Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy warto kupić nowy Nissan Note II? Jeśli nie, to co w zamian?


rafma1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Forumowiczów

Mam zapytanie gdyż zastanawiam się nad kupnem samochodu nowego Nissana Note II.

 

Interesuje mnie model Nissan Note II  silnik benzyna 1.2 ( 80KM )   

- wersja Acenta z pakietem IT ( Nissanconnect 2.0 + system kamer 360 + zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield )

- 5.8" kolorowy wyświetlacz dotykowy (z językiem polskim) + Gniazdo 
USB i MP3, Bluetooth, iPod + 6 głośników
- klimatyzacja manualna 
 
Czy ktoś z Was posiada już ten model Nissana ?
Chciałbym was prosić o poradę czy warto te model kupić ?
Jakie posiadacie doświadczenia dotyczące tego konkretnego modelu lub poprzednika?
 
Dziękuje za podpowiedzi .
 
 
 
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z NOTE II jest pewien problem. Otóż NOTE pierwszej generacji jest samochodem udanym i większość tu obecnych to potwierdzi. Natomiast nie ma tu chyba nikogo, kto zamienił NOTE I na NOTE II. Zatem ciężko o tego rodzaju porównanie. Posiadaczy NOTE II też na forum jest niewielu. Generalizując, NOTE II na pewno w wielu dziedzinach jest samochodem lepszym od NOTE I. Skoro I była udana, to II chyba tym bardziej. W NOTE II są już zupełnie inne silniki niż w pierwszej generacji. Ogólnie jak na razie sprawiają bardzo dobre wrażenie. Są ciche, mocne i mają umiarkowany apetyt na paliwo. Natomiast za wcześnie jest na ocenę ich potencjalnej awaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w temacie silników,natomiast w temacie wygody,jest na pewno mniej miejsca.I to stwierdził  mój etatowy pasażer(żonka) :D

Deska rozdzielcza jest mocno wybudowana i to zmniejsza przestrzen.Co do samej jazdy i jak sie zachowuje w eksploatacji ,nie mam żadnych uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier  zrezygnował z zakupu, po obejrzeniu Note II ACENTA 1.2 L 59 kW  50.900zł ,

Dlaczego a to dlatego że -silnik,skrzynia,cały osprzęt to renault!!

Karoseria , felgi, emblematy zegary to było Nissan z salonu wyszedł zdegustowany.

W tygodniku MOTOR 5/2014 w porównaniu był on i kia Venga o wiele starsza konstrukcja, Note II przegrał z Kia.

To co było w standardzie wyposażenia Kia ,to u nissan trzeba dopłacać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ofercie Nota II nie ma dostępnego silnika 1.6 .

Są tylko 1.2 ,1.5 diesel, i jedyny nissanowski silnik- 1.2 DIG-S 72kw 98KM 60.900zł ACENTA.

Teść w dacii duster ma ten silnik co ty i też nie narzeka.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier  zrezygnował z zakupu, po obejrzeniu Note II ACENTA 1.2 L 59 kW  50.900zł ,

Dlaczego a to dlatego że -silnik,skrzynia,cały osprzęt to renault!!

Karoseria , felgi, emblematy zegary to było Nissan z salonu wyszedł zdegustowany.

W tygodniku MOTOR 5/2014 w porównaniu był on i kia Venga o wiele starsza konstrukcja, Note II przegrał z Kia.

To co było w standardzie wyposażenia Kia ,to u nissan trzeba dopłacać!

To że silnik jest Renault ,to go odstraszyło?

Co do porównania w tygodniku...już my wiemy jak porównują dziennikarze ...kto da więcej będzie miał lepszy komentarz.

