Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?


elsebo
 Udostępnij

Qashqai-a J11  

330 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Qashqai-a II wybrałem/am?



Rekomendowane odpowiedzi

No jeżdżę tam gdzie nie znam dróg, ale po pierwsze masz znaki drogowe, a po drugie jakoś tak przed wyjazdem często spoglądam w google maps i patrzę gdzie mniej więcej się kieruję... Jak dla mnie nawigacja fabryczna jest zupełnie przyzwoita i co ważne jak ktoś wyżej napisał zawsze dostępna, włączona i bez problemów z lokalizacją. Jedyną wadą jak dla mnie chore ceny aktualizacji - ostatnio w Nissanie zaproponowali mi chyba 750zł za aktualizację. Volvo przykładowo ma darmowe dożywotnie aktualizacje...

O właśnie! I tu jest jeden z minusów tej Navi,a drugi to to co już pisałem,mam do niej przynajmniej o połowę mniejsze zaufanie jak do AM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie :D

Używam jej tylko w nocy,bo jadac przez tamtejsze wioski,czuję się jak...w lesie Trasę z Zakliczyna na Brzesko to mam w pamięci,czy dzień czy noc ,fajnie się tamtędy jedzie,ale...

Trasa Zakliczyn-Janowice-Dąbrówka Szczepanowska -Tarnów.W dzień OK! Ale w nocy już tak przyjemnie nie jest,zwłaszcza że tych dróg waskich jest tam co niemiara!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automapa ma jeszcze jeden plus. Choćby to było i 1000 km do przejechania, to można sobie opracować trasę w domu, łącznie z punktami przelotowymi, omijaniem tras płatnych itd.

I choć w navi fabrycznej coś tam z punktami pośrednimi trasy można pokombinować, to nie jest to tak komfortowe jak przy użyciu rysika.

Poza tym Nissana do łóżka nie zabiorę. Choć bardzo bym chciał. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego,szukam,szukam,szukam...kogoś kto rozłoży NCII i można będzie używać AM.A jak nie da się to się rozstanę z NCII :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu Jacko już dawno bym się rozstał. Bo mnie powstrzymuje jedynie to, że straciłbym podgląd z kamer i czujników.

Więc chyba przyjdzie mi żyć z NC, bo skoro przez tyle lat nikt nie "zhakierował" tego systemu, to i już tego nie zrobi.

 

Strider, to już nawet nie chodzi o Automapę. Bo przecież są też inne fajne programy nawigacyjne np. IGO.

Szkoda, że Nissan nie oparł NC na Androidzie. Wtedy moglibyśmy sobie zainstalować co dusza zapragnie.

Ale to nierealne marzenia, bo w ten sposób Nissan pozbawiłby się dodatkowego zarobku jaki czerpie ze sprzedaży aktualizacji do swoich systemów. Zresztą nie ma co się dziwić, bo inny producenci postępują podobnie i chyba nie ma takiego, który pozwoliłby na wgranie alternatywnych map do swoich fabrycznych nawigacji.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,może .Ale za aktualizację(mówimy o legalnej) zapłacę około 70 zeta rocznie.A za aktualizację z NC kupię nową AM i jeszcze mi zostanie.Trochę jest to przesadzone w nissanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obawiam się o gwarancję.

Koszta,nowa stacja do nowej Qqłki kosztuje około 2600zł,z podłączeniem plug&play.Poczekam jeszcze bo to jest nowość.Cena musi trochę spaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, gdzieś chyba widziałem taniej. No chyba, że niższej klasy. 

Strider - Jacko w swojej wersji nie ma kamer.

Ja mam więc dla mnie nie warto.

Gdyby jednak pojawił się taki alternatywny sprzęt, ale z obsługą wszystkich kamer i czujników z Nissana, to też bym się zastanowił nad wymianą.

Niestety na razie chyba nie ma.

