Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2DIG-T osiągi.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to powodzenia! ładne auto, widziałem je w Berlinie podczas prezentacji modelu. jednak cena... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po duuużej trasie - Gdańsk-> Niemcy (Munster) -> Holandia (Rotterdam) -> Paryż -> południe Francji -> Lyon -> Paryż -> Gdańsk. W sumie ponad 6000 km w 2 tygodnie (mój QQ ma juz prawie 20tys km zrobione od kwietnia). Średnie spalanie na całej trasie (włączając w to jazdę 180km/h na niemieckich autostradach) - 6,7l/100km. (J11, diesel, 1.6l). Momentami we Francji na małych dróżkach spalanie spadało do 3,9/100 - z czterema osobami dorosłymi i dzieckiem na pokładzie. Ogólnie auto sprawdziło się super - mapy dużo lepiej działają niż w Polsce, komunikaty drogowe są super - dzięki temu uniknęliśmy wielokrotnie korków (automatyczne propozycje zmiany kursu). Kiedy TMC w Qashqaiu w Polsce?

 

Klima też dała radę. :)

Edytowane przez huckster
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy TMC w Qashqaiu w Polsce?

 

z tego co wiem to zalezy tylko od producenta/importera który musi płacić (już nie pamietam komu dokładnie) za korzystanie z tego systemu - ale z tego co wiem np. Toyota Poland płaci więc u nich podobnio działa - a Nissan nie płaci za PL więc nie działa ( gdyż z tego co wiem PL należy do rejonów gdize dostęny jest TMC w wersji premium - czyli płatny a np. we Francji w wersji podstawowej więc importer/producent nie musi płacić za korzystanie z tego systemu) - co za bzdura - niby czemu PL  nie może byc w wersji bazowej i bezpłatnej a tylko w wersji jakies tam premium tym bardziej ,że importer nie płaci :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Tarnów - Łeba - średnie 7,3 l/100km głównie autostrada 135 km/h tempomatem. ostatnie 100 km po za autostradą przy prędkości 80-90 zeszło poniżej 5 l/100. QQ jeszcze na "dotarciu" - pierwszy 1000 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych kilkusek kilometrach chcę tylko dodać, że komfort jazdy na bardzo dobrym poziomie.

Miałem spore wątpilowści, czy 19 cali o profilu 45 to nie za mało "gumy" i wpłynie to na "twardość" zawieszenia, ale nic takiego nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciliśmy z wakacji w Włoch i poniżej wrażenia z trasy ponad 4000km

Auto z 2 osobami dorosłymi plus dwoje dzieci, bagażnik zapakowany po dach (z małym okieniekiem po środku z tyłu aby było widać jak ktoś mnie goni po autostradzie):

- silnik o ile 1.2 do miasta dla jednej osoby jest OK to z takim obciążeniem na autostrady jest trochę za słaby. Daje radę ale wprzedzać na autostradzie trzeba już bardzo rozważnie  bo długo to trwa.

Na górskich przełęczach gdzie były bardzo kręte drogi trzeba było redukowac bieg do jedynki, bo na drugim biegu, poniżej 1700 obrotów silnik praktycznie nie istnieje.

Tym niemniej silnik dał radę mimo że o dynamice nie ma mowy przy takim obciążeniu. Za to byłem zaskoczony, że po takiej trasie praktycznie nic nie zużył oleju czego trochę się bałem przy silniku turbo.

 

W aucie tak do 120km jest cicho (kiedyś narzekałem na buczenie silnika ale już mu przeszło jak się dotarł). Potem trochę przeszkadza szum i gwizd  powietrza i nie jest to chyba przez lusterka jak sądziłem bo ich złożenie podczas jazdy nic nie zmienia. Może to relingi ?

 

Spalanie też nie małe bo po prostu trzeba cisnąć aby auto jechało. Na niemieckich autostradach przy prędkościach 120-140km/h zużycie w granicach 8,4l.

Ktoś sprawdzał o ile komputer zaniża spalanie ?

Średnio podczas całej podróży auto zużyło 7,7l (ale także lokalnymi drogami).

Do 160km/h auto jeszcze jako tako przyspiesza ale potem wskazówka zatrzymuje się na 170 i więcej nie udało mi się osiągnąć na prostej drodze.

 

Co mi się spodobało w aucie podczas trasy:  bardzo wygodnie fotele.

Nawigacja bardzo dobrze sobie radziła, bardzo dobrze działa TMC w Niemczech dzięki czemu raz w ostatniej chwili  uniknęliśmy sporego korka.

W Niemczech jechałem odcinkiem drogi oddanym w X.2013 i nie było go na mapie, natomiast odcinek oddany w 2012 roku był.

