Jakie opony polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...