saydack Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja założyłem 31x10,5xr15 - chlapacze z przodu wywaliłem i podcięcie z przodu - ale mam felgi na ET0 więc tak asekuracyjne wyciąłem - aczkolwiek przy następnej wymianie celne coopery STT 33" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 duże, zbyt duże opony to początek kłopotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 33c to musisz mieć et minimum -15 dla przednia zaniecha wytrzyma ? Ja się nie martwię o sworznie wahaczy czy układ kierowniczy zawsze wożę zapas można wymieniać , słabym punktem są przeguby półośki i wieloklin a to grubsza robota . Dumam jeszcze nad tymi oponami 235/85/16 pasowały by mi ze względu na wyższy profil u nas w bieszczadach to zmorą są koleiny , koledzy traktorzyści robią koleiny na pół metra rozpytam się jeszcze może gdzieś ktoś takimi jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 zwiększanie ET nic nie pomoże... wręcz przeciwnie, większe ET wywala kapeć z nadkola i przy skręceniu kół zaczynają przeszkadzać blachy... spory lift zawiechy + lift budy + wywalenie chlapaczy + podcięcie budy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 pomoże, pomoże ... zapomniałeś o skręcie kół i tarciu o ramę co prawda zawsze można pobawić się ogranicznikami ... i zawracać na 10 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 nie pomoże bez liftu budy, zawiechy i fleksowania... przymiarki do '33 robiłem kilka razy aktualnie osiągnąłem stan w którym jestem w stanie zmieścić 33/10,5 wymagało to solidnego liftu zawiechy i solidnej ingerencji szlifierką w nadkola... tylna część moich nadkoli ma może z 2cm szerokości na dole... 33/12,5 które uważam za optymalne nie wchodzi... et do przymiarek -30... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Z duże koła to też nie jest dobra sprawa,ale to już prawa indywidualna. Wiadomo że prześwit się zwiększa,ale moim zdaniem jest więcej na - niż na na+ tego zbiegu. 31"jest chyba najlepszym wyborem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtgsquad Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jeszcze się nigdy nie zakopałem na moich 35/12.5/15 więc chciałbym wiedzieć czemu jest więcej minusów. Nawet przegubu nie ukręciłem, choć urwałem zwrotnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 mógłbyś opisać, przedstawić nam swoje auto w "Moje Terrano" ? zawsze byłoby trochę prościej przy modyfikacjach no chyba, że to tajemnica ... a z drugiej strony na tym polegać ma forum ... korzystamy z czyichś doświadczeń i dzielimy się swoimi, prawda? zapraszam, jeśli przerabiałeś coś samodzielnie i posiadasz jakąś dokumentację foto to mógłbyś pokusić się o założenie oddzielnego tematu ... masz błogosławieństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jeszcze się nigdy nie zakopałem na moich 35/12.5/15 więc chciałbym wiedzieć czemu jest więcej minusów. Nawet przegubu nie ukręciłem, choć urwałem zwrotnicę. zworznie zwrotnicy zawsze umierają pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jeśli auto ma służyć do upalania,to bym się pokusił,ale do codzinnej jazdy,to już nie ,bo miałem 35"w xj-cie i wiem czym to pachnie (pomijając że w terano trzeba co nieco wyciąć,to jeszcze cały napęd ,jak i układ kierowniczy jest mocno obciążony), Jezdziłem wcześniej sporo po rajdach i nawet na 40"się zakopali,bo wielkość koła nie ma nic do tego. Może po prostu nie zapuszczasz się zbytnio w bagna i CIĘŻKI TEREN i dlatego się nie zakopałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 leśnik w Drawnie ma w krótkim terrano 3.0 lift 2 cale opony właśnie 235/85 r16 czyli te land roverowe 33 i ma to na aluminiowej oryginalnej feldze. Bez cięcia tylko wywalił chlapacze, pytałem się jak w terenie to wygląda i mówił, że nie ma tragedii. Jeździ tak już jakiś czas i mówił, że nie ma specjalnych usterek z tego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 235... jest dla przedszkolaków albo landroverów szerokość kapcia to imho czynnik dużo ważniejszy niż jego wysokość jechałem swego czasu w y60 na 33/12,5, jeździłem też PII na 33/12,5 i 33/10,5.... 12,5 robi robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 W Toyotce 4-runner miałem 235/85 r16 - autko zacnie zachowywało się , oponka świetnie trzymała na trawersach, a zimą też 'gryzła ' śnieg bez problemów. . Szerokość opony- trzeba dostosować do masy żelaza którym jeździmy ... W Patrolu miałem 35/12,5 r15 i tam to pasowało ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 To podpowiedzcie czy żeby do mojego założyć 31/10.5/15 muszę robić lift budy czy wystarczy go podkręcić na drążkach, bo trochę się zgubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Ja nawet nie podkręcałem - wywal przednie chlapacze i powinno wystarczyć - ale ja mam et0 felgi, a to pewnie też ma znaczenie Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez saydack 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ja nawet nie podkręcałem - wywal przednie chlapacze i powinno wystarczyć - ale ja mam et0 felgi, a to pewnie też ma znaczenie i oto mi chodziło, dziękować a co do felg to i tak muszę kupić cosik bo mam tylko 16 i 15 standardy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 seryjna felgba będzie ok z większym odsadzeniem będzie gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Necro Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 dystanse do kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 jak masz duże kapcie typu 35 cala to trzeba mieć moc u nas nie ma błota jest glina z której można garnki lepić, znajomy ma 35 mt w parchu jak mu protektor zaklei to to go nie wypluje bo za słabo kołami mieli szczególnie na podjazdach ma problemy , tak jak kolega wyżej napisał wielkość dobierasz do masy i oczywiście do tego gdzie chcesz tym jeździć . raczej kupię te 235/85/16 z agresywnym bieżnikiem szczególnie ze mam felgi 16 stalowe hoć jest tam 0 et a wolałbym -6/10 a morze ktoś chętny do zamiany , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Przymierzam się do zakupu opon MT i waham się pomiędzy Cooper discovery stt a Yokohama Geolandar MT, chyba że mi polecicie jeszcze coś innego . Będzie to drugi komplet opon ( całych kół) do jazdy w błocie i zimową porą czyli 60-70% teren 40-30% asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Ja mam coopery i mogę polecić,nie zużywają się szybko i w zimie jeździ się znośnie,lepiej jak na bfg at czy mt. Używam auta do turystyki 4x4 i zależało mi na trwałości opon,wiele opon zjechałem i coopery polecam. Yokohamy nie miałem ,to się nie wypowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Ja tez polecam STT i do takich Mt się przymierzam. Połowa mojego klubu 4×4 śmiga na tym i chwalą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Ja Ci polecę Kumho KL71 - dobrze spisują się w terenie, jak na MTki bardzo dobre zimą i średnio głośne na asfalcie. Osobiście się do takich przymierzam (rozważałem też coopery STT), ale ostatnio miałem się okazje przejechać ze znajomym na kl71 i to jest to Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Te KL71 może i jest spoko ale te opony znikają w oczach:( bardzo szybko się zużywają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.