 

Super działa rozpoznawanie znaków i na niemieckich autostradach było to bardzo przydatne bo co róż pojawiały się jakieś ograniczenia. System bezbłędnie rozpoznaje znaki wyświetlane nawet na elektronicznych wyświetlaczach nad autostradami i różne inne dziwne znaki.

 

Czasem przydało się monitorowanie ślepego pola gdyż mam zwyczaj najpierw włączać kierunkowskaz dopiero potem sprawdzać czy jest wolna droga.

Lane Assist raczej tylko wkurzał i trzeba go używać świadomie w miejscach gdzie chcemy aby system czuwał.

 

Nie wiem czemu ani razu nie zadziałał mi system monitorowania zmęczenia. Mimo wielogodzinnej jazdy ani razu nie wyświetliła się sugeracja kawki. Nie zmieniał się też poziom zmęczenia kierowcy na wyświetlaczu. Jedynie propozycja kawki pojawiła się gdy sam ustawiłem sobie timer a menu Alerty. Ale tak to bez łaski.

 

Klima działa bardzo wydajnie ale bardzo brakował nam brak chłodzonego schowka.

 

Wkurza też mały bak i to że wskazania komputera Trip2 zerują się po każdym wyłączeniu silnika. Raz chciałem sobie zmierzyć trasę, auto zgasło mi na skrzyżowaniu i szlag trafił dane.

 

Kiedyś pytałem czy da się wyłączyć całkowicie NC2.

Otóż przypadkiem odkryłem, że prawie się da. Trzeba trzymając wciśnięty dzień/noc obrócić gałkę o kilka klinięć w prawo i włącza się czarny ekran z zegarem.

 

19d4e3c1.jpg

 

 

BTW- Polecam pakowanie ciuchów w worki próżniowe z których potem odkurzaczem wysysa się powietrze. Pozwala to zmniejszyć objętość ciuchów o 50%. Dzięki temu udało się nam zmieścić w bagażniku zabierając do tego lodówkę i sporo jedzenia.

Przydaje się możliwość schowania tylnej półki pod podłogę. Półka przydaje się potem podczas lokalnych jazd na miejscu.

 

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny opis,msz plusa u mnie.Ale to się potwierdza co mówiłem,fajnie się jedzie 1.2 wygodnie,no i niestety trzeba wywijać lewarkiem jak się chce coś uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że w "osiągach", ale nowy QQ nie ma klimatyzowanego schowka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że w "osiągach", ale nowy QQ nie ma klimatyzowanego schowka?

 

Niestety nie ma 

Wersja TEKNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz za wschodnią granicą jest. O 2.0 jest także mowa w instrukcji. Szkoda, że nie ma tej wersji w PL.

 

BTW - wiedzial ktos z was ze w Australii dostepna jest wersja nowego QQ 2.0 benzyna ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i za wschodnią granicą mają nadmuch na tylne siedzenia.

Z tego co pamiętam to mają automat z  4x4.

Miejsce na kubki jest chodzone ( maly nawiew - chyba od klimy )

My za to mamy ( co jest na plus ) możliwość modyfikacji bagaźnika ( mamy dzieloną podłogę )

Jak mi się coś jeszcze przypomni to napiszę .

Edytowane przez Makrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz za wschodnią granicą jest. O 2.0 jest także mowa w instrukcji. Szkoda, że nie ma tej wersji w PL.

A czy faktycznie wybralbys  2.0 140 (jesli sie nie myle to taki wlasnie ilosci koni) bez turbiny majac jako alternatywe 1.2 115 z? :)

Dla mnie osobiscie silniki benzynowe bez trubiny w zakresie mocy 130 - 150 koni przy wadze samochodu 1300 - 1500 nie sa atrakcyjne bo zeby rozpedzic, trzeba jezdzic na bardzo wysokich obrotach. Do tego spalanie na pewno znaczaca wyzsze niz przy 1.2. Co innego trwalosc - moze 2.0 bylby lepsza inwestycja przy dlugim uzytkowaniu. 

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy faktycznie wybralbys  2.0 140 (jesli sie nie myle to taki wlasnie ilosci koni) bez turbiny majac jako alternatywe 1.2 115 z? :)

Dla mnie osobiscie silniki benzynowe bez trubiny w zakresie mocy 130 - 150 koni przy wadze samochodu 1300 - 1500 nie sa atrakcyjne bo zeby rozpedzic, trzeba jezdzic na bardzo wysokich obrotach. Do tego spalanie na pewno znaczaca wyzsze niz przy 1.2. Co innego trwalosc - moze 2.0 bylby lepsza inwestycja przy dlugim uzytkowaniu. 

