Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]Ciężko odpala, gaśnie na światłach


Lucek158
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Nissanem Primera P11 z 97 roku bodajże, 2.0TD. Może po kolei ;)

Kupiłem auto jako sprowadzone. Zimne odpalało idealnie, nie ważne czy było na polu 10st czy -20, ale po rozgrzaniu odpalić było je ciężko. Po jakimś czasie zaczęły się dziać problemy, auto trafiło do naprawy aż się posypało w czasie jazdy(urwany pasek rozrusznika czy o coś tam chodziło, w każdym razie pół wnętrza silnika do wymiany-szukanie całego silnika i przełożenie części). Auto jeździć jeździ ale znowu problemy-auto czy zimne czy ciepłe nie odpala, czasem trzeba 'kręcić' 15sek a czasem i minute, mija już tak miesiąc i akuma zaczyna dawać znaki słabości. Gdy już odpali okropnie dymi z wydechu. Następna sprawa, myślę że jest to powiązane, dojeżdżam powoli do świateł, wrzucam luz, obroty sobie skaczą i gaśnie, rzadko jest tak że się ustabilizuje. I znowu problem, zanim odpali na światłach trzeba kręcić. Mechaników w mojej mieścinie mało, każdy robi byle zarobić, nie ważne czy podziała miesiąc itp. Może ktoś miał taki problem i poradzi co trzeba wymienić, wyczyścić, żeby pojeździć po serwisach i popytać za ile takie coś wymienią. Przypuszczam że to pompa paliwowa, wtryskowa? Może nie trzeba wymieniac całej a jakoś zregenerować?

Edytowane przez Lucek158
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o naszych TD.

Może coś sie dowiesz. Filtry wymień czhyba wymieniłeś.

Można samemu wyczyścić sitko na pompie ,drugie jest ale trzeba przy ustawianiu kąta wtrysku.

Może kąt wtrysku się zmienił.Poszukaj dobrego pompiarza to pewnie sie da naprawić ;)

Koledz pewnie też pomogą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek do rozrusznika? Chyba ktoś cie chce na kasę naciągnąć.

 

Z tego co opisujesz najprawdopodobniej jest problem z nastawnikiem pompy wtryskowej. Będzie do czyszczenia/regeneracji.

Prawdopodobnie też schodzi paliwo do baku z pompy. Tymsamym musisz pokręcić żeby zeszło powietrze.

 

Piszesz że dymi po zapaleniu. Na jaki kolor?

 

Koło krosna masz gościa który zajmuje się regeneracją nastawników. Ojciec robił (chyba) u niego pompę lucasa EPIC, z którą walczyło kilku pompiarzy w małopolsce, i dał jej radę. Sugeruję wizytę u niego.

 

Piotr Gierlach

HDK Serwis Gierlach Piotr

Wola Komborska 39

38-420 Korczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle napisane, auto w czasie jazdy się spierniczyło, nie ja jechałem, podobno po zgaśnięciu nie było próby odpalania w co wątpię dlatego pewnie takie szkody, poszedł pasek od rozrusznika czy coś podobnego, teraz już nie pamiętam, po zaholowaniu do mechanika wyszło że jest tak spierniczony silnik że szkoda to naprawiać, lepeij inny silnik znaleźć, przełożyć co trzeba i tak zostało zrobione. Jak już odpali to dymi na niebiesko, strasznie dużo spalin, jak by go zalewało, a jak już załapie to wszystko spala, po tej sekundzie od odpalenia spaliny normalne. Możliwe że mechanik źle ustawił rozrusznik o ząb-dwa i teraz są problemy a samą pompę wystarczy wyczyścić(te sitka dwa, gdzie one się znajdują dokładnie, pod domem idzie to samemu zrobić?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma paska do rozrusznika. Rozrusznik to silnik elektryczny napędzający koło zamachowe silnika. Połączenie jest na zębatce, zębatka zaskakuje automatycznie podczas startu rozrusznika i jest odłączania po jego wyłączeniu. Jej pozycja nie ma znaczenia. dla pracy silnika. Rozrusznik pracuje tylko w momencie gdy przekręcasz stacyjkę w pozycję START.

 

Domyślam się że mówisz o pompie wtryskowej. Tak tu jest pasek z ząbkami, i jego położenie ma znaczenie krytyczne dla pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek 158 odnoszę wrażenie że nie warto ci czegokolwiek tłumaczyć bo i tak nie zrozumiesz. Sorry ale ty nie masz czerwonego pojęcia a tym bardziej zielonego o jakiejkolwiek mechanice samochodu, a tym bardziej silnika. Skoro twój "traktor " ma rozrusznik na pasku (według ciebie) to nie zdziwię się jak tankujesz do niego benzynę.

 

Niebieski dym to spalony olej silnikowy. Jeśli naprawdę taki jest to twój silnik jest trupem.

