Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bogatemu,ale przezornemu .Akurat tak wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda @Manix .

Jeśli miałbm w planie do przeglądu przebieg większy (większy niż 7 tyś.)- wymiana oleju powiedzmy byłaby wskazana bo i tak trzeba byłoby zmieniać w między czasie.

Jeśli przewidywany przebieg do I-go przeglądu nie przekroczy 10tyś.km nie wymieniałbym. Wymiana po 2-3 tyś. to schemat z poprzedniej epoki a jedyny słuszny argument to ten co przytoczyłeś ... ;)

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawię się,bo o mnie chodzi.Mam nowy silnik na którym dojeżdżam do 3 tys km.Nie chcę zrobić tak jak w poprzednim,że jeździłem tyle ile serwis kazał...i może to był przyczynek do moich kłopotów z jednostką?Teraz chcę wymienić bankowo po 3 tys,a następną wymianę zrobić już serwisową  w lutym ,jak Bozia przykazała.Tak wyszło,niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że te kilka tysięcy do lutego coś zmieni? Magiczne 3kkm a czemu nie 2 lub 5? Jacek miałeś kosiarkę z początku produkcji, zaraz po zakupie dałeś jej w palnik w podróży do Chorwacji i tu bym się doszukiwał przyczyny. Ile zrobisz do lutego? Jeśli koniecznie Chcesz wymieniać, to przyspiesz cały przegląd i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podróży do Chorwacji to ja miałem  już 5 tys lekko.Cały czas się zastanawiam,ale przeważa u mnie opcja wymiany,do lutego będę miał już 6 tys....Średnio robię1.5 tys w miesiąc,czasami więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta profilaktyczna wymiana, raczej bym tego nie przeceniał. W X-trailu wymieniłem po 10tkm, później na pierwszym przeglądzie i od tego czasu trzymam się interwałów producenta. W 1,5 roku od wyjazdu z salonu, dwóch wymian sondy lambda, nalatane 44tkm w różnych warunkach, nie dzieje się nic niepokojącego. Wszystko ułożone jak powinno, a przy mojej nodze, auto czasami nie ma lekko. Co do marki, fabrycznie shell, później elf, eneos i wróciłem do elfa, jako chyba najbardziej optymalnego dla tego silnika wg mojej subiektywnej laickiej oceny.

W Twoim przypadku, nie dopatrywalbym się działania milicjanta, braku wymiany po 1, 2 czy 3tkm, wyjazdu do Chorwacji czy innych mitów. Zwyczajnie trafiłeś pechowo i tyle. Znam przypadek pewnego auta z gwiazdą na czole, grubo ponad 250k przy wyjeździe z salonu, a właściciel wytrzymał 10mcy i nie chciał czasowo meldować się w ASO. A to pneumatyka na śpiącym policjancie, a to elektryka bagażnika, później skrzynia, a skończywszy na wylamanej popielniczce i czasie oczekiwania na wymianę niemal jak na poród u słonia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,ale dmucham.Poprzedni był na liście  z żółtym trójkątem...Poza tym 180 zł na olej z filtrem...przeżyję,ai sumienie mnie nie będzie dręczyło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej samej firmie kupisz 1L za 32 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy,pisałem wyżej już o tym.

Widziałem też,jak w garażu Rosjanie rozlewali oleje....Castrola,Elfa,Mobila....różniły ten olej tylko pojemniki.Eneos jest mało popularny i żadko można dostać w sklepie.Poza tym jeżdżę od początku na nim .


Teraz z innej beczki...czeka mnie wymiana tarcz i klocków.Tarcze mam Rotingera,ale teraz klocki...jakie? Odwieczny problem.TRW,Delphi.ATE ,Textar.O Ferodo nie wspominam bo nie ma ich (przynajmniej ja nie znalazłem) do J11 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymienione to dobre produkty. ATE i TRW nigdy mi nie piszczały, nie znam Delphi z praktyki.

Textar robią u nas i idą na pierwszy montaż m/ do Forda, Ferodo do VW. W nissanach OE to Jurid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w Note zakładałem klocki Ferodo i ham był żyleta,u córki TRW i też super...O Delphi słyszałem że mogą piszczeć.


Ferodo i Jurida do J11 1.2 nigdzie nie spotkałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak,był taki i gorzko pożałował,bo musiał zapłacić za remont silnika


Poczytaj,dość długa lektura.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104747-44tuningpl-warto/?view=findpost&p=1154152&hl=%2Bchip+%2Btuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam!

Przejrzałem prawie cały wasz wątek :o i w efekcie z 1.2 nconnecta przed liftem zdecydowałem się na 1.6 Acenta po lifcie :D

ale nie od tym chciałem pisać ;)

Dzisiaj po dwóch tygodniach odebrałem mojego QQ z salonu, wróciłem lekko spięty do domu (po drodze jak to z nowymi autami- prawie się przytuliłem bokiem do taxi, nie wpuścił mnie :/) 

i teraz pytanko: padało cały czas, po zaparkowaniu patrzę - reflektory zaparowane (oba tak samo)

 

Od razu serwis czy ten typ tak ma??

70cd6fbf4640dd1fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się i jest nawet o tym napisane w instrukcji. 

Ponadto zapewne przed wydaniem samochód był wstawiony do ciepłego salonu. Teraz wyjechałeś nim na dwór i różnica temperatur zrobiła swoje.

Po kilku dniach powinno parować się dużo mniej lub nawet wcale więc bez paniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się i jest nawet o tym napisane w instrukcji. 

Ponadto zapewne przed wydaniem samochód był wstawiony do ciepłego salonu. Teraz wyjechałeś nim na dwór i różnica temperatur zrobiła swoje.

Po kilku dniach powinno parować się dużo mniej lub nawet wcale więc bez paniki.

 

OK :)

Nie panikuje (chodź mail do delaera już poszedł) :P

Minęło 3h nadal para w kloszach. 

a co do dyskusji o oleju - mój dealer polecił podjechać na wymianę po 2k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,koledzy czy ktoś próbował podnieść moc silnika 1.2 stosując chip tuning-opinie.

Cześć

 

Ja Kolego próbowałem podnieść moc w moim Qashqaiu 1,2 dig-t  w jednym z renomowanych firm w Krakowie. Z racji tego że auto było na gwarancji wybrałem demontowany tzw. Box. Auto najpierw zbadano na hamowni (wyszło 116km i coś koło 185NM), potem zamontowano boxa, dostrojono i ponownie przetestowano auto na hamowni. Po wykonaniu tych czynności dano mi wykres z przed i po i niestety przyrost mocy i momentu był mizerny (około 5KM) i do tego w górnym zakresie obrotów - a ja liczyłem że poprawi się moment obrotowy w dolnym zakresie. Przejechałem się autem i niestety stwierdziłem że nie ma żadnej poprawy osiągów. Wróciłem do tego serwisu, wymontowano Boxa i zapłaciłem tylko za usługę hamowni (chyba 100 parę zł). 

Także taka była moja historia..

 

Pozdrawiam Kuba 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...