Jednak znając pomysłowość Chińczyków, to chyba doczekamy się takiego szybciej niż złamania oryginalnych zabezpieczeń NC.

Zresztą nawet gdyby udało się obejść zabezpieczenia NC, to i tak nic więcej poza dedykowanymi mapami tam chyba nie wgramy.

Bo system Nissana nie pracuje na Androidzie czy Windows Mobile (Phone) tylko to chyba jakaś wariacja Linuxa.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Linuxie to tym bardziej można by było zlamać ,tylko u nas Linux jest mało popularny.


A właśnie przymierzam się do zmiany lapka,na nowszy i żegnam Windowsa,bedzie Linux właśnie :D


No ,ale sporo odbiegliśmy od wlaściwego tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@danbam - oczywiście to Twój wybór, nie raz powtarzam, że cenniki i różne opcje są po to by każdy dobrał wyposażenie pod siebie, ale... mimo najszczerszych chęci, nie jestem w stanie zrozumieć Twojego wyboru (wiem, że nie muszę :devil: ) - tj. rezygnacji z elementów wygody z korzystania na codzień z samochodu dla 1,9 sekundy szybciej do setki (do skorzystania raz kiedyś, o ile).

Jeżeli kolega uważa, że te 1,9 sekundy do setki to jedyna różnica w tych silnikach, to zdecydowanie uważam że jest w błędzie...., rozumiem wybór danbam - bo silnik moim zdaniem powinien być stawiany co najmniej na równi z wyposażeniem - ale każdy kieruje się oczywiście własnymi priorytetami i należy  je uszanować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Linuxie to tym bardziej można by było zlamać ,tylko u nas Linux jest mało popularny.

A właśnie przymierzam się do zmiany lapka,na nowszy i żegnam Windowsa,bedzie Linux właśnie :D

No ,ale sporo odbiegliśmy od wlaściwego tematu :D

 

Tak wywnioskowałem wczytując się w informacje o wbudowanym oprogramowaniu (dostępne po wejściu w opcje NC2 w aucie).

Gdyby rzeczywiście był to Linux, to powstaje taki problem, że ani Automapa ani IGO ani inna MapaMap nie zadziałają na tym, bo one korzystają z Androida bądź Windows CE (Mobile). Chyba tylko TomTom korzysta z czegoś na wzór Linuxa. Takie przynajmniej odniosłem wrażenie, gdy "robiłem" znajomej nawigację opartą o ten system.

Jak kiedyś już się tu pochwaliłem, odblokowywałem z powodzeniem cały szereg przenośnych nawigacji.

Do NC jednak nie zabieram się. Z tego co widziałem tu jest taki problem, że dodatkowe zabezpieczenie wbudowane jest w karty SD z mapami i kopiowanie danych na inną kartę (nawet bit po bicie) nie załatwia sprawy, bo NC nie odczyta takiej sklonowanej karty.

Niezależne nawigacje nie mają zwykle tak wymyślnych zabezpieczeń i nawet trudny do niedawna do złamania TomTom nie ma dla mnie tajemnic.

Ale cicho sza, bo mnie jeszcze zamkną za "hakierstwo". :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inne priorytety. Ja na ten przykład patrząc na kobitkę zwracam najpierw uwagę na zawieszenie. Wysokie podwozie ma dla mnie kluczowe znaczenie. Są jednak tacy, dla których istotne znaczenie mają w tym przypadku zderzaki. Nie dziwię im się jednak, bo przecież każdy ma inne upodobania. :D

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relację ceny do tego co się otrzymuje, to dobrą ma Daćka. A kupno Qashqaia (jak i reszty konkurencji), to takie przepłacanie za coś co jest w ładnym opakowaniu.

