Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi umknęło kaszanka ma czujnik oleum ?

Nie wiem jak Kicha, ale w Pulsarze to ktoś wyfilozofował i przy uruchanianiu silnika w ogóle się ta kontrolka nie świeci :o

Oby tylko nie ogień...

Ale,właśnie jestem po uzupełnieniu oleju.Rano przed wyjazdem miałem 2mm poniżej minimum,czyli skromnie licząc wlali litr.Jest tylko mały problem,mam się zgłosić po około 2500km na kontrolę.Sam poziomu nie skontroluję,bo jest bagnet oblany kontrastem,nie wolno mi go ruszać,a co będzie jak oliwy braknie przed kontrolą???

Żeby się nie okazało, że z nerwów to połowę znikniętego oleju wyciągasz bagnetem podczas spawdzania ;)

 

Swoją drogą ciekawe jak się sprawa zakończy :)

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wierze zeby w nowym aucie byly takie problemy z olejem, mialem punto, pande i nota i oleju nigdy nie ubywalo. Znajomy w nowym passacie musi dolewac 0,5 l/1000km, wozi zawsze butelke w bagazniku, nawet jest specjalna wneka na nia:-) Chyba jakas wada fabryczna.

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wierze zeby w nowym aucie byly takie problemy z olejem, mialem punto, pande i nota i oleju nigdy nie ubywalo. Znajomy w nowym passacie musi dolewac 0,5 l/1000km, wozi zawsze butelke w bagazniku, nawet jest specjalna wneka na nia:-) Chyba jakas wada fabryczna.

Złe Punto miałeś. Ja miałem 1.4 16v i tam znikał, no ale jakieś 150ml/1000km, a tutaj się pisze o tym, że raz nic nie znika, potem przez 1000km znika masowo, potem przestój.

 

Mi na razie nie znika, a mam jeszcze fabryczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wierze zeby w nowym aucie byly takie problemy z olejem, mialem punto, pande i nota i oleju nigdy nie ubywalo. Znajomy w nowym passacie musi dolewac 0,5 l/1000km, wozi zawsze butelke w bagazniku, nawet jest specjalna wneka na nia:-) Chyba jakas wada fabryczna.

To już nie te same silniki co były w Punto,Note...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapali lampka oleju, zatrzymujesz się, sięgasz po telefon, dzwonisz na Assistance http://www.autoniss.pl/promocja_NISSAN_ASSISTANCE,3.html  i egzekwujesz zobowiązania.   

Jak się już będzie palić, to taniej będzie, jak Jacko pozbiera tłoki z ulicy i zaniesie do ASO z żądaniem wymiany silnika.

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonus i Andrzej...

Andrzej ma rację,bagnet zaplombowany,Polonus z tym  wyciąganiem bagnetem był żart oczywiście,więc prośba od razu panowie,nie podnoście sobie ciśnienia,nie warto dla samych sobie i dla nas wszystkich :D OK!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonus i Andrzej...

Andrzej ma rację,bagnet zaplombowany,Polonus z tym wyciąganiem bagnetem był żart oczywiście,więc prośba od razu panowie,nie podnoście sobie ciśnienia,nie warto dla samych sobie i dla nas wszystkich :D OK!?

Spoksik, ja jestem wyluzowany. Żart był łatwy do odcztania przecież :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

przedstawię Wam mój powrót z roboty

1.   400 m do domu po przejechaniu 15 km, radio głośno ,klima pluje lodem  i zaczęła migać kontrolka silnika.........jadę dalej

2.  na progu zwalniającym bez gazu czuję, że szarpie. Na biegu jałowym obroty szaleją raz 800 raz 1000 raz 1200, zapala się kontrolka poślizgu

3.  jakoś kulam się te parę metrów do domu a tu info system start/stop fault zapalają się jeszcze jakieś 2, 3 kontrolki nawet nie zauważyłem które

    parkuję na podjeździe i po gazie mu, nic obrotu na jałowym szaleją dalej info raz takie raz inne.............wyłączam silnik i do chaty 

5. sekunda zastanowienia i jeszcze raz do auta...................zapłon i bez zmian, wkurwiony znowu do domu i za telefon.........ale linia zajęta

6 mija pół godziny chciałem dzwonić ....ale co mi tam jeszcze raz do auta, zapłon.....................wszystko OK

                     MAM SIĘ MARTWIĆ???????

witam

pamiętacie moje "przygody"??

więc sytuacja się powtórzyła ...tym razem auto zaparkowałem 5 km od domu

dzwonie na assistans....ok będziemy do godziny

dzwonię do nissana że przywiozę auto...ok proszę przyjechać na lawecie

po 35 minutach odpalam auto pracuje tel do assistans.....proszę czekać jestem za 10 minut

tel do nissana... mimo wszystko proszę przyjechać na lawecie

laweciarz ...sorry ja sprawnego samochodu nie mogę wciągnąć 

więc zajechałem sam ( oczywiście w czasie jazdy wszystko ok)

diagnoza serwisu........SOFT silnika do wymiany (komputer podobno wyłączał dwa cylindry!!!!!)......oleju przybyło (wymieniono bo rozrzedzony był)..obserwować olej

bo chyba zawory przepuszczają benzynę

 

ale jaja ale jaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

pamiętacie moje "przygody"??

