Kuras77 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Ja się nastawiam na QQ Tekna 1.6 DIG-T z podgrzewaną szybą i oknem dachowym w kolorze granatowym na 19" kołach. Mam nadzieję, że na wiosnę uda mi się wynegocjować jakąś dobrą cenę a gdy autko już przyjedzie będzie pozbawione wad wieku dziecięcego oraz będzie miało nowy, lepszy sprzęt audio bo jako realizator dźwięku jestem wyczulony na tym punkcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brailly83 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Słuchajcie mam jeszcze jedno pytanie. Czy w J11 jest funkcja automatycznego zamykania wszystkich drzwi po ruszeniu ? Czy trzeba znów za każdym razem o tym pamiętać i wcisnąć na drzwiach kłódkę ? Nie chodzi mi o selektywne otwieranie, bo to wiem, że można tak ustawić, iż otworzą się tylko drzwi kierowcy.... chodzi mi o blokadę o wewnątrz... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Nie ma niestety takiej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) System start stop postanowił w końcu kilkakrotnie zadziałać - i robił to wg. mnie bez zarzutu. Zrobiłem "testy" systemu STOP-START - i doszedłem do wniosku, że jego działanie jest najbardziej uzależnione od nastaw wentylacji kabiny. Wkurzało mnie np. to, iż stojąc w korku, gdy zapowiadał się dłuższy postój (3-4-5 minut) silnik ładnie gaśnie, by po ok. 30 sekundach się sam z siebie uruchomić, choć samochód dalej stoi. Gdy ja chciałbym by te całe powiedzmy 5 minut stał wyłączony. [do mierzenia czasu wykorzystywałem biegnący czas utworu MP3] Już kiedyś zauważyłem, iż przy nastawie na klimatyzacji temperatury 22'C - nie dość, że z kratek wg mnie zbyt mocno wieje to i SS w ogóle się nie włączał. A 22'C ustawiałem, bo w instrukcji jest napisane by tą temperaturę traktować jako optymalną. A np. przy ustawieniu 19-20'C - nie dość, że wieje normalnie to i SS działa, ale.... na krótko. Wczoraj rano więc podjechałem pod sklep z żoną. Przed dojechaniem wyłączyłem nawiew przyciskiem <ON/OFF> na klimatroniku, zatrzymałem pojazd na miejscu parkingowym, system SS wyłączył silnik, żona poszła do sklepu, a ja czekałem kiedy się znów włączy. Minęła jedna piosenka, druga... trzecia... [czyli już z około 10 minut minęło] oooo fajnie ale jestem super tyyyyyle CO2 zaoszczędziłem hihihihi :-D Włączyłem ogrzewanie foteli na High, ogrzewanie tylnej szyby. Silnik dalej nie pracuje, system SS działa - a więc obciążenie elektryczne nie powoduje uruchomienie silnika (radio też grało). Wyłączyłem odbiorniki, włączyłem... radio cały czas gra, bawiłem się. SS nadal nie uruchamia silnika. Ooo a jednak się da na dłużej. Nacisnąłem więc przycisk włączenia nawiewu <ON/OFF> i natychmiast silnik został uruchomiony - mimo, że samochód nadal stoi a ja nawet nie musnąłem sprzęgła. Wczoraj pojeździłem jak tylko mi za bardzo nie piździło - z wyłączonym nawiewem - to system SS działał przy każdej możliwej okazji i na tak długo jak długo stał samochód. Wystarczyło włączenie nawiewu choćby minimalny nawiew - by znów działał okazjonalnie i na krótko. W mojej ocenie mogli w opcjach wprowadzić ustawianie czułości systemu - ja wolałbym by kosztem utrzymania zadanej temperatury w kabinie - dłużej był silnik wyłączony. Lubię po prostu ten system - za ciszę w kabinie. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Moze uznali, ze wlaczony nawiew to juz zbyt duze obciazenie akumulatora i stad to wlaczanie sie silnika w zaleznosci od ustawian klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Myślę, że większy wpływ ma tu czujnik temperatury w aucie - i jego chęć do utrzymania zadanej temperatury. Pewnie latem w upalne dni efekt ten będzie jeszcze bardziej odczuwalny. Aczkolwiek stan naładowania akumulatora napewno też wpływa na ten system. p.s. Gregson - wczoraj rozmawiałem z salonem - i podobno auta są już w Polsce i lada dzień mogą pojawić się w salonach Edytowane 9 Stycznia 2015 przez chaddy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wiem Moj juz przyjechal do salonu. Odbior w nastepnym tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Ja dla systemu START-STOP znalazłem dodatkowe zastosowanie. Dzięki niemu wiem kiedy akumulator jest w pełni naładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Z