porter59 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Odnośnie Leaf, rozmawiałem z gościem który do mnie tym przyjechał. Kupił na codzienne dojazdy z Bydgoszczy do Torunia (praca) w dwie strony około 90km, miało być ok ale nie wyszło. Rozmawiałem z nim po kilku miesiącach, powiedział, że sprzedał auto gdyż była to totalna porażka. Zimą nie był w stanie zrobić wspomnianego odcinka na 1 ładowaniu. Jak zima ostra,to duża część prądu idzie na ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Inna sprawa,że auta w PL jednak tańsze jak w Unii,chociaż Vat wyższy,więc cudów bym nie oczekiwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Myślę, że dane fabryczne maja się nijak do rzeczywistości, teoretycznie zasięg to około 160km (przed modyfikacją) Wyczytałem też gdzieś, że w wersji typowym ogrzewaniem elektrycznym spadek mocy akumulatorów wynosi około 30% do tego ujemne temperatury, skromnie licząc - 10% mocy. Całość nam daje spadek około 40% więc wynik zasięgu zimowego to około 95km! w tym miejscu trzeba dodać, że styl jazdy ma też ogromny wpływ na zasięg. NIESTETY LIPA, może użytkując w mieście jest ok, poza miastem niestety... W Top Gear testowano kiedyś Tesla Roadster która miała mieć zasięg prawie 400km niestety na torze przy ostrej jeździe auto zrobiło około 90km czyli ¼ :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Myślę, że dane fabryczne maja się nijak do rzeczywistości, teoretycznie zasięg to około 160km (przed modyfikacją) Wyczytałem też gdzieś, że w wersji typowym ogrzewaniem elektrycznym spadek mocy akumulatorów wynosi około 30% do tego ujemne temperatury, skromnie licząc - 10% mocy. Całość nam daje spadek około 40% więc wynik zasięgu zimowego to około 95km! w tym miejscu trzeba dodać, że styl jazdy ma też ogromny wpływ na zasięg. NIESTETY LIPA, może użytkując w mieście jest ok, poza miastem niestety... W Top Gear testowano kiedyś Tesla Roadster która miała mieć zasięg prawie 400km niestety na torze przy ostrej jeździe auto zrobiło około 90km czyli ¼ :-) Jakby nie patrzył,jazda dużo tańsza,bo ekologia to pic. Waga też ma znaczenie,bo skoro auto ma być do miasta to wystarczy wielkość Suzuki Splash. Edytowane 24 Listopada 2016 przez porter59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Albo nowy Notek, wydać taką furę forsy na elektryka i mieć świadomość, że nigdy się nie zwróci? BEZCENNE. Teraz pytanie, dla kogo jest Leaf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Dla pracownika RWE ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Dla pracownika RWE ..... Nie nadążam. Co oznacza RWE ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 W zamian Note'a mozna rozwazyc tipo hb lub kombi, cena od 50tys. ze starym ale sprawdzonym silnikiem 1.4 i wszystkim co potrzebne W standardzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Oj widać, że Twoja żona rachunki płaci... Ja się nie odzywałem ale też nie wiem co to, to RWE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Dawny RMF:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Dawny RMF:-) Proszę was bo padnę U mnie króluje Tauron ale wiem co to RWE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 No ja z niektórymi Polskimi nazwami jestem na bakier bo nie mam z tym kontaktu......temu nie chciałem się wychylać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Nie nadążam. Co oznacza RWE ? Pracownik RWE nie musi szukać takiej stacji bo ma ją pod pracą na parkingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 heehe....a ja znalazłem tylko Radio Wolna Europa U nas to Schneider Electric & Engenie. A co do Nissana Leaf.....widziałem to coś na TAXI w Londynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 RWE to po prostu jeden z wielu dystrybutorów energii w Polsce ! Tauron, ENEA, Energa, RWE itp ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Teraz łapię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Wszystko zależy od budżetu. Rzeczywiście Tipo można kupić z klimą za 50 kafli i ze sprawdzonym silnikiem. Ogólnie Fiat posiada jedne z najlepszych silników, diesle to wiadomo, ale benzyny również są ok. Prawdą jest, że po latach ciekną jak wściekłe, biorą olej, itp itd, jednak nie mają usterek które doprowadzają do bankructwa właścicieli, te silniki jeżdżą do końca życia i o 1 dzień dłużej. To teraz