HENRY74 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Witam, mam zamiar wymienić komplet rozrządu w Nissan Pathfinder 2010 (HN59 ZNV) z https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PATHFINDER&ssd=%24WiVIBAI%24 tylko czy następujące częsci będą pasowały do silnika 2.5 DCI 171 km 2010 r: Górny łańcuch: 13028-AD212, dolny łańcuch: 13028-EB30A, Napinacze: 13070-AD20A, 3070-EC00A Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź, HENRY74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hakama 4x4 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Odnosnie przebiegu przy wymianie wg licznika 174 kkm. Wynika to tez z ksiazki I z rejestracyjnych przegladow takze raczej prawdopodobny. Auto krajowe.100% nigdy nie ma. Macie doswiadczenia z wygladem rozrzadu po okreslonym przebiegu? Jezeli chodzi o lancuch to gorny byl ok. I nie wymagal ingerencji. Slizgu podobnie. Gorne slizgi I lancuch wymienilem Bo tak wypadalo. Wyciagniety byl dolny tak o ok. 8mm w stosunku do nowego. Auto w ogole nie zuzywa oleju od wymiany do wymiany ale z tego co wynika z faktur niestety poprzednia wlascicielka jezdzila na wymiane oleju co 25-30kkm. Trudno... Czasu nie wroce. Koszt musislem poniesc. Wazne ze pierscienie szczelne. Slychac szum bylo od 150 kkm. Od 165 zaczely sie pierwsze stuki. Jutro zerkne na numery do mojego Bo zostawilem opakowania ale nie wiele to da bo mam auto z 2006 a juz w 2008 byly zmiany ale aprawdze I napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Nissan nie produkuje już rozrządów zależnych od roczników. Produkcja jest dla silnika YD25 i tyle. W związku z tym obecnie produkowane elementy będą pasować niezależnie od wersji silnikowej. Ma to swoje plusy ponieważ można stosować zmodyfikowane przez Nissana elementy do starszych wersji silnikowych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam, mam zamiar wymienić komplet rozrządu w Nissan Pathfinder 2010 (HN59 ZNV) z https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Nissan&model=PATHFINDER&ssd=%24WiVIBAI%24 tylko czy następujące częsci będą pasowały do silnika 2.5 DCI 171 km 2010 r: Górny łańcuch: 13028-AD212, dolny łańcuch: 13028-EB30A, Napinacze: 13070-AD20A, 3070-EC00A Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź, HENRY74 zajrzyj na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszS Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Witam, czy jest ktoś w stanie pomóc i podać rozstaw otworów na śruby (M6) do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego. Na jaki moment i kąt dokręcaliście koło pasowe. Spotkałem się z dwiema zupełnie różnymi wartościami. Jeśli dobrze pamiętam 75Nm+120deg i drugą 29Nm+60deg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 75Nm+120deg. ja przy pierwszej wymianie nie doczytałem i dokręciłem tylko na 75Nm i tak przejechałem 17 kkm do następnej wymiany bo okazało się iz FAI Motorsport zamiast england to china szajs i łańcuch dolny się naciągnął jak ori po 170kkm. Nic się nie stało, śruba ani grama się nie odkręciła. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zykfrytt Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Witam, czy jest ktoś w stanie pomóc i podać rozstaw otworów na śruby (M6) do ściągnięcia koła pasowego wału korbowego. Na jaki moment i kąt dokręcaliście koło pasowe. Spotkałem się z dwiema zupełnie różnymi wartościami. Jeśli dobrze pamiętam 75Nm+120deg i drugą 29Nm+60deg. Witam. Dokręcenie koła pasowego 75Nm+120deg jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 co sadzicie o rozrzadach od prsserwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Łańcuchy made in Hong kong Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav Lee Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) Witajcie, u mnie właśnie zaczęło grzechotać przy 204.000 km. Jaki zestaw rozrządu polecacie ? Oryginał czy ten z Kazimierza wzmacniany ? Kolega założył rok temu wzmacniany z Kazimierza i jest do dzisiaj wszystko ok, ale on zrobił 10.000 przez rok. Ja używam "Patha" na codzień i robię około 30.000 rocznie. Z tego co widzę wszyscy skłaniają się ku oryginałowi. A jak mam na oryginalnym zrobić tyle samo co na fabrycznym to chyba jednak warto dopłacić i kupić OEM. Proszę o wasze zdanie. Czy możecie polecić kogoś kto może wymienić okolice Piaseczna lub Warszawy ? Patha mam od 100.000 olej wymieniałem co 15.000 Mobil 1 Pick-life 5w30 wcześniej właściciel wymieniał co 30.000 Edytowane 26 Września 2017 przez Rav Lee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Przeczytaj sobie cały temat od początku. Tam