tego co czytałem, dla systemu STOP-START stosowane alternatory odzyskujące energie itp. itd. - naładowany akumulator nigdy nie jest w 100%, aby zawsze było miejsca na magazynowanie energii. Nie wiem czy dobrze zapamiętałem, ale coś kojarzę o utrzymywaniu stanu "do 75%" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 To chyba chodziło raczej o to, że akumulator musi być naładowany powyżej 75% aby system zadziałał. W każdym razie jego zadziałanie świadczy o dobrej kondycji akumulatora więc jak napisałem wcześniej, może służyć pośrednio jako wskaźnik naładowania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Nie wykluczam, że coś pokręciłem. :-) I jak zawsze piszę, jestem mega z SS zadowolony (nie wiem czy nie jestem jedynym zwolennikiem tego ustrojstwa na forum) :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Zazdroszczę Wam chłopaki i nie mogę się doczekać odbioru swojego auta. A całą sprawę opóźnia mi oczekiwanie na ............ nowy dowód osobisty, który miał być przed nowym rokiem. Ale wiadomo, jak to w naszych urzędach - nikomu się nie spieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Ależ nie masz czego zazdrościć. Bo będziesz miał auto nowe, my natomiast mamy już używane. Ba, można nawet powiedzieć, że już roczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Ależ nie masz czego zazdrościć. Bo będziesz miał auto nowe, my natomiast mamy już używane. Ba, można nawet powiedzieć, że już roczne. Kiedyś pewnie ten "jeden rok" będzie robił różnicę, ale jak narazie słabe pocieszenie. Siedzę i czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
njacek Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 No dobra. Po prostu muszę się pochwalić Odebrałem swojego (accenta, biały, 1.2) jakieś dwie godziny temu. I teraz tylko bym jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 njacek - ale Ci ZAZDROSZCZĘ! Super się masz - jedynie współczuje Ci jak nie masz gdzie jeździć hihihhi. W pierwszym tygodniu przytrafiło mi się, że po 23:00 zacząłem się ubierać, żona: a Ty co? Nic - idę sobie pojeździć. Ale po tygodniu mi przeszło - a chciałbym by to dłużej potrwało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Dzis na chwile wpadlem do salonu aby zawiezc opony zimowe. Spytalem sie jaki silnik jest w 1.6 dig-t. Na moja sugestie, ze jest to silnik z Juka downgradowany o 30KM sprzedawca stwierdzil, ze jest to calkiem nowy silnik. Niestety mialem malo czasu i nawet zdjec nie zrobilem, a i zapomniale tez zapytac sie wymiaru auta do zabezpieczen w garazu... Edytowane 10 Stycznia 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuras77 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 A ja właśnie jestem po pierwszej jeździe testowej czarnym N-TECiem 1.2 DIG-T i wrażenia mam jak najbardziej pozytywne Jeździło się wygodnie, przyjemnie, komfortowo i nawet całkiem dynamicznie mając na uwadze te 115KM. Ja nastawiam się na TECNA 1.6 DIG-T więc może być tylko lepiej. W porównaniu do mojego obecnego Focusa II 2.0 145KM dynamika QQ jest podobna ale dopiero gdy "załapie" turbina. Bo wyraźnie wyczuwalna jest "turbo dziura" przy niskich obrotach jednak jest to pewnie kwestia stylu jazdy - moje obecne 2 litry są na tyle mocne, że podczas ruszania nauczyłem się dawać bardzo mało gazu a w QQ 1.2 pewnie trzeba dozować go trochę więcej by silnik wszedł w zakres pracy turbiny. System Start-Stop działał sprawnie i niezauważalnie wygaszał silnik na każdych światłach (nie zwróciłem uwagi czy był włączony nawiew ale raczej był bo lekko padało) a sam silnik jest dobrze wyciszony. Podoba mi się pozycja za kierownicą bo pomimo kompaktowych wymiarów samochodu ma się wrażenie, że jest on większy niż w rzeczywistości a to za sprawą wyższej pozycji za kierownicą (fotel podniosłem na maxa). Już w wersji N-TEC materiały i wnętrze wydaje się być dobrej jakości. Zegary, wyświetlacze i kontrolki bardzo przypadły mi do gustu - są nowoczesne ale stylowe bez niepotrzebnych udziwnień. Specjalnie wziąłem ze sobą iPoda by sprawdzić jego współpracę z autem - podłączenie przebiegło bezproblemowo i bez długotrwałego skanowania (może przebiegało w tle). System audio jak i sam dźwięk (a zaznaczam, że jestem z zawodu realizatorem dźwięku) po