 

Pozdrawiam,

Jacek

 

Przyznam się, że początkowo był taki właśnie plan po 1.6b J10

Jak Nissan opublikował wreszcie wersje silnikowe -> 1.6 Turbo którego do dzisiaj bym się nie doczekał. Nie mam pojęcia dlaczego tak długo trzeba czekać na ten motor?

Skończyło się na 1.2 DIG-T którego się obawiałem a który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Jest lepszy niż 1.6 bez turbo i ma moment benzyny 2.0 osiągalny znacznie wcześniej. Fakt powyżej 120-30 dynamika nie jest już taka dobra. Kilka razy na początku użytkowania osiągnąłem też niezamierzony efekt turbo dziury - kwestia przestawienia się z silnika wolnossącego na turbo. Teraz już nie wiem co to turbo-dziura. :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sobie radzisz z turbo dziurą ?

dla mnie największy problem w wjazd w bardzo ostry zakręt gdzie muszę obniżyć prędkość do 10-20km/h i wtedy na drugim biegu obroty za niskie i auto niemal staje a ja nie jestem przyzwyczajony aby przy takich prędkościach wrzucać pierwszy bieg.

Edytowane przez Tomi_St
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też nie mogłem się doczekać 1.6 turbo który przy 160+ koniach będzie bardzo fajny jeśli chodzi o dynamikę, dlatego też wziąłem 1.2 który będzie docelowo dla żony ;)

1.2 jednak pozytywnie mnie zaskoczył jeśli chodzi o moc a porównywałem z 1.6 Hyundaia i 2.0 Rav4 i CRV. Najlepiej wypadła Mazda CX-5 która ma 165 jeśli się nie mylę ale na konfigurację która mnie interesowała musiałbym czekać do grudnia (a na przełomie roku ma być model po FL).

 

Kluczem w 1.2 są redukcje biegów i w małe obciążenie. Jak jadę 80 na godzinę to system pokazuje bieg 6, żeby jednak wyprzedzić w miarę dynamicznie to redukcja do 4 albo nawet 3. Wtedy idzie i turbina robi dobrą robotę.

 

Zgadzam się też, że przy zakrętach i małych prędkosciach albo 2 i powoli do przodu albo 1 i wtedy ciągnie do 30+ i dopiero zmiana.

Edytowane przez JacekCe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sobie radzisz z turbo dziurą ?

dla mnie największy problem w wjazd w bardzo ostry zakręt gdzie muszę obniżyć prędkość do 10-20km/h i wtedy na drugim biegu obroty za niskie i auto niemal staje a ja nie jestem przyzwyczajony aby przy takich prędkościach wrzucać pierwszy bieg.

Dokladnie tak samo jak to opisal JacekCe.

Wielkiej filozofii tu chyba nie ma. ;)

 

...

 

Zgadzam się też, że przy zakrętach i małych prędkosciach albo 2 i powoli do przodu albo 1 i wtedy ciągnie do 30+ i dopiero zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanko i to chyba będzie najlepszy temat. Czy ten silnik wymaga docierania jakiegoś? Wiem, że już nie trzeba docierać silników i w ogóle ale chyba nie można zapakować rodziny z bagażami i jechać nad morze 2 dni po odbiorze samochodu :D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan podaje sugestywnie ze pierwsze 1500 km powinno byc na "dotarciu" natomiast kazdy robi jak uwaza  - samochod jest twoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko i to chyba będzie najlepszy temat. Czy ten silnik wymaga docierania jakiegoś? Wiem, że już nie trzeba docierać silników i w ogóle ale chyba nie można zapakować rodziny z bagażami i jechać nad morze 2 dni po odbiorze samochodu :D?

Jest parę słów o tym w instrukcji, bo jak przeglądałem, to natrafiłem na to - piszą, m.in. żeby nie wduszać pedału gazu na maksa, nie hamować ostro, oraz nie jeździć jednostajną prędkością (podaję z pamięci). Tak więc jak pojedziesz drogą krajową, to ostatni punkt chyba Ci to nie grozi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, do tej pory zawsze jeździliśmy Octavią II FL i zostaje na wyjazdy a mama będzie na co dzień jeździła Qq :) Dzięki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś był ciekawy ile kosztowac będzie QQ 1.6DIG-T 163KM (rozpoczęcie produkcji listopad 2014 - dostawy od stycznie 2015 ) :

 

1.6 DIG-T 163KM VISIA 84300 zł brutto czyli róznica między 1.2 DIG-T a 1.6DIG-T wynosi 8800 zł

1.6DIG-T 163KM Tekna + szklany dach 108 500 zł brutto

 

tak czy inaczej dopłata do wersji 1.6DIG-T wynosi w każdej wersji 8800 zł brutto

 

natomiast wersja N-TEC która się pojawi w tym roku ma kosztować od 91 200 zł za wersję 1.2DIG-T + ewentualna dopłata za szklany dach 3400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...