Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan 350z turbo Golden Angel


Łukasz83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolor alkantary jest taki piaskowy/karmelowy jak na zdjęciu wyżej. Nie istnieje coś takiego jak złota skóra bo prawdziwa skóra się na złoto nie wybarwi. Ta alkantary jak na zdjęciu mi się podoba.inna opcja byłoby czarno czerwone wnętrze ale to ryzykowne do mojej zeta sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor alkantary jest taki piaskowy/karmelowy jak na zdjęciu wyżej. Nie istnieje coś takiego jak złota skóra bo prawdziwa skóra się na złoto nie wybarwi. Ta alkantary jak na zdjęciu mi się podoba.inna opcja byłoby czarno czerwone wnętrze ale to ryzykowne do mojej zeta sam nie wiem

Jest możliwość barwienia skór naturalnych na złoto jednak nie jest to tanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybliż temat. Rozmawiałem z tapicerami z Java car design i z tymi z Bolszewa i mówili że naturalna skóra nie wybarwi się na złoto dlatego w żadnym próbniku takich nie znajdziesz. Gdzie to zrobić i jakie są ceny? A da się zmienić barwę czarnych pasów bezpieczeństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie byłem na wystawie samochodowej w Chicago była złoto czarna impala w środku, były też stare krążowniki z efektem chromu na skórach, często są damskie buty szpilki barwione na złoto i są ze skóry naturalnej : ) zakładam że jest to trudne drogie i trzeba mieć odpowiednią skórę i barwnik zwykłą farbą do skór na pewno takiego efektu chromowanego się nie uzyska

 

tutaj takie to złoto jest brudne ale widziałem takie mega błyszczące w tej impali...

https://www.hemmings.com/magazine/hcc/2011/01/Tenacious-Toronado---1969-Oldsmobile-Toronado/3694221.html#PhotoSwipe1485432722295

 

możecie się śmiać ale np ja mógł bym mieć taki fotel ; >

 

http://www.anliker-ueli.ch/wp-content/gallery/slr/anlikerredgolddream999_055.jpg

 

tu stara corvette czasy współczesne a technologia już na pewno poszła do przodu

 

http://barnfinds.com/sites/barnfinds.com/files/imagecache/large/images/1/beige-1957-chevrolet-corvette-interior.jpg

 

 

kolejny edit:

 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/43/7e/08/437e082b8a26ef48ecd867e91ebb7c63.jpg

 

złota strusia skóra?

 

http://gtspirit.com/wp-content/uploads/2009/05/stallone00.jpg

 

U nas zawsze nic się nie da tak samo jak robiłem aerograf na motorze koleś brał kase kolosalną a paski mi pomalował krzywo na kołach obraził się i tak zostawił xD powiedział ze się nie da inaczej hahahahah

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mi się nie podobają. Chciałbym skórę która będzie miała taką barwę jak ta alkantara ze zdjęcia. Potrzebna by mi była do boczków foteli , elementów kierownicy i ręcznego. Dobrze by wyglądała na drobne wykończenia a tak nie wykluczone ze użyje tylko tej piaskowej alkantary i czarnej skóry i alkantary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi jakoś to błyszczące złoto nie podchodzi, mysle ze te elementy ze złotym powinny być w alkantarze i to napewno nie w miejscach które narażone są na zaplamienie, a juz na pewno nie na siedzeniach.

 

No i co komu się tam podoba czy nie podoba nie ma znaczenia, super, że idziesz za swoją wizją i jesteś w tym konsekwentny. Brawo Ty!


A ten Carbon w środku... po prostu bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wizja powoli upada bo wczoraj (na parę dni przed wstawieniem auta dostaje SMS od tapicera ze chyba nie udźwigną tego projektu bo ich przerasta). Na początek złość i niedowierzanie, potem olśnienie i złota myśl - jak sądzę szykuje się niespodzianka o której na razie nie mowie głośno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, robi błędy i Nie słowny jest. Ale podejmie się trudnych projektów i nietypowych i cenowo wypada nieźle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał obejrzeć jego prace i zdecyduje. Póki co po niedzieli czeka mnie jeszcze telefon do przyjaciela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra trochę nowinek - ponieważ tapicer wysypal mi się z robota i w związku z tym pewien zasób środków finansowych został po mojej stronie postanowiłem coś z tym zrobić. Długo myśleć nie trzeba było - czas zająć się mocą auta by zaczął jeździć tak jak wygląda. Telefon do przyjaciela wykonany. Jeśli zdążymy ogarnąć robotę przed rozpoczęciem sezonu to już niebawem wleci turbinka. Ponieważ nie chce chinczyka pomyślałem o garrett gt35 jednak ponoć są bardzo nietrwałe. Aktualnie myślę o turbinie BorgWarner s300sx choć ostatecznie temat zostawiam do przedyskutowania. Precission PT6266 która ma np Mariusz u siebie jak dla mnie jest za duża (bo po pierwsze moc zbyt wysoka po drugie kucie silnika najwcześniej za rok wiec musze bezawaryjnie przelatać ten sezon). Cel na obecny sezon to okolica 350 KM żeby się silnik nie wysypal. Docelowo planuje moc na poziomie 550-600 KM nie wiecej

