Coyote024 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Podepne sie do tematu,jak koledzy pisali wczesniej o wymianie rozrzadu i tez tak zrobilem FAI auto parts i po przejechaniu 12 tys km gorny napinacz poprostu zdechl!!!! Kpina ale coz... dzisiaj wymienialem i smiga super,cala reszta wyglada bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 jakie miałeś objawy? po czym doszedłeś iz to napinacz? jak wiesz tez ma FAI i ponad 12 tyś km nalatane, i jakoś nic sie nie dzieje. (modlę się aby mój kpl rozrządu okazał się dobry jakosciowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 W srode chcac jechac do pracy ,odpalam auto i slysze dziwne dzwieki ewidentnie dochodzily z gory i byl to specyficzny dzwiek luznego lancucha ,jak odpalilem auto i tak do 2000 obr masakra,larmo takie jak bys wrzucil jakies metale do silnika ,powyzej 2000 obr byl spokoj bo lancuch sie naciagal,,po wymianie ......bloga ciszaaaaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 (edytowane) Cisza ale na jak długo? Już wymieniłem przed świętami na trzeci (tylko górny) dolny jest drugi i podwójny z Kazimierza ale jeszcze nie tak mocno naciągnięty jak górny więc zostawiłem na jak długo nie wiem bo rozebrać dolny to dużo zabawy (zakupiłem kamerkę endoskopową i wykamerkowałem wysunięcie dolnego napinacza wtykając ją za łańcuch - bajer za 65zeta a zadziałał ! ) oba po 30tys. przebiegu a pierwsza wymiana oryginalnych była przy 100tys. Górny kupiłem Ruiville i napinacz też był Ruiville wymieniony wcześniej bo ten chński nie najlepszy był jakiś twardy taki a ten bliższy oryginalnemu- też zostawiłem. Myśląc o pompie oleju, że liche to zmięrzyłem ciśnienie oleju i w końcu zamontowałem ten miernik jako wskażnik ciśnienia oleju na stałe jak już się namęczyłem i po wstępnych obserwacjach mogę powiedzieć, że na zimnym silniku jest mocno wysokie i wysokie obroty łańcuchowi na pewno nie służą a na rozgrzanym oleju i na wolnych obrotach to tak w połowie skali . Czyżby pompy oleju nie słabe były tylko za mocne ciśnienie dawały i napinacze rozciągały łańcuchy zrobione ze słabej stali? tak jak faktycznie niektórzy sugerowali? Olej 5W30 Motul wymieniany co12tys.więc nie za gęsty. Edytowane 29 Marca 2016 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AREW Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 dziękuję bardzo za odpowiedzi, właśnie czeka mnie zmiana oleju (po roku) pokonuję navarą maksymalnie 10-12tys. km rocznie i zastanawiam się nad sprawdzeniem bądź od razu wymianą rozrządu, ciężko jest mi zmierzyć czas do zgaśnięcia kontrolki (na oko około 2s ale już akumulator ledwo dał radę po tygodniowym przestoju w tęgim mrozie), stąd wolałbym dokonać mechanicznej weryfikacji http://www.yd25.com.au/index.php/timing-chains/diagonise-a-timing-chain-fault ale nie wiem czy będzie ona obiektywna i odda stopień zużycia rozrządu, który najchętniej bym od razu wymienił, ale tutaj zagadka jest jeszcze większa, gdyż studiując temat spotkałem kilka rozwiązań (oryginał, podwójny górny łańcuch, podwójny dolny łańcuch i inne zamienniki) - co najciekawsze żadne z nich nie gwarantuje co najmniej fabrycznej żywotności rzędu 100 tys. km wskażcie mi proszę ile czasu zajmuje zweryfikowanie stanu rozrządu (z tego co widzę można uzyskać dojście tylko do górnej części, więc z dolnej części widać tylko łańcuch) mam EGR, jeszcze porozmawiam z kilkoma serwisantami, ale chciałbym uzyskać w miarę obiektywną opinię czy warto w tym grzebać i jak głęboko Po co grzebać jeśli jest cisz.???? Jak usłyszysz coś niepokojącego to dopiero grzeb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Żebyś się nie zdziwił jak ci łańcuch pewnego razu pęknie i też będzie cisza. Złom od FAI Autoparts nie dawał żadnych objawów akustycznych poza tym że zimny silnik gasł. Po demontażu okazało się że jest o prawie 1cm dłuższy od starego zdemontowanego który szurał bo padł napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Nie ma nic prostszego jak zajrzeć tam i ocenić stopień wysunięcia napinaczy i po tym wiadomo co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Koledzy a co doradzicie w moim przypadku ?Auto z końca 2005 r, przebieg 290 tyś rozrząd nigdy nie zaczepiany. Silnik podczas pracy nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków.Wymienić dla pewności i spokoju czy zostawić fabrykę dopóki coś złego nie zacznie się dziać ?Bo producenci części chyba sobie z nas kpią robiąc elementy które rozsypują się po kilku tyś kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Zdemontuj pokrywę i pompę oleju, oceń wysunięcie napinaczy inaczej nie będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Po co grzebać jeśli jest cisz.???? Jak usłyszysz coś niepokojącego to dopiero grzeb... nie trzeba było grzebać, na szczęście rozrząd nie rozleciał się jeszcze, ale już wyraźnie go słychać, więc mam prośbę wskażcie mi źródło części (oryginalnych) w