manix Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Najczęściej w autach są:Jedno cofania i jedno przeciwmgielne tylne,więc pewnie wszystko jest O.K..Bywają odstępstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) mi też się wydaje że z tyłu jest jedno przeciwmgielne. Na 100% jest tylko jedno cofania. Edytowane 18 Maja 2015 przez sph3r3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 W wielu samochodach (np. ASTRA III, Scenic) masz dwie lampy przeciwmgielne, ale tylko do jednej (lewej) pociągniętą instalację i włożoną żarówkę. Ale są też samochody, które mają dwie przeciwmgielne (chyba np. Lanos). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) Pierwszy 1000 km prawie miesiąc po odebraniu i jedziemy z oceną wstępną.Jeśli chodzi o komfort jazdy to jestem bardzo zadowolony siedzenia bardzo komfortowe, pozycja za kierownicą wysoka pewna podparcie lędźwi dobre przy moim 178 wzrostu z dachem panoramicznym bez problemu miejsca od groma i nad głową też czy siedzeniem za sobą samym:))Jedynie trzymanie boczne mogło by być lepsze trochę a może to kwestia mini SUVa i innego środka ciężkości bo wchodzenie w zakręty szybko i ciasno daje dziwne odczucie - bynajmniej we wcześniejszych autach było inaczej - nie mówię ze jest źle tylko inaczej:)Co do silnika to tu 1,2 ma mniej povera od Bravo którym jeździłem ale potrafi też przyszaleć ale na wyższych obrotach (zmiana biegu powyżej 3000 obrotów) jak zmieniamy przy wskazaniach komputera czyli jazda emeryta jak dla mnie lekko mułowato. Ale nauczyłem sie już w jakich obrotach jak bryka i potrafie już nim popier............. fajnie:)Spalanie średnie po 1000km - 8,2l - głównie miasto, ale można zejść na poszczególnych etapach po za miastem (ale nie autostradzie) nawet mam rekord 5,8!!Co do wyciszenia to jestem bardzo zadowolony bo jest bardzo cicho nawet przy 130-150km/h nic mi nie dokuczało.Co do audio - może i jest lekko plaskate ale na zwykłą jazdę napewni nie męczące i na poziomie (audiofile mogą poczuć sie nienasyceni).GPS mapa - jak dla mnie bardzo dobra, szybka płynna i miły głosik.Kamery 360 - za***ista sprawa nie wyobrażam sobie teraz auta bez tego!!!Ikey tez super sprawa:)Rozpoznawanie znaków - super zwłaszcza po zmianie obecnych przepisów i zabierania prawka (czy u was pokazuje tez zakaz wyprzedzania ? czy tylko ograniczenie prędkości - bo w instrukcji jest tez ze zakaz wyprzedzania a ja tego nie widziałem nigdy) Sytem Start/Stop - nie przeszkadza mi za bardzo wyłączyłem ze 2a razy w korkach bo za często się włączał choc nawet czasami nie słychać tylko wskazówka opadnie i pisze ze sie włączyło.Szyba panormaiczna - super nie wyobrażam sobie teraz bez DZIECKA WNIEBOWZIĘTE!!! Przestrzen z tyłu bez zarzutów.Bagażnik nie największy ale pakowny i ustawny - zdjęcie półki i danie jej pod połeczki sporo zwiększa pakowność.Kolor biała perła - super:) ludzie się oglądają a muchy srają:0 hiihiiiNie wiem czy zapach auta czy kolor przyciąga te małe szkodniki ale często lubią na nim siadać Mycie auta to 2 godziny minimum z wytarciem do sucha, odkurzeniem, felgami i oponami (bez taborecika dachu nie umyjemy za dobrze:)Prześwit - rewelacja śmigam po dziurach i krawężnika jak nigdy do tąd bez strachu ze się zawieszę.Schowki wystarczające i dość praktyczne choć telefon jakoś nie bardzo mi gdzies pasuje może za duży:) ale sparowany z blutufen nie musi być wyciągany w cale.Tyle tak na szybko po pierwszych