A i turbo ma być elastyczne i szybko wstawać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Będzie single turbo niekoniecznie duże ale ładnie wstajace

A tymczasem w domu :D

post-82725-0-90001700-1485905000_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha puzzle kozak !!

S300SX to wielka locha słabo wstająca jak już to S200SX z żeliwem 1,22 żeby rozwojowo było, docelowo realne 500KM nastruga i fajnie wstanie.

Oryginalne garretty GT na kółkach niestety mniejszą trwałość jak chińczyki na ślizgach mają, za to lepszy spool o jakieś 300obr.min i średnio 15-20% większe moce generują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na tej 200sx z 550 KM nie podejdzie? Będę polegał na Tobie - wiesz na czym mi zależy. To sprzęgło Exedy 250mm , o którym rozmawialiśmy poradzi sobie z tą turbosprężarką? No i powiedz kiedy mogę maszynę przywieźć - bardzo zależy mi by jak śniegi stopnieją od razu jeździć, bo i tak mało się jeździ :D


Znalazłem w necie ten Borg Warner s200sx na żeliwie 1,22 ma potencjał do 580 KM i jest na podwójnym łożysku hydrodynamicznym. Chyba się przekonałem do tej turbiny

04.02.2017

 

Usiłuję właśnie przejść przyspieszony kurs wiedzy z turbosprężarek i mam do Was kilka pytań technicznych:

 

1) Wraz ze wzrostem RPM więcej spalin napędza wirnik turbiny więc rośnie ciśnienie doładowania w układzie. Jak zatem ustawia się turbo tak, by pracowało na stałym ciśnieniu np 0,5 bara - czy to jest regulowane przez komputer, że ma być pół bara a nie np 0,7?

 

2) Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o Twin Scrollu (zwłaszcza jak to się ma do biturbo i twinturbo). Ponoć pod Twin Scrolla muszą być odpowiednie kolektory wydechowe. Czy Stilleny będą ok?

 

3) Blow off i wastegate - oba regulują ciśnienie doładowania w układzie turbo. Czym to się różni oprócz tego, że BOV wypuszcza nadmiar spalin do atmosfery a WG do odrębnego kanału obejściowego? Czy WG to odpowiednik BOV-a po gorącej stronie turbiny?

 

4) Dźwięk zaworu upustowego - najczęściej jest to pojedyncze pssss, jednak niektóre auta mają takie jakby parskanie psss pssss pssss następujące po sobie (zapewne wiecie o czym mówię). Ten drugi dźwięk jest o niebo lepszy, ale ponoć powietrze wali tam o łopatki turbiny co powoduje jej niszczenie. Jest natomiast coś takiego jak zawór sekwencyjny (produkowany np przez HKS), który ma  2 tryby pracy (z grubsza rzecz ujmując parska przy niskim ciśnieniu, a jak jest duże ciśnienie to robi psss raz a konkretnie) - co myślicie o takim rozwiązaniu?

 

5) Czy dźwięk blow-offa jest podobny na małej i dużej turbinie czy w dużej jest głośniejszy, wyraźniejszy?