rozsądnej cenie potrzebuję 2x (góra i dół) łańcuch + napinacz + ślizg czy coś jeszcze? Edytowane 17 Czerwca 2016 przez Thunder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Łańcuchy z napinaczami kup oryginalne na Allegro znajdziesz. Co do ślizgów najpierw sprawdź w jakim stanie. Jeśli są wżery po łańcuchach to do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 dzięki, w kompletnych zestawach (zamienniki) widzę, że są jeszcze koła zębate i ślizgi, których nie ma na allegro w oryginale, czy gdzieś poza allegro i aso można kupić oryginalne części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Szukaj hurtowni Nissana w ZEA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Czyli tu https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PATHFINDER&ssd=%24WiVIBAI%24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 czołem, popatrzcie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Qof-PbL9kPg#t=857.979344 . Zresztą zobaczcie cały kanał, fajny garaż. Fajnie się to ogląda. Usiądę może przez wakacje to dodam polskie napisy do tego kanału (jeśli autor się zgodzi). sq0mcs - porównaj to do swoich doświadczeń (ma gość rację czy nie?) . pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Ma gość rację. Można założyć sensowny zestaw podwójnych łańcuchów ale jak już na początku pisałem są dwa produkty dwóch firm które mają sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 koledze w tym tygodniu wymieniali rozrząd w navarze (na oryginalnych częściach z aso za 3500zł), na drugi dzień zaciął się górny napinacz i dzisiaj dodatkowo ma problemy z uruchomieniem (jeszcze dokładnie nie wie co jest przyczyną) i zaczynam się w związku z tym zastanawiać czy wymiana rozrządu u mnie też nie rozpocznie pasma nieszczęść, czy takie awarie po wymianie rozrządu to normalna rzecz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 nie to nie jest normalne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 opowiedz kto i gdzie wymienił rozrząd za 3500 i się rozpadło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 tyle kosztowały same części, z tego co widzę we wskazanym wyżej źródle łączny koszt rozrządu to około 400$, na razie nie chcę wskazywać mechanika, gdyż ostatnia awaria nie została usunięta i wszystko wskazuje jednak na zawór scv, czy w Polsce można gdzieś kupić oryginalne części poza ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 (edytowane) sq9mcs sprawdziłem dzisiaj stan rozrządu po 15kkm, felerne angielskie made in china motorsport... wiec tak, napinacze OK, górny dwurzędowy łańcuch OK- luz na oczkach 0.20-0.25, wysuniecie górnego napinacza 6.8mm dolny łańcuch tu już widzę problem bo luz miedzy ogniwami 0.45-0.50, wysunięcie dolnego napinacza nie sprawdziłem nie mam kamerki inspekcyjnej. i teraz mam do Ciebie pytanie czy 0.50 dyskwalifikuje na już ten łańcuch?wymienic tylko dolny? silnik chodzi idealnie, równo i cichutko. Edytowane 29 Lipca 2016 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Obydwa łańcuchy do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hakama 4x4 Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 (edytowane) Wymienilem rozrzad. Dzieki instrukvji na poczatku tematu sprawa bardzo prosta. Switnie pomags tez przytoczony wyzej film z warsztatu w Yorksheare. Zaczelo sie od szumu lancucha jak na filmach z yt. Potem oojawial sie pojedynczy stuk na cykl przy rozgrzanym silniku. Nastepnie podwojny a potrm potrojny. Zdjecia pokazuje Ku przestrodze Bo uchwycilem sprawe w ostatnim momencie. Jak macie doswiadczenia z innym rozrzadem nie ma sie czego bac. Moj silniczek pracuje teraz prawie tsk cicho jzk benzynka. Nie slychac szumu w ogole nie widac drgan silnika. Uwazajcie tylko na ustawienie. Jeden zabek walka rozrzadu w prawo I took spotykasie z zaworem wiec radze pokrecic kluczem kluczem 19 za wal korbowy zanim poskladacie calosc. Czesci oryginal Nissana 3000 zl bez pompy oleju.vacum nie wymaga wymiany chyba ze zeby Sa ostre luv pourywane. Wowczas nie trxeba wymieniac pompy. Wystarcxy kupic uzywana sprawna zebatke, ktora odkreca sie vierkantem do nasadek. Wymienialem dwa miesiace temu ale poki pamietsm to prosze o ewentualne pytania. Slizg na zdjeciu z wytartymi rowkami to nie tylko starty plastik ale tez 1,5 cm metalu takze nie ma na co czekac. Od razu wymienilem korek spustu oleju na magnetyczny. Olej tez zmienie po ok. 3kkm. Edytowane 22 Listopada 2016 przez Hakama 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 A jaki przebieg miało auto gdy zaczęły się problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 ło matko! masz grubo ponad 250 tyś km nalatanych, ? czy ten silnik bez oleju chodził? tak wytartych slizgów jeszcze nie widziałem. Niestety wymiana oleju co 30kkm w tym silniku to wielkie nieporozumienie, i jego powolne zabijanie. Ja dodatkowo dolewam do oleju militec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.