tygodniach.Co do spasowania - wszystko ok, jakichś nie dorób nie zauważyłem ale też nie szukam ich na siłę Generalnie polecam autko ale jak ktoś chce szybno stracić prawko to polecam mocniejszy silnik 160kM. Na moje aspiracje wystarcza.W ustawieniach kompa się nie bawiłem jakoś instrukcji nie chciało mi się wertować, czasu nie miałem za bardzoBiegi wchodzą dobrze - skrzynia śmiga bez zarzutów. Klima chłodzi bardzo dobrze.Kiedyś myślałem ze coś termometr zewnętrzny nawala ale chyba jest ok tylko wolniej DOCHODZI Edytowane 19 Maja 2015 przez klimekpl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 W końcu klient bez grymasów:) O bagażnik się nie martw - Lexus NX 300H, dwa razy droższy od QQ, ma tylko 75 l więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A60 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Pierwszy 1000 km prawie miesiąc po odebraniu i jedziemy z oceną wstępną. Jeśli chodzi o komfort jazdy to jestem bardzo zadowolony siedzenia bardzo komfortowe, pozycja za kierownicą wysoka pewna podparcie lędźwi dobre przy moim 178 wzrostu z dachem panoramicznym bez problemu miejsca od groma i nad głową też czy siedzeniem za sobą samym:)) Jedynie trzymanie boczne mogło by być lepsze trochę a może to kwestia mini SUVa i innego środka ciężkości bo wchodzenie w zakręty szybko i ciasno daje dziwne odczucie - bynajmniej we wcześniejszych autach było inaczej - nie mówię ze jest źle tylko inaczej:) Co do silnika to tu 1,2 ma mniej povera od Bravo którym jeździłem ale potrafi też przyszaleć ale na wyższych obrotach (zmiana biegu powyżej 3000 obrotów) jak zmieniamy przy wskazaniach komputera czyli jazda emeryta jak dla mnie lekko mułowato. Ale nauczyłem sie już w jakich obrotach jak bryka i potrafie już nim popier............. fajnie:) Spalanie średnie po 1000km - 8,2l - głównie miasto, ale można zejść na poszczególnych etapach po za miastem (ale nie autostradzie) nawet mam rekord 5,8!! Co do wyciszenia to jestem bardzo zadowolony bo jest bardzo cicho nawet przy 130-150km/h nic mi nie dokuczało. Co do audio - może i jest lekko plaskate ale na zwykłą jazdę napewni nie męczące i na poziomie (audiofile mogą poczuć sie nienasyceni). GPS mapa - jak dla mnie bardzo dobra, szybka płynna i miły głosik. Kamery 360 - za***ista sprawa nie wyobrażam sobie teraz auta bez tego!!! Ikey tez super sprawa:) Rozpoznawanie znaków - super zwłaszcza po zmianie obecnych przepisów i zabierania prawka (czy u was pokazuje tez zakaz wyprzedzania ? czy tylko ograniczenie prędkości - bo w instrukcji jest tez ze zakaz wyprzedzania a ja tego nie widziałem nigdy) Sytem Start/Stop - nie przeszkadza mi za bardzo wyłączyłem ze 2a razy w korkach bo za często się włączał choc nawet czasami nie słychać tylko wskazówka opadnie i pisze ze sie włączyło. Szyba panormaiczna - super nie wyobrażam sobie teraz bez DZIECKA WNIEBOWZIĘTE!!! Przestrzen z tyłu bez zarzutów. Bagażnik nie największy ale pakowny i ustawny - zdjęcie półki i danie jej pod połeczki sporo zwiększa pakowność. Kolor biała perła - super:) ludzie się oglądają a muchy srają:0 hiihiii Nie wiem czy zapach auta czy kolor przyciąga te małe szkodniki ale często lubią na nim siadać Mycie auta to 2 godziny minimum z wytarciem do sucha, odkurzeniem, felgami i oponami (bez taborecika dachu nie umyjemy za dobrze:) Prześwit - rewelacja śmigam po dziurach i krawężnika jak nigdy do tąd bez strachu ze się zawieszę. Schowki wystarczające