 

Fajnie jakby ktoś miał jakiś schemat rysunkowy całej konstrukcji turbo z uwzględnieniem dolotu, turbosprężarki, intercoolera, całego układu ssąco-tłoczącego i wydechu oraz blow-offa i wastegate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z grubsza tak choć na niektórych autach dziwnie to brzmi. Super jest na tym filmiku 30 sekunda

 

https://m.youtube.com/watch?v=qnaSDeNMBcA

 

05.02.2017

Dziś od godziny 17 do 21 ostatni mecz 1/8 Ligi Mistrzów "The best of sixteen" o awans do ćwierćfinału. Zachęcam do głosowania na moja zetke w tych godzinach. Rywalizuje dziś z Lexusem GS na airride. Podeślę potem link

https://www.facebook.com/carsloverspoland/videos/1277122065706039/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wszystko poknociłeś z tym turbo 

ciśnienie doładowania jest regulowane zaworem wg    zawór bov lub dv to zawory odpowiedzialne za zdięcie ciśnienia powietrza z dootu w momecie zamknięcia przepustnicy w celu ochrony wirnika turbiny  bov robi magiczne psssss , natomiast zwykle stosowany w fabrycznych autach np w Gtr  dv nie wypuszczza powietrza w atmosfere tylko kieruje go spowrotem do układu przed wlot turbosprężarki 

ciśnienie doładowania można regulować manualnie np zaworkiem MBC   lub elektronicznie zaworkiem EBC cewke tego zaworka można sterować mapą np z ekumastera det3 

 

ilośc spalin wylotowych z kolektorów jest zależna od obrotów silnika i jego obciążenia ,  na jedynce  jest dużo mniej spalin niż na 6 biegu przy tym samym prm i wciśnieciu pedału gazu ,zastosowanie dużej turbiny skutkuje tym że na niskich biegach reakcja na gaz jest słaba (puźno wstaje )  i jest spory lag czyli opuźnienie w wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia powietrza  w dolocie natomiast pozwala na uzyskiwanie dużych mocy i mometu 

zastosowanie bi turbo  elminuje tego typu problemy , jednak stosuje sie wtedy 2 mniejsze turbiny które nie pozwalają na uzyskiwanie aż takich dużych mocy 

jednak dają bardzo szybko pełny moment napędowy a to w codzienej jeżdzie jest bardzo ważne 

wspomniany Twin Scrol polega na tym że muszla turbiny wydechowa jest przedzielona  przez pół   takie rozwiązanie wymusza doprowadzenie spalin w odpowiedni sposob np w naszych silnikach  można zroić to tak  z jednej głowicy czyli 3 cyl do jednej części  turbiny a z drugiej głowicy z 3 cyl na drugą częśc turbiny  stosuje sie to w przypadku dużych turbin ma to na celu polepszenie reakcji turbiny    

generalnie układy turbo to bardzo obszerny temat      np  w 350z trzeba przerobić odme    jak cie będzie coś jeszcze interesować to pisz lub dzwoń ci odpowiem na wszystkie pytania    

Edytowane przez jarek1111
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek wielkie dzięki za obszerne i rzeczowe wyjaśnienia. Mechanika to nie moja działka, natomiast jak już decyduje się na różne rozwiązania (jak np turbo) to lubię wiedzieć o co w tym chodzi i jak to działa. Jestem samoukiem bazującym na wiadomościach z internetu stąd mogę pisać głupoty. Ale im więcej o tym czytam tym bardziej mnie to wciąga  :)  a powiedz mi jeszcze co myślisz o tym zaworze sekwencyjnym - chodzi mi o uzyskanie takiego dźwięku jak na tym filmiku poniżej (30 sekunda). Czy uzyskanie takiego dźwięku jest w każdym przypadku niezdrowe dla turbiny?  :) Mam kupić taki typowy zawór, który robi po prostu pssss? I jak to jest z dźwiękiem BOV-a - czy zależy on w jakiś sposób od wielkości turbiny?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie chodzi o to żeby po zamknięciu przepustnicy  ciśnienie z układu schodziło   im większa obiętość    dolotu  tym więcej powietrza trzeba wypuścić i dłużej trwa psss

 ten zawór przedewszystkim ma mieć za zadanie   a drugorzędną sprawą jest dźwięk , najlepiej posłuchać u kogoś w aucie jaki daje głos i jak sie spodoba to taki kupić  pamiętając że musi mieć odpowiednią wydajność    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie fajnie dźwieki to tak zwany "piggeon" :D

Czyli brak bova czy zaworu DV który upuszcza nadmiar ciśnienia ciśnienie w układzie w momencie ujęcia gazu.

W tych filmikach nadmiar ciśnienia nie ma ujścia przez zawór a jest przepuszczany przez zimną stronę turbiny, co drastycznie skraca jej żywotność.

 

Twin Scroll średnio o 400-500obr.min zmniejsza turbodziurę przy zastosowaniu tej samej turbosprężarki, jednak wymaga bardziej skomplikowanego orurowania...

Porównanie przebiegu momentu:

162-Tech-TurboTwinScroll-006-TorqueDyno-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...