Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony MT - poradzcie proszę.


regwit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja założyłem 31x10,5xr15 - chlapacze z przodu wywaliłem i podcięcie z przodu - ale mam felgi na ET0 więc tak asekuracyjne wyciąłem - aczkolwiek przy następnej wymianie celne coopery STT 33" :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33c to musisz mieć et minimum -15 dla przednia zaniecha wytrzyma ? Ja się nie martwię o sworznie wahaczy czy układ kierowniczy zawsze wożę zapas można wymieniać , słabym punktem są przeguby półośki i wieloklin a to grubsza robota . 

Dumam jeszcze nad tymi oponami 235/85/16 pasowały by mi ze względu na wyższy profil u nas w bieszczadach to zmorą są koleiny , koledzy traktorzyści robią koleiny na pół metra  :thumbsdown:  rozpytam się jeszcze może gdzieś ktoś takimi jeździł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększanie ET nic nie pomoże...

 

wręcz przeciwnie, większe ET wywala kapeć z nadkola i przy skręceniu kół zaczynają przeszkadzać blachy...

 

spory lift zawiechy + lift budy + wywalenie chlapaczy + podcięcie budy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoże, pomoże ...

zapomniałeś o skręcie kół i tarciu o ramę  :whistle:

co prawda zawsze można pobawić się ogranicznikami ... i zawracać na 10 razy   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomoże bez liftu budy, zawiechy i fleksowania...

 

przymiarki do '33 robiłem kilka razy 

 

aktualnie osiągnąłem stan w którym jestem w stanie zmieścić 33/10,5 wymagało to solidnego liftu zawiechy i solidnej ingerencji szlifierką w nadkola... tylna część moich nadkoli ma może z 2cm szerokości na dole...

 

33/12,5 które uważam za optymalne nie wchodzi... 

 

et do przymiarek -30... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z duże koła to też nie jest dobra sprawa,ale to już prawa indywidualna.

Wiadomo że prześwit się zwiększa,ale moim zdaniem jest więcej na - niż na na+ tego zbiegu.

31"jest chyba najlepszym wyborem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nigdy nie zakopałem na moich 35/12.5/15 więc chciałbym wiedzieć czemu jest więcej minusów. Nawet przegubu nie ukręciłem, choć urwałem zwrotnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś opisać, przedstawić nam swoje auto w "Moje Terrano" ?

zawsze byłoby trochę prościej przy modyfikacjach

no chyba, że to tajemnica

... a z drugiej strony na tym polegać ma forum ... korzystamy z czyichś doświadczeń i dzielimy się swoimi, prawda?

zapraszam, jeśli przerabiałeś coś samodzielnie i posiadasz jakąś dokumentację foto to mógłbyś pokusić się o założenie oddzielnego tematu ... masz błogosławieństwo :P  :wave:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nigdy nie zakopałem na moich 35/12.5/15 więc chciałbym wiedzieć czemu jest więcej minusów. Nawet przegubu nie ukręciłem, choć urwałem zwrotnicę.

 

zworznie zwrotnicy zawsze umierają pierwsze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto ma służyć do upalania,to bym się pokusił,ale do codzinnej jazdy,to już nie ,bo miałem 35"w xj-cie i wiem czym to pachnie (pomijając że w terano trzeba co nieco wyciąć,to jeszcze cały napęd ,jak i układ kierowniczy jest mocno obciążony),

Jezdziłem wcześniej sporo po rajdach i nawet na 40"się zakopali,bo wielkość koła  nie ma nic do tego.

Może po prostu nie zapuszczasz się zbytnio w bagna i CIĘŻKI TEREN i dlatego się nie zakopałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leśnik w Drawnie ma w krótkim terrano 3.0 lift 2 cale opony właśnie 235/85 r16 czyli te land roverowe 33 i ma to na aluminiowej oryginalnej feldze. Bez cięcia tylko wywalił chlapacze, pytałem się jak w terenie to wygląda i mówił, że nie ma tragedii. Jeździ tak już jakiś czas i mówił, że nie ma specjalnych usterek z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235... jest dla przedszkolaków :) 

 

albo landroverów :) 

 

szerokość kapcia to imho czynnik dużo ważniejszy niż jego wysokość

 

jechałem swego czasu w y60 na 33/12,5, jeździłem też PII na 33/12,5 i 33/10,5.... 12,5 robi robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Toyotce 4-runner miałem 235/85 r16 - autko zacnie zachowywało się , oponka świetnie trzymała na trawersach, a zimą też 'gryzła ' śnieg bez problemów. . Szerokość opony- trzeba dostosować do masy żelaza którym jeździmy ... W Patrolu miałem 35/12,5 r15 i tam to pasowało ;-) :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podpowiedzcie czy żeby do mojego założyć 31/10.5/15 muszę robić lift budy czy wystarczy go podkręcić na drążkach, bo trochę się zgubiłem :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet nie podkręcałem - wywal przednie chlapacze i powinno wystarczyć - ale ja mam et0 felgi, a to pewnie też ma znaczenie

Edytowane przez saydack
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet nie podkręcałem - wywal przednie chlapacze i powinno wystarczyć - ale ja mam et0 felgi, a to pewnie też ma znaczenie

i oto mi chodziło, dziękować a co do felg to i tak muszę kupić cosik bo mam tylko 16 i 15 standardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz duże kapcie typu 35 cala to trzeba mieć moc u nas nie ma błota jest glina z której można garnki lepić, znajomy ma 35 mt w parchu  jak mu protektor zaklei to to go nie wypluje bo za słabo kołami mieli szczególnie na podjazdach ma problemy , tak jak kolega wyżej napisał wielkość dobierasz do masy  i oczywiście do tego gdzie chcesz tym jeździć .

raczej kupię te 235/85/16 z agresywnym bieżnikiem szczególnie ze mam felgi 16 stalowe hoć jest tam 0 et a wolałbym -6/10 a morze ktoś chętny do zamiany :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przymierzam się do zakupu opon MT i waham się pomiędzy  Cooper discovery stt a  Yokohama Geolandar MT, chyba że mi polecicie jeszcze coś innego :) . Będzie to drugi komplet  opon ( całych kół) do jazdy w błocie i zimową porą czyli 60-70% teren 40-30% asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam coopery i mogę polecić,nie zużywają się szybko i w zimie jeździ się znośnie,lepiej jak na bfg at czy mt.

Używam auta do turystyki 4x4 i zależało mi na trwałości opon,wiele opon zjechałem i coopery polecam.

Yokohamy nie miałem ,to się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci polecę Kumho KL71 - dobrze spisują się w terenie, jak na MTki bardzo dobre zimą i średnio głośne na asfalcie.

Osobiście się do takich przymierzam (rozważałem też coopery STT), ale ostatnio miałem się okazje przejechać ze znajomym na kl71 i to jest to Panowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...