Zaznaczam, że to znów jest tylko moje zdanie i wara Wam od niego.  :D  ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolega uważa, że te 1,9 sekundy do setki to jedyna różnica w tych silnikach, to zdecydowanie uważam że jest w błędzie...., rozumiem wybór danbam - bo silnik moim zdaniem powinien być stawiany co najmniej na równi z wyposażeniem - ale każdy kieruje się oczywiście własnymi priorytetami i należy  je uszanować.

To był skrót myślowy - tiaaaa ja wiem, że ma większą moc, szybciej się zbiera na wyższych biegach, ktoś powie, że tam gdzie potrzebujesz 200 metrów na wyprzedzenie 1.2 - tu wystarczy 170m itd. - czyli, że NIBY chodzi o bezpieczeństwo w trasie.... tiaaaaa.... nikt tego argumentu nie wywołał - więc może źle przewiduję co chciałeś napisać, iż ten silnik daję więcej, ale w takim wyborze, o którym dyskutujemy - to nie argument. Bo za bezpieczeństwo (w trasie) odpowiadamy sami - i trochę więcej koni nas nie uchroni od błędu - a rezygnując z Safety Shield i Paietu Bezpieczeństwa - wytrącamy sobie (delikatnie) argument o bezpieczeństwie - wolę zapobiegać wypadkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz - inteligentny system parkowania - rzecz całkowicie nonsensowna - z godzinę jeździłem żeby mu wynaleźć jakieś dobre miejsce do parkowania, a jak już znalazłem to sam bym tam trzy razy szybciej wjechał. Jeśli ktoś nie potrafi wjechać w takie miejsce gdzie wjeżdża asystent parkowania posiadając czujniki parkowania i kamery z każdej strony to powinien sobie raczej odpuścić jazdę samochodem...

Przesadzasz. A napiszę więcej - wydaje mi się, że nawet trzeba mieć większe umiejętności do skorzystania z asystenta parkowania. NIE WYOBRAŻAM sobie aby np. moja żona dała radę ogarnąć ten system Już widzę jej zachowanie na komendę: Cofaj aż usłyszysz sygnał.... no to cofam.... a kij mnie obchodzi, że za mną jest barierka. System nie kazał się zatrzymać to jadę i... BUM.

Też do tego sceptycznie podchodzę (jeszcze), ale jak pisałem w innym wątku - wczoraj go przetestowałem w normalnych warunkach. Tzn. dojechałem do miejsca parkingowego, przede mną po lewej stronie sznur samochodów i widzę lukę. Pomyślałem, a co mi tam... sprawdzimy to ustrojstwo. I... poturlałem się trochę system kazał się zatrzymać, wrzucić wsteczny.. bziuuuu wjechał... kazała wrzuć jedynkę bziuuu i już. Trwało to może z 5-7 sekund? Trwało to migiem - szybciej bym tego nie zrobił. Za to w 100% asystent zrobił to idealnie.

Ale... był to mój pierwszy raz i zaraz tak wszystko OK. A jak próbowałem testowo oczekując na żonę pod marketem - to nijak (tak jak Tobie) to nie wychodziło bo co chwilę mu coś nie pasowało, a to miejsca nie wykrył, a to tak prowadził, że wjechałbym w inne auto.... a to.... aż mnie qr*ica wzięła i to wyłączyłem.

A wczoraj - jakby inny system. Ale zobaczymy jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Nie mogę się zgodzić - uważam, że Qashqai obecnie ma świetną relację ceny do jakości - nie widzę konkurenta w tym segmencie.

 

Wiara w to, że dzięki Safety Shield jesteś bezpieczniejszy podobna jest do wiary w smoki...

Co prawda nikt tego argumentu nie przytoczył, ale z całą pewnością troszkę więcej mocy w trasie daje więcej bezpieczeństwa niż ta cała Safety Shield - system, który ma szumną nazwę, ale w gruncie rzeczy nic nie wnosi. Tak samo jak żaden system elektroniczny wspomagający trakcję nie da Ci tego, co daje AWD.