Nikt Ci na forum nie naprawi silnika na gębę. Możemy ci coś podpowiedzieć, ale ty musisz mieć pojęcie co z tym zrobić, a z tego co widzę to takiego brak u ciebie.

 

Pasek który urwało i dlatego silni poszedł do wymiany to na 90% byl od rozrządu a nie jakiegoś tam rozrusznika, bo taki po prostu w zadnym samochodzie nie istnieje

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyznam się bez bicia że jestem zielony dlatego byle amatorski mechanik może polecieć w ciula i zamiast policzyć np 200zł za robotę weźmie 1500 dlatego odwołuje się na forum o jakąś pomoc. Masz racje, nie chodziło o rozrusznik tylko rozrząd, i to rozrząd rozdupcył cały silnik, i z tego co czytam forum to wystarczy że podczas składania rozrządu źle się jeden ząbek na kole ustawi i już problemu podczas odpalania, i myślę że to jest właśnie problem mój.

Piszesz że silnik trup, z tym się też zgodze skoro jest on składany z dwóch silników ehh.

 

Małe odświeżenie. Przyjrzałem się dokładnie i spaliny są kolory białego, siwego a nie niebieskiego. Nagrałem filmik żeby pokazać jak samochód zachowuje się na biegu jałowym bez gazu i po przygazówce:

Widać na filmiku na 1 odpalaniu że od razu nie odpala(choć i tak nie jest źle, zwykle trwa to nawet i 10 sekund. Po odpaleniu jest siwy dym, gdy obroty sobie skaczą co widać po obrotomierzu z tłumika zaczyna kopcić znowu na biało, gdy obroty utrzymują się, czy gazuje nie ma żadnych dymów, po prostu jak by go zalewało i potem tą za dużą mieszankę spalało na raz. Na 0:40 widać jak nagle wskazówka opada na 0 i się zaraz podnosi, był tu po raz kolejny objaw zgaśnięcia lecz silnik bez mojej pomocy gazem dał radę odzyskać równowagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym to także objaw zimnego silnika i zbyt wczesnego początku wtrysku panowie !!!!

 

@lucek siedzę trochę w tym sam mam takiego klekotka i mam z tym problemy, napiszę wprost, sam nic nie zrobisz, ja też sam nie jestem w stanie bo na dzień dobry do ustawienia-sprawdzenia początku tłoczenia(wtrysku) potrzebny jest ciśnieniowy czujnik zegarowy, kosztuje on na bide 500zł a taki se 800zł, ja mam inne wydatki i go narazie nie kupię, dalej jak dla mnie najczęstszą przyczyną takiego czegoś jest źle ustawiony początek wtrysku, do ecu docierają sygnały że wtrysk jest nie w tym czasie i nastawnik usiłuje korygować dawką paliwa co daje takie efekty jak u ciebie....

Następnie do sprawdzenia sitka w pompie, czujniki temperatur, i czujnik ciśnienia, potencjometr pedału, czujnik otwarcia wtryskiwacza oraz przepływomierz, te emitery sterują pompą wtryskową, sam nic nie zrobisz musisz odwiedzić pompiarza ...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn powiem tak, przed tym remontem silnika nie było objawów kopcenia, takich niestabilnych obrotów itp, jedynie jaki był dziwny problem to to że zimny silnik odpalał na dyk, nieważne czy 20st czy -10st, ale jak się silnik nagrzał to już trzeba było dłużej kręcić. Po remoncie są objawy jakie są, więc myślę że to będzie ta pompa, nie ustawiona po naprawach itp Potencjometr pedału raczej będzie ok, przepływomierz podobno dobrze jest umyć w benzynie? Tak samo te sitka w pompie warto zobaczyć czy czyste lecz nie wiem czy dam radę to sam porozbierać w warunkach "pod blokiem"? Kolega adambyw podał adres do gościa co nastawniki podobno robi więc może by warto było się wybrać, tylko jeszcze ciekaw za ile takie coś by mógł zrobić, wiadomo nie każdy na pieniądzach śpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton taki sam z ciebie mechanik jak ci co spieprzyli silnik luckowi

Niebieski dym to zawsze i wszędzie spalany olej silnikowy biały to para z płynu chłodniczego a siwy i gryzący to przy odpalaniu to żle ustawiony statyczny kąt wtrysku

Czujnika zegarowego używa się do ustawienia właśnie tego kąta. Podstawa to dobrze złożony (ustawiony) rozrząd

Pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową to koszt 30 zeta u każdego mechanika i nie trzeba kupować czujnika do tego jak ma się to zrobić tylko raz. Ustawienie kąta wtrysku łącznie z korektę rozrządu od strony pompy to koszt od 50-120 zeta w zależności ile tam biorą.