Nowy Note...na pewno niedługo w opcji znajdzie się więcej dodatków.To jest świeżynka,sondaż rynku.Nie ma się nijak do starego modelu ze starym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam! Mój silnik 1600 ccm 110KM też jest Renault a złego słowa nie powiem! :)

jeśli mówisz o Note I, to śmiem powątpiewać  :) Obie benzynowe jednostki (1,4 i 1,6) w Note nr 1 to motory japońskie

A co do silników Renault - starsze benzynowe jednostki 8 i 16V (1,2, 1,6, 2,0) to sprawdzone i solidne konstrukcje. Nowe TCe są  na rynku bodaj od 3-4 lat i też na razie

narzekań na nie nie słychać. Podejrzewam,że silniki benzynowe w Note II to już wspólna konstrukcja obu koncernów - co wcale ich nie dyskwalifikuje. Jedne z najlepszych silników Formuły I, to właśnie Renault  :whistle:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyniaki w Note I od japońca,ale skrzynie biegów to już Renault i ich główna wada, jak dla mnie to bardzo chałaśliwa praca,oczywiście w trasie.Do miasta jak najbardziej ok i do tego celu go nabyłem. Zwrotny,a przy tym dość oszczędny. Z Note II pewnie będzie podobnie.Każdy kupujący auto powinien sam się określić,czy auto będzie użytkował w wększości w mieście czy w trasie,bo jak pisałem Note I,czy II to idealne auta do miasta. Ważna bariera to też cena,45 tys za Acente jeszcze do przyjęcia,ale wyżej to już przegięcie.

Moja rada dla rafma1,poszukaj Nota 1, chyba jeszcze dostępne w salonach. Może nie taki urodziwy od 2,ale za to silnik pewniejszy.

Edytowane przez porter59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mówisz o Note I, to śmiem powątpiewać  :) Obie benzynowe jednostki (1,4 i 1,6) w Note nr 1 to motory japońskie

A co do silników Renault - starsze benzynowe jednostki 8 i 16V (1,2, 1,6, 2,0) to sprawdzone i solidne konstrukcje. Nowe TCe są  na rynku bodaj od 3-4 lat i też na razie

narzekań na nie nie słychać. Podejrzewam,że silniki benzynowe w Note II to już wspólna konstrukcja obu koncernów - co wcale ich nie dyskwalifikuje. Jedne z najlepszych silników Formuły I, to właśnie Renault  :whistle:

o kurka! pełne zaskoczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o Note II.

Wypowiadam się o Note II bo byłem go oglądać z szwagrem bo mu się podobała sylwetka .

Powtarzam w ofercie Note II nie ma silnika 1.6.

http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/city-cars/note/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html

 

Co odstraszyło szwagra że chce kupić nissana a z nissana została karoseria i trochę elementów.

Szwagier powiedział po obejrzeniu Note II  w salonie do sprzedawcy, że jak by chciał kupić Renault to by poszedł do salonu Renault żebyście widzieli minę sprzedawcy!

Nawet mi sympatykowi nissana od lat, było wstyd za nissana to znaczy to co z niego zostało Emblematy tyle zostało   :mad:

Co do silników Renault ale w samochodach renault, to zgadzam się są super nawet w F1 .

Ale przecież piszemy na forum Nissan o nisanach a wiele tego nie zostało na dzień dzisiejszy- przykre ale prawdziwe.

Ja kocham tiide za kanty jej karoserii i wspaniały japoński silnik HR16DE rakieta nie samochód, nie jeden się bardzo mocno zdziwił jaki to szybki samochód   :rolleyes:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żeby nie było wątpliwości. Silniki benzynowe w NOTE I o pojemnościach 1.4 i 1.6 to jednostki japańskie kostrukcji NISSANA. Oba są zbudowane w technologi 16 zaworowej ze zmiennymi fazami rozrządu. Napęd rozrządu jest realizowany za pomocą łańcucha.

 

Silniki Renault o pojemności 1.6 o których mowa to motory, które powstały już jako wspólne dzieło koncernu (wersja 16V) i starsze (8V), które są własną kostrukcją Renault. Oba z paskiem rozrządu.To zupełnie inne silniki niż te 1.6 z NOTE, TIIDA i QQ.

 

Renault rozwija własną linię turbo doładowanych motorów 1.2, które mają oznaczenie TCe. Tych silników nie ma w NISSANACH !