i dość praktyczne choć telefon jakoś nie bardzo mi gdzies pasuje może za duży:) ale sparowany z blutufen nie musi być wyciągany w cale. Tyle tak na szybko po pierwszych tygodniach. Co do spasowania - wszystko ok, jakichś nie dorób nie zauważyłem ale też nie szukam ich na siłę Generalnie polecam autko ale jak ktoś chce szybno stracić prawko to polecam mocniejszy silnik 160kM. Na moje aspiracje wystarcza. W ustawieniach kompa się nie bawiłem jakoś instrukcji nie chciało mi się wertować, czasu nie miałem za bardzo Biegi wchodzą dobrze - skrzynia śmiga bez zarzutów. Klima chłodzi bardzo dobrze. Kiedyś myślałem ze coś termometr zewnętrzny nawala ale chyba jest ok tylko wolniej DOCHODZI Jeśli chodzi o pokazywanie znaku zakazu wyprzedzania, to pokazuje, ale tylko na ekraniku - pomiedzy zegarami (ten pokazujący tylko znaki), na pasku powyżej prędkościomierza nie pokazuje. Jak zauwazyłem dotyczy to tylko znaku zakazu wyprzedzania przez samochody osobowe, znak zakazu wyprzedzania przez samochody ciężarowe ignoruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Na tym ekraniku w opcjach środkowego wyświetlacza pokazuje także dodatkowe ograniczenia z tej białej prostokątnej tabliczki, która czasami jest pod znakiem ograniczenia prędkości oznaczająca kiedy zakaz dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) ok juz kumam, jutro sprawdzę bo ja głównie śmigam na tym ekranie co pokazuje prędkość - ale generalnie cieszę się ze kupiłem Qunkwata i gdybym go dostał na jakiś czas na próbę to na pewno bym go kupił Edytowane 19 Maja 2015 przez klimekpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borek Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Tekna, szklany dach, biała perła i 1.2 pod maską, odczucia takie jak u mnie... Auto jest na prawdę świetne i tez stwierdzam ze to byl dobry wybór, przejechane ponad 8 tysi. A co do much...ech, tu niestety tragedia, widac wszystkie zwłoki, ale co zrobić, jedynie preparat do owadów i heja ze szmatka :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 No to w sumie u mnie półtora miesiąca jeżdżenia to też się podziele moimi spostrzeżeniami: -silnik 1.2 fajny, dość elastyczny, brakuje nieco momentu obrotowego ale do 120 km/h idzie jakoś rozsądnie przyspieszyć (szczególnie z górki) -spalanie wciąż mi spada , obecnie to całkowita średnia wychodzi mi 8,0 L / 100 km , cykl mieszany 60% szybkiego ruchu / 40% miasto. Podejrzewam że za miesiąc dojdę do średniego około 7,5 L / 100 km i w tym miejscu się to zatrzyma , co i tak będzie przyzwoitym wynikiem jak na jazdę 115km/h po dwupasie z włączoną klimą przez większość czasu. -system stop-start troszkę mnie irytuje ale powoli się przyzwyczajam. Jak już przywyknę to przestanie mi przeszkadzać . Póki co po 3,5 tysiach km zaoszczędziłem 1,4 Kg CO2 - w końcu stałem się żywym ekologiem - gałka od skrzyni biegów mi trzeszczy , ale tak ma od nowości - to za jakiś czas w aso mi to poprawią. - karoseria ładna, szary metalik (taki grafitowy kolorek), ale owady tak samo pozostawiają mnóstwo swoich wnętrzności na masce tyle że może mniej to widać niż na białych QQ . Na szybie pewnie mam remis z innymi kolorami - bagażnik z początku wydawał się mały bo w poprzednim aucie miałem z 50-60 L więcej (miałem kombi) ale jak wyjmiemy pokrywy dolne oraz półkę to już nie jest tak źle więc idzie przeżyć. Jak się kiedyś wqrzę to qpię sobie trumnę na dach. - miejsca w środku dla kierowcy