Płukanie przepływki benzyną to to samo jak wyrzucenie obecnej do śmietnika i zakup nowej. Trzeba najpierw pomierzyć napięcie na niej i potem ewentualnie przedmuchać sprężonym powietrzem ale nigdy nie płukać benzyną czy innymi wynalazkami

 

Lucek zacznij od sprawdzenia rozrządu i ustawienia statycznego kąta wtrysku. przepływkę i sitko w pompie zrobisz sam "pod blokiem" jeśli posiadasz multimetr (miernik uniwersalny) Opis jak się czyści sitko i mierzy przepływkę oraz jakie powinny być wartości znajdziesz na forum, jak działają linki to masz tematy w FAQ dla CD20T (temat jest przyklejony do działu Primera)Popatrz także w dziale zrób to sam na stronie klubu (nie forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za taką odpowiedź, sprawdzenie rozrządu będzie ciężko, tzreba nie wiem wyciągać silnik czy raczej tak od razu idzie wypatrzeć czy jest dobrze czy przestawione? Z miernikiem ciężko ale mogę załatwić, tylko opisy znaleść jak ustawić to ustrojstwo i jak mierzyć ;) Mówisz żeby przepływki nie płukać tylko lecieć np na BP i sobie wyczyścić powietrzem, da się zrobić. Jak znajdę informacje na forum to zabiorę się za to. Chyba że lepeij jechać do tego gościa co ktoś polecał i on to sprawdzii ew poustawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika nie trzeba wyciągać a jedynie zdjąć osłony paska rozrządu. Takie rzeczy zleć dobremu mechanikowi Jest na forum opiska jak powinien być ustawiony prawidłowo rozrząd ale jak się tego nie robiło nigdy to niewiele to pomoże

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ FAQ dla CD20T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem czas na sprawdzenie błędów silnika, wymrygało 21(zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej) i 43 (czujnik położenia akceleratora (pedał gazu). 21 można było się spodziewać lecz 43 trochę zaskoczony jestem, co to znaczy. Przepływka przy około 900obr pokazuje 2,03-2,05v, przy jakiś 800 jest te 1,9v ciężko mi na tych 750obr sprawdzić bo silni kma nierówne obroty a po dodaniu gazu bardzo ciężko trzymać na tych nawet 800. Ale fakt faktem będzie ok przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pedałem to daj sobie na razie spokój chyba że znowu ci wywali checka Czasem coś tam złapie dziwacznego

Przepływka wychodzi że zdrowizna więz też łapek w nią nie pchaj bez potrzeby bo się może zemścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się w to pchać skoro niby jest ok ;) Z tego co po forum czytam to że jak jest ten błąd 43 to może być coś jak ja mam czyli że po puszczeniu gazu lubi zgasnąc, nie trzyma dobrze tych obrotów. Narazie trzeba pompę zrobić na dniach ;) Nie wiem jeszcze co z tym rozrządem czy jest dobrze ustawiony, będzie ładniejsza pogoda może jutro czy kiedy bo narazie leje to popatrzę czy coś widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wariowanie obrotów i że ciężko uruchomić go po rozgrzaniu to przestawiony kąt wtrysku, a bardziej jak pewne że źle ustawiony jest rozrząd, u mnie podobne zachowanie było jak miałem o jeden ząbek źle ustawiony pasek od pompy, a kąt wtrysku napewno też nie ustawiony, bo zapewne silnik kupiłeś bez osprzętu i pompe musiał przełożyć i pewnie zrobił to nie wiedząc że w ogóle się to ustawia.

 

I przy złym ustawieniu u mnie też był błąd 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na najbliższych dniach pojeżdzę po pompiarzach żeby ustawić kąt wtrysku. Teraz takie pytanie, jak zdjąć to cudo(z tego co wyczytałem pompa vacum) żeby się jakieś oleje nie polały czy coś bo chce sprawdzić ten pasek a osłona nie zejdzie, tylko pytanie to jest pasek pompy czy rozrządu który mi polecono sprawdzić czy właśnie nie jest przestawiony rozrząd:

post-55247-0-90300900-1350234308_thumb.jpg

Edytowane przez Lucek158
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz ten cienki wężyk, klucz 12, i odkręcasz ten krociec z wężami, klucz 24 i potem wykręcasz reszte kroćca bo on składa się z 2 części. Odpinasz jeszcze ten niżej i ściągasz tylko osłonę obudowę i masz rozrząd pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, Piotr Gierlach z Woli Komborskiej tego nie zrobi, jest w na mieście pompiarz ale jedynie może ustawić to mechanicznie, elektronicznie nie ma programu. Ktoś może z okolic zna jakiegoś pompiarza co by to ogarnął? I co z tym pedałem gazu? Rozebrać cały czujnik i to poczyścić? Może coś to pomoże do tego falowania obrotów, gaśnięcia itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, Piotr Gierlach z Woli Komborskiej tego nie zrobi, jest w na mieście pompiarz ale jedynie może ustawić to mechanicznie, elektronicznie nie ma programu. Ktoś może z okolic zna jakiegoś pompiarza co by to ogarnął? I co z tym pedałem gazu? Rozebrać cały czujnik i to poczyścić? Może coś to pomoże do tego falowania obrotów, gaśnięcia itp

Podjedź do Przybówki jest tam bardzo dobry pompiarz może on da rade ??