 

Silniki 1.2 DIG-S, które obecnie są w Nissanach Micra, NOTE II i QQ II, są innymi konstrukcjami niż te TCe. Najważniejszą rożnicą jest to, że nia mają turbo sprężarki tylko mechaniczny kompresor, który czerpie moc z wału. Kompresor jest wyposażony w elektromagnetyczne sprzęgło, które go załącza i odłącza (w zalezności od obciążenia). Wydaje się, że te motory są bardziej japońskie niż francuskie, choć zbudowane przez koncern. Zatem stwierdzenie, że w NOTE II jest silnik Renault jest bardzo dużym uproszczeniem ocierającym się o fałsz.

 

Sytuacja NISSANA wydaje się odbiegać od tej z początków fuzji. Modele takie jak ostatnia Primera zbudowane na bazie Laguny, faktycznie były bardziej Renówkami niż Nissanami. Micra i Note były dobrze wymieszane. Jest tam sporo Renault ale też sporo "prawdziwego" Nissana. Obecne modele idą własnie bardziej w kierunku Nissana a marka na nowo buduje swój charakter. Śmiem twierdzić, że w NOTE II z silnikiem DIG-S jest tyle samo Nissana co w NOTE I z silnikiem benzynowym a być może nawet znacznie więcej ! Nie można bazowac na plotkach, tylko realnie zainteresować się konstrukcją danych modeli i dopiero wtedy wyciągać wnioski.

 

Silniki DIG-S zapowiadają się bardzo dobrze. Są ciche i mocne. A brak turbiny jest prognostykiem większej trwałości. Choć nie wiadomo jak będą się sprawowały kompresory mechaniczne wraz ze sprzęgłami. Silniki o podobnej co do założeń konstrukcji produkuje VW (linia TSI) - ale tam to za bardzo nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier nie chciał robić przykrości sprzedawcy.

Ale to tak jak byś chciał kupić marsa i okazuje się po otwarciu że w środku jest snickers co udaje marsa!

A po marsie został brandowy papierek.

Szwagier dalej jeździ swoją mikrą K11, i dalej szuka nowego małego Japończyka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne porównanie z tymi batonikami :D. No ale w przypadku NOTE II zupełnie nie trafne ;). Niestety podejrzewam,  że sprzedawca w salonie Nissana zrobił taką minę nie dlatego, że dostał "prawdą w twarz" ale dlatego, że wywód szwagra go po prostu zabił ignorancją. Bez urazy Edek01 ;). Jestem fanem marki i nie bronię jej na siłę. Ale z racji, że właśnie jestem fanem, interesuję się, zgłębiam wszelkie techniczne aspekty i czuję moralny obowiązek walki z mitami :).

 

A fajnym małym japończykiem jest nowa Micra - właśnie z silnikiem DIG-S :D. Nowy NOTE też jest fajny :D.

 

 

Kończąc wywód, trzyba stanąć na ziemii i potwierdzić, że NISSAN-Renault to jednak jeden koncern. Co zatem się stanie w aspekcie naszej dyskusji o silnikach ? A pewnie to, że jednostki DIG-S może nie długo pojawią się nowych modelach Renault. Może w nowym Twingo ? Choć polityka koncernu w tym temacie do tej pory była dość restrykcyjna. Wspólnymi silnikami były jak dotąd jednostki wysokoprężne. Benzynówki obie firmy rozwijały w zasadzie niezaleźnie. Może to jeden z warunków aliansu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa micrusia jest po prostu śliczna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale straciła na wnętrzu,jakość plastików w K13 przed liftem w stosunku do K12 to był spory krok w tył! Hinduski rodowód nie wyszedł na dobre w stosunku do Angoli.

Po lifcie jest trochę lepiej,szczególnie w jasnej tonacji.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Ale szczerze czytając wszystkie wypowiedzi nikt mnie nie zauroczył , nie zaskoczył pozytywnie że Nissan Note II " Tak kupuj bo warto , bo dlatego że .., naprawdę będziesz zadowolony , albo nie kupuj bo za 50 tys zł wyjedziesz inną ciekawszą marką z salonu o podobnych parametrach np.Kia VENGA ; Dacia Duster...