masz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszS Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Cześć, w poniedziałek biorę się za wymianę rozrządu w związku z czym ma pytanie. Posiadam dwa górne napinacze (oryginalne) jednak różnią się one konstrukcją. Nawiążując do informacji z powyższej procedury wymiany "...... Na przestrzeni czasu Nissan przeprojektował górny napinacz. Od września 2006 roku górny napinacz otrzymał podkładkę dławiącą za którą znajdowała się komora olejowa napinacza. Od sierpnia 2008 roku usunięto podkładkę i komorę olejową (ciśnienie oleju powiększało z czasem dziurę podkładki dławiącej). Podkładkę zintegrowano całkowicie z napinaczem i dwa elementy stały się jednym..." , mam pytanie, który z napinaczy na zdjęciu jest już z poprawiona konstrukcją? Z góry dzięki za szybką wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Lewy jest poprawiony. Prawy też będzie ok pod warunkiem że masz podkładkę z maleńką dziurką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszS Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 10 godzin temu, sq9mcs napisał: Lewy jest poprawiony. Prawy też będzie ok pod warunkiem że masz podkładkę z maleńką dziurką. Dzięki, czyli montuję ten po lewej. Gdzie mogę dostać podkładkę? Znasz może jej numer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Dostałem ją razem z napinaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuarek Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 A podobno te silniki nie są trwałe :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betepok Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Kiepska sprawa z częściami. Moje doświadczenia z rozrządem z Kaźmierza Dolnego skłaniają mnie do wymiany na części oryginalne. Straciłem masę czasu i pieniędzy. Na obecną chwilę napinacze górny i dolny został wymieniony na oryginalny plus dolna prowadnica wymieniona 3 razy (ostatnia prowadnica na oryginał z ASO). W celu diagnozy wszystko było rozbierane 4 razy. Pompa oleju niby lepsza przerobiona również z Kazimierza, ciśnienie ok. Mimo wszystko dolna prowadnica cały czas się trze. Wyraźnie słychać tarcie na wolnych obrotach w czasie postoju (ciśnienie oleju na wolnych ok). Tarcie wyraźnie zmalało po wymianie napinaczy na oryginalne. Pewnie reszta elementów jest mało precyzyjna stąd takie problemy. Na napinaczach z kompletu łańcuch były strasznie naprężone i górny i dolny. W załączniku zaznaczyłem miejsce, w którym prowadnica się przeciera. Kontakt ze sprzedawcą ok. Odbiera tel i dzieli się wiedzą tylko... Felerne części? Pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Pisałem już gdzieś że oni oferują części made in China Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) pisałem juz kiedyś iz problemem jest zbyt wysokie cisnienie oleju w napinaczu. Ori dolny ma wyfrezowany rowek aby nadmiar cisnienia/oleju uchodził z napinacza. Napinacz to nic innego jak siłownik hydrauliczny, jak dostaje cisnienie kilku barów wysuwa się jego tłok z bardzo dużą siłą. I to właśnie te nadmierne napięcie łańcuchów je wyciąga i trze ślizgi choć nie powinno. Gdyby zlikwidować hydrauliczne napinacze w tym silniku, zastąpić je machnicznymi napinaczami z możliwością ręcznej regulacji,(może jeszcze jakaś spręzyna do tego)a zamiast ślizgu koło zębate- wtedy rozrząd w tych silnikach byłby jak w starych beczkach dożywotnio. Edytowane 30 Grudnia 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betepok Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Czyli co zdobić? Napinacze oryginalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 A nic. Założyć fabryczne i będzie działać. Mój rozrząd robi już 30 tyś km i jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betepok Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) 8 minut temu, sq9mcs napisał: A nic. Założyć fabryczne i będzie działać. Mój rozrząd robi już 30 tyś km i jest spokój. Czylo na jednym nie wzmacniamym łańcuszku? Edytowane 30 Grudnia 2018 przez betepok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betepok Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 W dniu 30.12.2018 o 19:40, KrisT napisał: Ori dolny ma wyfrezowany rowek aby nadmiar cisnienia/oleju uchodził z napinacza. Masz gdzieś to na foto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 mam fotki , zrobiłem tel starym ori napinaczom. niestety nie mam jak wrzucić tych fotek, dopowiem iż górny napinacz ma mały otworek w obudowie . Prawdopodobnie sluży to (jak i w dolnym rowek) do odpowietrzenia i upuszczenia nadmiaru ciśnienia oleju. Jak tylko uporam się z fotosikiem to zapodam fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.