 

Z pakietu Safety Shield jedyne co ma znaczenia i co traktuję jako profilaktykę wypadków - to czujnik martwego pola. Jeżdżę już prawie ćwierć wieku - i zdarzało mi się zrobić błąd niezauważenia innego pojazdu, który mnie już wyprzedzał. Przez te lata było z tego może... z 3-5 razy. Ale pot na plecach się pojawił i myśl: Oooo kurka ale mało brakowało... Czuję się spokojniejszy z tym systemem. Dotychczas MIMO, iż w lusterku nic nie było, często i tak obracałem głowę. Ten system może ustrzec przed błędem tragicznym w skutkach. NIKT nie jest wolny od błędów. Ja tam wolę się zabezpieczać. A co do silnika - to i przy 1.2 i przy 1.6 można popełnić taki sam błąd oceny odległości na dany manewr - nikt nie każe wyprzedzać na załamie karku bo mam 1.6 - to nasz wybór i 1.6 nas przed głupotą nie uchroni. A mocy nigdy nie będzie dojść. A jak jej jest już za dużo -to jeszcze dochodzi problem jej poskromienia. Heheheh nigdy nie jest dobrze.

Traktuję go jak poduszki powietrzne - są i lepiej z nich nie skorzystać. Ale być może nadejdzie taki moment - że mi pomoże. Być może nawet nie będę wiedział - bo zapalona lampka powstrzyma mnie przed manewrem, który w innych okolicznościach bym zrobił. A większa moc to tylko przesunięcie poprzeczki możliwości i.. która i tak jest wyżej niż (większe) możliwości i tak nam może braknąć miejsca. Ale w takich sytuacjacj podejmujemy świadome ryzyko.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się zgodzić - uważam, że Qashqai obecnie ma świetną relację ceny do jakości - nie widzę konkurenta w tym segmencie.

 

100 tys.zł za kupkę złomu na kołach to dla mnie duża suma. 

No ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Ponieważ ja jednak, że tak powiem "nowobogackim" stałem się od niedawna, to moje postrzeganie cen samochodów jest z punktu siedzenia na taboreciku w kąciku.  :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość przekomarzania. ;) Chciałbym żeby nowi forumowicze opisali swoje wrażenia tak jak np. kolega Tosiek. Bo nudno tu i musimy sztucznie atmosferę podgrzewać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kupilem 1.6 Tekna ale zgodze sie, ze najbardziej optymalna kombinacja jest 1.6 N-tec. Ale co tam, raz sie zyje i doplacilem duzo wiecej otrzymujac nie wiele wiecej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wybór był konkretny.Mogłem czekać na samochód z kamerkami,pierdołami,ale powiedziałem ,nie!

To ja mam kierować samochodem i mysleć za kółkiem,a nie on.Takie odbicie piłeczki w kierunku elektroniki nie jest za dobre moim zdaniem.

Siadając za kółkiem takiego wózka czułbym się jak w rezerwacie osobliwości.Tego nie rusz,tego nie dotykaj,tak nie jedź,uważaj na lampki,uwaga sygnał pika....co ja zrobiłem???

Nie,to nie dla mnie,wystarczy mi kamera z tyłu,a mimo tego szyja jest jak u sowy.

Wiem,nie zgodzicie się ze mną,ale to są moje odczucia i podejście do takich cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu sobie nie popisać? ;) Toż forum od tego jest.... jak ktoś ma coś mądrzejszego do napisania niech śmiało pisze. Zresztą ja tam twierdzę, że moje przemyślenia dotyczące Qashqai'a są całkiem sensowne... :P

 

Jasne, ale pisze raptem kilka osób, a inni wcale bądź tylko czytają. :wacko:  Próbuję rozruszać towarzystwo pisząc o wysokich podwoziach i zderzakach, a oni nadal cicho. :D I nawet Skyllerka zamilkła, gdy zaproponowałem alternatywny kalendarz z fotkami forumowiczek przy swoich Nissanach. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...