Gość Tomi_ Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 bezpiecznik od klimy jest chyba w komorze silnika, w pudełku obok akumulatora. Jeśli przekaźnik działa to albo nie styka kabel (pisałeś że nie ma napięcia) albo uszkodzone jest sprzęgło załączające sprężarkę. A czy pasek klinowy napędzający sprężarkę jest cały i dobrze naciągnięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yancio Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 bezpiecznik dziala, sprawdzilem wczoraj. Przekaznik tez jeszcze raz sprawdzilem, niezalezni od tego czy jest zwarty czy rozwarty pokazuje 0V wzgledem masy. Czy jest cos pomiedzy skrzynka a przekaznikiem co mogloby przerywac obwod? Mam ksiazke WKL i tam na schemacie nic nie ma, ale boje sie pociagnac +12 na przekaznik zeby sobie czegos nie popsuc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 miałem to samo.U mnie zawinił czujnik na srebrnej bańce po lewej stronie od chłodnicy.Tam jest taki czujnik ( dochodą do niego 2 kable) i dopiero jak on zamknie obwód to może się włączyć sprzęgiełko.Wyjmij wtyczkę i połącz drucikiem przewody we wtyczce - jak macznie chodzić to masz odpowiedź. P.S +12 możesz podać na przekaźnik -> ja tak zdiagnozowałem problem w swojej n-15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 miałem to samo.U mnie zawinił czujnik na srebrnej bańce po lewej stronie od chłodnicy.Tam jest taki czujnik ( dochodą do niego 2 kable) i dopiero jak on zamknie obwód to może się włączyć sprzęgiełko.Wyjmij wtyczkę i połącz drucikiem przewody we wtyczce - jak macznie chodzić to masz odpowiedź.P.S +12 możesz podać na przekaźnik -> ja tak zdiagnozowałem problem w swojej n-15 Tylko gdyby ten czujnik nie działał to przekaźnik by się nie włączał. Jak rozumiem po odpaleniu silnika przekaźnik robi klik i zwiera obwód podający napięcie do sprzęgła dołaczającego sprężarkę. Tylko, że w tym obwodzie nie ma napięcia i dlatego sprężarka nie startuje. Yancio - sprawdź wszystkie bezpieczniki w aucie (w kabinie i w silniku), potem pozostaje Ci już tylko szukanie skąd obwód sprzegła bierzez 12V i szukac przerwy w tym obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yancio Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Dzieki za podpowiedzi, dzisiaj sprawdziłem połączenie bezpieczniki - przekaznik i doszedlem do złamanego kabelka idącego do wiązki od bezpiecznika. Bezpiecznik od klimy jest ostatnim w rzedzie i ktos przez nieuwage przytrzasnał kabelek (niebiesko zolty) naprawiając cos innego, troche go skrocilem i na szybko przymocowalem. Najwazniejsze ze sprezarka ruszyla, wszystko wyglada na dzialajace, nie wiem tylko jak wydajnie chlodzi, jak sprawdzalem to bylo dosc chlodno na dworze a sprezarka dosc czesto sie wylaczala i wlaczala. Czeka mnie sprawdzanie z termometrem jak dostane jakiś. Jak klima pochodzila troche i dotknalem pod maska rurki niskiego cisnienia to byla dosc zimna, wiec mam nadzieje ze dziala wszystko. Czy macie jakies rady jak bez termometra sprawdzic wydajnosc chlodzenia? Jak czesto u Was sprzezarka sie zalacza/wylacza (zimny silnik, ok 20*C na dworze) BTW. Kupilem niedawno pilota do centralnego zamka z domykaniem okien i mam nadzieje ze klima bedzie dzialac to zamontuje to sobie, juz 3 dni jezdze bez paru plastikow z konsoli... ale to juz chyba wrzuce do innego watku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Fajnie, że była to taka błahostka a nie nic poważniejszego. Klima tak działa w Nissanach, że włącza i wyłącza się okresowo. Wszystko jest w porządku. PS. Napisz jak podłączysz domykanie szyb jak to zrobiłeś (fajnie gdybyś opisał które kabelki są od czego w sterowaniu szybami w drzwiach). U mnie leży na półce też moduł domykania szyb i jakoś nie mogę się zabrać aby go podłączyć. Pozdrawiam Tomi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yancio Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udalo mi sie dzisiaj dorwac dokladny elektroniczny termometr. Na zewnatrz jakies 22-24*C - nie chcialo mi sie czekac na dokladny pomiar - temperatura powietrza na max dmuchawie wachala sie pomiedzy 8-10.5* wiec jestem zadowolony z rezulatatu, mam tylko nadzieje ze jeszcze bedzie ja kiedy wykorzystac tego lata Zastanawiam sie gdzie jest rurka odprowadzajaca wode skroplona podczas chlodzenia, mialem klime wlaczone pare minut a pod autem nie bylo zadnego sladu. Moze jest tam cos zatkane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Rurka jest widoczna po otwarciu maski, na wysokosci przewodow od klimy, ktore wchodza w kabine. Nizej kolo 20cm powinna byc ta rurak, wygieta w kierunku dolu. Ja jakos uzywajac klimy nie zauwazylem sporych wyciekow wody ale rurka napewno jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Witam. Mam problem z klimatyzacją w swoim nissanie. Po włączeniu klimatyzacji, obroty troszeczkę podskoczą do ok. 1000 (ok. 1 miesiąca wcześniej dochodziły do 1200 obrotów). Włączają się wentylatory, ale nie czuję różnicy, aby powietrze było zimniejsze. Jak sprawdzić czy włączyła się sprężarka? Wydaje mi się, że mój problem jest podobny jak ten w tym temacie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...limatyzacja+n15, ale tam autor tematu stwierdził, że się nie uruchamia sprężarka. Jak to mogę sprawdzić u siebie? PS. Almera N15 1,4 S 97' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Podwyższenie obrotów to pierwszy znak, że sprężarka jednak się włącza. Sprawdź w zakładzie serwisującym klime czy masz w układzie czynnik. Przy okazji zrobią próbę szczelności i będzie wiadomo co za licho siedzi. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość riffi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Prze latem 2 razy nabijałem czynnik, bo jak kupiłem auto, to było pusto. Za pierwszy razem czynnik uciekł po ok. 2 tygodniach, więc za drugim razem nabili mi z kontrastem. Przeciek był na sprężarce klimatyzacji. Po regeneracji ponownie nabiłem z kontrastem i żadnych wycieków nie widać. Dziwne jest to, że jak było brak czynnika to wentylatory się w ogóle nie uruchamiały (to jeszcze rozumiem), po nabiciu obroty podchodziły do ok. 1200 i wentylatory się uruchamiały (czyli normalne objawy) i leciało zimne powietrze (z tym, że akurat były tez zimne dni), a obecnie po włączeniu wentylatory się uruchamiają obroty podchodzą do ok. 1000 a zimne powietrze nie leci. To mnie zastanawia, bo jak nie było czynnika to nie było żadne reakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Bez czynnika czujnik w filtrze przy chlodnicy klimy nie puszczal sygnaly z przycisku na przekaznik pod maska. To ewidentnie cos z sama sprezarka jest jesli slyszysz charakterystyczny start sprezarki. To ze wentylatory dzialaja i podnosza sie obroty tzn ze elektrycznie masz ok ale moze sprawdz sam wtyk przy sprezarce, moze zasniedzaly a jesli tak dochodzi prad to juz sama sprezarka nie dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luisek24 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 no koledzy ja w swojej almie na serwisie klimy po jej przeglądzie i napełnieniu oraz konserwacji osiągnąłem +3 C na wylocie kratek a przy dłuższej jeździe piżdziawa jest niesamowita tak więc trzeba uważać by nie przesadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość unholy Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 no koledzy ja w swojej almie na serwisie klimy po jej przeglądzie i napełnieniu oraz konserwacji osiągnąłem +3 C na wylocie kratek a przy dłuższej jeździe piżdziawa jest niesamowita tak więc trzeba uważać by nie przesadzić no fajnie a przy jakich obrotach silnika i temperaturze na zewnatrz uzyskujesz te 3 stopnie ? zauwaz wraz ze wzrostem obrotow co prawda temperatura spada ale tez rosnie cisnienie w ukladzie 3 stopnie troche malo no ale to zalezy tez od temperatury na zewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luisek24 Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 a więc temperatura na zewnątrz oscylowała w okolicach 25 stopni obroty nie przekroczyły 1000 z tym że to było w fazie testów klimy w serwisie, oczywiście nie jestem na tyle głupi by przy upale 30 stopni jeździć z klimą na minimum i mieć w środku w granicach 8 stopni bo po kilku takich przejażdżkach wylądowałbym u lekarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi1508 Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 musisz właczyć wiekszy nawiew dmuchawy aby otrzymac mrózhe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 chodzi o to ze odkad mam almere (od grudnia) klimatyzacja uruchomila sie ledwie 3 razy.co moze byc nie taki?za slabe cisnienie w ukladzie, czy moze gdzes jakis styk zasniedzial, czy moze jeszcze cos innego?dodam ze wlaczala sie przy temp plusowej.raz nawet przy 1 stopniu, przy 4-5 juz nie chciala.ale to raczej niepowinno miec znaczenia, czy jednak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 spróbuj włączyć przy obiegu wewnętrznym na ciepło, jak już troszkę podgrzejesz silnik. Powinna się załączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 spróbuj włączyć przy obiegu wewnętrznym na ciepło tak tez nie chce :/ a temp otoczenia ma znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 ma, ale na wewnętrznym obiegu nie powinna mieć znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netman6 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Witaj. Ważne rzeczy - jaki silnik ? oraz czy klimatyzacja manualna czy klimatronic. a poza tym ciśnienie w układzie nie powinno miec wpływu na właczanie się klimy (no chyba ze wogole go nie ma) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 2.2 di, klimatyzacja manualna. czy oby na pewo nie ma wplywu cisnienie?moze jK jest zbyt niskie to kompresor sie nie zalaczy jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskierka Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Skraplacz znajduje się na zewnątrz i przy niskim ciśnieniu w układzie temperatura zewnętrzna na znaczenie . Wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej , wzrasta ciśnienie w układzie . Jeśli klima włącza się przy niskiej temperaturze zewnętrznej to jest za wysokie ciśnienie w układzie jeśli odwrotnie to za niskie . Niektórzy użytkownicy almerek nie używają klimy w zimę co jest dużym błędem , uszczelka w pompie jest ceramiczna i do doszczelnienia układu potrzebuje oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 a wiec dzis klima zalaczyla sie przy 6 stopniach na +.przy 5 juz nie chciala.czyli trzeba uzupelnic gazu trochi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskierka Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 w takim razie to nie ciśnienie. za mała różnica temperatury. ale sprawdzić nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.