dla kontrastu, jaki koncern posiada najwięcej wadliwych silników? V.A.G. niestety! a utarło się, że są takie super. Po roku 1998 jest tylko kilka udanych konstrukcji np: 1,4 16v, 1,6 tzw SR i jego pochodna 16v, 2,0 (ALT) 1,9tdi ale nie wszystkie! reszta posiada wady które doprowadzają do rozsypania się silnika czy innych usterek od których koncern umywa ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Na nowe Tipo hb i sw sa zapisy w salonach i czeka sie kilka miesiecy, od reki nie kupisz;-) Pamietam jak kiedys takie jaja byly jak wchodzila Siena i Palio SW a pozniej emocje opadly. Na nowe Tipo hb i sw sa zapisy w salonach i czeka sie kilka miesiecy, od reki nie kupisz;-) Pamietam jak kiedys takie jaja byly jak wchodzila Siena i Palio SW a pozniej emocje opadly. Dzisiaj w zakupie kontrolowanym na tvn turbo 5 letni Kaszkaj i nowe Tipo w cenie 50tys, chyba bralbym ten drugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaArek77 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Dla mnie w zamian nie ma nic ciekawego. Kia Venga jest plastikowa a Hyundai ix20 ma okropne niebieskie podswietlenie jak w Golfie 4. Poza tym Note 2 to jedyny model z segmentu małych Vanów który jest dostepny jako auto używane z nawigacja. Honda Jazz to juz staroc z 2008 roku a najnowsza droga. Chce kupic Note 2 używany z silnikiem diesla, nie bedzie z tym problemu w Niemczech. Auto na dojazdy do pracy i 3 razy w roku trasa Poznań-Hamburg. Mam pewne pytania i watpliwosci: - silnik 1.5 dci, renault ale chybz poorawiony i nie ma sie co obawiac. Jedyny sendowny dla mnie bo jesli benzyna to tylko 4 cylindry, turbo i moc co najmniej 110 koni. Wyboru brak - jak z filtrem DPF ? Mam doswiadczenia z 8 letnim fiatem bravo i 2 letnim vw golfem i zero problemów z tym filtrem - czy Note 2 ma stary czy nowy czynnik klimatyzacjiR 1234yf ? Podobno nissan stosował nowy we wszystkich autach od roku 2014 - czy Note 2 ma czujnik cisnienia opon montowany w kazdej wersji? Znajduje sie on w kole czy przy module ABS (jak np Vw). Jesli w kołach to oewnie droga sprawa i łatwo uszkodzic - jak jest z systemem bezkluczykowym ? Czy w najbogstszej wersji, bodajze Tekna jest w standardzie ? Nie chce tego ustrojstwa, bez sensu jest i takie auto łatwo ujrasc, media przestrzegają. Jedyne rozwiazanie to owijanie kluczykavw folie aluminiowa - jak sprawuje sie nawigacja ? Czy mapy sa w miare aktualne ? Instalowane na karcie SD? Skąd pobrac nowe i jaki koszt? Wiadomo ze za 200 zł da sie to zaktualizowac prywatnie Jakies inne rady i sugestie. Dziekuje Wszyscy spią, maja mnie w D czy nikt nic nie wie. 2 dni i zero odzewu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Nie no może 5 dnia cuś napiszą teraz śpio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus_E12 Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Witam, nieodpowiadaja bo nie wiele diesli wśród posaiadaczy note 2. Ja mogę Ci potwierdzić czynnik klimatyzacji to 1234yf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaArek77 Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) No dziękuje. To lipa. Ubyło czynnika klimy koledze przez 2 lata ? Ale opinie posiadaczy silnika 1.2 tez sa cenne. Pytam nie tylko o silnik Edytowane 13 Maja 2017 przez MaArek77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Witam, nieodpowiadaja bo nie wiele diesli wśród posaiadaczy note 2. Ja mogę Ci potwierdzić czynnik klimatyzacji to 1234yf. Ciężko stwierdzić czy syf . Na pewno bardziej kłopotliwy w serwisie i drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus_E12 Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Ja po dwóch latach uzupełniałem. Wyszło 100g ubytku więc chyba niewiele. Co do samochodu to podstawowa jego zaleta jest ilość miejsca w środku zwłaszcza na tylnej kanapie oraz nieduże spalanie między 6,0 - 7,0 litrów na setkę. Oczywiście przy normalnej jeździe nie emeryckiej. Zastosowane czujniki ciśnienia jak narazie nie zawodza a dwa razy do roku zmieniam opony. Reasumujac fajny samochód do codziennej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matais Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Porównując z Clio Grandtour 2, którym jeździłem tylko kilka dni na urlopie, to nadal uważam, że wybrałem lepiej i rozsądniej. Bardzo długo nie mogłem się zebrać, żeby coś napisać. Dzięki