oraz z obserwacji dla pasażerów jest dość dużo, nie czuć ciasnoty nawet w dłuższych wyjazdach. + daję za dobrze rozlokowane schowki/miejsca na kubki i inne duperelki. - szyberdach - no tą opcję z przymusu wziąłem bo uparłem się na relingi, a nie ma wersji QQ z relingami bez szyberdachu. Ale skoro jest to powiem że oprócz początkowej fazy zachwytu to teraz jakoś tak spowszedniało i używam sporadycznie bo w pracy parkuje auto w słońcu i gdybym miał to cały czas odsłonięte to bym się chyba upiekł przy wsiadaniu. Poza tym to czasem z tego korzystam jak mam doła i gorsza pogoda, trochę polepsza mi nastrój, a łody też czasem prosi żeby mu to otworzyć. - koła 18 cali fajne ale faktycznie mały balon więc nierówności nieco czuć, choć samo zawieszenie sprawuje się nader dobrze . Ten 17 cm prześwit też fajny - jestem znacznie spokojniejszy gdy muszę pokonać jakiś krawężnik. - kamery też pochwalę , cudna sprawa podczas parkowania kopertą na zatłoczonym hipermarketowym parkingu. Można manewrować na centymetry - dźwięk z radia ok, nieco płaski ale daje rade. + za przyzwoite odtwarzanie moich mp3 z pendrive. - nawigacja działa poprawnie, choć w drodze z pracy do domu kieruje mnie na ulicę z ruchem jednostronnym pod prąd - stąd też nieco bardziej ją kontroluję. Syntezator mowy zamiast nagranych tekstów też daje radę choć brzmi trochę zbyt komputerowo - nissan connect i jego aplikacje dla mnie praktycznie nie istnieją. Nie ma tam nic co mnie interesuje więc nawet tego nie aktywuję bo i po co ? Face`a nie używam, tripadvisor nie potrzebuję, radio mam a trasęnawigacji i tak trzeba ręcznie klepać jak się chce dokładniej ją zaplanować. Dla mnie ten aspekt to przereklamowana porażka. I do tego brak obsługi/parowania smartwatcha - może się czepiam ale konkurencja to ma np.: w ix35 ... wspominam o tym bo jestem takim lekkim maniakiem elektroniki użytkowej... Reasumując powiem tak: jestem zadowolony w 90% więc wynik jest niezły. Kupiłbym ponownie ten sam model. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Mi galke lewarka nasmarowali podczas przeglądu i powiem wam, że komfort jazdy jest o wiele lepszy bo to lekkie skrzypienie mnie denerwowalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo7 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Witam, koledzy prosze o porade. Planowany zakup qashqai 1.6 dig-t tekna. Wersja z 2015 którą mogę miec za ok 3 tyg ma norme euro 5 i belke skrętną z tyłu. Z tego co sie dowiedziałem póżniejsze wersje z tym silnikiem ( koniec sierpnia ,wrzesień) będą miały norme euro 6 i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu oraz 10l wiekszy bak. Czy warto czekać na wielowahacz z tyłu ? Czy faktycznie lepiej trzyma w zakrętach i jak z awaryjnością? większa pojemność zbiornika paliwa też by sie przydała. Norme pomijam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Silnik 1.6 DIG-T od samego początku ma w QQ normę EURO 6... Z belką trzyma się drogi jak przyklejony, ale porównania nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Chyba mniejszy zbiornik wymusiła belka,fakt,te 10 l więcej na pewno by się przydało,mogę to śmiało powiedzieć po ponad roku użytkowania.Ale jeśli chodzi o samą belkę,to Qqłka trzyma się drogi mocno,nie ma prób ucieczki na bok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) Silnik 1.6 DIG-T od samego początku ma w QQ normę EURO 6... Z belką trzyma się drogi jak przyklejony, ale