Ogólnie wszyscy piszą w głównej części o silnikach , fajnie ale nikt z was nie wspomniał o nowych nowinkach z bezpieczeństwa jeśli chodzi o technologię Safety Shield...

Jak również nic nie zostało powiedziane o gwarancji ( czego ona dotyczy pierwszych 3 lat ekslpoatacji samochodu ).

Nie szukałem takich odpowiedzi , myślałem że znajdą się forumowicze którzy posiadają Notka II ,podzielą sie swoimi spostrzeżeniami , opiniami .Ale cóż .Pozdrawiam

Edytowane przez rafma1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jednak dowiedzieć wrażen z zakupu i spostrzeżenia z jazdy i ogólnie czy jesteście zadowoleni  z Nissana NOTE II ?

( zalety i wady  )

Czekam za odpowiedziami z góry Dziękuje

Edytowane przez ranger
Połączenie tematów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj bo za 50 tys zł wyjedziesz inną ciekawszą marką z salonu o podobnych parametrach np. Dacia Duster...

 

...i wtedy wchodzi on cały na biało...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Chciałbym was prosić o poradę czy warto te model kupić ?

 2/50 tys zł wyjedziesz inną ciekawszą marką z salonu o podobnych parametrach np.Kia VENGA

ad 1/chciałeś odpowiedzi wprost, to odpowiem - moim zdaniem nie warto - pierwszy Note był lepiej przemyślany, prostszy i miał o wiele lepsze silniki benzynowe

ad 2/bardzo dobra koncepcja i przy założeniu,że chcesz nabyć pojazd mniej więcej tej wielkości i o takich a nie innych cechach -warta głębszego przemyślenia

...i wtedy wchodzi on cały na biało...

voilà: i nie jest to żadna Elia tuning czy inne cuś - to jedna z ogólnie dostępnych wersji limitowanych (na obrazku przed liftingiem) egro? - białe jest piękne  :dribble: 

post-20266-0-36211000-1394823146_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się jednak dowiedzieć wrażen z zakupu i spostrzeżenia z jazdy i ogólnie czy jesteście zadowoleni  z Nissana NOTE II ?

( zalety i wady  )

Czekam za odpowiedziami z góry Dziękuje

 

Musicz poczekać, na kogoś kto ma Note II i coś napisze. My posiadacze Note I za bardzo Ci nie doradzimy. Oglądałem dość dokładnie Note II. Nie jeździłem - ale chyba samą pojedynczą jazdą testową raczej i tak bym się nie zadowolił. Chętnie bym go porządnie potestował ;). Wnioski jakie na razie mam są takie, że nie warto zamieniać Note I na Note II. Ale jak bym nie miał Note I czy kupiłbym Note II ? Nie wiem. W chwili obecnej nie jestem obiektywny bo jestem fanem marki i skłaniam się mocno na tak. Sylwetka mi się podoba, bardzo obiecujące silniki, sporo fajnych dodatków. Ale czy myślałbym tak samo jak nie byłbym fanem marki ? Nie wiem. I chyba nikt z nas nie wie. Tak naprawdę ile jest warty Note II może jedynie powiedzieć posiadacz Note I, który go porządnie przetestuje w aspekcie doświadczeń z Note I, który w opinii wielu był udanym samochodem. Ale póki co, nie ma tu chyba takiej osoby. Podejrzewam, że w przypadku Note II jest tak samo jak z Note I. Ten samochód jest znacznie lepszy niż się wydaje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień Dobry / Dobry Wieczór Wszystkim.

Mój pierwszy post na tym zacnym forum, którego czytelnikiem jestem od dłuższego czasu, a to za sprawą zakupu, który planowałem i tego, którego dokonałem.Temat dotyczy Note 2, a pytanie brzmi : czy warto... No moim zdaniem warto  :)

Próbowałem kupić N1 od listopada zeszłego roku, Chodziło mi o wersję po lifcie i stosunkowo młody rocznik (roczniki 2012-2013) w bardzo dobrym stanie. Taki zakup to praktycznie jak gra w Lotto, więc efektem końcowym moich poszukiwań była decyzja o doinwestowaniu i zakupie N2 z rocznika 2013. Sam nie jeździłem wcześniej modelem 1, ale kolega posiada i trochę o tym aucie wiem.