za opinię, chociaż zakupu dokonałem parę dni wcześniej, padło na Note2. W tym momencie nie żałuję, nawet bardziej mi się teraz podoba niż Clio. Z pewnością mam więcej miejsca i pozycję siedzącą delikatnie wyższą. Mam benzynę 80KM, wersję Acenta + Family. To zależy jak wysoka osoba siedzi z przodu, ale osobiście mam pełno miejsca z tylu, dzieciaki prawie mogą tam biegać Super sprawa. - miejsce z tyłu (dla 2 osób ) - niski tunel na środku - przyciemniane szyby (Notes ładniej prezentuje się) - przesuwana kanapa (na co dzień nie potrzebuję dużego bagażnika, mam więcej miejsca w środku, a na wakacje czy jakąś trasę możliwość zapakowania większych bagaży, bardzo sobie cenię tą opcję) - tylne drzwi otwierane o 90 stopni, bardzo praktyczne. - wydaje mi się, że fotele są w miarę wygodne - wygodna możliwość chwilowego obniżenia lusterka wstecznego, dokładnie widzę co robią dzieciaki bez obracania się (nie tylko zapobiega oślepianiu kierowcy) - osobiście nie skarżę się na głośność w środku, nawet przy 140 km/h (ale też może mam inne punkty odniesienia) - jeździ się wygodnie, dobrze pokonuje typowe nierówności na drogach. - tempomat - dwa schowki z przodu od strony pasażera - nic nie odpada:) (w porównaniu z wpisem jeden z wcześniejszych osób w wątku) To moje subiektywne zalety, które teraz przychodzą mi do głowy. Jeśli chodzi o minusy jakie ja odczuwam: - faktycznie łapię wiatr boczny, ale tragedii nie ma - mało poręczny podłokietnik, mały i nadaje się tylko na trasę, gdzie rzadko zmienia się biegi - 80KM to trochę za mało, czasem chciałoby się, żeby lepiej przyspieszył, a tu nie da się, przy włączonej klimie znaczący spadek mocy (świadomy wybór mocy silnika, absolutnie nie czepiam się tego, jedynie nadmieniam, do typowego poruszania się w większości przypadków jest ok. Silnik 98KM na pewno jest sprawniejszy) - głownie dla dwóch osób z tyłu (lub dwóch fotelików). Więcej osób komfortowo nie pojedzie, o dwóch fotelikach można zapomnieć, jak dla mnie mógłby być 5-7 cm szerszy. W moim przypadku to chyba główne 'ale'. - nie mam pojęcia dlaczego tylko jeden przycisk dotyczący regulacji szyb jest podświetlony, resztę trzeba wymacać, pasażerowie to już w ogóle mają niewygodnie. Z tego co widziałem to w QQ tak samo jest. Nie wierzę, że to mogłoby być podyktowane kwestią oszczędności. - spalanie, osobiście trochę zawiodłem się. Nie wiem skąd takie, a nie inne raporty spalania u innych kierowców. Patrząc na wskazania komputera to u mnie: - miasto 9 - 10l/100km - trasa ~ 5.0l (95km/h) ~ 5.3l (105km/h) ~ 5.8l (115km/h) ~ 7.0l (140km/h) Obecnie średnie z miasta i trasy pokazuje 7.2l Nie jestem na 100% pewny czy dobrze pamiętam zużycie z trasy (coś mi tutaj nie pasuje, muszę przy następnym wyjeździe sprawdzić ponownie). Ta trasa ogólnie to byłaby nawet ok, ale głownie to w mieście jest dużo. Próbowałem jeździć w trybie eko, ale to jakaś masakra, to gorsze nawet niż styl emerycki:) Próbowałem, ale i tak nie wiele zszedłem, 0,4l? To zdecydowanie za mało przy takim poświęceniu. Biorąc pod uwagę klasę i cenę Note nie dopatruję się innych, znaczących minusów. Szkoda, że nie mam kamer, na pewno praktyczne, ale to już kwestia wyposażenia. Nie obyło się bez usterki, na pewno jednej, i o to chciałbym Was dopytać, może ktoś też tak ma, albo o czymś takim słyszał. Od nowości słyszę z okolic nawiewów środkowych jakieś brzęczenie. Na początku pojawiało się to przy prędkości ok 110 km\h, obecnie zdarza się nawet przy 60 km\h. Oprócz prędkości zależy też chyba od od siły i kierunku wiatru. Coś jakby wchodzi w rezonans, ale nie mam pojęcia co to może być. Serwis przy przeglądzie sprawdzał to, ale nic wówczas nie słyszeli. Denerwuje mnie to, jak już pojawi się, to jest to słyszalne pomimo włączonego radia. Myślę, że nie jestem jedyny, może ktoś to już zdiagnozował? Druga sprawa, jakiś czas temu po dłuższej trasie otworzyłem drzwi bez wyłączania silnika i usłyszałem kolejne brzęczenie (przyznam, że trochę mnie to zaniepokoiło). Przy dodawaniu gazu narastało i wraz ze spadkiem obrotów ustawało. Teraz widzę, że do powtórzenia przy troszkę dłuższej trasie, nawet przez miasto, więc zdecydowanie łatwiej będzie mi zapytać o to w serwisie przy najbliższej okazji. Zauważył ktoś coś podobnego, może to typowe w Note? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.