Edytowane przez nana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pompiarz używa głowy a nie elektroniki Ja ma u siebie a w lubelskim bardzo dobrego pompiarza żebym nie powiedział najlepszego w regionie i on do kąta wtrysku używa wyłącznie czujnika zegarowego Nawet w manualu masz opiskę pod czujnik a nie kompa

 

Narobiło się tych warsztatów co to tylko STAGiem leczą wszelakie szpachlowageny i całą resztę z grupy a pojęcie o mechanice jest u nich znikome, bo jak zobaczą nismo to zaraz się nie podejmują, a na szyldzie pisze "WSZYSTKIE MARKI" :devil: bo niestety STAG nie łączy się z nismo i bęcwały są już bezradni.

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to że pompa jest elektroniczna(?) nie potrzeba komputera? Tylko zwykłym czujnikiem zegarowym starczy? Jeden podobno dobry pompiarz mówił że on to może ustawić tylko mechanicznie, ale nie ma pewności czy to coś da wiele, że elektronicznie by było dobrze ustawić. Narazie czekam do następnego tygodnia i oddam do właśnie tego lub do przybówki (auto potrzebne na święta) a obydwaj znawcy mają dość roboty i tak z dzień dwa nie zrobią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka pompa elektroniczna :wave: to są takie? VP37 to zwykła rotacyjna pompa jedynie sterowanie ma slsktryczne a nie na linkę (gaz)

Co ty właściwie chcesz w tej pompie ustawiać bo się już pogubiłem. Jak tylko kąt wtrysku to zajmuje to max 10 minut łącznie z korektą rozrządu na pompie nie więcej jak 30. Weż i poszukaj jakiegoś normalnego pompiarza a nie takiego co będzie robić eksperymenty przez dwa dni.

Najlepej to podjedż do tych swoich fachowców i spytaj się ich ile powinien wynosić statyczny kąt wtrysku dla nissana, bo bo żeby coś ustawić to trzeba wiedzieć ile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A chyba że to tak z tą pompą jest ;) Jest u mnie w mieście 'podobno' dobry pompiarz od diesli, każdy go tu poleca, byłem u niego i faktycznie ma pare aut pod chałpą, i mówi że nie za bardzo ma czas bo dużo roboty, więc dlatego by pasowąło zostawić na te 2 dni bo nigdy się nie doczekam żeby na miejscu to zrobił. Jak byłem u niego to w jakimś katalogu aut sprawdzał jaki ma być kąt właśnie do mojej pompy i mówi że ustawi bez problemu, tylko że to jakaś nowsza pompa właśnie elektroniczna czy coś że to by było dobrze się dobrać do elektroniki niż przez jakieś prymitywne narzędzia :D Ale pojadę po świętach i to ogarne żeby to zrobił. Poza miastem można znaleść jakieś seriwsy co się pompami zajmują ale tam może faktycznie być tak że wezmą auto i zachwile powiedzą że jest cała pompa do regeneracji a nie koniecznie musi być. Gadałem z jednym facetem to właśnie tak mówił że to auto trzeba dać na kilka dni, oni sobie sprawdzą dokładnie co go boli i zrobią... A ustawić chcę dla przypomnienia kąt wtrysku i pasek od pompy jeśli jest źle.

 

Auto wróciło od pompiarza, zapłon był ledwo co przestawiony, ustawił w najlepszej pozycji tzn obroty falują, ale juz nie gaśnie, może usunąć falowanie obrotów ale mówi że będzie gasło. Mówił że może ją wyczyścić w myjce ultradzwiękowej, bo ta pompa zexela nie rozbieralna jest jak bosha, więc tylko taka metoda zostaje ale i tak niewiadomo czy będzie już dobrze i liczy za takie coś około 400zł, a pompy na allegro są za 200-300zł to lepeij kupić dobrą używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Mateusz_P11_144

A skąd będziesz wiedział że kupiłeś dobrą używkę?

Ja dzisiaj własnie wróciłem z wymiany Nastawnika HDK który otrzymałem od Piotra Gierlacha. Konkretny człowiek tak nawiasem ;)

Jutro wrzucę film bo neistety typowe objawy nastawnikowe ustapiły lecz jedna pozostala i szczeże nie wiem już co to może byc ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...