Zacznę od silnika : jednostką Renault jest tylko dci. Silniki benzynowe nie są może konstrukcją czysto japońską, ale to te same jednostki, które występują w modelu Micra w dwóch wersjach : zwykłej i doładowanej kompresorem (DIG-S). Oba mają rozrząd na łańcuchu. Trzy cylindry wymagają przyzwyczajenia, ale moje poprzednie auto to Fabia 2 HTP i zaręczam, że w Note jest dużo lepiej i kulturalniej: mniej wibracji i inaczej zestopniowana skrzynia, dzięki czemu jest też ciszej.  Zastanawiam się, czy przypadkiem ten silnik nie powstał przez odjęcie jednego cylindra z jednostki 1.6/110.... 

Koncepcja auta jest identyczna jak w modelu 1. Nissan obniżył go o kilkanaście milimetrów i chyba tylko dlatego twierdzi teraz, że to hatchback :) . Podstawowa wada nadwozia pozostała : jest nieco zbyt wąski, chociaż i tak szerszy od poprzednika (znów kilkanaście milimetrów). Z wyposażenia wersji Acenta zniknęła suwana kanapa i pólka flexi. Teraz jest to pakiet rodzinny, którego niestety nie mam (kupiłem Acent'e, która stała w salonie). Do dyspozycji mam więc 295 litrów bagażnika, co na moje potrzeby wystarcza w zupełności. Przestrzeń dla pasażerów z tyłu to już chyba jest legendarna :-). To pierwsze moje auto, w którym żona na tylnym siedzeniu może założyć nogę na nogę i nie kopać mnie w plecy. Z przodu jest podobnie : przestronnie i wygodnie. W porównaniu z modelem 1 nieco wyżej przebiega linia szyb, więc osoby, które lubią wyższą pozycję za kierownicą, będą w N2 czuły się trochę lepiej. Zawieszenie nie jest moim zdaniem mistrzowskie : hałasuje bardziej niż koledze w N1 i tył lubi myszkować, ale układ kierowniczy jest bardzo dobry. W każdej chwili wiadomo, co się dzieje z kołami, chociaż promień skrętu mógł być mniejszy. Silnik moim zdaniem podobny w osiągach i eksploatacji do 1.4/88. Wygląda na to, że spala o łyczek mniej.

Użytkowo auto prawie doskonałe, i w wersji Acenta dobrze wyposażone : pełna elektryka lusterek, aluminiowe felgi, klimatyzacja manualna, radio z CD USB i bluetooth, etc.. Jedyną (moim zdaniem) wadą jest cena. Z dopłatą za lakier i paroma dodatkami zaczyna się jazda daleko ponad 50tys PLN, a to już pułap, gdzie rezydować zaczynają jednak większe kompakty. W moim przypadku i przy zakupie rocznika 2013 cena była o niebo atrakcyjniejsza. Lepiej też wyglądały ceny na przełomie roku, kiedy obowiązywała promocja na wyprzedaż rocznika.

Ideałem dla mnie byłby Note 2 z silnikiem 1.6/117 (takim jak w Juke bez doładowania), ale jesteśmy w Europie... Na rynkach ameryki północnej i południowej auto jest oferowane z poczciwym i sprawdzonym 1.6/110.

Ale się rozpisałem...  :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny post :). Potwierdza, że Note 2 to fajne auto - choć ciężko je bezpośrednio odnieść do Note 1. Jedno jednak wiadmo na pewno. Nowe silniki 1.2 DIG-T i DIG-S na pewno nie powstały z silnika 1.6 110 KM poprzez odjęcie jednego cylindra - choć matematycznie taki pomysł dał by się wykazać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...