więc sytuacja się powtórzyła ...tym razem auto zaparkowałem 5 km od domu

dzwonie na assistans....ok będziemy do godziny

dzwonię do nissana że przywiozę auto...ok proszę przyjechać na lawecie

po 35 minutach odpalam auto pracuje tel do assistans.....proszę czekać jestem za 10 minut

tel do nissana... mimo wszystko proszę przyjechać na lawecie

laweciarz ...sorry ja sprawnego samochodu nie mogę wciągnąć

więc zajechałem sam ( oczywiście w czasie jazdy wszystko ok)

diagnoza serwisu........SOFT silnika do wymiany (komputer podobno wyłączał dwa cylindry!!!!!)......oleju przybyło (wymieniono bo rozrzedzony był)..obserwować olej

bo chyba zawory przepuszczają benzynę

 

ale jaja ale jaja

Reno w akcji ;) może na tym polega rozwiązanie problemu ze zużyciem oleju, dotrysk benzyny do miski olejowej :/ Edytowane przez polonus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo chyba zawory przepuszczają benzynę

 

 

W jaki sposób? I które zawory (dolotowe czy wydechowe). Nie mogę sobie wyobrazić "połączenia" tego z układem olejowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde - strach się nie bać :o

Zastanawia mnie tylko jedno, że podobne przypadki spotykają wyłącznie użytkowników QQłek, a przecież w Pulsarach ten sam silniczek. Czyżby oprogramowanie ?? 

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VAG'u do systemu, który wyłącza dwa cylindy trzeba dopłacić... :P

Coś nam Adaśko chyba ściemnia albo jego naściemniali w serwisie. :P

Bo gdyby nie pracował mu któryś z cylindrów, to miałby spore problemy z jazdą, a gdyby nie pracowały 2, a o tym napisał, to już w ogóle stałby na skrzyżowaniu i jedynie prychał z rury wydechowej. :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nam Adaśko chyba ściemnia albo jego naściemniali w serwisie. :P

Bo gdyby nie pracował mu któryś z cylindrów, to miałby spore problemy z jazdą, a gdyby nie pracowały 2, a o tym napisał, to już w ogóle stałby na skrzyżowaniu i jedynie prychał z rury wydechowej. :D

Może odcinał mu na wolnych obrotach...? Jak szedł "pełnym ogniem", to już stwierdzał, że "da" mu więcej mocy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne, bo przy dwóch niepracujących cylindrach silnik 4-cylindrowy nie przejawia już chęci do pracy, a nawet jeśli pracuje, to drgania są tak duże, że nawet laik zauważy, że coś jest nie tak. Coś tam Adam jednak pisał, że nie mógł uruchomić silnika. Jeśli tak było, to wtedy rzeczywiście mógł być problem z zapłonem, bo odpalić taki motor na dwóch cylindrach jest dość trudno (to nie 12 cylindrów :P). Ale nawet w takim przypadku silnik próbowałby załapywać przy kręceniu rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przejęzyczył i może chodziło to, że dwa cylindry wyskakiwały co jakiś czas, niekoniecznie równocześnie. Po prostu tak im wyszło po podłączeniu kompa do ECU.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być. Wtedy faktycznie mieliby odczyt na kompie o wypadaniu zapłonów. I taka sytuacja rzeczywiście powodowałaby wzrost poziomu oleju, bo zapłonu nie było, a paliwo jednak dostarczane było do cylindrów, a tam nie ulegało spalaniu i ściekało sobie do oleju. Dobry trop Karminadelu szanowny. :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ok

już doprecyzuję co słyszałem w recepcji jak oddawali mi samochód

o tych dwóch cylindrach to 100 % tak mówili

efekt z mojej strony był taki że samochód odpalałem przez tą godzinę

jakieś 20 razy....i 19 razy jak odpalił nierówna praca silnika 3 sekundy 

i zdychał, jak chciałem ruszyć to jakby z 6 biegu i zdycha

a  jeśli chodzi o rozrzedzony olej to pisałem o zaworach

ale oczywiście Pan Miły też coś wspominał o pierścieniach

odniosłem wrażenie że sami do końca nie są pewni skąd ta benzyna w oleju


Coś nam Adaśko chyba ściemnia albo jego naściemniali w serwisie. :P

Bo gdyby nie pracował mu któryś z cylindrów, to miałby spore problemy z jazdą, a gdyby nie pracowały 2, a o tym napisał, to już w ogóle stałby na skrzyżowaniu i jedynie prychał z rury wydechowej. :D

haha  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ktoś pisał o 7 w mieszanym. Teraz 6,5... w mieście.... Nono jak tak dalej pójdzie, to boję się co będzie 1 kwietnia. Komu pierwszemu zacznie w czasie jazdy przybywać paliwa w zbiorniku? :devil:

Próbowałem na odcinku 30 km (70% trasa, 30% miasto) wykręcić najlepszy wynik i uzyskałem wg komputera 6,1 l/100km. Natomiast na odcinku 80 km (90% trasa) zszedłem do 5,3l/100km. Samochodem głównie jeździ żona. Nie jest mistrzem eco drivingu i komputer pokazuje 7,7l/100km. 

Wniosek mój taki. Jeśli potrafisz jeździć ekonomicznie to autko naprawdę mało spali. Normalna jazda to minimum 7,5l/100km. Osobiście uważam, że i tak zbyt dużo pali.

Najciekawsze w tym aucie jest to, że absolutnie nie zachęca mnie do szybkiej i dynamicznej jazdy tylko do spokojnej i ekonomicznej jazdy, dostojnej jazdy. Fakt, że jak trzeba przycisnąć to idzie jak trzeba :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...