Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam, komputer bezczelnie kłamie u mnie około litra.

 

A u mnie zawyża o 0,5 l. Na początku zawyżał o 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie komputer pokazuje średnie 8,0 w/g moich wyliczeń 8,5(90% to jazda miejska),ostatnio przy tankowaniu pokazał paliwa na 20km do baku weszło 52,88.Dla mnie takie spalanie jest jak najbardziej do przyjęcia,poprzednia Almera 1.5 Pb przy takiej samej jeździe paliła ponad 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Też prawda. Nawet jak tankujemy do pierwszego odbicia. Trzeba by tankować pod korek. Dlatego koncerny tankując cysterny rozliczają się biorąc pod uwagę w rozliczeniach temperaturę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego,cały czas zmniejsza dystans.Najmniejsze wskazanie na którym tankowałem to było 30km.A po tankowaniu okazało się że weszło 51L,czyli zapas był na ok 50km

Potwierdzam, komp aktualizuje dystans . Chyba nawet uwzględnia  przejazdy typowo miejskie gdzie zużycie rośnie pow. 10L  przez krótki dystans i potem postój, i jakoś szybko skraca dystans.

Pojęcia nie mam jak. U mnie nie chce być mniej niż 9,5. A raczej nawet 10. Z jakiego rocznika masz samochód? Miałeś jakieś aktualizacje oprogramowania silnika?

W pierwszym roku -2015- przejechałem tę trasę w listopadzie i miałem sumaryczne 8,8l a przed zjazdem z autostrady pow .9L . Teraz wiem , że trzeba szukać pedałem gazu optymalnej jazdy, depnięcie do 140 kmh to bierze naście, ja z definicji nie szarżuję chyba podobnie jak tutaj koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Teraz wiem , że trzeba szukać pedałem gazu optymalnej jazdy, depnięcie do 140 kmh to bierze naście, ja z definicji nie szarżuję chyba podobnie jak tutaj koledzy.

Ja z chwilą kiedy przesiadłem się na Pulsara, zacząłem podczas jazdy podglądać na kompie bieżące zużycie i dopiero w ten sposób zrozumiałem, na czym polega jazda ECO. Nawet jazda na tempomacie nie załatwia problemu, bo "operując" nogą, można spalić mniej niż korzystając z tempomatu. No ale jazda ma sprawiać przyjemność, a nie katorgę ... ale dla testu warto pomęczyć się i przejechać kilka setek km. obserwując suwaczek i cyferki :dribble: 

Dodam, że jak już załapałem o co w tym wszystkim biega, to na w miarę pustej drodze krajowej na odcinku ok. 200 km, przejeżdżając przez kilka miejscowości, udało mi się zejść do 3,8 ltr/100 km. (wg. kompa). W ASO na przeglądzie zrobili wielkie oczy :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na tempomacie (chyba nawet w instrukcji było) zwiększa zużycie paliwa. To jest dla ułatwienia życia, nie zmniejszenia spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej podziwiam Twoja cierpliwość, to trzeba mieć nerwa stalowego

Zgadza się. Nauka to zawsze kosztem czegoś - trzeba być Twardym, jak żelki z Biedronki :dribble: . Teraz wiem co chciałem wiedzieć, więc testy się skończyły. Wróciłem do normalnego stylu jazdy, tyle że noga jakby ździebko spokorniała.

a74c5685-C1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odbyłem ciekawą rozmowę z synem mojego kuzyna...Chłopak ma firmę elektroniczną,robią matryce ,oprogramowania diagnostyczne itp...

Rozmowa dotyczyła programu Consult 3 a jakże...

Jeśli chodzi o program,nie byłoby problemu mała kasa...gorzej już jest dalej...głowica diagnostyczna no to już jest około 1900zł.

Potwierdził,że tak jak w innych markach,VW ,Skoda,Citroen to  również w Nissanie sporo funkcji jest uśpionych.Producentowi nie opłaca się produkować sterowników pod dany model,kwestia tylko uśpienia funkcji.No chyba że Nissan jest taki bogaty że każdy model jest z innym sterownikiem-modułem.

Jak tylko będzie na tyle ciepło,by można było posiedzieć na dworze,udostępnię mu swoją Qqłkę by posprawdzał co pod maską piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odbyłem ciekawą rozmowę z synem mojego kuzyna...Chłopak ma firmę elektroniczną,robią matryce ,oprogramowania diagnostyczne itp...

Rozmowa dotyczyła programu Consult 3 a jakże...

Jeśli chodzi o program,nie byłoby problemu mała kasa...gorzej już jest dalej...głowica diagnostyczna no to już jest około 1900zł.

Potwierdził,że tak jak w innych markach,VW ,Skoda,Citroen to  również w Nissanie sporo funkcji jest uśpionych.Producentowi nie opłaca się produkować sterowników pod dany model,kwestia tylko uśpienia funkcji.No chyba że Nissan jest taki bogaty że każdy model jest z innym sterownikiem-modułem.

Jak tylko będzie na tyle ciepło,by można było posiedzieć na dworze,udostępnię mu swoją Qqłkę by posprawdzał co pod maską piszczy.

 

Tak z ciekawości, na jakie opcje Jacko liczysz w uśpionych funkcjach?

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje może nie,ale raczej ciekawość co drzemie w środku,co można ruszyć,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdził,że tak jak w innych markach,VW ,Skoda,Citroen to  również w Nissanie sporo funkcji jest uśpionych.Producentowi nie opłaca się produkować sterowników pod dany model,kwestia tylko uśpienia funkcji. 

 

obudowy plastikowej od stacyjki im się nie chciało wyprodukować, zatkali korkiem i co tam ważne że dziury nie ma. Może się czepiam ale to jednak wiocha dla mnie.

 

QASHqai-wnetrze.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo..... przypomnieliście mi o tym. :D ........ dobrze, że pozycji kierowcy tego nie widać :D, bo chyba bym zwariował.... 

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wy sie korka doczepiliscie w nissanie to chyba nie siedzieliscie w skodzie rapid. Tam to jedzie księgowym. drugi przykłąd skoda oktavia 2 miała wielowahacz i nawet zwykle lampy z soczewkami. skoda 3 juz tego nie ma chyba ze w najsilniejszych silniakach lub wersja rs. Wszyscy tna koszty....

A co do sterwników tu się zfodzę ze sterowniki sa takie same i można włączać opcje w nich ale nie tak prosto bo jak włączyć opcję np radaru przedniego w golfie jesli go nie ma fizycznie założonego? Ale można za to włączyć w radiu bolero w skodach mirro link który normalnie kosztuje 600zł. lub pobawić się np w wyłączenie start stop czy zabawe w ilość mignięć kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu...Wymieniona kierownica ,na nową :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...