doniesieniach, że jest słabej jakości pozytywnie zaskoczył - szału nie ma ale zdecydowanie tragedii też nie. Basy są całkiem fajne ale górka troszkę syczy i brakuje mięsistego środka jednak ogólny odbiór jest jak najbardziej akceptowalny (podobnie jak w fabrycznym systemie Focusa II). Możliwe, że kiedyś zdecydowałbym się na wymianę głośników i ewentualnie podpięcie lepszego wzmacniacza jeśli ktoś wykonałby już taką przeróbkę i ładnie gdzieś opisał. Generalnie pierwsze wrażenie (a jest ono dla mnie bardzo ważne) w kontakcie z nowym QQ jest bardzo dobre i co ważne utrzymywało się do czasu opuszczenia pojazdu - nic mnie nie zirytowało, wnerwiało czy rozczarowało. Teraz czekam do drugiej połowy lutego gdy dostępny już będzie pokazowy model 1.6 DIG-T by ponownie dać się uwieść nowemu QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 (edytowane) czyli wszędzie gadają co innego. Wczoraj rozmawiałem z kierownikiem serwisu u mnie w mieście i stwierdził że wg. jego informacji 1,6 jest pochodną silnika nissanowskiego z juka...... Ciekawa informacja na temat start/stop - nie da się (przynajmniej na chwilę obecną) wyłączyć na stałe przy pomocy urządzeń serwisowych!!! (a było takie info na forum). Komputer auta nie sugeruje się również temperaturą turbiny/oleju/silnika, więc start/stop może wyłączyć silnik w dość niesprzyjających warunkach....(Sugestia by wyłączać system ręcznie przynajmniej wtedy gdy będziemy jeździć w miarę dynamicznie). Edytowane 10 Stycznia 2015 przez chaddy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A60 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 czyli wszędzie gadają co innego. Wczoraj rozmawiałem z kierownikiem serwisu u mnie w mieście i stwierdził że wg. jego informacji 1,6 jest pochodną silnika nissanowskiego z juka...... Ciekawa informacja na temat start/stop - nie da się (przynajmniej na chwilę obecną) wyłączyć na stałe przy pomocy urządzeń serwisowych!!! (a było takie info na forum). Komputer auta nie sugeruje się również temperaturą turbiny/oleju/silnika, więc start/stop może wyłączyć silnik w dość niesprzyjających warunkach....(Sugestia by wyłączać system ręcznie przynajmniej wtedy gdy będziemy jeździć w miarę dynamicznie). Ja miałem zdeaktywowany system Start/Stop jak kupiłem go od dealera (był to samochód demo). Potem uruchomiłem z ciekawości jak to działa, a teraz nie potrafię ponownie zdeaktywować. Wydaje się, że jest to więc możliwe tylko w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 A w jaki sposób go uruchomiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A60 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 A w jaki sposób go uruchomiłeś? Naciskają przycisk Start/Stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 to może on cały czas był aktywny, tylko wcześniej z powodu niesprzyjających warunków nie dawał o sobie znać ( jak jeździłem testówką trzy razy to nie załączył się ani raz. Za czwartym razem jak wziąłem auto na weekend to dopiero drugiego dnia po jeździe autostradowej postanowił się ujawnić ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Start stop możesz wyłączyć po odpaleniu.Być może kolega miał jakoś zdeaktywowany w serwisie,a naciśnięcie przycisku aktywowało go na amen. Poza tym jak miałeś niski poziom bateryjki to się nie załączy.Tylko jak bateryjka pełna to zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Komputer auta nie sugeruje się również temperaturą turbiny/oleju/silnika, więc start/stop może wyłączyć silnik w dość niesprzyjających warunkach....(Sugestia by wyłączać system ręcznie przynajmniej wtedy gdy będziemy jeździć w miarę dynamicznie). Chyba się z tym nie mogę zgodzić. Choć obserwacje mam krótkie. Ale jak jechałem dwa razy A4 do Krakowa - to nigdy SS nie zadziałał jak np. płaciłem na bramkach lub podjeżdżałem do nich bo był mini korek. Za to już po kilku minutach gdy juz jechałem po Krakowie tą dwu pasową droga oddzieloną pasem zieleni) to na każdych światłach SS działa. Po zapieprzaniu na A4 i akumulator naładowany i temperatura w kabinie odpowiednia - to powinien na bramkach jak płaciłem wyłączyć silnik. A nie wyłączył. Dopiero zaczął po kilku kilometrach spokojnej miastowej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.