porównania nie mam. EURO 6 ten silnik nie ma od początku,teraz od maja dopiero wchodzą i są o 1 tys.zł.droższe przez tą normę. Edytowane 1 Czerwca 2015 przez zbyszek1971 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A chyba nie do konca zbyszek. Moj byl kupiony w 2014 i jest Euro 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 1.6DIG-T od początku ma Euro6 ale w przypadku tej wersji podwyzka o 1000 zł skutkuje większym zbiornikiem paliwa 65l oraz wielowahaczowym tylnym zawieszeniem zamiast belki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 EURO 6 ten silnik nie ma od początku,teraz od maja dopiero wchodzą i są o 1 tys.zł.droższe przez tą normę. Na 100% 1.6 DIG-T ma EURO 6 od samego początku... Prawdopodobnie silnik 1.2 ma EURO6 od 2015. Przynajmniej tak jest w JUKE 1.2 DIG-T, gdzie wcześniej była norma EURO5+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A w praktyce nowa norma z czym się wiąże? Ograniczenie emisji spalin spowodowało dalsze zmniejszenie mocy czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A w praktyce nowa norma z czym się wiąże? Ograniczenie emisji spalin spowodowało dalsze zmniejszenie mocy czy jak? Silnik 1.6 od początku ma 163KM i normę EURO6 - więc nie wiem z czego mieliby schodzić. Podejrzewam, że 1.2 także od początku spełniał normy czystości EURO6, tylko na rocznik 2015 dostał odpowiednią homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 No więc w przypadku silnika 1.2 jakie zmiany poczynił producent? Tak z kapelusza sobie powiedział, że od dziś silnik będzie spełniał normę Euro 6? Chyba skrobnę do nich maila zaczepno-obronnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 No więc w przypadku silnika 1.2 jakie zmiany poczynił producent? Tak z kapelusza sobie powiedział, że od dziś silnik będzie spełniał normę Euro 6? Chyba skrobnę do nich maila zaczepno-obronnego. Colinsie miły - bardzo często jest tak, że nowoczesne silniki spełniają normy czystości spalin z naddatkiem. Kiedy czas przychodzi (a kiedy przychodzi to tylko producenci wiedzą) - wtedy homologuje się auto do nowej normy... myślę, że nie ma co tutaj więcej roztrząsać tematu norm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Całkiem prawdopodobne Edwardzie, ale może też być tak jak napisał wyżej mattk, że była to tylko formalność. W praktyce skośnooki samuraj z Nissana pojechał do Brukseli (czy gdzie tam wydają te normy na Europę), śmignął samurajskim mieczem przed oczami przestraszonego unijnego urzędnika, a ten przybił pieczęć "ojro sześć" i już (przy okazji napełniwszy pampersa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo7 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 W salonie mówili ze teraz jest euro5 a od maja euro6. Reasumując , warto czekać na wielowahacz ? skoro belka trzyma dobrze i napewno będzie tańsza w eksploatacji. Nikt nie słyszał o jeszcze innych ukrytych zmianach (poprawkach) w nowej wersji 1.6 dig-t ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Potwierdzam to co pisali wcześniej koledzy, że QQ trzyma się drogi bardzo dobrze na tej zwykłej belce. Nie ma tendencji do podskakiwania, zarzucania tyłem czy innych nerwowych zachowań jakie często są skutkiem zastosowania wleczonej belki. W związku z tym ja bym nie czekał na wielowahacz. Tym bardziej, że jak słusznie zauważyłeś, takie zawieszenie będzie droższe w ewentualnej naprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.